Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 8. maj 2016, 16:41

Jeg undrer mig over hvad der er mest retvisende for ens udseende - billeder eller spejlet?
For når jeg ser mig i spejlet (eller tager en selfie) ser jeg altid godt ud, men når folk tager billeder af mig ser jeg altid grim og ekstremt tyk ud :tie: Så jeg ved ikke hvad folk går rundt og kigger på - den pæne udgave af mig, eller der hvor jeg ligner en kæmpe klump mærkelig formet ler :lol:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 8. maj 2016, 16:54

Animi skrev:Jeg undrer mig over hvad der er mest retvisende for ens udseende - billeder eller spejlet?
For når jeg ser mig i spejlet (eller tager en selfie) ser jeg altid godt ud, men når folk tager billeder af mig ser jeg altid grim og ekstremt tyk ud :tie: Så jeg ved ikke hvad folk går rundt og kigger på - den pæne udgave af mig, eller der hvor jeg ligner en kæmpe klump mærkelig formet ler :lol:


Åh, det kender jeg godt det der. Jeg har flere gange oplevet at stå og se mig selv i spejlet på vej til en fest og tænkt "jeg ser sgu da godt ud :gogo:" og så senere når jeg så billeder taget til festen tænkt "OMG, har jeg virkelig rendt rundt og set sådan ud? :tie:"

Jeg håber sådan at folk ser hvad jeg selv så i spejlet før jeg tog hjemmefra :lol:
7
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 8. maj 2016, 17:05

Animi skrev:Jeg undrer mig over hvad der er mest retvisende for ens udseende - billeder eller spejlet?
For når jeg ser mig i spejlet (eller tager en selfie) ser jeg altid godt ud, men når folk tager billeder af mig ser jeg altid grim og ekstremt tyk ud :tie: Så jeg ved ikke hvad folk går rundt og kigger på - den pæne udgave af mig, eller der hvor jeg ligner en kæmpe klump mærkelig formet ler :lol:


Min kæreste (og han er nok ikke helt objektiv) siger at jeg ser bedre ud i virkeligheden end på billeder. Han undrer sig over hvordan jeg kan være så ufotogen.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 9. maj 2016, 12:13

Anne Droid skrev:
Animi skrev:Jeg undrer mig over hvad der er mest retvisende for ens udseende - billeder eller spejlet?
For når jeg ser mig i spejlet (eller tager en selfie) ser jeg altid godt ud, men når folk tager billeder af mig ser jeg altid grim og ekstremt tyk ud :tie: Så jeg ved ikke hvad folk går rundt og kigger på - den pæne udgave af mig, eller der hvor jeg ligner en kæmpe klump mærkelig formet ler :lol:


Min kæreste (og han er nok ikke helt objektiv) siger at jeg ser bedre ud i virkeligheden end på billeder. Han undrer sig over hvordan jeg kan være så ufotogen.


Jeg satser stærkt på at det er det samme med mig :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 9. maj 2016, 12:14

Jeg var i banken i formiddags og da jeg kom ind ad døren kommer der en bankdame hen imod mig og siger "kan jeg hjælpe med noget?". Jeg ser vist lidt forvirret ud, men fortæller så hvad jeg er der for, hvorefter hun siger "ja, så skal du lige tage et nummer og vente til min kollega oppe ved kassen har tid".

Altså jeg ved godt det er et forsøg på service eller noget, men findes der nogen der ikke er klar over at man tager et nummer og venter til det bliver ens tur når man kommer ind i en bank? :forvirret: Synes måske det virkede en anelse overflødigt...
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 9. maj 2016, 12:17

Animi skrev:
Anne Droid skrev:
Animi skrev:Jeg undrer mig over hvad der er mest retvisende for ens udseende - billeder eller spejlet?
For når jeg ser mig i spejlet (eller tager en selfie) ser jeg altid godt ud, men når folk tager billeder af mig ser jeg altid grim og ekstremt tyk ud :tie: Så jeg ved ikke hvad folk går rundt og kigger på - den pæne udgave af mig, eller der hvor jeg ligner en kæmpe klump mærkelig formet ler :lol:


Min kæreste (og han er nok ikke helt objektiv) siger at jeg ser bedre ud i virkeligheden end på billeder. Han undrer sig over hvordan jeg kan være så ufotogen.


Jeg satser stærkt på at det er det samme med mig :lol:

Hvis jeg tager et selfie hvor skuldre og bryst er med så lægger kameraet mindst 40 kg oven i - det er helt vildt og uden at overdrive. :8:
0
...
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 9. maj 2016, 12:31

Flora skrev:Jeg var i banken i formiddags og da jeg kom ind ad døren kommer der en bankdame hen imod mig og siger "kan jeg hjælpe med noget?". Jeg ser vist lidt forvirret ud, men fortæller så hvad jeg er der for, hvorefter hun siger "ja, så skal du lige tage et nummer og vente til min kollega oppe ved kassen har tid".

Altså jeg ved godt det er et forsøg på service eller noget, men findes der nogen der ikke er klar over at man tager et nummer og venter til det bliver ens tur når man kommer ind i en bank? :forvirret: Synes måske det virkede en anelse overflødigt...


Det har den Nordea vi tidligere brugte på arbejde praktiseret i 1-2 år og jeg blev temmelig forfjamsket de første par gange, fordi jeg altid skulle til kassen og godt vidste der var træk-nummer system. De blev dog lidt mere loose omkring det og det var mere passende :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 9. maj 2016, 12:42

Daine skrev:
Flora skrev:Jeg var i banken i formiddags og da jeg kom ind ad døren kommer der en bankdame hen imod mig og siger "kan jeg hjælpe med noget?". Jeg ser vist lidt forvirret ud, men fortæller så hvad jeg er der for, hvorefter hun siger "ja, så skal du lige tage et nummer og vente til min kollega oppe ved kassen har tid".

Altså jeg ved godt det er et forsøg på service eller noget, men findes der nogen der ikke er klar over at man tager et nummer og venter til det bliver ens tur når man kommer ind i en bank? :forvirret: Synes måske det virkede en anelse overflødigt...


Det har den Nordea vi tidligere brugte på arbejde praktiseret i 1-2 år og jeg blev temmelig forfjamsket de første par gange, fordi jeg altid skulle til kassen og godt vidste der var træk-nummer system. De blev dog lidt mere loose omkring det og det var mere passende :)


Nå, så må det være en generel ting de har. Det var også en Nordea jeg var i. Jeg morede mig lidt da hun tacklede en kunde der kom efter mig, som begyndte at fyre en laaang og indviklet smøre af om et problem han havde med sit kort eller noget, hvorefter hun bare bad ham om at forklare hele problemstillingen en gang mere til damen i kassen :lol:
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 9. maj 2016, 14:20

Smiling_Goat skrev:
Flora skrev:Jeg var i banken i formiddags og da jeg kom ind ad døren kommer der en bankdame hen imod mig og siger "kan jeg hjælpe med noget?". Jeg ser vist lidt forvirret ud, men fortæller så hvad jeg er der for, hvorefter hun siger "ja, så skal du lige tage et nummer og vente til min kollega oppe ved kassen har tid".

Altså jeg ved godt det er et forsøg på service eller noget, men findes der nogen der ikke er klar over at man tager et nummer og venter til det bliver ens tur når man kommer ind i en bank? :forvirret: Synes måske det virkede en anelse overflødigt...


Jeg tror faktisk, det er en rigtig god idé.

De kunder, der typisk møder op i banken, antager jeg er ældre mennesker, fordi yngre mennesker har styr på netbank osv. Ældre mennesker brokker sig tit over faldet i serviceniveau i butikker, og i deres ungdom fandtes ikke nummersystemer, så jeg tror, det at blive mødt af en medarbejder minder dem om dengang, hvor der "stadig fandtes service" - og dermed får de et mere positivt/personligt forhold til banken.


Ja, det har du nok ret i. Jeg tror nu dem der var i banken lige mens jeg var der oplevede det mere forvirrende end som en hjælp, men det kan godt være gamle fru Jensen synes det er rart at blive guidet lidt når hun kommer ned i banken :)
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 9. maj 2016, 16:01

At der kan opstå drama i en malebogsgruppe på Facebook
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 9. maj 2016, 16:17

2SHY skrev:At der kan opstå drama i en malebogsgruppe på Facebook

What? Hvad handler det om?
0
...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 9. maj 2016, 16:25

LadyFox skrev:
2SHY skrev:At der kan opstå drama i en malebogsgruppe på Facebook

What? Hvad handler det om?

Så vidt jeg kan forstå er det noget med at medlem 1 har set en tegning som medlem 2 har lavet i en bestemt bog. Medlem 1 har af uvisse årsager ikke billedet i sin bog og medlem 2 har så lavet en tråd hvor hun sådan lidt kluntet får skrevet at billedet er i bogen og at der er nogle der mener det ikke er der. En masse byder ind med at tegningen ganske rigtigt er i den pågældende bog og puff bryder helvede løs da medlem 1 beskylder medlem 2 for at kalde hende løgner og i øvrigt truer med at forlade gruppen (fordi...?), hvilket medlem 2 benægter. Og så en masse jeg ikke forstår med at medlem 1 vist har delt medlem 2s billede uden at spørge om lov eller... Ej det er lidt sort
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æske » 9. maj 2016, 16:31

2SHY skrev:
LadyFox skrev:
2SHY skrev:At der kan opstå drama i en malebogsgruppe på Facebook

What? Hvad handler det om?

Så vidt jeg kan forstå er det noget med at medlem 1 har set en tegning som medlem 2 har lavet i en bestemt bog. Medlem 1 har af uvisse årsager ikke billedet i sin bog og medlem 2 har så lavet en tråd hvor hun sådan lidt kluntet får skrevet at billedet er i bogen og at der er nogle der mener det ikke er der. En masse byder ind med at tegningen ganske rigtigt er i den pågældende bog og puff bryder helvede løs da medlem 1 beskylder medlem 2 for at kalde hende løgner og i øvrigt truer med at forlade gruppen (fordi...?), hvilket medlem 2 benægter. Og så en masse jeg ikke forstår med at medlem 1 vist har delt medlem 2s billede uden at spørge om lov eller... Ej det er lidt sort

Så har man simpelthen for meget tid i sit liv :genert:
7
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 9. maj 2016, 16:33

Hvilken lim der er stærkest, universallim eller kontaktlim? :gruble:
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 9. maj 2016, 16:33

Medlem 2 var i øvrigt også ret godt i gang forleden hvor noget en anden havde skrevet om en teknik jeg havde foreslået blev vendt til at handle om at det medlem 2 havde lavet var helt vildt grimt og selvom jeg forsøge at forklare at det intet havde at gøre med det hun havde lagt op, så mente hun bestemt det var det eller at det i hvert fald lød sådan

Ah men hvad sker der? Man kan sgu ikke altid mærke at medlemmerne lever op til at gruppen er rettet mod voksne :stoned:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"