Hvordan undgår jeg det igen? - pænt pinligt!

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Hvordan undgår jeg det igen? - pænt pinligt!

Indlægaf Dublin-mudslide » 14. sep 2015, 15:01

Jeg tog ud at løbe i dag og var af diverse ting godt sur og vred, hvilket fik mig til at give den fuldt gas. Jeg anstrengte mig som aldrig før og midt under løbeturen mærker jeg noget løbe ned af benene. Jeg tænker straks, at det kunne være menstruation, men da jeg mærker (udenpå bukserne...) efter med hånden er det bare svedigt.

Jeg tænker, at det sikkert er lårbasserne, der efter min graviditet, som endte for 3 måneder siden stadig er alt for glade for hinanden. Men lidt tid efter bliver det bare mere og mere vådt. Så går det op for mig, at jeg simpelthen står og sjattisser :tie: Uden at kunne mærke det! :nerve:

En eller anden - hjælp mig med at genoprette mit underliv. Er det "kun" flere knibeøvelser, der skal til eller er der noget galt? Bør jeg opsøge læge? Er jeg den eneste, der har oplevet det? Hjæææælp :trist:
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Hvordan undgår jeg det igen? - pænt pinligt!

Indlægaf Urtekussen » 14. sep 2015, 16:09

Jeg fødte i januar, og jeg skal stadig virkelig koncentrere mig om at holde mig, hvis jeg fx hopper eller løber.

Jeg tror tid og knib er vejen frem.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Hvordan undgår jeg det igen? - pænt pinligt!

Indlægaf Dublin-mudslide » 14. sep 2015, 16:20

Urtekussen skrev:Jeg fødte i januar, og jeg skal stadig virkelig koncentrere mig om at holde mig, hvis jeg fx hopper eller løber.

Jeg tror tid og knib er vejen frem.


Åh det håber jeg virkeligt! Jeg frygter jo det værste. Jeg har løbet i et par uger nu og det er først i dag, at det er sket.
Ret ærgerligt, at jeg på ingen måde er tålmodig.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvordan undgår jeg det igen? - pænt pinligt!

Indlægaf Jedi » 14. sep 2015, 21:28

Du skal træne din bækkenbund :-) Hvordan kan du læse hér http://videnskab.dk/krop-sundhed/slap-b ... r-hjaelper
1
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvordan undgår jeg det igen? - pænt pinligt!

Indlægaf lulu-p » 15. sep 2015, 11:23

Du skal knibe, og du skal være tålmodighed. Jeg har oplevet nøjagtig det samme efter hver fødsel. Indtil du er helt sikker på, at din bækkenbund er stærk igen, kan du løbe med et tyndt bind.

Jeg oplevede, at problemet først kom efter nogle kilometer, og især hvis jeg tog et stræk i høj hastighed.

Jeg har født 3 børn, og nu løber jeg helt uden problemer, så vel langdistance som intervaltræning. Trampoliner til gengæld...uha-uha..dem kommer jeg nok aldrig til at hoppe på igen.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvordan undgår jeg det igen? - pænt pinligt!

Indlægaf 2SHY » 16. sep 2015, 10:02

Hvis du har svært ved af fange knibet så kan du overveje at investere i et sæt vaginalvægte som f.eks. disse http://www.webapoteket.dk/sex-og-samliv ... e-p-214927

Det er væsentligt lettere at fange knibet hvis man skal knibe rundt om noget. I sættet er der typisk et træningsprogram som man kan følge. Jeg har haft rigtig gode erfaringer med at instruere patienter i brug af dem og de har været så glade for det at de er endt med at købe et sæt selv. Faktisk havde jeg en borger der i årevis havde brugt ble og planlagde indkøbsturen efter hvor hun vidste der var kundetoiletter. Hun kom glædesstrålende en dag og fortalte at hun ikke længere havde brug for bleen :gogo:

Så ja du må i gang med bækkenbundstræningen og overvej evt et sæt vaginalvægte. Men det kan bestemt ikke skade at kontakte lægen
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Hvordan undgår jeg det igen? - pænt pinligt!

Indlægaf Dublin-mudslide » 16. sep 2015, 10:40

Tak for alle jeres råd. Er glad for at læse, at det kan trænes væk. Jeg er i gang med at knibe løs. Jeg er usikker på om jeg gør det rigtigt, men det følges som en slags elevator, der kører op og ned, når jeg kniber - jeg tænker, at det må være OK rigtigt. Så jeg bliver ved og følger en app, som starter med nybegynder-niveau :-)
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvordan undgår jeg det igen? - pænt pinligt!

Indlægaf 2SHY » 16. sep 2015, 10:53

Du skal så også passe på at du ikke kniber alt for hårdt for du kan også komme til at spænde så meget at du ender med en overspændt bækkenbund og medfølgende problemer

Ellers så tænk over at tage måske 5-10 minutter flere gange om dagen frem for at forsøge at give den max gas over længere tid
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvordan undgår jeg det igen? - pænt pinligt!

Indlægaf milisa » 16. sep 2015, 20:12

Jeg havde stor glæde ved i en kort periode at forsøge at stoppe strålen, når jeg tissede, samt at holde på prutter! :slem: :lol2: Så charmerende! Men humlen er, at det er lige præcis de to mekanismer, du skal have fat i. Så hvis du er i tvivl, så prøv næste gang, det er relevant! Bare husk, at det er ret vigtigt, at man får tømt sin blære, så det er ikke noget, du må praktisere så'n i længere tid.

Dernæst kan det være en super ide at sætte knibeøvelserne lidt i system. Som fx hver gang, du står i kø el.lign. 2shy er jo nemlig inde på noget vigtigt, at du faktisk også kan overtræne en bækkenbund....!

Sidste råd: Min kæreste og jeg fandt ud af, at han faktisk kunne komme uden at få udløsning, hvis bare jeg kneb sammen om ham, når han var oppe i mig. JØSSES, det er en god øvelse!!!!!! :slem: :slem: :slem: Det er total win-win, jo! Der skulle jo lige vel en del knib til, før det lissom gav pote, men det var en super måde for mig at få en større fornemmelse af mit underliv, plus, som en var inde på, så er det 10 gange lettere, når man lissom har noget at knibe om. Og ja, jeg behøver vel ikke nævne hans fordele...........!
1
Tally-ho
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Hvordan undgår jeg det igen? - pænt pinligt!

Indlægaf Dublin-mudslide » 17. sep 2015, 12:16

milisa skrev:Jeg havde stor glæde ved i en kort periode at forsøge at stoppe strålen, når jeg tissede, samt at holde på prutter! :slem: :lol2: Så charmerende! Men humlen er, at det er lige præcis de to mekanismer, du skal have fat i. Så hvis du er i tvivl, så prøv næste gang, det er relevant! Bare husk, at det er ret vigtigt, at man får tømt sin blære, så det er ikke noget, du må praktisere så'n i længere tid.

Dernæst kan det være en super ide at sætte knibeøvelserne lidt i system. Som fx hver gang, du står i kø el.lign. 2shy er jo nemlig inde på noget vigtigt, at du faktisk også kan overtræne en bækkenbund....!

Sidste råd: Min kæreste og jeg fandt ud af, at han faktisk kunne komme uden at få udløsning, hvis bare jeg kneb sammen om ham, når han var oppe i mig. JØSSES, det er en god øvelse!!!!!! :slem: :slem: :slem: Det er total win-win, jo! Der skulle jo lige vel en del knib til, før det lissom gav pote, men det var en super måde for mig at få en større fornemmelse af mit underliv, plus, som en var inde på, så er det 10 gange lettere, når man lissom har noget at knibe om. Og ja, jeg behøver vel ikke nævne hans fordele...........!


Haha jeg er med på hvad du mener :D Og jeg er sikker på at din kæreste er vild med at du øver på ham. Jeg tror bestemt også det kunne være succes herhjemme :lol:
0
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Hvordan undgår jeg det igen? - pænt pinligt!

Indlægaf Craver » 21. sep 2015, 10:07

GynZone har lavet en vildt god app til knibeøvelser, mener den koster 29 kr eller sådan noget - ellers har Tena også gratis træningsprogrammer på deres hjemmeside :)

Jeg kan også varmt anbefale vaginalvægte. Jeg bruger dem under rengøring (2-3 gange om ugen à en time), de hjælper nemlig ikke, hvis man bare ligger på sofaen.
1
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Hvordan undgår jeg det igen? - pænt pinligt!

Indlægaf Dublin-mudslide » 21. sep 2015, 12:09

Craver skrev:GynZone har lavet en vildt god app til knibeøvelser, mener den koster 29 kr eller sådan noget - ellers har Tena også gratis træningsprogrammer på deres hjemmeside :)

Jeg kan også varmt anbefale vaginalvægte. Jeg bruger dem under rengøring (2-3 gange om ugen à en time), de hjælper nemlig ikke, hvis man bare ligger på sofaen.



Det er den, jeg har downloaded :)
1

Tilbage til "Helbred"