Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Minionine » 3. maj 2016, 17:25

Allmost_Famous skrev:Min søn er døbt, selvom jeg er galopperende ateist, men jeg tænkte bare, at det var en hyggelig tradition. Jeg hørte slet ikke efter hvad præsten sagde.


Vores datter skal også døbes, selvom hverken hendes far eller jeg er troende. Det er en stor tradition i min familie og i mit hjemland, og den vil jeg gerne holde ved.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 3. maj 2016, 17:31

Jeg var ikke religiøs da jeg blev konfirmeret, men nu havde jeg jo brugt tid til præst, så kunne jeg jo lige så godt gennemfører.
0
...
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 3. maj 2016, 17:59

Da jeg blev konfirmeret i 2002 (mimre) var jeg den eneste der blev hentet i fancy bil. Det var en veteranbil vi selv ejede.
Jeg syntes det var dybt pinligt :lol:

Hvis mine unger vil hentes i en limo og ikke i vores egen (som pt er en Berlingo :slem: ) vil pengene blive taget fra noget andet til festen. Ikke på vilkår, om jeg vil give 1000kr eller mere, for at min unge kan blive kørt 500 meter frem og tilbage. Så må de undvære noget andet.

Jeg kunne i øvrigt heller ikke tænke mig at eje et hus eller blive gift, og jeg forstår ikke at andre mennesker har behovet :genert:
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 3. maj 2016, 18:33

Olaf skrev:
Aima skrev:Borgerlig konfirmation eksisterer skam. Min kusines datter var borgerlig konfirmand, ceremonien foregik på rådhuset og var forestået af DUI. Nonfirmation er dog ikke helt det samme, men mere et slangudtryk brugt som betegnelse for at man slet ikke bliver konfirmeret, altså hverken religiøst eller borgerligt.


Borgerlog konfirmation har skiftet navn til nonfirmation (hvilket er lidt forvirrende når man også bruger det som betegnelse til festerne uden ceremoni)



Ah, ja, det er da egentligt lidt forvirrende. Da min kusines datter blev borgerligt konfirmeret, i 2013, var det ellers sådan meget eksplicit udtrykt, at vi ikke måtte kalde det for nonfirmation, fordi DUI nærmest anså det som en protest, både mod den borgerlige og religiøse konfirmation. Det er også lidt ironisk, synes jeg. Det dér 'non' indikerer jo lidt, at der ingen konfirmation er, men det er der jo. Den er bare borgerlig. Nå, lad os håbe de kan holde styr på det :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 3. maj 2016, 18:42

Den nye reklame for DF er fyldt med mennesker som fuldstændig ligner dem jeg i min fordom forestiller mig stemmer DF...
8
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 4. maj 2016, 12:17

Alle de Mors dag-reklamer, der hele tiden minder mig om, at min mor er død, burde forbydes.

Jeg er ligeglad med, at I andre gerne vil fejre jeres mødre.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 5. maj 2016, 18:05

Det er noget fis at kalde det nonfirmation, når den unge ikke bliver nonfirmeret.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 5. maj 2016, 19:23

Jeg håber virkelig ikke mine børn vil konfirmeres. Det er lige før jeg kun vil holde fest for dem, hvis de ikke vil.

Med mindre de er troende selvfølgelig, men det kan jeg ikke forestille mig, de bliver.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32467

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 5. maj 2016, 19:35

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nordiske-nynazister-hun-tror-hun-er-haevet-over-loven/6069729



Modsat mange andre, så mener jeg nynazisterne har en pointe. Deres demonstration var lovligt anmeldt, og så burde hun ikke have provokeret/ageret/reageret på den måde.

(og det er så KUN så langt jeg giver dem ret!)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sjg » 5. maj 2016, 19:36

Det aktuelle trådtema i Livets forhold har fået mig til at indse, at hygiejnen på flere punkter virkelig halter herhjemme... :genert: :tie:
2
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mulan » 5. maj 2016, 19:45

icelady skrev:http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nordiske-nynazister-hun-tror-hun-er-haevet-over-loven/6069729



Modsat mange andre, så mener jeg nynazisterne har en pointe. Deres demonstration var lovligt anmeldt, og så burde hun ikke have provokeret/ageret/reageret på den måde.

(og det er så KUN så langt jeg giver dem ret!)

Rent principielt har de, men jeg kan dælme godt forstå hende.
3
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 5. maj 2016, 21:35

icelady skrev:http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nordiske-nynazister-hun-tror-hun-er-haevet-over-loven/6069729



Modsat mange andre, så mener jeg nynazisterne har en pointe. Deres demonstration var lovligt anmeldt, og så burde hun ikke have provokeret/ageret/reageret på den måde.

(og det er så KUN så langt jeg giver dem ret!)


Jeg synes det er okay, man behøver ikke være tolerant overfor intolerance efter min mening, selvom det er en lovlig demonstration. Det er jo en passiv protest, hun står ikke engang stille men går baglæns. Det ville havde været uacceptabelt hvis hun havde været aggressiv eller havde været korporlig.
4
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Æble » 6. maj 2016, 06:45

HappyHippo skrev:Jeg håber virkelig ikke mine børn vil konfirmeres. Det er lige før jeg kun vil holde fest for dem, hvis de ikke vil.

Med mindre de er troende selvfølgelig, men det kan jeg ikke forestille mig, de bliver.


Har det på samme måde. Og har en 13 årig der gerne vil konfirmeres. Så har ca 1,5 år til at få ham omvendt, uden at udøve vold på hans selvbestemmelsesret :tie:

De får ivrigt tilbudt det samme uanset hvad de vælger. Hvis de vil have fest og alt det gejl så får de det, konfirmationen skal være det de tilvælger og ikke pga fest og gaver.
0
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf musel » 6. maj 2016, 07:47

Mine forældres metode ang. Konfirmationen plejer som regel at få folk op i det røde felt: jeg og mine søskende fik valget om enten ingen konfirmation og ingen fest og gaver, eller konfirmation og ingen fest og gaver.
Jeg var (og er) ikke troende, så det gjorde valget let :-D
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 6. maj 2016, 09:42

Jeg er så tilpas kold og kynisk, at jeg aldrig ville donere til diverse private indsamlinger (Go FUnd Me o.lign.). Der er så mange uærlige mennesker, der kan finde på at lukrere på andres nød og ulykke, og jeg ville meget sjædent stole på, at de donerede penge rent faktisk bliver brugt udelukkende til det indsamlede formål.
5

Tilbage til "Generelt"