Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 6. maj 2016, 15:01

tjald62 skrev:
Så den også inde på Facebook Randers i går.


Dét og 2 andre opslag er slettet, fordi der gik mudderkast og tilsvining i dem.

Fatter ikke, folks reaktion. Eller, kan sådan set godt forstå at folk der har doneret bliver utrygge, men omvendt. Så virker familien altså også en smule griske.

(Det må man nok ikke sige.)
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf tjald62 » 6. maj 2016, 16:18

icelady skrev:
tjald62 skrev:
Så den også inde på Facebook Randers i går.


Dét og 2 andre opslag er slettet, fordi der gik mudderkast og tilsvining i dem.

Fatter ikke, folks reaktion. Eller, kan sådan set godt forstå at folk der har doneret bliver utrygge, men omvendt. Så virker familien altså også en smule griske.

(Det må man nok ikke sige.)


Jo det må du godt ;)
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
YouggiE
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19. dec 2015, 15:19
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf YouggiE » 6. maj 2016, 18:09

Min genbo. Vi deler gård, og han holder fester hver weekend - og på enkelte hverdage - altid med åbne vinduer - altid med rygning ude i gården, smækken med døre og bare alt for megen larm - de tager ingen hensyn overhovedet og smider om sig med skodder, flasker, dåser osv. - lige nu sidder han og hans venner lige under mine lukkede vinduer - og de kunne lige så godt stå inde i min stue - hvilket minder mig om, at jeg også synes, min fætter er upassende, fordi han ikke har skiftet mine vinduer endnu.
(to be fair, så er jeg syg i dag og derfor meget lydsensitiv, så jeg bliver nok mere irriteret end hvad rimeligt er, det er bare mængden af de evige fester, der samler sig til bunke)
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mulan » 6. maj 2016, 18:15

YouggiE skrev:Min genbo. Vi deler gård, og han holder fester hver weekend - og på enkelte hverdage - altid med åbne vinduer - altid med rygning ude i gården, smækken med døre og bare alt for megen larm - de tager ingen hensyn overhovedet og smider om sig med skodder, flasker, dåser osv. - lige nu sidder han og hans venner lige under mine lukkede vinduer - og de kunne lige så godt stå inde i min stue - hvilket minder mig om, at jeg også synes, min fætter er upassende, fordi han ikke har skiftet mine vinduer endnu.
(to be fair, så er jeg syg i dag og derfor meget lydsensitiv, så jeg bliver nok mere irriteret end hvad rimeligt er, det er bare mængden af de evige fester, der samler sig til bunke)

Det er ærgerligt at man ikke har de gammeldags toiletspande længere. De skal jo tømmes.
4
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
YouggiE
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19. dec 2015, 15:19
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf YouggiE » 6. maj 2016, 18:22

Mulan skrev:
YouggiE skrev:Min genbo. Vi deler gård, og han holder fester hver weekend - og på enkelte hverdage - altid med åbne vinduer - altid med rygning ude i gården, smækken med døre og bare alt for megen larm - de tager ingen hensyn overhovedet og smider om sig med skodder, flasker, dåser osv. - lige nu sidder han og hans venner lige under mine lukkede vinduer - og de kunne lige så godt stå inde i min stue - hvilket minder mig om, at jeg også synes, min fætter er upassende, fordi han ikke har skiftet mine vinduer endnu.
(to be fair, så er jeg syg i dag og derfor meget lydsensitiv, så jeg bliver nok mere irriteret end hvad rimeligt er, det er bare mængden af de evige fester, der samler sig til bunke)

Det er ærgerligt at man ikke har de gammeldags toiletspande længere. De skal jo tømmes.


Jeg var en kort overgang ude i en overvejelse omkring at købe vandballoner :devil:
2
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mulan » 6. maj 2016, 18:30

YouggiE skrev:Jeg var en kort overgang ude i en overvejelse omkring at købe vandballoner :devil:

Jeg er fortaler for, at du lægger dig på lur med en vandpistol. Fyldt med noget meget klistret.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
YouggiE
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19. dec 2015, 15:19
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf YouggiE » 6. maj 2016, 18:34

Mulan skrev:
YouggiE skrev:Jeg var en kort overgang ude i en overvejelse omkring at købe vandballoner :devil:

Jeg er fortaler for, at du lægger dig på lur med en vandpistol. Fyldt med noget meget klistret.


Det er ikke en dum idé, det er vel ved at være sæson for vandpistoler. Gad vide, hvilken væske, der egner sig bedst :gruble:
1
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Seraphina » 6. maj 2016, 18:41

YouggiE skrev:
Mulan skrev:
YouggiE skrev:Jeg var en kort overgang ude i en overvejelse omkring at købe vandballoner :devil:

Jeg er fortaler for, at du lægger dig på lur med en vandpistol. Fyldt med noget meget klistret.


Det er ikke en dum idé, det er vel ved at være sæson for vandpistoler. Gad vide, hvilken væske, der egner sig bedst :gruble:


Cola :fløjt:
6
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. maj 2016, 18:42

Skyr blandet med cola
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. maj 2016, 18:46

Dirtylittledevil skrev:Skyr blandet med cola


Nix. SMyr blandet med cola. Bare fordi ordet er irriterende.
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. maj 2016, 18:52

DetSorteCirkus skrev:
Dirtylittledevil skrev:Skyr blandet med cola


Nix. SMyr blandet med cola. Bare fordi ordet er irriterende.


Ah, den velkendte læskedrik Smyrola simpelthen.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 6. maj 2016, 18:53

Vi var til barnedåb i går. Det er min kærestes bror, som er blevet far.
Min kæreste var ikke blevet spurgt, om han ville være fadder/gudfar, da de selv ville bære og havde valgt to af faderens ældste venner til faddere.
(Vores børn er ikke døbt, så det kan også være derfor han ikke blev spurgt, selv om jeg ved han meget gerne ville).

I kirken går det så op for os, at en af søstrene skal bære og en anden stå fadder. Og dertil begge moderens søskende også.
Så de eneste søskende, som ikke var involveret, var min kæreste og en yngre søster.

Til festen var vi som den eneste del af familien placeret ved børnebord, til trods for at der sad andre (venner) med børn sammen med familien.

Jeg ved ikke, om det var bevidst, men vi følte os helt ærligt lidt fravalgt. Det var med en lidt mærkelig mavefornemmelse vi kørte derfra.
4
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. maj 2016, 18:56

Dirtylittledevil skrev:Ah, den velkendte læskedrik Smyrola simpelthen.


Yaks :wacko:
Det lyder som et middel mod sure tæer eller fodsvamp.
Ja, min far, der er biolog, var engang så venlig at fortælle mig om smørsyre og fødder...
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. maj 2016, 19:01

Urtekussen skrev:Vi var til barnedåb i går. Det er min kærestes bror, som er blevet far.
Min kæreste var ikke blevet spurgt, om han ville være fadder/gudfar, da de selv ville bære og havde valgt to af faderens ældste venner til faddere.
(Vores børn er ikke døbt, så det kan også være derfor han ikke blev spurgt, selv om jeg ved han meget gerne ville).

I kirken går det så op for os, at en af søstrene skal bære og en anden stå fadder. Og dertil begge moderens søskende også.
Så de eneste søskende, som ikke var involveret, var min kæreste og en yngre søster.

Til festen var vi som den eneste del af familien placeret ved børnebord, til trods for at der sad andre (venner) med børn sammen med familien.

Jeg ved ikke, om det var bevidst, men vi følte os helt ærligt lidt fravalgt. Det var med en lidt mærkelig mavefornemmelse vi kørte derfra.


Jeg har det sådan med den slags, at uanset om man har ønsket at forbigå nogen eller ej, så har man, medmindre man er en emotionel amøbe, godt kunne regne ud, at det ville kunne opfattes sådan, og den der går-den-så-går-den-og-så-længe-de-er-høflige-nok-til-ikke-at-konfrontere-os-med-det-tankegang er forkert nok i sig selv :boo:
12
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 6. maj 2016, 19:05

Helt ærligt, så kunne de også godt spørge min kæreste (også selv om de regnede med at han ville sige nej).
Man kan vel i princippet smide alle de faddere på man vil, så det er lidt fesent at de er to (ud af seks), som ikke bliver spurgt.
Især når der er to babyer.

Jeg har i hvert fald været meget glad for omtanken og tilliden de gange jeg er blevet spurgt, også selv om jeg har takket pænt nej.
2
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Generelt"