Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 6. maj 2016, 18:20

Jeg forventer vist bare at det vil gå galt, fordi det er jeg vant til :genert:

Skal vist have vendt de tanker til noget positivt, selvom jeg er lidt rusten i forhold til fyre :blush:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Singletråden

Indlægaf Mulan » 6. maj 2016, 18:28

Juki skrev:Nej, det har vi ikke. Kun sådan overfladisk. Jeg har nok tænkt at der ikke har været grund til at tage sorgerne på forskud, men nu hvor det nærmer sig bliver jeg mega spændt og nervøs på at møde ham. På den gode måde.

Hvis han boede tættere på ville jeg uden at tøve tage af sted. Der er desuden heller ikke noget ved ham og hans væremåde, der får mig til at stoppe op og tænke at det er ikke okay eller det vil jeg ikke kunne leve med. Han er umiddelbart rigtig sød, omsorgfuld og opmærksom - uden det bliver kvalmende eller for meget.

Hvis ikke der sker noget i løbet af den næste uges tid, så tager jeg af sted. Det er jo ikke fordi vi skal giftes og stifte familie om 14 dage.

Jeg vil bare have det så dårligt med at såre ham, men det vil jeg jo kunne gøre uanset om afstanden var stor eller ej. Altså fx i forhold til om han bagefter får flere følelser for mig end omvendt.


Ok, jeg synes først og fremmest, at det er enormt sympatisk, at du tænker så meget over det, men det er jo altid en risiko, det med at komme til at såre andre. Det sker i relationer. Har du en historik med at fyren hurtigere følelser for dig, end du for ham? For ellers så ville jeg egentlig opmuntre dig til at se ham som en (dejlig) voksen mand, der kan tage vare på sig selv. Han risikerer at blive såret, men det gør du jo også?

Ved at tage al det ansvar på dig, så fratager du også noget af hans autonomitet og ser ikke rigtig HAM længere. Måske det bedste du kan gøre er at snakke med ham om det med afstand, når i HAR mødt hinanden og det måske er lidt mere relevant?
Undlad at påtage dig for meget ansvar og lad ham få lov til at være en del af processen, så kan i have en dialog om det, hvis i nu finder hinanden overordentligt fornuftige på den blød-i-hjertet måde.
:blomst:
3
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 6. maj 2016, 18:42

Code71 skrev:Nu har vi været på bakken hele dagen og lige kommet hjem. Den hyggeligste tur ever. Men jeg skulle hilse at sige at det kan være hårdt at være på date med en 4 årig, som har sukkerchok, på bakken :lol:

Så jeg tror jeg skal ha mig en morfar nu :gammel:

Nu skal hun og jeg på den sådan første rigtige date på fredag. Det glæder jeg mig til :) Ud at spise og så i biografen. Hun har fået afsat hendes to børn og skal for første gang i år ud uden dem hehe

Ja og lørdag skal vi så til min bedste venindes datters fødselsdag. (inviteret uafhængig af hinanden)


Hvad fik du egentlig sagt til hende den anden?
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Singletråden

Indlægaf Code71 » 6. maj 2016, 18:53

MOGA skrev:
Code71 skrev:Nu har vi været på bakken hele dagen og lige kommet hjem. Den hyggeligste tur ever. Men jeg skulle hilse at sige at det kan være hårdt at være på date med en 4 årig, som har sukkerchok, på bakken :lol:

Så jeg tror jeg skal ha mig en morfar nu :gammel:

Nu skal hun og jeg på den sådan første rigtige date på fredag. Det glæder jeg mig til :) Ud at spise og så i biografen. Hun har fået afsat hendes to børn og skal for første gang i år ud uden dem hehe

Ja og lørdag skal vi så til min bedste venindes datters fødselsdag. (inviteret uafhængig af hinanden)


Hvad fik du egentlig sagt til hende den anden?


Sandheden. At jeg synes hun var rigtig sød, men at den rette mavefornemmelse ikke var der. At hun fortjente en kæreste som var forelsket i hende

Hun tog det ret fint synes jeg og vi skriver stadig sammen på sms osv. Så jeg håber da at vi måske kan opbygge et venskab/bekendtskab. For jeg kan jo rigtig godt li hende. Bare ikke "nok"
10
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 6. maj 2016, 19:21

Code71 skrev:
MOGA skrev:
Code71 skrev:Nu har vi været på bakken hele dagen og lige kommet hjem. Den hyggeligste tur ever. Men jeg skulle hilse at sige at det kan være hårdt at være på date med en 4 årig, som har sukkerchok, på bakken :lol:

Så jeg tror jeg skal ha mig en morfar nu :gammel:

Nu skal hun og jeg på den sådan første rigtige date på fredag. Det glæder jeg mig til :) Ud at spise og så i biografen. Hun har fået afsat hendes to børn og skal for første gang i år ud uden dem hehe

Ja og lørdag skal vi så til min bedste venindes datters fødselsdag. (inviteret uafhængig af hinanden)


Hvad fik du egentlig sagt til hende den anden?


Sandheden. At jeg synes hun var rigtig sød, men at den rette mavefornemmelse ikke var der. At hun fortjente en kæreste som var forelsket i hende

Hun tog det ret fint synes jeg og vi skriver stadig sammen på sms osv. Så jeg håber da at vi måske kan opbygge et venskab/bekendtskab. For jeg kan jo rigtig godt li hende. Bare ikke "nok"


Thumbs up for at afslutte det på den måde :)
2
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Singletråden

Indlægaf Code71 » 6. maj 2016, 21:49

MOGA skrev:Thumbs up for at afslutte det på den måde :)


Det er da det mindste man kan forlange, hvis man respekterer andre mennesker :)
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 6. maj 2016, 22:22

Jeg savner virkelig min eks. Og det gør ondt at han ikke har spurgt mig om hvordan jeg har det. Og der gør ondt, at mens det er hårdt for mig at komme videre, så opfører han sig bare som om intet er sket.
Det er virkelig hårdt at vide, at mens han betyder ekstremt meget for mig, så betyder jeg åbenbart ikke specielt meget for ham.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 6. maj 2016, 22:42

Animi skrev:Jeg savner virkelig min eks. Og det gør ondt at han ikke har spurgt mig om hvordan jeg har det. Og der gør ondt, at mens det er hårdt for mig at komme videre, så opfører han sig bare som om intet er sket.
Det er virkelig hårdt at vide, at mens han betyder ekstremt meget for mig, så betyder jeg åbenbart ikke specielt meget for ham.


Er PRÆCIS det samme sted. :kram:
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 6. maj 2016, 22:57

Zombie skrev:
Animi skrev:Jeg savner virkelig min eks. Og det gør ondt at han ikke har spurgt mig om hvordan jeg har det. Og der gør ondt, at mens det er hårdt for mig at komme videre, så opfører han sig bare som om intet er sket.
Det er virkelig hårdt at vide, at mens han betyder ekstremt meget for mig, så betyder jeg åbenbart ikke specielt meget for ham.


Er PRÆCIS det samme sted. :kram:



Det er sgu noget lort! :( :kram:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 6. maj 2016, 23:04

Animi skrev:
Zombie skrev:
Animi skrev:Jeg savner virkelig min eks. Og det gør ondt at han ikke har spurgt mig om hvordan jeg har det. Og der gør ondt, at mens det er hårdt for mig at komme videre, så opfører han sig bare som om intet er sket.
Det er virkelig hårdt at vide, at mens han betyder ekstremt meget for mig, så betyder jeg åbenbart ikke specielt meget for ham.


Er PRÆCIS det samme sted. :kram:



Det er sgu noget lort! :( :kram:


Ja. :(
Jeg prøver at tænke sådan på det, at hans ligegyldighed nok er et udtryk for, at han ikke kan vise sin sårbarhed. At han faktisk ER påvirket, men ikke vil vise det til mig.
Og så tror jeg desværre, i mit tilfælde, at eks'en bare er mere afklaret end jeg måske er. Jeg ved godt, at vi slog op fordi det ikke fungerede og at vi ikke kan være sammen, men jeg savner de ting som var gode og jeg savner HAM. Også selvom han var lidt en idiot. :mellow:
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 7. maj 2016, 07:57

Zombie skrev:
Animi skrev:Jeg savner virkelig min eks. Og det gør ondt at han ikke har spurgt mig om hvordan jeg har det. Og der gør ondt, at mens det er hårdt for mig at komme videre, så opfører han sig bare som om intet er sket.
Det er virkelig hårdt at vide, at mens han betyder ekstremt meget for mig, så betyder jeg åbenbart ikke specielt meget for ham.


Er PRÆCIS det samme sted. :kram:

Jeg tror, at min eks havde det med mig som I beskriver.

Min version var, at jeg havde brug for at komme ud og at lave nogle andre ting, se nogle andre mennesker. Jeg sørgede ikke ret meget, da vi endeligt slog op (et kortvarigt brud tidligere, derimod...), for det havde jeg på mange måder gjort i den sidste del af vores dårlige forhold, men jeg havde brug for at etablere en ny normaltilstand uden eksen. Jeg kan godt forstå, hvis han var ked af det, men det var bare ikke mit problem længere. Jeg havde større ansvar for mig selv end for ham, og det var nok den store ændring.
2
Livslinjen: 70 201 201
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 7. maj 2016, 08:02

Rapfisk skrev:
Zombie skrev:
Animi skrev:Jeg savner virkelig min eks. Og det gør ondt at han ikke har spurgt mig om hvordan jeg har det. Og der gør ondt, at mens det er hårdt for mig at komme videre, så opfører han sig bare som om intet er sket.
Det er virkelig hårdt at vide, at mens han betyder ekstremt meget for mig, så betyder jeg åbenbart ikke specielt meget for ham.


Er PRÆCIS det samme sted. :kram:

Jeg tror, at min eks havde det med mig som I beskriver.

Min version var, at jeg havde brug for at komme ud og at lave nogle andre ting, se nogle andre mennesker. Jeg sørgede ikke ret meget, da vi endeligt slog op (et kortvarigt brud tidligere, derimod...), for det havde jeg på mange måder gjort i den sidste del af vores dårlige forhold, men jeg havde brug for at etablere en ny normaltilstand uden eksen. Jeg kan godt forstå, hvis han var ked af det, men det var bare ikke mit problem længere. Jeg havde større ansvar for mig selv end for ham, og det var nok den store ændring.


Sådan tror jeg stort set altid det er. Selvom man er enige om et brud, vil der nok altid være én, som er længere i processen end den anden. Jeg har stået i begge roller, og rent personligt er det da rarest at være den, som er ovre den første sorg.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 7. maj 2016, 08:15

Jeg har hygget mig med at google en eks-flirt. Han er tilsyneladende tilbage med en Ph.D. på DTU, selv om jeg havde hørt, at han var droppet ud af kandidaten. Rigtig godt for ham, men hvad er der med mig og ingeniører? :rulle:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Singletråden

Indlægaf Mulan » 7. maj 2016, 08:28

Jeg tvivler stærkt på, at i ikke betyder noget stadigvæk, men det kunne sagtens være en måde at passe på sig selv. Det med at lukke jer ude. Hvem ved, måske sidder de hver især og får mental støtte fra bedstevennen? Når man har været sammen med en i længere tid, så tager det sgu en kold skid, at blive ligeglad og det har ingen af jeres jo været. SÅ ja, i betyder noget stadigvæk, men folk slikker sår på forskellige måder. *kram*
3
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3244

Re: Singletråden

Indlægaf klumphen » 7. maj 2016, 08:33

Mulan skrev:...
1. Jeg gider ikke at det skal være en dating-service. Det handlede for mig om at møde nye mennesker på vennebasis.
2. Jeg gider ikke at skulle tage ansvar for, at han ikke kan de sociale spilleregler.
3. Hvis jeg afviser ham, så står jeg tilbage som den selvfede madamme, fordi... Han jo ikke har sagt noget direkte.
4. Jeg vil gerne stoppe det her nu.
...

Lige meget hvad så synes jeg du skulle vende punkt 3 på hovedet, og sige til dig selv at du selvfølgelig er så awesome at han er tiltrukket af dig!
5

Tilbage til "Forhold og sex"