Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 5. maj 2016, 06:58

Guilded_Lily skrev:Så lykkedes det endelig at komme ned og træne. Triceps og brystmuskulatur er stadig ømme, så det gjorde det lidt besværligt, men jeg var stædig. Jeg er spændt på tilstanden i morgen.... :tie:


...jeg skal vist ingen steder i dag.... :wacko:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 5. maj 2016, 07:15

Ballademager skrev:
Guilded_Lily skrev:
Guilded_Lily skrev:Så lykkedes det endelig at komme ned og træne. Triceps og brystmuskulatur er stadig ømme, så det gjorde det lidt besværligt, men jeg var stædig. Jeg er spændt på tilstanden i morgen.... :tie:


...jeg skal vist ingen steder i dag.... :wacko:


God bedring, eller hvad man nu siger :ae: Du skal sgu have en high five for at give den så meget gas :gogo:


He he - tak :-D

Det føltes godt, da jeg var i gang, men i dag - av, for langt ind i....

Og jeg skal have renset havegang og terrasse for ukrudt i dag :tie:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf LadyFox » 5. maj 2016, 08:12

Jeg cyklede de sidste km i går, og nu har jeg lagt kikærter i blød til falafler i morgen og jeg har heller ikke spistslik om morgenen, så her går det meget godt :) Nu skal jeg bare få gået 16 km i løbet af weekenden :)
0
...
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Muspel » 5. maj 2016, 08:19

Aima skrev:
Jeg synes egentlig, jeg er ret striks, når jeg tager en periode med all in på antiinflammatorisk, men det er jeg måske ikke helt alligevel. Jeg drikker stadig kaffe, dog begrænser jeg det til et par kopper om dagen. Jeg spiser også en smule mager ost, hvis jeg har lyst og jeg kunne sagtens finde på at spise almindeligt rugbrød, hvis ikke det var fordi jeg oftest selv bagte palæo-varianten selv.
Jeg spiser dog ikke frugt, nej.

Min taktik er faktisk lidt omvendt, når det er. I stedet for fokus på alt det, jeg ikke må få, koncentrerer jeg mig om det, jeg skal have. Jeg planlægger mine måltider med udgangspunkt i inflammationshæmmende råvarer, og så handler det mest om at få dem kørt ned, så at sige. Så jeg spiser virkelig mange grøntsager, sådan helt åndssvagt mange, faktisk, og store portioner fisk og kylling og et hav af blåbær, og når jeg så har spist alt det, er jeg jo stopmæt, så behovet for andet er begrænset. Men altså, hvis det lige var lidt mager feta der gjorde, at 400 gram rosenkål smagte godt, så spiste jeg også dét.

Men det er bare en vildt god fornemmelse med alle de grøntsager, følelsen af sundhed er nærnest til at tage og føle på, når man har fyldt sig med spinat og rosenkål og grønne bønner og hvidløg og ingefær og masser af fisk i en uge i træk. Jeg er ret vild med det :)



Tak for svar :) jeg blev helt glad over, du stadig drikker kaffe :D

Jeg spiser i forvejen ret mange grønsager, så det er ikke den store ændring. Men mindre kød og mindre sukker bliver helt klart et indsatsområde.
Men tak for ideen om at have fokus på at skrue op i stedet for ned. Det er mere motiverede.
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14341

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Mangoness » 5. maj 2016, 09:20

Ork, jeg må hellere komme ordentligt igang :mellow:

- Følge Low FODmap
- Spise mange små måltider om dagen så jeg får nok grøntsager
- Skrue op for animalske produkter så jeg får lidt mæthedsfornemmelse
- Gå ture mindst 3 gange om ugen
- Styrketræne 3 gange om ugen
- Lære at slappe mere af psykisk

Min mave bliver meget oppustet af grøntsager, frugt, kornprodukter og bælgfrugter (generelt alt plantemad - specielt hvis jeg spiser store mængder). Jeg har fået at vide af lægen, at jeg har irriteret tyktarm, så jeg kan prøve at følge Low FODmap.

Ideelt ville jeg gerne spise primært plantebaseret (med meget små mængder animalsk for at få nok B12 så jeg slipper for kosttilskud), men efter et halvt år med forsøget så var jeg konstant sulten (på trods af mange grove grøntsager og vegetabilsk protein i alle måltider samt store portioner), min mave blev ekstremt oppustet, og jeg fik ekstra meget uren hud.

Så. Nu må jeg prøve noget andet. Animalske produkter hjælper på min mæthedsfornemmelse (min mave bliver ikke oppustet af laktose). Og nu - hvor jeg har skåret flere og flere High FODmap fødevarer ud - så bliver min hud renere og renere, og min mave bliver mindre oppustet. Så jeg tænker, at jeg er på rette vej. Jeg skal bare lige lære at spise mange små måltider i stedet for at spise få store, følge low FODmap bedre og motionere igen. Og så er der selvfølgelig det psykiske.

Min første prioritetet er kosten og motion. :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 5. maj 2016, 12:49

Det er meget længe siden, jeg sidst var ude at købe, hvorfor jeg bogstaveligt talt måtte støve løbeskoene af i morges, da jeg besluttede, at de skulle luftes i det gode vejr. Det blev til 3,6 km. med en blanding af løb og gang.

Er jeg den eneste, der har unger, der vokser som ukrudt? Har erfaret, at der skal købes bluser til Ældstebarnet samt sko og sandaler til begge piger. Med lidt held kan vi gøre det i morgen, når vi alligevel har fri.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf topmadras3 » 5. maj 2016, 20:41

Jeg fik givet mig selv et spark i røven og kom ud på en løbetur - ikke lang 2,3 km løb med en pause yay :dance: mit mål er 5 km løb uden pause
Så Maj måned er målet at begynde at løbe,håber også det vil pynte på mine lår-faste lår tak

Og nu er det skrevet,så jeg SKAL :whip:
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Pandesteg » 6. maj 2016, 05:18

Nogle der har prøvet boksetræning hos FitnessWorld? Jeg er lidt hooked på at prøve, men er lidt tilbageholdende - hvis det er 90% sparring, så tør jeg ikke rigtig :genert:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Aima » 6. maj 2016, 05:37

Muspel skrev:
Aima skrev:
Jeg synes egentlig, jeg er ret striks, når jeg tager en periode med all in på antiinflammatorisk, men det er jeg måske ikke helt alligevel. Jeg drikker stadig kaffe, dog begrænser jeg det til et par kopper om dagen. Jeg spiser også en smule mager ost, hvis jeg har lyst og jeg kunne sagtens finde på at spise almindeligt rugbrød, hvis ikke det var fordi jeg oftest selv bagte palæo-varianten selv.
Jeg spiser dog ikke frugt, nej.

Min taktik er faktisk lidt omvendt, når det er. I stedet for fokus på alt det, jeg ikke må få, koncentrerer jeg mig om det, jeg skal have. Jeg planlægger mine måltider med udgangspunkt i inflammationshæmmende råvarer, og så handler det mest om at få dem kørt ned, så at sige. Så jeg spiser virkelig mange grøntsager, sådan helt åndssvagt mange, faktisk, og store portioner fisk og kylling og et hav af blåbær, og når jeg så har spist alt det, er jeg jo stopmæt, så behovet for andet er begrænset. Men altså, hvis det lige var lidt mager feta der gjorde, at 400 gram rosenkål smagte godt, så spiste jeg også dét.

Men det er bare en vildt god fornemmelse med alle de grøntsager, følelsen af sundhed er nærnest til at tage og føle på, når man har fyldt sig med spinat og rosenkål og grønne bønner og hvidløg og ingefær og masser af fisk i en uge i træk. Jeg er ret vild med det :)



Tak for svar :) jeg blev helt glad over, du stadig drikker kaffe :D

Jeg spiser i forvejen ret mange grønsager, så det er ikke den store ændring. Men mindre kød og mindre sukker bliver helt klart et indsatsområde.
Men tak for ideen om at have fokus på at skrue op i stedet for ned. Det er mere motiverede.


Selv tak. Det er faktisk også en tilgang der gør en forskel for mig. Sjovt som perspektivet kan gøre det ind i mellem :)

Du kan jo prøve at starte med at droppe sukker for en periode. Eller, måske ikke det 'skjulte' i rugbrød og den slags, men det mere åbenlyse i slik, kage, sodavand. Og hvis du også dropper pasta, ris, brød og frugt og har fokus på at spise en masse grønt, så tror jeg virkelig du vil kunne mærke forskel i løbet af kort tid.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Aima » 6. maj 2016, 05:48

Muspel skrev:
Aima skrev:
Jeg synes egentlig, jeg er ret striks, når jeg tager en periode med all in på antiinflammatorisk, men det er jeg måske ikke helt alligevel. Jeg drikker stadig kaffe, dog begrænser jeg det til et par kopper om dagen. Jeg spiser også en smule mager ost, hvis jeg har lyst og jeg kunne sagtens finde på at spise almindeligt rugbrød, hvis ikke det var fordi jeg oftest selv bagte palæo-varianten selv.
Jeg spiser dog ikke frugt, nej.

Min taktik er faktisk lidt omvendt, når det er. I stedet for fokus på alt det, jeg ikke må få, koncentrerer jeg mig om det, jeg skal have. Jeg planlægger mine måltider med udgangspunkt i inflammationshæmmende råvarer, og så handler det mest om at få dem kørt ned, så at sige. Så jeg spiser virkelig mange grøntsager, sådan helt åndssvagt mange, faktisk, og store portioner fisk og kylling og et hav af blåbær, og når jeg så har spist alt det, er jeg jo stopmæt, så behovet for andet er begrænset. Men altså, hvis det lige var lidt mager feta der gjorde, at 400 gram rosenkål smagte godt, så spiste jeg også dét.

Men det er bare en vildt god fornemmelse med alle de grøntsager, følelsen af sundhed er nærnest til at tage og føle på, når man har fyldt sig med spinat og rosenkål og grønne bønner og hvidløg og ingefær og masser af fisk i en uge i træk. Jeg er ret vild med det :)



Tak for svar :) jeg blev helt glad over, du stadig drikker kaffe :D

Jeg spiser i forvejen ret mange grønsager, så det er ikke den store ændring. Men mindre kød og mindre sukker bliver helt klart et indsatsområde.
Men tak for ideen om at have fokus på at skrue op i stedet for ned. Det er mere motiverede.


Hov, og i øvrigt, kaffen har jeg ingen planer om at droppe 100%. Jeg tror også sommetider det handler om at vælge sine kampe, når det kommer til det der med at vende sin livsstil til det bedre, og selvom det ville være optimalt hvis jeg droppede kaffen, så ville det alligevel ikke, for den bidrager simpelthen med for meget livskvalitet til at det er det værd. Lige nu sidder jeg og lader op til en løbetur i min vindueskarm med musik fra telefonen, solskin i ansigtet og varm kaffe i kruset. Det ville bare never ever være det samme feel-good-øjeblik med te eller anden form for alternativ, det ved jeg. Og sådan en lille kaffehyggestund her, gør mig glad og giver overskud som jeg så bruger fornuftigt på noget, der giver mig mere overskud. Så længe man gør det nogenlunde fornuftigt, er det vigtigt at prioritere den slags, tror jeg. For balancen og alt det der :)
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 6. maj 2016, 06:48

*PIV*
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Pandesteg » 6. maj 2016, 07:21

^ I hear that! Efter 1,5 times styrke (med seriøs gennemtæskning af core) i onsdags og 1,5 times thai bo-event (har aldrig svedt så meget i mit liv - mit tøj kunne vrides :nerve:) i går er jeg pænt smadret i dag. Er på kursus lige nu og når det slutter kl 13 vil jeg bare ud og slappe af i solen. I aften nupper jeg en bitte HIT-træning med Nike Training Club.

Forresten, er det nogle herinde der har prøvet boksning i Fitness World? Er lidt hooked på at prøve, men kunne godt tænke mig at følges med en anden, da jeg forestiller mig der er en del sparring? Er der ikke nogle, der vil prøve et par FW-boksetimer på Amager med mig? :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 6. maj 2016, 07:44

Pandesteg skrev:Er der ikke nogle, der vil prøve et par FW-boksetimer på Amager med mig? :D

Hvis det ikke var fordi jeg boede i Midtjylland - så ville jeg gerne :kys:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Muspel » 6. maj 2016, 10:43

Aima skrev:
Muspel skrev:
Aima skrev:
Jeg synes egentlig, jeg er ret striks, når jeg tager en periode med all in på antiinflammatorisk, men det er jeg måske ikke helt alligevel. Jeg drikker stadig kaffe, dog begrænser jeg det til et par kopper om dagen. Jeg spiser også en smule mager ost, hvis jeg har lyst og jeg kunne sagtens finde på at spise almindeligt rugbrød, hvis ikke det var fordi jeg oftest selv bagte palæo-varianten selv.
Jeg spiser dog ikke frugt, nej.

Min taktik er faktisk lidt omvendt, når det er. I stedet for fokus på alt det, jeg ikke må få, koncentrerer jeg mig om det, jeg skal have. Jeg planlægger mine måltider med udgangspunkt i inflammationshæmmende råvarer, og så handler det mest om at få dem kørt ned, så at sige. Så jeg spiser virkelig mange grøntsager, sådan helt åndssvagt mange, faktisk, og store portioner fisk og kylling og et hav af blåbær, og når jeg så har spist alt det, er jeg jo stopmæt, så behovet for andet er begrænset. Men altså, hvis det lige var lidt mager feta der gjorde, at 400 gram rosenkål smagte godt, så spiste jeg også dét.

Men det er bare en vildt god fornemmelse med alle de grøntsager, følelsen af sundhed er nærnest til at tage og føle på, når man har fyldt sig med spinat og rosenkål og grønne bønner og hvidløg og ingefær og masser af fisk i en uge i træk. Jeg er ret vild med det :)



Tak for svar :) jeg blev helt glad over, du stadig drikker kaffe :D

Jeg spiser i forvejen ret mange grønsager, så det er ikke den store ændring. Men mindre kød og mindre sukker bliver helt klart et indsatsområde.
Men tak for ideen om at have fokus på at skrue op i stedet for ned. Det er mere motiverede.


Hov, og i øvrigt, kaffen har jeg ingen planer om at droppe 100%. Jeg tror også sommetider det handler om at vælge sine kampe, når det kommer til det der med at vende sin livsstil til det bedre, og selvom det ville være optimalt hvis jeg droppede kaffen, så ville det alligevel ikke, for den bidrager simpelthen med for meget livskvalitet til at det er det værd. Lige nu sidder jeg og lader op til en løbetur i min vindueskarm med musik fra telefonen, solskin i ansigtet og varm kaffe i kruset. Det ville bare never ever være det samme feel-good-øjeblik med te eller anden form for alternativ, det ved jeg. Og sådan en lille kaffehyggestund her, gør mig glad og giver overskud som jeg så bruger fornuftigt på noget, der giver mig mere overskud. Så længe man gør det nogenlunde fornuftigt, er det vigtigt at prioritere den slags, tror jeg. For balancen og alt det der :)


Tak for svarene. Jeg må Igang med at prøve. Jeg tror, jeg bliver nødt til at gå all in fra starten- for hvis det så virker, så er jeg nok mere motiveret til at gide bøvlet.
Siden du skrev det med autoimmun sygdom, har jeg dog også læst lidt op på det. Og har ihverfald 9 af symptomerne på lupus (ømme led, tørre pletter, allergi, hævede kymfekirtler, summen i hænder, hvide fingre, hovedpine, træthed, kraftesløshed), så må hellere lige nævne det for lægen også. Måske jeg faktisk fejler noget, man kan gøre noget mere end kostomlægning ved.

Nå det bliver et sidespring i tråden. Undskyld.
0
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf topmadras3 » 6. maj 2016, 16:15

Hvis man skal starte op med at løbe,lyder hver 3 dag som en god ide,eller er hver 2 dag bedre?

Og noget andet(er det ok at skrive her eller skal der en ny tråd til :genert: )jeg har jo tabt en del kg men jeg har det stadig som inden jeg tabte mig ,tænker ej det tøj/str kan jeg ikke passe,men det kan jeg jo,det er som om mit selvbillede ikke er fuldt med ,kender i den følelse og hvad kan man gøre-altså er gået fra str 46 til 36 så jeg synes det er dumt at jeg føler mig som inden vægttabet
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"