Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Avino » 3. maj 2016, 13:41

Nårhh.
Tak for oversættelsen :)

Så kan vi bare tænke--- hvad er der i vejen med kyllingebryster :gruble:
:kram:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 3. maj 2016, 15:19

Smiling_Goat skrev:Jeg er virkelig efterhånden ved at få knopper. Jeg føler ikke rigtigt, jeg kan brokke mig i virkeligheden, for jeg vil ikke, at folk jeg kender, skal have et negativt indtryk af ham, men hold nu op jeg er træt af min kærestes far.

Han skal i huj og hast fraflytte sin lejlighed, og flytter ind hos os en overgang. Det har jeg intet imod, jeg hjælper gerne. Der hvor kæden hopper af, er, hvor han forventer, at jeg skal opvarte ham.

Første aften spurgte han mig, om han skulle hjælpe mig med at vaske op, (for det er jo kun rimeligt, at jeg også står for opvasken, når jeg lavede aftensmaden :forvirret:)
Dagen efter stillede han bare sin tallerken fra sig ved vasken ved frokosttid og sagde, at han ville tage den, når jeg havde fundet ud af, hvad der skulle ske med den (han kom aldrig igen.. Og hvad regner han i øvrigt med, der skal ske med den?) Ved aftensmadstid opsøgte han mig udelukkende for at spørge, om jeg lavede aftensmad. Jeg blev paf først, men det var bare varmemad, og jeg vidste faktisk ikke, om han havde nogle problematikker, der gjorde ham ude af stand til at lave mad, så mens jeg lavede den, konfererede jeg med min kæreste, som var ret chokeret over sin fars adfærd og bad mig sige noget til ham (altså ingen forhindringer ift. tilberedning af mad.) Jeg besluttede mig derfor for, at han kunne tage opvasken, men efter måltidet stillede han igen tallerkenen fra sig ved vasken og forsvandt som dug for solen.
I dag spurgte han mig så, om jeg regner med at lave brændende kærlighed til aften. Min kæreste var i rummet denne gang, og sagde, at vi vel kunne hjælpes ad.

Meeeen det tror jeg ikke, vi kan. Jeg har været af sted hele dagen, og jeg gider ikke lave mad i dag. Jeg regner med at tage en rugbrød, så er manden sulten, kan han fodre sig selv. I'm out.

Han havde også den sociale finesse som en ludobrik at joke med i morges, at jeg skulle lære at servere for ham. Det havde måske været meget sjovt, hvis han ikke lige havde krævet, at jeg skulle være tjenestepige for ham de sidste to dage i træk.

Jeg vil i øvrigt lige understrege, at han er flink og behagelig osv. Det er bare dette ene, ret ærgerlige træk der generer mig afsindigt.


Næste gang I spiser sammen har du og din kæreste lige aftalt, at HAN beder sin far om at tage opvasken. Altså INDEN han kan nå at forsvinde. "For du er jo ikke ansat som tjenestepige". Sagt smilende, men bestemt!
9
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 3. maj 2016, 16:58

Smiling_Goat skrev:
Daine skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg er virkelig efterhånden ved at få knopper. Jeg føler ikke rigtigt, jeg kan brokke mig i virkeligheden, for jeg vil ikke, at folk jeg kender, skal have et negativt indtryk af ham, men hold nu op jeg er træt af min kærestes far.

...

Jeg vil i øvrigt lige understrege, at han er flink og behagelig osv. Det er bare dette ene, ret ærgerlige træk der generer mig afsindigt.


Næste gang I spiser sammen har du og din kæreste lige aftalt, at HAN beder sin far om at tage opvasken. Altså INDEN han kan nå at forsvinde. "For du er jo ikke ansat som tjenestepige". Sagt smilende, men bestemt!


Nu skal det heller ikke forstås sådan, at min kæreste har smidt ansvaret fra sig og bare lader mig bakse med det selv. Han har ikke været til stede ved spisesituationerne, men det er selvfølgelig ikke fremgået af mit indlæg.

Han er opmærksom på problemet, og jeg tvivler slet ikke på, han er på min side, og nok skal sige noget til sin far. Jeg er bare træt af, det er nødvendigt.

Og nu har vi fået opvaskemaskine, så det bliver ikke nødvendigt at bede ham tage opvasken, men ellers god idé at sige det på forhånd.


Jeg havde nu heller ikke det indtryk, at din kæreste var ligeglad/konfliktsky :) Mere den, at det måske var bedre det var ham der, pænt og ordenligt selvfølgelig, irettesatte sin far, fremfor dig. Han kunne jo fint rydde bordet og sætte opvaskeren i gang :D

Ej, jeg er nu egentlig bare helt med dig her, jeg får også ualmindelig store røde knopper af sådan en opførsel. Men det er dejligt, at han derudover er et sødt og rart menneske ellers ville det sikkert være surt at leve under samme tag, selv for en kort periode :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pityt » 3. maj 2016, 17:17

Pling (Allers app) :cuss: Den er latterlig!
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Animi » 4. maj 2016, 08:00

Dem der aldrig nogensinde gider at låse porten ind til vores privatgård, på trods af at der på et stort skilt står at det SKAL man altså. Og jeg er sikker på at det er fordi de synes det er irriterende hvis de skal stå ud af bilen for at gøre det - men det er sgu da heller ikke særlig fedt at der endnu en gang har været en cykeltyv på spil i vores gård :cuss:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 4. maj 2016, 09:03

Guilded_Lily skrev:
Daine skrev:
Badesandalen skrev:Jeg glemte at stille vækkeuret i aftes. :sur:


Jeg har et par får, du gerne må låne! De vækker dig ved 6tiden, uanset om det er hverdag eller weekend :rulle:
:D


Jeg smider gerne en flok ny"udsatte" køer med kalve og en motherfuckertyr i puljen. Og gerne igen til september, når køerne skilles fra deres kalve og flyttes over på marken på den anden side af vejen. Manner, et brøleri!


Ordene "motherfucker-tyr" og "manner, et brøleri!" gjorde lige min dag lidt bedre :klap:
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. maj 2016, 10:59

At det er gået op for mig at jeg synes Johanne Schmidt Nielsen og Amalie Szigethy (?) ligner hinanden så meget at de måske er søstre, og nu kan jeg ikke lade det ligge igen!
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 5. maj 2016, 13:33

Dirtylittledevil skrev:At det er gået op for mig at jeg synes Johanne Schmidt Nielsen og Amalie Szigethy (?) ligner hinanden så meget at de måske er søstre, og nu kan jeg ikke lade det ligge igen!


Wtf? Dagens mærkeligste udsagn. :D Hvilket er cool nok. For så kan vi alle gå i seng med det samme i fuld forvisning om, at vi ikke går glip af noget ... Det bliver helt sikkert ikke mere mærkeligt i dag.


Ser absolut ingen lighed mellem de to. Billeder?
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 5. maj 2016, 13:51

Min mor.
Hun sagde idag, at *XXXX* ville køre hende til lufthavnen.
Så jeg var nødt til at spørge; "hvem er *XXXX*?"
"Det er *søsters navn*s kæreste. Fin fyr, en voksen mand."

Jeg gider sgu da ikke rodes ind i, at hun åbenbart synes at han er mere voksen end faderen til børnene. (Ja, det var det hun mente, gider ikke gengive hele samtalen her)
Jeg kom til at svare, at det håber jeg da smitter af på min søster!

Jeg gider ikke deres pis.
Jeg er så hidsig over det i øjeblikket. Fordi jeg er nervøs over udfaldet af den sag.
Og fordi hun er en beregnende kost.
Først siger hun at jeg ikke må passe børnene. Så påstår hun, overfor min mor, at det har hun aldrig sagt (så skulle du nok ikke have skrevet det på sms :rulle: )
Så holder hun op med at tale til mig. Og så siger hun til min mor, at det er mig, der er holdt op med at tale til hende.
Jeg ønsker hende så grimme ting i øjeblikket.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Firebird » 5. maj 2016, 13:54

Kiddie dog! :nerve: Så. Ud og snuppe lidt frisk sol. :sol: Så får du det bedre. :)
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daphne » 5. maj 2016, 14:34

JYSK! Og deres lorteprodukter - hold nu kæft hvor skal de bare gøre tingene åndssvagt svære at samle, efter der også har været bøvl med leveringen! Jeg har virkelig samlet mange møbler i mit liv fra IKEA, Bilka mv. men jeg har sgu aldrig haft så store problemer med nogen af dem, som med de her elevationssenge og deres åndssvage ben osv. Hvor svært kan det være for dem at forbore fra fabrikken af eller komme med nogle smartere løsninger, i stedet for man skal sidde og hamre et hul mellem et utal af hæfteklammer, igennem beklædning mv. for at lave hul til at en skrue måske kan få fat...og dem skal der så lige laves 16 af....på HVER seng!!! Grrrrrrrrr.......... :cuss: :cuss: :cuss:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Bøtte » 5. maj 2016, 15:48

Smiling_Goat skrev:Hvad fan*** sker der lige for den by, jeg er flyttet til?! Jeg har fri, solen skinner, her er varmt, jeg bor midt inde i byen. "Jeg går ud i det gode vejr og spiser en is" tænkte jeg "jeg bor i midtbyen, der må være et sted i nærheden, jeg kan købe én" tænkte jeg.

Nu har jeg vadet rundet i (I kid you not) 1½ time! ALT har lukket, Netto, Kvickly.. You name it. Lukket. Jeg ved godt, det er helligdag, men come on! Det her er et I-land for pokker, og byen ligger på top-20 over Danmarks største byer.

Jeg overvejer helt seriøst at åbne en sæsonåben isbod i midtbyen, for den må tjene kassen - der er jo ingen konkurrenter. Der er ellers nok mennesker inde i byen (alle nytilflyttere og turister på jagt efter en is, formoder jeg)

Nu har jeg opgivet og sidder og surmuler i stedet



Jeg kommer fra en mindre turistby og der kunne man altid få en isvaffel på torvet (fra marts til oktober), ligegyldigt om det var hverdag, helligdag eller weekend og der var åbent til 21-22 stykker (afhængigt af hvor i sæsonen vi var).

Da jeg så flyttede til en større by, opdagede jeg at alle desciderede isbutikker lukkede sammen med de butikker i gågaden. Jeg var i chok.

Dog er der de seneste par år kommet et par isbutikker, der har åbent om aftenen i sommermånederne.
1
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aviva » 6. maj 2016, 01:43

At vågne op, forskrækket og med et hvin, fordi man synes man "ser" noget hvidt svæve lige over sig.
- og nu kan jeg så ikke falde i søvn igen :sur:
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
down.boy
Indlæg: 87
Tilmeldt: 9. feb 2016, 17:25
Kort karma: 40
Geografisk sted: Silkebronx
Likede indlæg: 159

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf down.boy » 6. maj 2016, 08:45

Smiling_Goat skrev:Hvad fan*** sker der lige for den by, jeg er flyttet til?! Jeg har fri, solen skinner, her er varmt, jeg bor midt inde i byen. "Jeg går ud i det gode vejr og spiser en is" tænkte jeg "jeg bor i midtbyen, der må være et sted i nærheden, jeg kan købe én" tænkte jeg.

Nu har jeg vadet rundet i (I kid you not) 1½ time! ALT har lukket, Netto, Kvickly.. You name it. Lukket. Jeg ved godt, det er helligdag, men come on! Det her er et I-land for pokker, og byen ligger på top-20 over Danmarks største byer.

Jeg overvejer helt seriøst at åbne en sæsonåben isbod i midtbyen, for den må tjene kassen - der er jo ingen konkurrenter. Der er ellers nok mennesker inde i byen (alle nytilflyttere og turister på jagt efter en is, formoder jeg)

Nu har jeg opgivet og sidder og surmuler i stedet

Jeg synes namedropping ville være på sin plads... bare så andre ikke ved en fejl, kommer til at flytte til sådan en by - eller kommer til at forlade hovedvejen ved en fejl, i søgen efter en på-tur-is... ;) :lol:
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 6. maj 2016, 15:10

Jeg synes, der er mange firmahjemmesider, hvor det først er muligt at se, hvordan man kan få leveret, efter at man har bestilt produktet! :evil:
5

Tilbage til "Generelt"