Laver tandlæger deres egne tænder?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Laver tandlæger deres egne tænder?

Indlægaf Slettet bruger » 5. maj 2016, 22:55

Var til tandlæge her i ugen med et pludseligt opstået problem, der lykkeligvis ikke var noget alligevel.

Anyway, under startforklaringen siger jeg at de sidste par år har jeg gået til tandlæge i eksotiske europæiske lande pga det er billigere der, så jeg kombinerer det med ferie - og der siger tandnikeren så "at det ville hun da opgå hvis hun havde mulighed, for at slippe for regningen"

Det undrede mig sq, for jeg har egl tænkt de fik fikset tænder gratis når du nu arbejder der? Altså at man aftaler f.eks. at blive efter arbejdstid og så ordner de så tænder på hinanden gratis. Virker mystisk hvorfor de skulle betale den fulde pris.

Er der nogen der ved hvordan det fungerer? Evt nogen med tandlæger i familien.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Laver tandlæger deres egne tænder?

Indlægaf Rapfisk » 5. maj 2016, 22:59

Jeg har en veninde, der er tandlæge, og i hendes klinik laver de ikke hinandens tænder. Noget med, at hvis det går galt, er det lettere, hvis det ikke er en kollega. Min veninde vil heller ikke være tandlæge for venner og familie, selv om hun gerne tager et hurtigt kig, hvis man beder hende om det.
0
Livslinjen: 70 201 201
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Laver tandlæger deres egne tænder?

Indlægaf Slettet bruger » 6. maj 2016, 00:37

Rakel skrev:Min tandlæge går hos en kollega - ikke i egen praksis. Om han betaler fuld pris aner jeg ikke.
Som han henviste mig til, da han havde ferie og jeg skulle have en tandlæge i baghånden.

Min praktiserende læge behandler ikke kone /børn med mindre det er akut. De bliver sendt til deres egen praktiserende læge. Så det er vist nødvendigvis ikke sådan at sundhedspersonale behandlet venner/familie/nære kolleger.


Det er jo også gratis at gå til læge, så det undrer mig nu ikke. Der opstår så sikkert en situation hvis gemalen er stærkt uenig i det konens læge siger om hendes sygdom.

Men hvis man kan gøre noget ved ens kone der ellers ville koste et par 1000 kroner er det vel meget normalt man gør det selv. Jeg ville da synes det var mærkeligt at be min kone om at punge 3000 kr ud for noget jeg kunne gøre selv.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Laver tandlæger deres egne tænder?

Indlægaf Slettet bruger » 6. maj 2016, 00:38

Rapfisk skrev:Jeg har en veninde, der er tandlæge, og i hendes klinik laver de ikke hinandens tænder. Noget med, at hvis det går galt, er det lettere, hvis det ikke er en kollega. Min veninde vil heller ikke være tandlæge for venner og familie, selv om hun gerne tager et hurtigt kig, hvis man beder hende om det.


Gir mening. Ja puha en konflikt det kunne blive hvis man havde fucked vennernes tænder op uden for arbejdstiden.
0

Tilbage til "Generelt"