Terminstråd - alle er velkomne :)

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 4. maj 2016, 19:10

Vi købte en klapvogn, da R var 8 måneder, men vi begyndte først rigtig at bruge den året efter, da han var omkring 1,5 år.

Vi var på charterferie, da han var 8,5 måned, og der havde vi barnevognen med, hvilket vi var glade for.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. maj 2016, 22:54

Snowdrop skrev:
Hvornår får man brug for en klapvogn?


Jeg tror, det afhænger meget af, hvad man er "til".
Vi regner med at bruge klapvogn fra starten - altså ikke siddende, men liggende. Vi vil bruge den i stedet for barnevogn. Ellers ville jeg vente med at købe den. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. maj 2016, 23:04

Jeg mødtes med en gammel veninde i dag. Hun fødte en dreng i sommers, så der bliver 1 år mellem vores.
Hun er en af dem, der først fandt ud af, at hun var gravid, da hun var i fødsel. Ret vild historie. Jeg så billeder, der var taget 3 uger før hun fødte - hun så på ingen måde gravid ud og da slet ikke sammenlignet med den mave, jeg render rundt med nu.
Hun virker til at have klaret det fantastisk - andet ville også have undret mig - men hold op et chok, at stå der helt uforberedt med en lille baby!
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 5. maj 2016, 09:34

Hov, vedrørende strømpebukser... Nu har jeg prøvet at vende mine normale strømpebukser forkert - altså med bagdelen foran. Det fungerer fremragende på mig, også bare med den størrelse jeg brugte før graviditeten.

Jeg bruger dem fra Rema1000 i 60 den. De koster ikke ret meget, har en perfekt tykkelse (synes jeg), de holder sig pæne forholdsvist længe og de sidder godt. :gogo:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. maj 2016, 07:37

Godmorgen alle sammen. :)

Håber I nyder solen og varmen lige så meget som mig! Det er jo så skønt, at foråret endelig er begyndt at komme rigtigt... Humøret stiger lige et par grader sammen med varmen. :)

Her går det heldigvis rigtig godt... Vi har fået købt hjertemonitor, og hører babys hjerteslag et par gange om ugen. Og så har vi været til en snak på hospitalet og til en tryghedsscanning. Alt er i orden med den lille basse, der er tilbage og alt tyder på at det bliver en stor og stærk unge... Jordmoderen mente endda, hun kunne se en bette tissemand, ligesom min mand syntes han så den. Så måske det er en lille dreng, som tumler rundt derinde. :lun:
MD-scanningen er først her i slutningen af måneden, så det er ikke helt sikkert... Men mon ikke, når nu de kunne se noget... Jeg har dog stadig lidt svært ved at se hvad der sker på de skærme, så jeg ved det ikke. :lol:

Men det er bare så rart, at være rigtig glad igen... Der var lige noget tid, hvor jeg ikke rigtigt kunne nyde at være gravid, men det er heldigvis vendt. Jeg glæder mig fuldstændig ufatteligt meget til vores barn kommer til verden, og tiden går slet ikke stærkt nok, synes jeg!

Og så kan man også begynde at se det... Glæder mig dog til man kan se det endnu mere og til jeg kan mærke baby tumle. Jeg er nu 16+2, så der er nok et par uger endnu... Men det bliver alt for vildt, når de første spark kommer. :love:
Senest rettet af achillaxedprune 6. maj 2016, 15:02, rettet i alt 1 gang.
7
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 6. maj 2016, 13:01

Jeg håber også i nyder det gode vejr rundt omkring :)

Spændende med kig ind til baby igen Ax, og spændende om det er en lille dreng :blush2:

Jeg har de sidste uger døjet mere og mere med min lænd og min iskias. Og nu har lægen så konstateret at jeg har bækkenløsning. Så det hedder fysioterapi og så skal vi se hvordan det går om 14 dage. Jeg skal dog allerede til læge igen tirsdag, til 2 lægebesøg.

Jeg har ondt i min iskias hele tiden, i varierende grad og de sidste nætter har været virkelig dårlige, da jeg har svært ved at finde en ordentlig stilling.

Synes det er noget rigtig øv, faktisk.

Men lillebror hygger sig inde i maven, han sparker og puffer lystigt mange gange om dagen :love:
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 6. maj 2016, 14:05

Nå, men skønt for jer at i nyder solen og livet. Her er jeg bare sur. Min baby vil ikke ud, og jeg har bare været så klar de sidste 3 uger! Kom nu, basse!
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 6. maj 2016, 14:52

Vi har så småt fortalt det til alle. Eneste der mangler er mit job. Og kunne jeg slippe for at fortælle det gjorde jeg helt sikkert det !

Men alle vigtige mennesker omkring os er glade. Og graviditeten går ganske fint, men min ryg driller helt vildt og af erfaring ved jeg at det først holder op nogle uger efter endt graviditet så det er knap så sjovt.

Håber du snart føder bp.
Og dejligt du er begyndt at kunne nyde graviditeten igen ax.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 7. maj 2016, 00:16

Jeg vil gerne være med :wave:

Navn: Kolderudolf
Alder: 31
Beskæftigelse: jurist
Mands alder: 31
Bor: Grønland
Fødested: Uvist
Prøvet siden: Har vist ikke rigtig prøvet..
Testet positiv: 19. april
Termin: 31. december
Andre børn: Pige fra juli 2014.
Vide kønnet: Er lidt i tvivl.
NF-dato: Det tilbyder de desværre ikke her :(
MD-dato: Og det heller ikke :boo: Men satser på en privat scanning, når vi er i Danmark i august.
Første lægebesøg:Uvist..
Første jm-konsultation: Uvist..
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 7. maj 2016, 05:45

Jeg er 18+0 i dag, og i går mærkede jeg den lille sparke så hårdt, at det kunne mærkes udefra. Mærkede det to cange i går, og en gang her til morgen. Min mand har stadig ikke mærket, den gider ikke sparke når han mærker :p . Nu glæder vi os bare vildt meget til på fredag, hvor vi forhåbentlig får kønnet at vide ❤. Det er dejligt at følge med i alle jeres graviditeter, sødt som surt :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. maj 2016, 05:50

Hvornår tager den der voldsomme sult af? Jeg er træt af konstant at skulle tænke på mad, tænke på hvad jeg har lyst til, spise og få sult-kvalme ud af det blå.
Jeg synes det er meget værre denne gang end sidst.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 7. maj 2016, 06:50

primle skrev:Jeg håber også i nyder det gode vejr rundt omkring :)

Spændende med kig ind til baby igen Ax, og spændende om det er en lille dreng :blush2:

Jeg har de sidste uger døjet mere og mere med min lænd og min iskias. Og nu har lægen så konstateret at jeg har bækkenløsning. Så det hedder fysioterapi og så skal vi se hvordan det går om 14 dage. Jeg skal dog allerede til læge igen tirsdag, til 2 lægebesøg.

Jeg har ondt i min iskias hele tiden, i varierende grad og de sidste nætter har været virkelig dårlige, da jeg har svært ved at finde en ordentlig stilling.

Synes det er noget rigtig øv, faktisk.

Men lillebror hygger sig inde i maven, han sparker og puffer lystigt mange gange om dagen :love:


Det er nemlig rigtig spændende... Vi er lige pt. uenige om drengenavnet, så vi kører begge navne på turnus, for at se hvad der klinger bedst og om en af os "bliver omvendt". Det er meget specielt at kunne bruge et rigtigt navn om bebsen. :lun:

Men det lyder da virkelig ikke rart med alle de smerter. Øvs. Håber fys'en kan hjælpe, så du får noget lindring! Og ligger du med en pude mellem benene? Det skulle eftersignende kunne afhjælpe lidt. :)

Men nåh, små spark... :love: ... Bliver godt. Indtil de bliver store kæmpe spark lige i solar plexus. :lol: Den tid den sorg. :-D
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 7. maj 2016, 06:55

Lulu skrev:Vi har så småt fortalt det til alle. Eneste der mangler er mit job. Og kunne jeg slippe for at fortælle det gjorde jeg helt sikkert det !

Men alle vigtige mennesker omkring os er glade. Og graviditeten går ganske fint, men min ryg driller helt vildt og af erfaring ved jeg at det først holder op nogle uger efter endt graviditet så det er knap så sjovt.

Håber du snart føder bp.
Og dejligt du er begyndt at kunne nyde graviditeten igen ax.


Mange tak! Det er også rigtig rart... Her for et par dage siden, der tog jeg mig selv i at synge for mig selv, da jeg tog sko på... Og det er et af de allermest sikre tegn på, at jeg er rigtig glad og har det godt. Så det var helt rart at opdage, for så ved jeg, at jeg er glad sådan helt indeni... Der hvor man ikke altid er klar over man er glad, men bare ér det. Kender I det?

Hvorfor vil du ikke sige det til dit job? :gruble:

Men lyder godt, at I har fået det sagt og alle er glade...hvorfor skulle de ikke også være det? Det er da sådan en glædelig nyhed. :lun: hvor langt henne er du nu? :)
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 7. maj 2016, 06:58

Sangius skrev:Jeg er 18+0 i dag, og i går mærkede jeg den lille sparke så hårdt, at det kunne mærkes udefra. Mærkede det to cange i går, og en gang her til morgen. Min mand har stadig ikke mærket, den gider ikke sparke når han mærker :p . Nu glæder vi os bare vildt meget til på fredag, hvor vi forhåbentlig får kønnet at vide ❤. Det er dejligt at følge med i alle jeres graviditeter, sødt som surt :)


Det er nemlig rigtig hyggeligt, at følge med i jeres graviditeter... Også selvom jeg ikke altid skriver lige meget, så følger jeg med. Og hepper på sidelinjen og bliver helt trist, når tingene ikke går helt som de skal.

Men 18+0? Det var lidt tidligt... Så får du en rigtig kickbokser. :-D håber jeg mærker noget lige så hurtigt. Så er der nemlig ikke så lang tid igen! ... Men det bliver spændende på fredag! :banan:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. maj 2016, 07:04

achillaxedprune skrev:
primle skrev:Jeg håber også i nyder det gode vejr rundt omkring :)

Spændende med kig ind til baby igen Ax, og spændende om det er en lille dreng :blush2:

Jeg har de sidste uger døjet mere og mere med min lænd og min iskias. Og nu har lægen så konstateret at jeg har bækkenløsning. Så det hedder fysioterapi og så skal vi se hvordan det går om 14 dage. Jeg skal dog allerede til læge igen tirsdag, til 2 lægebesøg.

Jeg har ondt i min iskias hele tiden, i varierende grad og de sidste nætter har været virkelig dårlige, da jeg har svært ved at finde en ordentlig stilling.

Synes det er noget rigtig øv, faktisk.

Men lillebror hygger sig inde i maven, han sparker og puffer lystigt mange gange om dagen :love:


Det er nemlig rigtig spændende... Vi er lige pt. uenige om drengenavnet, så vi kører begge navne på turnus, for at se hvad der klinger bedst og om en af os "bliver omvendt". Det er meget specielt at kunne bruge et rigtigt navn om bebsen. :lun:

Men det lyder da virkelig ikke rart med alle de smerter. Øvs. Håber fys'en kan hjælpe, så du får noget lindring! Og ligger du med en pude mellem benene? Det skulle eftersignende kunne afhjælpe lidt. :)

Men nåh, små spark... :love: ... Bliver godt. Indtil de bliver store kæmpe spark lige i solar plexus. :lol: Den tid den sorg. :-D


Herhjemme begynder jeg efterhånden at tvivle på om lillebror får et navn :lol: Håber I bliver enige noget hurtigere, når I ved hvad der gemmer sig. Jeg ville i hvert fald ønske, at han hed noget andet end lillebror, men sådan er det ikke denne gang :)

Spark er mega hyggeligt - indtil til sidst, ja :-D

Jeg sover med en pude mellem benene. Jeg krydser ikke benene mere, min mand har købt sådan en drejepude til bilen. Jeg var til massage i går. Jeg sidder med varmepude på lænd og iskias. Synes virkelig jeg prøver :(
0

Tilbage til "Graviditet"