Den værste dag i dit liv?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Æble » 5. maj 2016, 15:38

Hvad var den værste dag eller tid i dit liv? Hvordan kom du igennem det? Kan du i dag se nogle positive ting ved det der skete?
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Spjaerten » 5. maj 2016, 15:40

Da min far døde for 10 mdr. siden.
Og ja jeg har det bedre. De første 6 mdr. Var svære - men synes det går ret ok nu!
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Sophies-mor » 5. maj 2016, 16:58

Mine sønners dødsdage.

Det mest positive er, at jeg lærte ved hvem jeg kan stole ubetinget på.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21836

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Purple Haze » 5. maj 2016, 17:08

Da min bror døde.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Miss_no_More » 5. maj 2016, 17:26

Jeg blev for ca. 10 år siden meget pludseligt, meget syg. Som i; benene var så fulde af smerter at jeg endte i kørestol, jeg havde ingen appetit og endte med at se sygelig ud til sidst.
Lægerne vidste ikke, hvad det var og den tid, hvor mit helbred skrantede mere og mere, har uden tvivl været den værste i mit liv (indtil videre).

Det viste sig i sidste ende, at det kun var en slem omgang kyssesyge og i dag er jeg helt ovre det.

Jeg har lært en masse af den tid, bl.a. har jeg fået et mere positivt sind og jeg grubler ikke så meget over småting mere.
1
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Mulan » 5. maj 2016, 17:52

Da min nevø døde, kun fem timer gammel.
Jeg har lært at der findes ubetinget kærlighed og tab kan leves igennem og gøre os til mennesker med større forståelse for andres svagheder og fejl.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Guldfisk » 5. maj 2016, 17:59

Da min far døde for 7 år siden.
Kom over det med tid.
Jeg har fået en større forståelse for folk, der fucker op i deres liv. Jeg havde lyst til at slås, tage stoffer, smadre verden og skrige i en lang periode. Jeg gjorde ingen af delene, men som sagt fik jeg større forståelse for folk, der er selvdestruktive eller bare destruktive.
3
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf fisken80 » 5. maj 2016, 18:00

Det var helt klart den dag min far døde, stærkt forfulgt af dagen, hvor vi fik at vide, at de ikke kunne gøre mere for ham og at han ville dø. Jeg føler faktisk ikke, at der er kommet noget positivt ud af det. Det eneste er tanken om, at de mange blomster og deltagere til hans bisættelse viste, hvor afholdt et menneske han havde været, men den viden er jo vand ved siden af, at han stadig var her :(
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf limitededition » 5. maj 2016, 18:12

Den dag min morfar skød min mormor og derefter sig selv. Det er snart 3 år siden og jeg har endnu ikke forstået at jeg aldrig skal se hende igen :(
0
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Aviva » 5. maj 2016, 18:16

Den dag (18/8-07) en politimand bankede på døren og fortalte at min mor var fundet død.
-ved ikke rigtig hvad hun døde af (hun havde sukkersyge, som hun ikke tog så alvorligt)

Det var meningen, at hun skulle have været hos mig, men jeg skrev ikke til hende, for det var hun træt af jeg gjorde, når hun ikke dukkede op til aftaler.
Var altid nervøs for hende, da hun var deprimeret og havde en del at slås med.. Derfor jeg "tjekkede" op på hende. Den eneste gang jeg ikke gjorde, døde hun så
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf LadyFox » 5. maj 2016, 18:19

Det er svært at sige hvad der er værst, jeg har gået nogle rimelig hårde ting igennem i mit liv af psykisk sygdom, stofmisbrug, død og den slags.

Men i det år jeg var 16 år var virkelig et hardcore år i mit liv. Jeg måtte droppe for tidligt ud af min efterskole jeg ellers var glad for, for at bruge knap et år på psykiatrisk afdeling fordi jeg var rigtig syg. Det er jo aldrig særlig festligt at være låst inde, og slet ikke hvis man er en person som mig der har brug for en del frihed for at kunne trives. De første par måneder var især hårde, forder var ingen af de med indlagte jeg fungerede med, og det ved jeg ikke hvordan jeg kom igennem - efter der kom der heldigvis en del ind som jeg kom rigtig godt ud af det med, så godt at jeg stadig har kontakt med flere, og den ene er idag min bedste veninde - men det er heltklart de mennesker der gjorde at det var bare lidt tåleligt at bruge så langtid på sådan et sted. Det var også året hvor jeg blev udskrevet til et bosted der bestemt ikke er for mennesker, og hvor jeg egentlig kun ønskede at blive indlagt igen, for det sted var endnu værre. Heldigvis boede jeg der kun en måned, men de fik mig da knækket i hvert fald.

I dag, kan jeg kun se det positive i at være indlagt, selvom det ikke var sjovt - så kan jeg i bakspejlet godt se jeg havde brug for det,og jeg muligvis ikke ville have været her den dag i dag hvis jeg ikke blev indlagt.
4
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Studsgaard » 5. maj 2016, 18:20

Jeg har tre der står næsten lige.
Da min mormor døde (kort efter jeg var blevet konfirmeret) og da min stedfar døde og så den dag min datter var forsvundet i ca 40 minutter.
Jeg ved godt min datter blev fundet i god behold og der intet farligt var sket. Men den panik og fysisk reaktion jeg fik i hele kroppen, den er så tydelig når jeg tænker på dagen.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Æble » 5. maj 2016, 18:51

Den værste dag i mit liv var dagen efter vi i efteråret fik st vide at den lillebitte dreng i min mave var syg og jeg skulle have abort dagen efter. At gå rundt med ham i maven og vide at jeg skulle slå ham ihjel dagen efter, det flænsede mig op indefra. Da jeg var ung havde jeg en depression og prøvede på et tidspunkt at tage mit liv. Men selv denne tid blev overskygget af at skulle slå mit ønskebarn ihjel.

Det er et halvt år siden og har mistet endnu en graviditet, men er ok nu. Har et hul i hjertet, men har også lært at værdsætte mine børn og min mand, de er jo rene mirakler. Har nok altid taget dem for givet, det gør jeg ikke mere. Og jeg har lært at jeg er stærk, det vidste jeg ikke, men at kunne leve videre nu efter at have oplevet så stor smerte i min sjæl, det troede jeg ikke jeg kunne. Og jeg har lært at jeg ikke gider spilde tiden på ligegyldig snak. Mine relationer skal være meningsfyldte. Ligenu ved jeg ikke helt om det betyder at jeg lader det glide ud med mine tre bedste veninder som jeg har kendt i 25 år. Men for helvede jeg gider ikke snakke mere om logistik når ungerne skal hentes, hvad vi har fået til aftensmad og hvordan vi fordeler opgaverne i hjemmet. Jeg vil tale om drømme og sorger og glæder og holdninger.
3
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Zombie » 5. maj 2016, 19:48

Indlæggelse på psyk, droppe ud af uddannelse, dødsfald... Men den værste dag var da min sidste hund Taiki døde.
Jeg var så vild af sorg og chok, at jeg havde tvangstanker om at dø. Heldigt at jeg har min familie, for jeg havde gjort det, helt 100, hvis de ikke kom og "samlede mig op". Jeg var i forvejen nede med stress, og tænkte bare at det var sidste dråbe i et langt fucking lorteliv, så nu gad jeg bare ikke mere.

Jeg kom igennem.. Intet positivt, udover at jeg i dag har min hund Trillo, som gør mig lykkelig igen.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Viskelæder » 5. maj 2016, 19:56

Jeg kan ikke huske en specifik dag, men da jeg var 23 og havde en depression. Det var de værste 5 måneder i mit liv, meget værre end de dødsfald osv., jeg har oplevet.
1

Tilbage til "Livets forhold"