Magnesium kosttilskud

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Magnesium kosttilskud

Indlægaf Daine » 9. maj 2016, 12:27

Er der nogen der har erfaring med at tage magnesium? Jeg døjer med træthed og hovedpine og får ikke en voldsomt varieret kost. I en artiklen jeg lige har læst omkring det, kunne jeg nikke genkendende til det meste, så måske jeg skal prøve at tage dem. Men der er jo mange varianter og mærker! Kan I anbefale et, eller kan jeg fint nøjes med den fra Matas?
Og hvor lang tid kan jeg ca forvente der går, før jeg mærker en mulig forbedring? (Jeg er meget utålmodigt anlagt, så er nødt til at have en tidshorisont :D )

https://www.matas.dk/matas-magnesium-37 ... -tabletter
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf Thestral » 9. maj 2016, 12:30

Jeg bruger den fra Matas men var ærlig talt ikke klar over at den kunne klare træthed :gruble: Jeg blev anbefalet at tage magnesium af min gamle neurolog da jeg døjer med krampe i læggene og det har det hjulpet en del på. Jeg bruger også magnesiumolie men det tørrer huden rigtig meget ud. Jeg fik at vide at magnesium optages bedre gennem huden så min nye neurolog mente at det var en bedre løsning. Jeg er dog aldrig stoppet med Matas' magnesium da min hud ikke kan holde til en konstant daglig påføring af olien
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Peanutbutt
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 832

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf Peanutbutt » 9. maj 2016, 12:46

Jeg kunne/kan mærke det mere eller mindre med det samme. Jeg tager enten Purepharma (piller) eller Plantforce (pulver der smager af passionsfrugt, og skal blandes op i vand).

Jeg tager magnesium om aftenen, og sover langt bedre og dybere.

I pillerne fra Matas er der magnesiumoxid, hvilket vist ikke optages så godt i kroppen som andre former.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf Sophies-mor » 9. maj 2016, 12:51

Peanutbutt skrev:Jeg tager magnesium om aftenen, og sover langt bedre og dybere.

Jeg sover lettere, men er mere udhvilet, når jeg vågner.
Tager apotekets.
Bliver i øvrigt døsig ca 30 min efter indtagelse, så tager dem før sengetid.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf Thestral » 9. maj 2016, 12:52

Husk jeres B-vitaminer sammen med magnesiummet http://www.mayday-info.dk/UserFiles/PDF ... mangel.pdf
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Peanutbutt
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 832

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf Peanutbutt » 9. maj 2016, 13:18

Og ofte mangler man også zink, hvis man mangler magnesium :)
1
D.itsen
Indlæg: 3329
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8991

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf D.itsen » 9. maj 2016, 13:26

Magnesiumoxid optages kun delvist og virker afførende
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf Daine » 9. maj 2016, 15:19

Tak for svar, jeg må vist hellere omkring apoteket og snakke med dem fremfor Matas :)

Men jeg skal lige høre, når I tager dem inden sengetid, er det så sammen med noget mad eller bare et glas vand? Der hvor jeg har søgt oplysninger, står der at de skal tages med et måltid.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf Sophies-mor » 9. maj 2016, 15:23

:blomst: b
Daine skrev:Tak for svar, jeg må vist hellere omkring apoteket og snakke med dem fremfor Matas :)

Men jeg skal lige høre, når I tager dem inden sengetid, er det så sammen med noget mad eller bare et glas vand? Der hvor jeg har søgt oplysninger, står der at de skal tages med et måltid.

Bare vand.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf zembra1986 » 9. maj 2016, 15:25

Magnesium er fantastisk i mod træthed, langt bedre end d-vitamin og andre vitaminpiller

Jeg kan tydeligt mærke hvis jeg glemmer at tage dem

Jeg tager dem fra Matas og jeg begyndte egentlig i sin tid på dem fordi jeg døjede med en del krampeanfald i mine fødder og det har de også hjulpet meget på.
Senest rettet af zembra1986 9. maj 2016, 15:29, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf Daine » 9. maj 2016, 15:25

Super, tak :gogo:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf Frk._Strawberry » 9. maj 2016, 16:39

Jeg har lige været en tur omkring apoteket og derefter Matas for at få fat på magnesium-tabletter.

Vær opmærksom på, at det er magnesium-citrat, du får fat i og ikke magnesium-(hydr)oxid. Som D.itsen siger, så bliver sidstnævnte kun optaget delvist, forstnævnte gør helt.
Jeg købte dem fra mærket Solaray der hedder "Cal-Mag 1:1 Citrat" i Matas :-)

Er lidt spændt på om de virker på mine problemer..
2
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf Mangoness » 23. sep 2016, 05:48

Virkede det? :-D



Hvis man har svært ved at sluge piller, så kan man også få magnesium ind gennem disse tilskud:

https://www.matas.dk/magnesium-b6-brusetablet-20-tabl (findes også i variationer med jern, multivitamin osv.)

https://www.naturoghelse.dk/shop/magnes ... 0001p.html (indeholder både magnesiumcitrat og magnesiumoxid)

Jeg er selv begyndt at blive meget træt den sidste måneds tid, og jeg sover meget. Dog har jeg taget både jerntilskud og magnesium i en måned uden held. :(

Man skulle vist også kunne blive meget træt, hvis man ikke får nok motion :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf Daine » 23. sep 2016, 06:00

Jeg synes egentlig ikke de har hjulpet på den træthed jeg føler, men jeg har heller ikke været god til at hjælpe det på vej med motion og fornuftig kost. Til gengæld synes jeg det har styrket min rent immunmæssigt. Jeg var forkølet i maj og normalt når jeg er forkølet får jeg feber, jeg snotter ekstremt meget i en uges tid (bruger typisk omkring 60-70 pakker kleenex), bruger en flaske zymelin og har det generelt rigtig skidt i en 3-4 dage. Denne gang tog det 4 dage, ingen feber, begrænset med snot og kun brugt 1/4 flaske zymelin. Og jeg har ikke været syg siden overhovedet.

Men jeg kunne godt mangle at de boostede mit overskud og lyst til at være i gang, når jeg ikke er på arbejde. Jeg ender alt for tit i sofaen, fordi jeg ikke orker at gå i gang med noget.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Magnesium kosttilskud

Indlægaf Daine » 27. sep 2016, 03:04

Falstria skrev:
Daine skrev:Jeg synes egentlig ikke de har hjulpet på den træthed jeg føler, men jeg har heller ikke været god til at hjælpe det på vej med motion og fornuftig kost. Til gengæld synes jeg det har styrket min rent immunmæssigt. Jeg var forkølet i maj og normalt når jeg er forkølet får jeg feber, jeg snotter ekstremt meget i en uges tid (bruger typisk omkring 60-70 pakker kleenex), bruger en flaske zymelin og har det generelt rigtig skidt i en 3-4 dage. Denne gang tog det 4 dage, ingen feber, begrænset med snot og kun brugt 1/4 flaske zymelin. Og jeg har ikke været syg siden overhovedet.

Men jeg kunne godt mangle at de boostede mit overskud og lyst til at være i gang, når jeg ikke er på arbejde. Jeg ender alt for tit i sofaen, fordi jeg ikke orker at gå i gang med noget.


Jeg ordinere dig hvidløg og torskelever.

Hvidløg spiser jeg en del af i forvejen og torskelever kunne det ikke falde mig ind st begynde på :P
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Helbred"