Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Annione » 9. maj 2016, 13:12

Jeg er overhovedet ikke sart. På mit gamle arbejde kune vi sidde og snakke om klamme tilsyn, med alt hvad det indebar af skimmel, rotter, kakerlakker og anden ekstrem klamhed.
Min kæreste brokker sig ofte, hvis jeg kommer til at nævne noget klamt, når han spiser.... Og han er endda læge - han burde være immun :-D
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Animi » 9. maj 2016, 13:13

Jeg er faktisk ikke sart mere når det kommer til den slags. Det var jeg engang, men efter jeg arbejde i en børnehave, hvor jeg kunne afbryde min frokost for at skifte en ble med tyndskid, og derefter spise videre, blev jeg lidt mere hårdfør med den slags :lol: Men jeg foretrækker selvfølgelig at man ikke snakker om lort, bræk osv under maden.

Hvilket får mig til at tænke på en sjov - og lidt upassende - historie fra da jeg arbejdede i børnehaven. Jeg og to gode veninder fra børnehaven var ude og spise en aften, da vi havde fået fri. Vi sad blandt andet og snakkede om vores arbejde, hvilket indebar de værste lortehistorier, som dengang et barn havde skidt udover hele gulvet, da en af os fik lort på bukserne osv. Vi havde slet ikke tænkt på at vi ikke var de eneste på cafeen, og at de andre gæster måske ikke havde lyst til at høre på den slags - vi var jo vant til det. Men pludselig fik vi øje på to mænd ved bordet ved siden af, som så ud til at de havde mistet appetitten. Ups :lol: Siden den dag, var vi meget forsigtige, og talte ikke om den slags ude i offentligheden.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Panton » 9. maj 2016, 13:27

Efter at have fået et barn, har det rykket ved min grænse. Der er nærmest ikke den ting af klamhed vi ikke har vendt mens vi spiste :)
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Orchidea » 9. maj 2016, 13:27

Jeg er ikke sart og kan sagtens tale med om opkast, sårpleje, afføring og des lignende mens jeg spiser. Ikke at det er mine favorit topics, men det generer mig ikke.

Som det er nævn her, kan jeg dog heller ikke tåle hvis det ulækre har noget at gøre med det jeg spiser. F.eks har jeg ikke spist flæskesvær, siden en kollega omtalte det som grisehud med hudorme :puke:
0
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Lykke » 9. maj 2016, 14:05

Jeg er ikke sart. Og manden og jeg vender da også nogle lidt klamme emner om baby. Men ellers gider jeg det altså ikke. Forstår ikke hvad det skal til for.
Især ude synes jeg man bare skal lade være. Synes det nemt bliver for primitivt.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Purple Haze » 9. maj 2016, 15:29

Har en forbi overfor orme, og hvis nogen nævner orme eller maddiker mens jeg spiser kan jeg få set fysisk dårligt, og får lyst til at kaste op - just in case.

Ellers har jeg det også ret stramt med plastre, og skal helst ikke kunne se nogen mens jeg spiser.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Little_Woman » 9. maj 2016, 16:44

Jeg er bedøvende ligeglad - min appetit er ret robust!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Fru Sunshine » 9. maj 2016, 16:55

Jeg reagerer overhovedet ikke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. maj 2016, 17:16

Jeg er på ingen måde sart, det eneste der kan vække et mindre ubehag er emnet opkast.

At jeg kan skrive mor på cv'et, og er socialpædagog hvor bl.a. personlig hygiejne er en del af det daglige arbejde, er helt sikkert også medvirkende til til tider mindre delikate emner over middagsbordet, jeg selv tænker ikke over det, og påvirkes ikke, men jeg kan nu godt finde ud af at tage hensyn til at andre ikke finder disse emner kompatible med det at indtage mad :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
d.d84
Indlæg: 83
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:06
Kort karma: 8
Likede indlæg: 82

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf d.d84 » 9. maj 2016, 17:23

Det eneste jeg ikke kan klare tanken om, uanset hvornår, er snotklatter, spyt og savl (ikke baby/børnesavl) :puke:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Sangius » 9. maj 2016, 17:38

Det er jeg ligeglad med. Har aldrig været ude for, at miste appetitten på grund af et samtaleemne. Hvis jeg har lyst til mad, så er det kun indtagelsen af mad der kan fjerne den lyst. :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Cordelia222
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. feb 2016, 23:25
Kort karma: 15
Likede indlæg: 257

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Cordelia222 » 9. maj 2016, 19:35

Er ikke så sart når det kommer til klamme historier under maden. Men det kommer an på situationen og på måltidet. Det er ikke så lækkert at høre om fæces eller farven i bleen, for eksempel, hvis man spiser millionbøf :lol2:
0
"Is a dream a lie if it don't come true, or is it something worse?"
At Disney, we mostly do happy endings... :devil:
Single and awesome! - Vil du ændre på singledelen? :genert:
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Dr_bp » 9. maj 2016, 20:04

Jeg er sygeplejerske og total grænseløs hvad snak om klamme ting angår - til gengæld mister jeg appetitten hvis det står et fyldt askebæger i nærheden af mig. Ydrk!
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24637
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Daine » 9. maj 2016, 21:33

Jeg bryder mig ikke om det, det får mig ikke til at miste appetitten, men jeg tænker - hvorfor tale om det overhovedet, hvis det ikke ligefrem er arbejdsrelateret på en eller anden måde? Der er så mange samtaleemner, der ikke indvolverer det, så hvorfor ikke tale om et af dem?

Det der KAN få mig til at miste appetitten, er hvis der rent faktisk 'skete' nogle af de ting omkring mig. Jeg har siddet på en cafe, hvor en fra nabobordet kastede op. Der var jeg nødt til at gå, ikke så meget pga lugten som lydene når man kaster op :tie:
Og efter en hjerneblødning blev min farmor følelsesmæssigt ramt. Så hun græd over hvad som helst, så snot og savl hang ned i maden. Og jeg måtte ikke forlade bordet, så sad altid og stirrede stift ned i min tallerken for ikke at se det. Det var så slemt, at jeg i dag, næsten 20 år senere, stadig får kvalme af at beskrive det.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf didas » 9. maj 2016, 21:36

Cordelia222 skrev:Er ikke så sart når det kommer til klamme historier under maden. Men det kommer an på situationen og på måltidet. Det er ikke så lækkert at høre om fæces eller farven i bleen, for eksempel, hvis man spiser millionbøf :lol2:


Eller noget med maddiker, hvis man spiser spaghetti :tie:
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Livets forhold"