Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 3. maj 2016, 14:00

Jeg har været ude og gå en tur her til morgen. Jeg er begyndt at indføre morgengåtur i min rutine, og det er en ret rar måde at starte dagen på.
Jeg ville gerne have løbet 10-20-30 igen her til aften, men har kvalme og hovedpine. Måske tager jeg i stedet endnu en gåtur.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 3. maj 2016, 15:04

Jeg glemte at ringe til lægen i dag :rulle: Jeg havde planer om at give datteren fri i morgen, så vi kunne komme til en lettere forsinket 4-årsundersøgelse inkl. vaccination og så tage på tøseshoppehyggetur bagefter. Jeg forsøgte forgæves i går, og i dag har jeg ligget brak med et mindre migræneanfald, der først fortog sig ordentligt over middag. Det var ellers tanken, at jeg skulle have trænet i formiddag - selvom jeg STADIG er voldsomt øm fra i søndags!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 3. maj 2016, 18:01

Jeg gik tidligt i seng i går aftes i håb om, at forkølelsen måske havde fortaget sig her til morgen. Det var dog ikke aktuelt. Jeg krydser dog stadig fingre for, at det ikke udvikler sig til regulær sygdom; gider det ikke og har ej heller tiden til at blive hjemme.

Dog har dagen båret præg af masser af smil og grin. I morges, da jeg underviste mine elever på handelsskolen, sagde et par søde hankønselever til mig, at de ikke havde hørt efter hvad jeg havde sagt omkring opgaverne, de skulle lave, da de var optaget af at se på mig fordi jeg var så pæn :lol: :love:
Og i eftermiddags, da jeg talte med mine elever i min sædvanlige afdeling, blev jeg krammet et par gange, da de fik karakterer for engelsk - og nogle af dem blev altså ret så glade. Man kan kun holde af de unge mennesker.

:lun:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Muspel » 3. maj 2016, 18:37

Her er ugen startet ok. Ingen snack i dag, og ok måltider.

Og jeg har trænet på vej fra arbejde. Selvom klokken blev 17 inden jeg var dernede, og selvom jeg har sulten.
Knæene driller. Overvejer at prøve det der med antiinflammatiorisk kost af. Er der nogen af jer, der har erfaringer med det?
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Muspel » 3. maj 2016, 18:42

Animi skrev:Jeg var forleden dag i H&M's prøverum, og det har jo fandme spejle hele vejen rundt, så jeg rigtig fik et dejligt udsyn af hele min krop fra alle sider :tie: Det er virkelig gået op for mig, hvor meget jeg har taget på og det er ikke specielt kønt.
Jeg aner ikke hvor meget jeg vejer, da jeg ikke har vejet mig i flere år. Jeg vil hellere måle mine fremskridt ved hjælp af spejlet og mit tøj.
Jeg er træt af at føle mig utilpas i min krop, og hele tiden tænke over hvorvidt jeg har dobbelthager osv. For 5 år siden tabte jeg mig 8kg på 2 måneder, og selvom jeg ikke har tænkt mig at have så travlt med det, så ved jeg da i det mindste at jeg godt kan! Jeg har gjort det før, så jeg gør det også nu!

Jeg spiser allerede forholdsvis sundt og varieret, så jeg vil hellere fokusere på at få mere motion ind - og drikke mere vand.


God karma i din retning! Det er så vigtigt at have det godt med sig selv. Men husk at små - varige - ændringer er bedre end et stort vægttab, der ikke kan holdes.

Jeg hørte engang en fortælle om 'mikro ændringer' - fx:
Jeg skal drikke et glas vand hver morgen
Jeg skal gå mindst 15 min 2 gange om ugen
Jeg skal sige nej til kage/slik mv en gang om ugen osv

Hans eksempel var: jeg vil bruge tandtråd mellem to tænder (ikke mere) hver dag.

Tanken er, at succes avler succes. Og når man så oplever 'hey' det kan jeg godt, så gør man typisk lidt mere. Fx ved at gå en halv time, når man nu er afsted. Eller bruge tandtråd i hele munden :D
Måske det var en ide?
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 3. maj 2016, 19:20

Muspel skrev:
God karma i din retning! Det er så vigtigt at have det godt med sig selv. Men husk at små - varige - ændringer er bedre end et stort vægttab, der ikke kan holdes.

Jeg hørte engang en fortælle om 'mikro ændringer' - fx:
Jeg skal drikke et glas vand hver morgen
Jeg skal gå mindst 15 min 2 gange om ugen
Jeg skal sige nej til kage/slik mv en gang om ugen osv

Hans eksempel var: jeg vil bruge tandtråd mellem to tænder (ikke mere) hver dag.

Tanken er, at succes avler succes. Og når man så oplever 'hey' det kan jeg godt, så gør man typisk lidt mere. Fx ved at gå en halv time, når man nu er afsted. Eller bruge tandtråd i hele munden :D
Måske det var en ide?


Det har du så absolut ret i. Jeg havde for nogen år siden et virkelig usundt forhold til mad og træning, derfor er det også virkelig vigtigt for mig nu at jeg ikke ender ud i noget fanatisk noget :tie: Derfor er mit mål netop også bare at blive lidt mere aktiv i løbet af dagen i form af gå eller løbeture. Jeg er blevet alt for god til at sidde med røven placeret i sofaen :D
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 3. maj 2016, 19:21

Nå, jeg fik ikke gået eller løbet mere i dag, da hovedpinen blev for slem. Til gengæld fik jeg drukket liiidt for meget cola, da det er det eneste der kan tage kvalmen. Men skidt pyt med det :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf LadyFox » 3. maj 2016, 20:30

Jeg vil gerne være med her i denne måned, for jeg kan virkelig mærke at der er plads til forbedring, i krop og sjæl. Jeg kan mærke jeg ikke længere føler mig så godt tilpas i mig selv som jeg har gjort, jeg er endda blevet spurgt flere gange om jeg er gravid (not nice) og det skal der laves om på - lige så langsomt, for jeg ønsker ikke at sætte alt andet fremgang der sker i mit liv over styr for at kontrol over min krop igen. Så jeg er startet ud med at sætte nogle ret realistiske mål udfra hvordan jeg allerede lever. Det sværeste bliver nok at huske den kødfri dag :)

Jeg har allerede cyklet 10 km idag, og i morgen tager jeg det sidste 10. Og jeg gik en tur på 5-8 km igår :)
1
...
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Muspel » 4. maj 2016, 06:13

Ballademager skrev:
Muspel skrev:Her er ugen startet ok. Ingen snack i dag, og ok måltider.

Og jeg har trænet på vej fra arbejde. Selvom klokken blev 17 inden jeg var dernede, og selvom jeg har sulten.
Knæene driller. Overvejer at prøve det der med antiinflammatiorisk kost af. Er der nogen af jer, der har erfaringer med det?


Kan ikke huske, om du har sagt det før, men har du været ved lægen med de knæ?


Nej. Men jeg går ved min fysioterapeut. Og der er laaaangsom fremgang, så det skal nok komme. Min krop er bare ikke så god til at komme over det.

Men tak fordi du spørger
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Muspel » 4. maj 2016, 11:17

Ballademager skrev:
Muspel skrev:
Ballademager skrev:
Muspel skrev:Her er ugen startet ok. Ingen snack i dag, og ok måltider.

Og jeg har trænet på vej fra arbejde. Selvom klokken blev 17 inden jeg var dernede, og selvom jeg har sulten.
Knæene driller. Overvejer at prøve det der med antiinflammatiorisk kost af. Er der nogen af jer, der har erfaringer med det?


Kan ikke huske, om du har sagt det før, men har du været ved lægen med de knæ?


Nej. Men jeg går ved min fysioterapeut. Og der er laaaangsom fremgang, så det skal nok komme. Min krop er bare ikke så god til at komme over det.

Men tak fordi du spørger


Men har du ikke fået en diagnose? Undskyld, at jeg bliver ved med at grave i det. Fysioterapeuter er dygtige, men hvis der ikke er en diagnose, så må det være svært at anvise behandling?

Havde selv knæproblemer for nogle år siden. Blev ikke scannet/undersøgt videre i første omgang, men blev henvist til fys. Gik hos tre forskellige, som kom med tre forskellige diagnoser. Jeg lavede øvelser, intet hjalp, og efter et år var jeg ikke kommet videre.
Til sidst blev jeg scannet og fik en helt fjerde diagnose, som kunne løses med en blokade i løbet af 14 dage.


HM jaa - det lyder som om, det ikke vil være dumt - tak for det kærlige skub.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Aima » 4. maj 2016, 11:29

Muspel skrev:Her er ugen startet ok. Ingen snack i dag, og ok måltider.

Og jeg har trænet på vej fra arbejde. Selvom klokken blev 17 inden jeg var dernede, og selvom jeg har sulten.
Knæene driller. Overvejer at prøve det der med antiinflammatiorisk kost af. Er der nogen af jer, der har erfaringer med det?


Det har jeg. Vi snakkede lidt antiinflammatorisk kost for nyligt her: viewtopic.php?f=34&t=3018

Spørg endelig hvis der er andet :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 4. maj 2016, 15:00

Så lykkedes det endelig at komme ned og træne. Triceps og brystmuskulatur er stadig ømme, så det gjorde det lidt besværligt, men jeg var stædig. Jeg er spændt på tilstanden i morgen.... :tie:
2
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Muspel » 4. maj 2016, 15:14

Aima skrev:
Muspel skrev:Her er ugen startet ok. Ingen snack i dag, og ok måltider.

Og jeg har trænet på vej fra arbejde. Selvom klokken blev 17 inden jeg var dernede, og selvom jeg har sulten.
Knæene driller. Overvejer at prøve det der med antiinflammatiorisk kost af. Er der nogen af jer, der har erfaringer med det?


Det har jeg. Vi snakkede lidt antiinflammatorisk kost for nyligt her: viewtopic.php?f=34&t=3018

Spørg endelig hvis der er andet :)


Tak, den havde jeg ikke set. Og taget i betragtning af, at jeg har alle de symptomer, du beskriver i tråden, må jeg hellere komme igang!

Hvor fundamentalistisk går du til værks? Hvad med fx tilsat sukker i rugbrød? Og jeg læste også et sted, at man helst skal undgå frugt- gør du det?
... Mit største afsavn bliver helt klart kaffe. Og ost.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 4. maj 2016, 16:01

Så fik jeg gået en tur og løbet 10-20-30. Jeg kan kun klare 5 minutters intervalløb indtil videre, for hold kæft det er hårdt - især i solskinsvejret
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Aima » 5. maj 2016, 01:38

Muspel skrev:
Aima skrev:
Muspel skrev:Her er ugen startet ok. Ingen snack i dag, og ok måltider.

Og jeg har trænet på vej fra arbejde. Selvom klokken blev 17 inden jeg var dernede, og selvom jeg har sulten.
Knæene driller. Overvejer at prøve det der med antiinflammatiorisk kost af. Er der nogen af jer, der har erfaringer med det?


Det har jeg. Vi snakkede lidt antiinflammatorisk kost for nyligt her: viewtopic.php?f=34&t=3018

Spørg endelig hvis der er andet :)


Tak, den havde jeg ikke set. Og taget i betragtning af, at jeg har alle de symptomer, du beskriver i tråden, må jeg hellere komme igang!

Hvor fundamentalistisk går du til værks? Hvad med fx tilsat sukker i rugbrød? Og jeg læste også et sted, at man helst skal undgå frugt- gør du det?
... Mit største afsavn bliver helt klart kaffe. Og ost.


Jeg synes egentlig, jeg er ret striks, når jeg tager en periode med all in på antiinflammatorisk, men det er jeg måske ikke helt alligevel. Jeg drikker stadig kaffe, dog begrænser jeg det til et par kopper om dagen. Jeg spiser også en smule mager ost, hvis jeg har lyst og jeg kunne sagtens finde på at spise almindeligt rugbrød, hvis ikke det var fordi jeg oftest selv bagte palæo-varianten selv.
Jeg spiser dog ikke frugt, nej.

Min taktik er faktisk lidt omvendt, når det er. I stedet for fokus på alt det, jeg ikke må få, koncentrerer jeg mig om det, jeg skal have. Jeg planlægger mine måltider med udgangspunkt i inflammationshæmmende råvarer, og så handler det mest om at få dem kørt ned, så at sige. Så jeg spiser virkelig mange grøntsager, sådan helt åndssvagt mange, faktisk, og store portioner fisk og kylling og et hav af blåbær, og når jeg så har spist alt det, er jeg jo stopmæt, så behovet for andet er begrænset. Men altså, hvis det lige var lidt mager feta der gjorde, at 400 gram rosenkål smagte godt, så spiste jeg også dét.

Men det er bare en vildt god fornemmelse med alle de grøntsager, følelsen af sundhed er nærnest til at tage og føle på, når man har fyldt sig med spinat og rosenkål og grønne bønner og hvidløg og ingefær og masser af fisk i en uge i træk. Jeg er ret vild med det :)
2
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Sund og/eller slank"