Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
NLeth
Indlæg: 176
Tilmeldt: 1. maj 2016, 19:54
Kort karma: 39
Likede indlæg: 465

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf NLeth » 4. maj 2016, 18:45

Velvet-Goldmine skrev:
Log_Lady skrev:Dit eventyr om ringene har inspireret mig, kan jeg mærke. Jeg kæmper lidt med en tendens til at blive ensidig i min træning - fordi jeg holder så meget af at løbe, har det domineret i et stykke tid. Og det er jo ikke så optimalt for min præstationsevne. Derfor skal jeg have gang i noget styrketræning, og fordi jeg er blevet sådan en udendørstræningsjunkie, og da jeg er ret hooked på træning med kropsvægt alene, har jeg meldt mig ud af mit træningscenter - så jeg har ikke nem adgang til vægtløftningsudstyr. Jeg bor i nærheden af Guldbergs Plads i Kbh N (hej stalker :wave: ), hvor man i et anfald af sund fornuft fra Københavns Kommunes side har valgt at anlægge en park, som er en slags legeplads for voksne. Med gynger (knap så relevant, men det er sjovt!), klatrestativer og gymnastikringe i alle mulige højder.

Så dér har jeg tænkt mig at gå hen, når jeg har været ude på min løbetur (selvom jeg burde træne styrke først, før jeg bruger al min energi på løb ...) . Har du i øvrigt fundet nogle øvelser, som du har tænkt dig at lave? Jeg må også i gang med at google. :pompom:



Jeg har fundet lidt halløj, ja :-D

Jeg laver det her for triceps (dog har jeg ringene lavere, så mine fødder er på gulvet, for jeg er endnu ikke stærk nok til at hænge frit):
dips.jpg__666x666_q85_subsampling-2.jpg


Så er der push-ups (hvor jeg så lige er på knæene endnu, og ikke træner med skudsikker vest :gruble: ):


Dernæst starten til hvad der engang skal blive pull-ups (her laver jeg 2 forskelige udgaver, hvor mine hænder er vendt hhv. den ene og den anden vej - dvs. under- eller overhåndsgrip og ikke 'lige' som ham her, hvilket tager forskelligt i ryg og biceps):

Når jeg en gang bliver stærk nok til bare at holde mig oppe i ringene, vil jeg lave maveøvelse som ham her på de to nedereste eksempler. Måske starte med bøjede ben dog :lol:

Der udover laver jeg stadig mine squats med vægt på + deadlifts, og så er jeg kommet effektivt gennem det meste af kroppen - jeg er helt pjattet med det, selv om det er vanvittigt svært og jeg er så meget ude af min comfortzone som jeg næsten kan komme (mest med de der push-ups, resten er ok).


:lol2: Tak for dagens grin. Det er en vægtvest - så der er ekstra kilo på udover kropsvægten, når man laver øvelserne. Ring rows er en god opstartsøvelse med ringe, og du kan også øve dig i fx Skin the cat (der er masser af introduktionsvideoer på YouTube). Den er svær i endelig udgave, men kan skaleres rigtig meget.
Senest rettet af NLeth 18. maj 2016, 16:59, rettet i alt 4 gange.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 4. maj 2016, 18:51

Jeg er på venteliste til et 1,5 times thai bo-event i morgen. Er gået fra at være nr 23 til nr 9 på et par dage - krydser virkelig for at der er nogle der melder fra i løbet af aftenen, så jeg kan komme med!!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 4. maj 2016, 18:57

Jeg tror du kommer med Pande. Det er utrolig så stor frafald der er til hold. Sådan er det i hvert fald hernede. Krydser fingre for dig :gogo:

Selv nupper jeg 1,5 times bike-event i morgen!
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 4. maj 2016, 19:04

Sad på kontoret i eftermiddags og var så træt og energiforladt, at bike ikke lige stod øverst på ønskelisten. Om onsdagen er det oven i købet den instruktør jeg bryder mig mindst om, som har holdet. Så motivationen var på et meget lille sted. Da der så tikkede en sms ind om at holdet var aflyst blev jeg selvsagt meget glad :D

Nu sidder jeg alligevel og er lidt stolt. For det lykkedes mig sørme alligevel at samle lidt energi og snuppe en løbetur. Det skønne vejr lokkede jo. Så det blev til 5 km på 26,35 og ny rekord fortalte Endomondo mig. Løb 1 km på 5m:02s :banan: (gennemsnit for hele turen var 05:19 min/km)
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 4. maj 2016, 19:18

Fräulein L. skrev:Sad på kontoret i eftermiddags og var så træt og energiforladt, at bike ikke lige stod øverst på ønskelisten. Om onsdagen er det oven i købet den instruktør jeg bryder mig mindst om, som har holdet. Så motivationen var på et meget lille sted. Da der så tikkede en sms ind om at holdet var aflyst blev jeg selvsagt meget glad :D

Nu sidder jeg alligevel og er lidt stolt. For det lykkedes mig sørme alligevel at samle lidt energi og snuppe en løbetur. Det skønne vejr lokkede jo. Så det blev til 5 km på 26,35 og ny rekord fortalte Endomondo mig. Løb 1 km på 5m:02s :banan: (gennemsnit for hele turen var 05:19 min/km)


Øj hvor er det sejt!!! Elsker når man slår sine rekorder, det er det vildeste kick! :love: og ja nu er det endelig ordentligt løbevejr igen, det er så fedt.

Jeg er nu nr 7 på venteliste, så håbet er lysegrønt! :-D

Jeg gad forresten godt prøve bike-timer, men har et skrækkeligt minde om at jeg prøvede det for 10 år siden og ikke kunne finde ud af at klikke mine sko ud af de der klips-ting, så nogle fremmede mennesker måtte hive i mine ben for at få mig fri. Siden har jeg ikke turde prøve igen :lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 4. maj 2016, 19:37

Pandesteg skrev:Øj hvor er det sejt!!! Elsker når man slår sine rekorder, det er det vildeste kick! :love: og ja nu er det endelig ordentligt løbevejr igen, det er så fedt.

Jeg er nu nr 7 på venteliste, så håbet er lysegrønt! :-D

Jeg gad forresten godt prøve bike-timer, men har et skrækkeligt minde om at jeg prøvede det for 10 år siden og ikke kunne finde ud af at klikke mine sko ud af de der klips-ting, så nogle fremmede mennesker måtte hive i mine ben for at få mig fri. Siden har jeg ikke turde prøve igen :lol:


Det er så fedt! Og anede slet ikke Endomondo holdt øje med sådan noget - så super glædelig overraskelse da jeg synkroniserede puls-uret med pc :D Har også ventet længe på det gode løbevejr. Er så træt af løbebånd, men kan simpelthen ikke løbe udenfor når det er koldt. Kan ikke trække vejret ordenligt!

Wehee :banan: De 7 melder fra lige om lidt - vi tror på det :D

Afsted med dig! INGEN kan finde ud af at komme ud af de pedaler første gang. Man skal jo lige lære teknikken.
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 5. maj 2016, 10:30

Kom du med på holdet Pandesteg?

Jeg sidder lige og får lidt 'morgenmad' efter halvanden times bike. Det var et rigtig godt, og hårdt, event. Instruktøren havde arrangeret at vi i den sidste halve time skulle rafle! Et bæger og en terning blev sendt rundt og vi skulle så på skift slå. Slog man fx 4, skulle alle kører stående mellemtakt i 1 minut
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 5. maj 2016, 10:34

Yes jeg kom med! :banan: og det var skidefedt, jeg elsker thai bo - det er vildt hårdt og jeg er seriøst gennemblødt af sved efter sådan 1,5 time, men det er stadig ikke noget der overbelaster mine knæ, hvilket jeg er meget påpasselig med. Og så er man bare i gang hele tiden, hader de der timer hvor der er pauser konstant, er der jo for f... for at træne og svede :genert:

God kr. himmelfartsdag (og event-træning) til alle!!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 5. maj 2016, 10:46

Fedt du kom med - sagde det jo nok :D

Jeg gad godt prøve Thai bo. Men det tilbyder mit center desværre ikke.

Også god kr, himmelfart til dig :)
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 5. maj 2016, 10:58

Fräulein L. skrev:Fedt du kom med - sagde det jo nok :D

Jeg gad godt prøve Thai bo. Men det tilbyder mit center desværre ikke.

Også god kr, himmelfart til dig :)

Ja, du/I fik ret, så det var dejligt! :-D

Krydser for at I får thai-bo nede hos jer på et tidspunkt. Det er voldsomt populært i mit område, ofte kan der være over 50 på venteliste til et helt almindeligt hold, så de er så vist i gang med at uddanne nogle flere instruktører.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 5. maj 2016, 11:02

Pandesteg skrev:Ja, du/I fik ret, så det var dejligt! :-D

Krydser for at I får thai-bo nede hos jer på et tidspunkt. Det er voldsomt populært i mit område, ofte kan der være over 50 på venteliste til et helt almindeligt hold, så de er så vist i gang med at uddanne nogle flere instruktører.



Håber også, men tvivler desværre. Det har været i centeret tidligere. Så enten har de bare ingen instruktør længere, eller også var holdet ikke populært nok :gruble:

Til gengæld har vi for nylig fået BodyAttack. Det er også mega fedt og hårdt.
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Outsider
Indlæg: 51
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:06
Kort karma: 0
Likede indlæg: 68

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Outsider » 8. maj 2016, 10:19

Jeg har nu gået så meget på BodyPump og Core at instruktøren har lært mit navn og prikker til mig og siger "nu kan du vist godt øge vægten på stangen outsider" :fløjt: "brænder det outsider?? Du vil takke mig til sommer" altid med en masse humor og glimt i øjet. Det er lidt mærkeligt at blive peget ud, da jeg er den type som gerne vil falde i et med omgivelserne. Men det er super motiverende. Og lærerigt at få af vide om man har god teknik eller skal ændre på noget. :ninja:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 8. maj 2016, 14:52

Nogle der har prøvet boksning i Fitness World og kan fortælle lidt om det? Ville gerne prøve, men hvis der er meget sparring så er jeg ikke sikker på jeg har lyst :genert:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Rapfisk » 10. maj 2016, 14:54

Guldlok skrev:Halløj i tråden :wave: Måske jeg vil være lidt med her i tråden, da jeg lige er startet op i fitness igen.

I går havde jeg første mave/ryg hold og hooooold nu op, mine mavemuskler kan mærkes i dag :tie: :lol:

Har nogen af jer erfaring med programlægning med hjælp fra en instruktør? :)

Det fik jeg, da jeg startede i FW i tidernes morgen. Jeg har hørt blandet om instruktørerne, men det var rigtig godt for mig at have et stykke papir, jeg kunne tage udgangspunkt i, når jeg skulle træne på egen hånd.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 23. maj 2016, 19:12

NLeth skrev:
:lol2: Tak for dagens grin. Det er en vægtvest - så der er ekstra kilo på udover kropsvægten, når man laver øvelserne. Ring rows er en god opstartsøvelse med ringe, og du kan også øve dig i fx Skin the cat (der er masser af introduktionsvideoer på YouTube). Den er svær i endelig udgave, men kan skaleres rigtig meget.


Haha, tak.

Jeg synes dog et eller andet sted at træning med skudsikker vest ville være pænt hardcore :-D
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"