Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Stars » 11. apr 2016, 11:46

Filipai skrev:Er der nogen der har været til garderobe workshop i ikea? Jeg gik forbi en der sluttede for et par uger siden, og så de gik derfra med goodiebagt, og kan se at der på hjemmesiden står at man får en goodiebag af værdi på 250 kr. Men altså, er der nogle der ved om man får noget tilbud/procenter, hvis man rent faktisk køber en ny dyr garderobe?

Jeg var til garderobe worksop, da vi skulle have pax (det er et par år tilbage efterhånden)
Jeg tilmeldte mig, fordi man fik - var det 10 eller 15% - rabatten gjalt kun samme dag som workshoppen, man kunne ikke vente til senere på ugen.
Men altså - rabatten gik lige op med, jeg jeg betalte Ikea for at plukke, transportere og bære op i stedet for at slæbe selv :-D
Dengang var der ingen goodiebag, så jeg ved ikke, om man stadig kan få procenter.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 11. apr 2016, 11:49

Stars skrev:
Filipai skrev:Er der nogen der har været til garderobe workshop i ikea? Jeg gik forbi en der sluttede for et par uger siden, og så de gik derfra med goodiebagt, og kan se at der på hjemmesiden står at man får en goodiebag af værdi på 250 kr. Men altså, er der nogle der ved om man får noget tilbud/procenter, hvis man rent faktisk køber en ny dyr garderobe?

Jeg var til garderobe worksop, da vi skulle have pax (det er et par år tilbage efterhånden)
Jeg tilmeldte mig, fordi man fik - var det 10 eller 15% - rabatten gjalt kun samme dag som workshoppen, man kunne ikke vente til senere på ugen.
Men altså - rabatten gik lige op med, jeg jeg betalte Ikea for at plukke, transportere og bære op i stedet for at slæbe selv :-D
Dengang var der ingen goodiebag, så jeg ved ikke, om man stadig kan få procenter.


Håber på at der er procenter, men det er der sikkert ikke længere. Pokkers. Når man skal købe skab til 10K kunne det ellers være rart :D
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. apr 2016, 11:53

Jeg overvejer at sortere mig gennem hele min lejlighed, hvilket helt sikkert vil betyde en del ting, der enten skal smides ud eller gives videre, og det sidste vil jeg gerne gøre så let som muligt.
Men hvor kan man aflevere blandede brugte ting, der selvfølgelige allesammen er i ok stand, men bare ikke tilhører den samme kategori. Det kunne fx. være et par flyttekasser med en blanding af tøj, bøger, mindre møbler, køkkenting, nips, skriveartikler, osv.

Det ville være skønt bare at kunne køre det hele ét sted hen uden at have ansvar for at pakke kasserne ud, som jeg mener, at man skal på den lokale genbrugsstation.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lulu » 25. apr 2016, 11:55

DetSorteCirkus skrev:Jeg overvejer at sortere mig gennem hele min lejlighed, hvilket helt sikkert vil betyde en del ting, der enten skal smides ud eller gives videre, og det sidste vil jeg gerne gøre så let som muligt.
Men hvor kan man aflevere blandede brugte ting, der selvfølgelige allesammen er i ok stand, men bare ikke tilhører den samme kategori. Det kunne fx. være et par flyttekasser med en blanding af tøj, bøger, mindre møbler, køkkenting, nips, skriveartikler, osv.

Det ville være skønt bare at kunne køre det hele ét sted hen uden at have ansvar for at pakke kasserne ud, som jeg mener, at man skal på den lokale genbrugsstation.



I en genbrugsbutik? Jeg aflevere altid en blandet landhandel deroppe og de er altid så glade og taknemmelige når man kommer med det.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. apr 2016, 11:59

Lulu skrev:
I en genbrugsbutik? Jeg aflevere altid en blandet landhandel deroppe og de er altid så glade og taknemmelige når man kommer med det.


Ja, det har du ret i. Der må også være nogle gnbrugssteder heromkring, der tager det hele. Ellers er det nemlig mest tøj, synes jeg.
Men jeg kan jo lige ringe og tjekke på forhånd.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Akehurst2 » 25. apr 2016, 12:09

DetSorteCirkus skrev:Jeg overvejer at sortere mig gennem hele min lejlighed, hvilket helt sikkert vil betyde en del ting, der enten skal smides ud eller gives videre, og det sidste vil jeg gerne gøre så let som muligt.
Men hvor kan man aflevere blandede brugte ting, der selvfølgelige allesammen er i ok stand, men bare ikke tilhører den samme kategori. Det kunne fx. være et par flyttekasser med en blanding af tøj, bøger, mindre møbler, køkkenting, nips, skriveartikler, osv.

Det ville være skønt bare at kunne køre det hele ét sted hen uden at have ansvar for at pakke kasserne ud, som jeg mener, at man skal på den lokale genbrugsstation.


Når jeg har afleveret på byttecentralen på genbrugsstationen har der næsten altid stået folk klar til at tage tingene ud af hænderne på mig, så jeg har ikke været nødt til at pakke ud. Bispebjerg genbrugsstation især er rigtig god til at komme af med tingene hurtigt - der står altid folk klar. Det største problem har været at få lov at få flyttekassen med igen.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 27. apr 2016, 10:34

Apropos ting til genbrug, hvad gør man så af større ting der bare skal smides ud, men man ikke har bil? Kan man leje nogle til at køre det på genbrugspladsen for en? :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Akehurst2 » 27. apr 2016, 10:38

Juki skrev:Apropos ting til genbrug, hvad gør man så af større ting der bare skal smides ud, men man ikke har bil? Kan man leje nogle til at køre det på genbrugspladsen for en? :genert:


Ja, fx 3x34 kan man godt få til det.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 27. apr 2016, 11:51

Hvis det er noget, der er brugbart endnu kan det være en genbrugsbutik vil have det og hente det.
3
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Whoosh » 27. apr 2016, 12:35

Juki skrev:Apropos ting til genbrug, hvad gør man så af større ting der bare skal smides ud, men man ikke har bil? Kan man leje nogle til at køre det på genbrugspladsen for en? :genert:

Har du tjekket om der er en storskraldsordning i din by?
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 27. apr 2016, 13:55

Akehurst2 skrev:
Juki skrev:Apropos ting til genbrug, hvad gør man så af større ting der bare skal smides ud, men man ikke har bil? Kan man leje nogle til at køre det på genbrugspladsen for en? :genert:


Ja, fx 3x34 kan man godt få til det.

Tak :-)

Bøtte skrev:Hvis det er noget, der er brugbart endnu kan det være en genbrugsbutik vil have det og hente det.

Det er som skrevet bare noget der skal smides ud, en gammel boxmadras og en hullet sofa :genert:

Whoosh skrev:
Juki skrev:Apropos ting til genbrug, hvad gør man så af større ting der bare skal smides ud, men man ikke har bil? Kan man leje nogle til at køre det på genbrugspladsen for en? :genert:

Har du tjekket om der er en storskraldsordning i din by?

Jeg har prøvet at søge, men synes ikke umiddelbart jeg kan finde noget. Her hvor jeg bor bliver der sat en container op hver 3. måned, men den bliver hurtigt fyldt og jeg har ikke rigtig plads til en ekstra sofa i stuen fx., så det kunne være rart hvis det hele bare kunne blive afhentet på én gang :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Dirtylittledevil » 27. apr 2016, 23:04

Juki skrev:Jeg har prøvet at søge, men synes ikke umiddelbart jeg kan finde noget. Her hvor jeg bor bliver der sat en container op hver 3. måned, men den bliver hurtigt fyldt og jeg har ikke rigtig plads til en ekstra sofa i stuen fx., så det kunne være rart hvis det hele bare kunne blive afhentet på én gang :)


Jeg har haft rigtig god erfaring med dem her: http://www.mandogbil.dk/
Fra siden: Vi ta’r det hele: byggeaffald, bohave, haveaffald, elektronik, gulvtæpper osv. Vi sorterer og afleverer det på den lokale genbrugsplads eller genbrugsstation.
Med kassebil og en stor trailer kan vi komme rundt de fleste steder, og vi kan alligevel have relativt store mængder med på vognen.
Vi rydder (sorterer og bortkører) dødsboer, fraflyttede lejligheder, kælderrum, loftsrum osv. I det hele taget løser vi alle opgaver hvor det roder.

Man går ind under "Kort" og finder en fra sit nærområde :) jeg plejer at forhandle faste priser så jeg ikke bliver overrasket bagefter.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Flora » 29. apr 2016, 15:47

Kommodedyret skrev:Er der nogen der har set en lille vandkande med den slags tud som laver brusebad?


Hvis du ikke har fundet en endnu er de på tilbud til 20 kr i Netto fra i morgen :)

http://www.netto.dk/tilbud/Pages/Netto-avisen.aspx#tilbudsavis side 24.
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kommodedyret » 7. maj 2016, 11:49

Flora skrev:
Kommodedyret skrev:Er der nogen der har set en lille vandkande med den slags tud som laver brusebad?


Hvis du ikke har fundet en endnu er de på tilbud til 20 kr i Netto fra i morgen :)

http://www.netto.dk/tilbud/Pages/Netto-avisen.aspx#tilbudsavis side 24.


Awesome :gogo:

Jeg har kigget i alle de nettoer som jeg har været i, siden det blev nævnt her på siden. Dog uden held indtil videre. Men jeg bevarer optimismen og leder videre :D
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 7. maj 2016, 14:15

Kommodedyret skrev:
Flora skrev:
Kommodedyret skrev:Er der nogen der har set en lille vandkande med den slags tud som laver brusebad?


Hvis du ikke har fundet en endnu er de på tilbud til 20 kr i Netto fra i morgen :)

http://www.netto.dk/tilbud/Pages/Netto-avisen.aspx#tilbudsavis side 24.


Awesome :gogo:

Jeg har kigget i alle de nettoer som jeg har været i, siden det blev nævnt her på siden. Dog uden held indtil videre. Men jeg bevarer optimismen og leder videre :D



Jeg så nogle i Tiger den anden dag :)
1

Tilbage til "Bolig"