Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 7. maj 2016, 07:04

Bøtte skrev:Hvornår tager den der voldsomme sult af? Jeg er træt af konstant at skulle tænke på mad, tænke på hvad jeg har lyst til, spise og få sult-kvalme ud af det blå.
Jeg synes det er meget værre denne gang end sidst.


Velkommen til livet som en tyksak... :p

Kan du måske komme det i forkøbet ved at spise flere små måltider løbende gennem dagen? Have nogle knækbrød liggende fremme, så du lige får taget sådan et, når du alligevel skal hente et glas vand, f.eks.?


Jeg synes ikke rigtigt, at min sult har ændret sig... Til gengæld kan jeg reagere meget kraftigt på bestemte ting. I starten kunne jeg slet ikke spise sukker - jeg fik det virkelig ringe. Nu her har jeg haft en periode på et par uger, hvor jeg har cravet fede majeriprodukter produkter, men nu har min krop sagt nej... Jeg skal nok lade være med at gå i detaljer om hvordan. :lol:
Ja, nemt skal det ikke være!
Brød har jeg også lyst til hele tiden... Alt slags brød. Og jeg plejer ikke spise særlig meget brød... Men sandwiches, morgenboller osv., synes jeg bare er det bedste i verden. :lol:

Men nu kommer sommeren, så regner med jeg skal have en masse bær, melon, ærter og andet lækkert liggende som snacks. Nom nom nom!!
Senest rettet af achillaxedprune 7. maj 2016, 08:42, rettet i alt 2 gange.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. maj 2016, 08:06

Dr_bp skrev:Nå, men skønt for jer at i nyder solen og livet. Her er jeg bare sur. Min baby vil ikke ud, og jeg har bare været så klar de sidste 3 uger! Kom nu, basse!


Jeg krydser poter for snarlig fødsel :kys:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 7. maj 2016, 08:12

achillaxedprune skrev:
Lulu skrev:Vi har så småt fortalt det til alle. Eneste der mangler er mit job. Og kunne jeg slippe for at fortælle det gjorde jeg helt sikkert det !

Men alle vigtige mennesker omkring os er glade. Og graviditeten går ganske fint, men min ryg driller helt vildt og af erfaring ved jeg at det først holder op nogle uger efter endt graviditet så det er knap så sjovt.

Håber du snart føder bp.
Og dejligt du er begyndt at kunne nyde graviditeten igen ax.


Mange tak! Det er også rigtig rart... Her for et par dage siden, der tog jeg mig selv i at synge for mig selv, da jeg tog sko på... Og det er et af de allermest sikre tegn på, at jeg er rigtig glad og har det godt. Så det var helt rart at opdage, for så ved jeg, at jeg er glad sådan helt indeni... Der hvor man ikke altid er klar over man er glad, men bare ér det. Kender I det?

Hvorfor vil du ikke sige det til dit job? :gruble:

Men lyder godt, at I har fået det sagt og alle er glade...hvorfor skulle de ikke også være det? Det er da sådan en glædelig nyhed. :lun: hvor langt henne er du nu? :)


Jeg har haft et noget anderledes ansættelsesforløb og har kun lige underskrive kontrakt 30. april. Normalt er jeg jo stor fortaler for at man er åben og ærlig med sådan noget men jeg måtte også bare sikre mig selv bedst muligt og jeg er sikker på at mine chefer havde fundet på en grund til at min kontrakt ikke blev underskrevet vidste de jeg var gravid. De er begge gift med jobbet og har meget svært ved at forstå at ikke alle er ok med at arbejde til sent på aftenen til hverdag samt i weekender og på helligdage. (Jeg har ikke planer om at komme tilbage dertil efter barsel i øvrigt ;) )
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 7. maj 2016, 08:54

primle skrev:Herhjemme begynder jeg efterhånden at tvivle på om lillebror får et navn :lol: Håber I bliver enige noget hurtigere, når I ved hvad der gemmer sig. Jeg ville i hvert fald ønske, at han hed noget andet end lillebror, men sådan er det ikke denne gang :)

Spark er mega hyggeligt - indtil til sidst, ja :-D

Jeg sover med en pude mellem benene. Jeg krydser ikke benene mere, min mand har købt sådan en drejepude til bilen. Jeg var til massage i går. Jeg sidder med varmepude på lænd og iskias. Synes virkelig jeg prøver :(


Ja, lillebror giver sådan lidt creepy Riget-vibes. Sorry! :lol: ... Men hvad med Bror? Et gammelt dansk navn... :)

Og tak - begge navne er gode og pæne navne. Så hvad end vi lander på, så skal det nok blive godt...

Ok... Ja, så gør du vist hvad man kan. Har du været i svømmehallen? Det kunne også lindre i hvert fald når du er i vandet... Tror jeg, jeg ved det ikke. Jeg håber i hvert fald, at det bliver bedre!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 7. maj 2016, 09:03

Lulu skrev:Jeg har haft et noget anderledes ansættelsesforløb og har kun lige underskrive kontrakt 30. april. Normalt er jeg jo stor fortaler for at man er åben og ærlig med sådan noget men jeg måtte også bare sikre mig selv bedst muligt og jeg er sikker på at mine chefer havde fundet på en grund til at min kontrakt ikke blev underskrevet vidste de jeg var gravid. De er begge gift med jobbet og har meget svært ved at forstå at ikke alle er ok med at arbejde til sent på aftenen til hverdag samt i weekender og på helligdage. (Jeg har ikke planer om at komme tilbage dertil efter barsel i øvrigt ;) )


Nå, okay... Jamen, hvis du alligevel ikke vil tilbage dertil, så kan du jo være ligeglad med hvad de mener. Men jeg kan godt følge dig, hvis du lige har underskrevet ansættelseskontrakt og du ikke vil komme igen, at det et en træls situation. Det er selvfølgelig penge ud af vinduet for dem, så. Vent eventuelt med at sig det? De har sådan set ikke krav på at få noget at vide før end 3 måneder før termin, mener jeg det er.

Jeg siger i hvert fald tillykke med baby!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
DGrayish
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1. sep 2015, 14:01
Kort karma: 30
Likede indlæg: 430

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DGrayish » 7. maj 2016, 09:04

Bøtte skrev:Hvornår tager den der voldsomme sult af? Jeg er træt af konstant at skulle tænke på mad, tænke på hvad jeg har lyst til, spise og få sult-kvalme ud af det blå.
Jeg synes det er meget værre denne gang end sidst.

Jeg er 39+3 og jeg tænker stadigvæk konstant på mad :fløjt: - jeg har så også præsteret at tage 20 kg på..
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. maj 2016, 09:14

achillaxedprune skrev:
primle skrev:Herhjemme begynder jeg efterhånden at tvivle på om lillebror får et navn :lol: Håber I bliver enige noget hurtigere, når I ved hvad der gemmer sig. Jeg ville i hvert fald ønske, at han hed noget andet end lillebror, men sådan er det ikke denne gang :)

Spark er mega hyggeligt - indtil til sidst, ja :-D

Jeg sover med en pude mellem benene. Jeg krydser ikke benene mere, min mand har købt sådan en drejepude til bilen. Jeg var til massage i går. Jeg sidder med varmepude på lænd og iskias. Synes virkelig jeg prøver :(


Ja, lillebror giver sådan lidt creepy Riget-vibes. Sorry! :lol: ... Men hvad med Bror? Et gammelt dansk navn... :)

Og tak - begge navne er gode og pæne navne. Så hvad end vi lander på, så skal det nok blive godt...

Ok... Ja, så gør du vist hvad man kan. Har du været i svømmehallen? Det kunne også lindre i hvert fald når du er i vandet... Tror jeg, jeg ved det ikke. Jeg håber i hvert fald, at det bliver bedre!


Bror er talt om - og afvist ;) Vi har også gode navne i spil, men det den ene synes er bedst, synes den anden ikke. Og jeg har svært ved at min dreng skal hedde det næstbedste (ifølge mig) :blush: Jeg gad godt høre jeres navne - evt i et kort? :)

Jeg er begyndt til gravidsvømning hver mandag, så den er også på listen :genert:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 7. maj 2016, 09:46

Her hjemme er vi næsten enige om navnet, min kæreste skulle lige tygge lidt på det fordi det er en forkortelse af hans tidligere chefs efternavn og det var han ikke så vild med. Men igår sagde han at han faktisk syntes at det ville være et fint navn. Og så er det en forkortelse af mine oldeforældres efternavn så det er derfor det det er kommet på tale. I mit hovede kunne han ikke hedde andet. I daglig tale herhjemme hedder han også lillebror. Selv den kommende storebror kender ikke navnet så er det bare nemmere med lille bror.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. maj 2016, 10:16

Nuttede-Nuser skrev:Her hjemme er vi næsten enige om navnet, min kæreste skulle lige tygge lidt på det fordi det er en forkortelse af hans tidligere chefs efternavn og det var han ikke så vild med. Men igår sagde han at han faktisk syntes at det ville være et fint navn. Og så er det en forkortelse af mine oldeforældres efternavn så det er derfor det det er kommet på tale. I mit hovede kunne han ikke hedde andet. I daglig tale herhjemme hedder han også lillebror. Selv den kommende storebror kender ikke navnet så er det bare nemmere med lille bror.


Dejligt at i er enige :) og fedt at det har en betydning.

Herhjemme er det navn vi er tættest på at blive enige om også en version af min oldefars navn. Det er også lidt fint synes jeg :)
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 7. maj 2016, 11:28

achillaxedprune skrev:
Lulu skrev:Jeg har haft et noget anderledes ansættelsesforløb og har kun lige underskrive kontrakt 30. april. Normalt er jeg jo stor fortaler for at man er åben og ærlig med sådan noget men jeg måtte også bare sikre mig selv bedst muligt og jeg er sikker på at mine chefer havde fundet på en grund til at min kontrakt ikke blev underskrevet vidste de jeg var gravid. De er begge gift med jobbet og har meget svært ved at forstå at ikke alle er ok med at arbejde til sent på aftenen til hverdag samt i weekender og på helligdage. (Jeg har ikke planer om at komme tilbage dertil efter barsel i øvrigt ;) )


Nå, okay... Jamen, hvis du alligevel ikke vil tilbage dertil, så kan du jo være ligeglad med hvad de mener. Men jeg kan godt følge dig, hvis du lige har underskrevet ansættelseskontrakt og du ikke vil komme igen, at det et en træls situation. Det er selvfølgelig penge ud af vinduet for dem, så. Vent eventuelt med at sig det? De har sådan set ikke krav på at få noget at vide før end 3 måneder før termin, mener jeg det er.

Jeg siger i hvert fald tillykke med baby!


Tak.

Og ved det godt, men eftersom jeg er i 16. uge og det er baby nr. 2, så kan jeg jo ikke blive ved med at skjule det. Og det gider jeg egentlig heller ikke. Jeg ville bare godt være nået til det punkt hvor det var fortalt, og overstået. For er egentlig ret sikker på, at cheferne i hvert fald, ikke rigtig spørger mere ind til det, eller noget når det er fortalt og kamelen lige er slugt. Det interesserer dem jo ikke. Det skal bare siges. Men de har fandme altid så travlt, så det bliver nok heller ikke mandag. Forhåbentligt tirsdag!
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 7. maj 2016, 13:21

DGrayish skrev:
Bøtte skrev:Hvornår tager den der voldsomme sult af? Jeg er træt af konstant at skulle tænke på mad, tænke på hvad jeg har lyst til, spise og få sult-kvalme ud af det blå.
Jeg synes det er meget værre denne gang end sidst.

Jeg er 39+3 og jeg tænker stadigvæk konstant på mad :fløjt: - jeg har så også præsteret at tage 20 kg på..

Ha ha ha, 20 kilo? I love it! :klap: Jeg bliver så træt af alle mine 7+ kgs veninder der føler sig sååå tykke altså. Dejligt med lidt diversitet <3
Her er jeg nået 39+6 med en stædig baby. Nu kan den ligeså godt vente en god uges tid, for så er alle mine børn født d. 16..
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 7. maj 2016, 16:33

achillaxedprune skrev:
Sangius skrev:Jeg er 18+0 i dag, og i går mærkede jeg den lille sparke så hårdt, at det kunne mærkes udefra. Mærkede det to cange i går, og en gang her til morgen. Min mand har stadig ikke mærket, den gider ikke sparke når han mærker :p . Nu glæder vi os bare vildt meget til på fredag, hvor vi forhåbentlig får kønnet at vide ❤. Det er dejligt at følge med i alle jeres graviditeter, sødt som surt :)


Det er nemlig rigtig hyggeligt, at følge med i jeres graviditeter... Også selvom jeg ikke altid skriver lige meget, så følger jeg med. Og hepper på sidelinjen og bliver helt trist, når tingene ikke går helt som de skal.

Men 18+0? Det var lidt tidligt... Så får du en rigtig kickbokser. :-D håber jeg mærker noget lige så hurtigt. Så er der nemlig ikke så lang tid igen! ... Men det bliver spændende på fredag! :banan:


Ja, det er ret tidligt! Men jeg kunne og sværge, at jeg mærkede liv første gang da jeg var 13+0. Måske er jeg tyndhudet dernede eller noget. :P

Men jeg er slet ikke i tvivl, når den ligger og sparker ud til siden, så kan man mærke det udefra. Det er sgu ret vildt :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 8. maj 2016, 16:14

Håber alle nyder vejret. HOOOLD nu op det er lækkert. Jeg slanger mig hele dagen i haven <3

Mht. navn så har vi faktisk valgt et som vi er helt enige om. Med forbehold for at hun måske slet ikke ligner når hun bliver født - men mon ikke hun nok skal gøre det ;)

Glædelig mors dag til alle mødre (kommende som allerede mødre)
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 8. maj 2016, 16:23

Selv tak for vejret :D

Jeg fylder år i dag, så har været en tur i biffen, spist sushi, fået morgenmad på sengen, og sidder nu og hygger i min sofa. Har fået soleksem på hele højre side af ansigtet, så holder mig pænt indenfor nu -.-'

Tror jeg er begyndt at kunne mærke lidt plukveer i ny og næ, men det er meget svagt, så er i tvivl. Hvornår mærkede I andre til dem, hvis I har mærket endnu?
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 8. maj 2016, 16:36

Sangius skrev:Selv tak for vejret :D

Jeg fylder år i dag, så har været en tur i biffen, spist sushi, fået morgenmad på sengen, og sidder nu og hygger i min sofa. Har fået soleksem på hele højre side af ansigtet, så holder mig pænt indenfor nu -.-'

Tror jeg er begyndt at kunne mærke lidt plukveer i ny og næ, men det er meget svagt, så er i tvivl. Hvornår mærkede I andre til dem, hvis I har mærket endnu?


Tillykke!!! :blomst:

Jeg har lyst til sushi, men er en kylling og tør ikke. Måske jeg bliver mere modig nu hvor jeg ser at andre godt tør :savl:

Plukkeveerne startede her i uge... hmm, hvad har det været uge 16 eller noget tror jeg. Førstegangsgravid. De første bed faktisk en del, men tror det var pga. anstrengelser med at pakke osv. Nu er det ikke altid jeg mærker dem så meget.
0

Tilbage til "Graviditet"