Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 7. maj 2016, 12:13

Jeg hader bordkort. Jeg er introvert og klapper nærmest i som en østers når jeg placeres sammen med nogen jeg ikke allerede kender. Der er bare ikke noget værre end en hel aften/et helt arrangement hvor man skal sidde sammen med nogen man intet har til fælles med eller føler sig akavet sammen med

Jeg har til gengæld gode oplevelser fra min højskoletid hvor vi til mange fester lavede sådan at efter en halv times tid så tog bordherreren/damen på ens højre side (mener jeg det var) sin tallerken osv og rykkede X antal pladser mod venstre. Så fik man hele tiden nye at sidde sammen med, hvilket var sjovt og hyggeligt, og hvis man fik en bordpartner der var dødsyg, så vidste man at det kun var for en kort bemærkning
10
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 7. maj 2016, 12:19

Til min venindens 18 års fødselsdag for nogen år siden, blev vores pladser bestemt ved at vi skulle trække et kort og skulle sidde sammen med den der havde et matchende kort :tie: Jeg var lige ved at græde og overvejede helt seriøst at gå hjem. Men jeg er så også ekstremt genert, især dengang
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 7. maj 2016, 12:22

Fru Sunshine skrev:Jeg elsker bordkort og bordplaner.
Jeg havde i hvert fald fået lavet glimrende bordplaner til vores bryllup, men vi havde så heller ingen voksne ved børnebordet.
Det er sådan noget, man gør for at genere folk. En god bordplan er gennemtænkt, så folk kommer til at hygge sig.

Jeg er med dig her! Så længe arrangøren gør sig umage, kender folk og tager hensyn til folks personligheder i planlægningen.
5
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Flora » 7. maj 2016, 12:29

Jeg kan huske en firmajulefrokost engang hvor man skulle trække et kort hvor der stod et nummer på og så var der et bord med samme nummer man skulle sidde ved. Jeg endte så med at sidde ved et bord kun med mennesker jeg ikke havde noget at gøre med i dagligdagen og ikke har talt nævneværdigt med senere. Jeg havde virkelig set frem til at skulle have en hyggelig fest med mine kolleger, så synes det var virkelig ærgerligt at blive tvunget til at sidde sammen med nogen jeg var helt ligeglad med at snakke med fremfor at sidde med dem jeg havde lyst til :wacko:

Har også prøvet en del familiefester med bordkort hvor værten har tænkt det da kunne være evigt hyggeligt for mig at sidde og sludre med gamle fætter Arne som jeg ikke har set siden jeg var 3. Det har så resulteret i nogle lange anstrengte samtaler om ingenting indtil man kunne tillade sig at skifte plads og rykke over til dem man faktisk havde glædet sig til at se :rulle:.

Ud fra egne erfaringer synes jeg helt klart der kommer den hyggeligste fest ud af at folk selv kan bestemme hvor de vil sidde.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2016, 13:27

Jeg har i hvert fald tænkt mig at fortsætte med bordplaner. Jeg er nemlig skidegod til at lave dem, så ingen kommer til at føle sig alene, og så gæsterne matcher hinanden.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 7. maj 2016, 13:48

Jeg bryder mig heller ikke om bordkort, og jeg synes at voksne mennesker egentlig gerne helt selv må bestemme hvem de vil snakke med uden at blive tvunget til at tale med fremmede moster Oda og fotografen. Der er ikke noget værre end at sidde og føle sig malplaceret hele aftenen, især ikke når man er introvert eller genert. Hvorfor risikere at nogle gæster sidder og har det ubehageligt i stedet for bare at lade dem sidde hvor de vil? Hvis man vil snakke med andre/nye mennesker så sker det nok helt af sig selv.
8
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 7. maj 2016, 13:52

Vi var engang til bryllup, hvor vi var splittet op som par. Så min kæreste sad et sted og jeg et andet. Det var SÅ kedeligt indtil kaffen
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bøtte » 7. maj 2016, 14:28

Vores bryllup var nær blevet aflyst på grund af bordplanen :-D

Men vi var til dåb i sommers uden bordkort, og der resulterede I at alle vores venner sad ved et bord, og så var der ikke plads til flere, mens vi sad ved bord med dåbsbarnets oldeforældre som vi aldrig havde set før, det var heller ikke fedt. Og det er grunden til at vi laver bordplaner. Ellers er der altid nogle der ikke er plads til ved bordet hvor deres venner/familie sidder.
11
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mani » 7. maj 2016, 14:40

Jeg gider ikke sådan noget træk et nummer bordplan, men en god bordplan kan give virkelig gode oplevelser. Vi sørger altid for, at folk både sidder nær (snakke afstand) med nogen de kender godt - og ofte også med nogen de ikke kender, men vi ved de har interessefælleskab med. Det hører vi i al fald fra vores gæster er et hit.

Vores venner, der gør noget lignende, har holdt nogle fester, hvor jeg har mødt nogle virkelig spændende mennesker, som jeg aldrig havde sat mig ved siden af, hvis der bare var fri placering.
Senest rettet af Mani 7. maj 2016, 14:41, rettet i alt 1 gang.
7
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2016, 14:41

Jeg har endnu til gode at opleve, at en bordplan ikke har været en god idé, så man kom ud af de vante rammer.

Men fred være med det. Kommer man til mine større fester (som bryllupsdage o.l.) er der altså bordkort. Det må gæsterne så bare leve med (og jeg har så endnu til gode at høre brok over, hvordan jeg har placeret folk.).

Voksne mennesker overlever nok en aften, hvor de ikke må bestemme alting selv.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2016, 14:43

Mani skrev:Jeg gider ikke sådan noget træk et nummer bordplan, men en god bordplan kan give virkelig gode oplevelser. Vi sørger altid for, at folk både sidder nær (snakke afstand) med nogen de kender godt - og ofte også med nogen de ikke kender, men vi ved de har interessefælleskab med. Det hører vi i al fald fra vores gæster er et hit.

Vores venner, der gør noget lignende, har holdt nogle fester, hvor jeg har mødt nogle virkelig spændende mennesker, som jeg aldrig havde sat mig ved siden af, hvis der bare var fri placering.

Det er også sådan vi gør.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Karkluden » 7. maj 2016, 14:47

Fru Sunshine skrev:Jeg har endnu til gode at opleve, at en bordplan ikke har været en god idé, så man kom ud af de vante rammer.

Men fred være med det. Kommer man til mine større fester (som bryllupsdage o.l.) er der altså bordkort. Det må gæsterne så bare leve med (og jeg har så endnu til gode at høre brok over, hvordan jeg har placeret folk.).

Voksne mennesker overlever nok en aften, hvor de ikke må bestemme alting selv.

Jeg er sådan set enig, så længe man faktisk ER god til det, som det lyder til du er.
Til min kusines bryllup blev min anden kusine på 19, mig på 22 og min kæreste på 26 som de ENESTE under 50 placeret ved de meget voksne borde. Vi sad sammen med vildt fremmede granvoksne mennesker, der absolut kun gad tale om 70'erne, realkreditlån og pensionsopsparinger. Agtigt. Vi havde da så vores egen lille fest, men hold kæft, hvor jeg synes, man godt kunne have fordelt de knapt 30 unge mennesker vi var lidt bedre end 2 borde med 12 unge ved hver, der havde det megafedt og sjovt og hyggeligt og så os tre, der sad ved et gammelt bord, hvor ingen gad tale med os, og hvor vi blev tysset på, når vi selv talte.

Jeg er ALTID uheldig ved bordplaner, fordi jeg er snakkesalig og er god til mennesker. Så får jeg altid lorten. Det samme med min kæreste.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 7. maj 2016, 14:51

Jeg har siddet på pladser hvor jeg har været dybt utilfreds og har tænkt på at fingere alverdens sygdomme og nødopkald for at komme ud af døren hurtigst muligt. Men jeg ville ALDRIG sige noget til værten om det, for det synes jeg ikke man kan

For mig har det heller ikke noget at gøre med om jeg selv vil bestemme eller ej
Senest rettet af 2SHY 7. maj 2016, 14:51, rettet i alt 1 gang.
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 7. maj 2016, 14:51

Jeg synes bestemt også at man skal lave bordplan hvis man har lyst til det. Man bestemmer selvfølgelig helt selv, hvordan man vil holde sin fest. Så kan sådan en som mig, bare lade være med at komme fordi det er ubehageligt for mig :panik:

Men det handler bestemt ikke om at jeg bare vil bestemme, det handler bare om at sådanne fester for mig er ulidelige de første par timer, fordi jeg hader at sidde sammen med nogen jeg ikke kender, da jeg ikke er den mest udadvendte person.
Men jeg kunne så heller aldrig finde på at brokke mig over det til værten, så de har jo så heller ingen anelse om det.
Men igen, jeg kan bare blive væk (hvilet jeg også ofte gør)
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 7. maj 2016, 14:54

Animi skrev:Jeg synes bestemt også at man skal lave bordplan hvis man har lyst til det. Man bestemmer selvfølgelig helt selv, hvordan man vil holde sin fest. Så kan sådan en som mig, bare lade være med at komme fordi det er ubehageligt for mig :panik:

Men det handler bestemt ikke om at jeg bare vil bestemme, det handler bare om at sådanne fester for mig er ulidelige de første par timer, fordi jeg hader at sidde sammen med nogen jeg ikke kender, da jeg ikke er den mest udadvendte person.
Men jeg kunne så heller aldrig finde på at brokke mig over det til værten, så de har jo så heller ingen anelse om det.
Men igen, jeg kan bare blive væk (hvilet jeg også ofte gør)

I'm with you on this. Der er også mange arrangementer jeg bliver væk fra af samme årsag. Selv vores julefrokost her i huset bliver jeg også helst væk fra hvis jeg kan komme afsted med det og det er selvom jeg kende samtlige gæster
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"