Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 6. maj 2016, 10:21

HappyPaww skrev:Jeg er så tilpas kold og kynisk, at jeg aldrig ville donere til diverse private indsamlinger (Go FUnd Me o.lign.). Der er så mange uærlige mennesker, der kan finde på at lukrere på andres nød og ulykke, og jeg ville meget sjædent stole på, at de donerede penge rent faktisk bliver brugt udelukkende til det indsamlede formål.

I'm with you on this. Lidt ligesom der er nogle organisationer som jeg ikke støtter fordi jeg mener der findes bedre måder at hjælpe de pågældende målgrupper på
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 7. maj 2016, 18:49

Jeg må indrømme at mens jeg læste til fys undrede jeg mig helt vildt over at se flere gange en der bar niqab incl handsker. Jeg kan ikke se en eneste af uddannelserne på skolen hvor man ville kunne arbejde iklædt niqab efter endt uddannelse simpelthen pga de hygiejnekrav der stilles indenfor de professioner (jordemoder, radiograf, sygeplejerske, ergoterapeut og fysioterapeut) hvor man som regel skal kunne vaske og spritte hænder op til albueniveau hvis man skal være ansat sygehus

Jeg så hende en del gange på mit sidste semester, så jeg formoder hun læste et eller andet på skolen
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 7. maj 2016, 18:51

Det giver da ingen mening, at eleverne skal tilpasse sig?
Det er vist ret utvetydigt smartere at både lærer og elever har synligt ansigt og ansigtsmimik i en undervisningssituation.
Eller i snart sagt alle situationer i interagering med andre mennesker.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 7. maj 2016, 18:55

Da jeg gik i gymnasiet var der en pige fra en af de andre klasser der bar niqab. Det var da for så vidt fint for mig at hun havde den på, men jeg synes faktisk der var noget ubehageligt over ikke at kunne se hvem personen var. Sådan forestiller jeg mig børn også vil have det med en lærer i nigab og det synes jeg egentlig ikke er rimeligt.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 7. maj 2016, 19:04

FruDulle skrev:Det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg skal ikke undervises af en hvor jeg ikke kan se ansigtet. Det skal mit barn heller ikke. Ens ansigtsmimik er så stor en af ens udtryk at den ikke bare kan fjernes med en forventning om at det må folk bare acceptere. Den køber jeg ikke.
[...]

Retfærdigvis skal det siges, at ShuruQ (så vidt jeg forstår) skriver, at man ved at gå med de der dragter, accepterer, at der er visse ting, man så ikke kan.

PS: Men det kan være, hvis diskussionen bliver langvarig, at den skulle flytte over i de to specialtråde om emnet? :fløjt:
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 7. maj 2016, 20:40

ShuruQ skrev:Jeg er helt med på at niqab er kontroversielt og folk har nogle stærk e holdninger til det.

Men undskyld, kan ikke lade være med at tænke at alle dem der mener ikke at kunne fungerer uden at kunne læse et andet menneskes ansigt hvad fanden de ville gøre hvis de blev blinde? Skyde sig?

Altså hvor ofte er det lige folk overhovedet støder ind i/ er tvunget til at forholde sig aktivt til en niqaabi?


Jeg ved godt, I lige afsluttede snakken, men jeg smider altså lige mit bidrag alligevel.

Jeg er ikke blind, men synshandicappet i et omfang, hvor jeg ikke kan se folks ansigtstræk og mimik, medmindre de står under halvanden meter væk. Jeg lover dig for, lige præcis dét er en kæmpestor udfordring og faktisk måske den allerstørste bet ved mit handicap. Jeg er heldigvis ikke ude i at ville skyde mig selv, nej, men absolut eneste grund til at jeg accepterer det som et vilkår, er fordi jeg da faktisk ikke ved, hvad jeg ellers skulle.

Det påvirker konsekvent min forståelse i enhver interaktion mellem mig og andre mennesker. Jeg har udelukkende lyd, tonefald og gestikulationer at tolke på, og selvom jeg anser mig selv som relativt socialt begavet, skal jeg gøre mig meget mere umage, stille meget mere skarpt mentalt og koncentrere mig langt mere i kommunikationen med andre mennesker, end jeg skulle, før jeg blev synshandicappet. Humor, ironi og sarkasme kan være ret svært at læse, hvis man ikke har folks ansigtsudtryk og mimik at forholde sig til, medmindre folk bruger mit navn, skal jeg ofte gætte mig frem til, om det er mig de tiltaler, fordi jeg ikke kan se, om det er mig, de kigger på og så er jeg slet ikke kommet ind på, hvor besværligt det er, når kommunikationen går den anden vej, og jeg skal prøve at kode, om folk fanger mine budskaber, uden at kunne aflæse deres ansigter.

Om en måned skal jeg på noget kursus med mit arbejde, det er første gang siden jeg mistede mit syn, at jeg skal tilegne mig viden på den måde, og jeg gruer for, hvordan det skal gå og om jeg lærer dét, min arbejdsgiver forventer og betaler en mindre formue for at give mig muligheden for. Jeg tror nok, jeg skal klare det, men jeg tror også, jeg er langt mere udfordret end de øvrige på kurset og jeg ved med statsgaranti, at de uger jeg er på kursus, udelukkrnde kommer til at handle om dét, fordi jeg sinpelthen ikke vil have energi i overskud til andet.

Du får det dér med at mangle ansigtsmimik til at lyde som peanuts, jeg syntes bare lige jeg ville fortælle, at det er det ikke. Slet, slet ikke. Og den eneste grund til at man ikke hører blinde og synshandicappede beklage sig over det er, at det alligevel ikke nytter noget. Kunne min potentielle protest over at være hæmmet sådan her ændre på noget, ville jeg ikke lave andet end at kæfte op om, hvor pissebesværligt det er. Derfor tænker jeg faktisk også, at de, der ikke ser niqab som et reelt problem i undervisningskontekster, hvadend det går den ene eller anden vej, ganske enkelt ikke har det fjerneste begreb om, hvad det er, de forholder sig til. Jeg synes, de skulle prøve bare én undervisningsdag med bind for øjnene, og så vil jeg faktisk vove den påstand, at snakken bliver en anden.
23
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2016, 22:27

Det der snail-creme-halløj lyder ekstremt ulækkert, og jeg kan bare ikke abstrahere fra tanken om at stå og tvære kvaste skovsnegle rundt i ansigtet :badr:
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 8. maj 2016, 16:52

Jeg bryder mig virkelig ikke om store fester som barnedåb, konfirmation, bryllup og lign.
8
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 9. maj 2016, 19:16

Jeg kunne egentlig godt tænke mig et crush på en eller anden, som ikke er min kæreste :genert:
1
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 9. maj 2016, 19:17

Det der med at her bare er sååååå hyggeligt at være.... Det ved jeg ikke rigtig om jeg synes holder.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 9. maj 2016, 19:51

Allmost_Famous skrev:Jeg savner lidt "Hvad vil du sige til en unavngiven debattør?"-tråden. Hold kæft, der er nogle mennesker herinde, der lukker meget lort ud af og til.



Det savner jeg også. Hvorfor er der ikke sådan en tråd?
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 10. maj 2016, 06:21

Jeg kunne godt lide tråden og savner den. Og ja, det må man tydeligvis ikke sige herinde.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 10. maj 2016, 15:17

Så....nu har det været sommer, nu må tempertaturen gerne falde en 8-10 grader og bliver der indtil september. Tak!
En par dejlige byger vil også været rart :klap:
6
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 10. maj 2016, 15:22

Pølsemix skrev:Så....nu har det været sommer, nu må tempertaturen gerne falde en 8-10 grader og bliver der indtil september. Tak!
En par dejlige byger vil også været rart :klap:


Det skulle vidst nærmest komme helt ned på frostgrader i næste uge, så du får din vilje :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 15. maj 2016, 10:58

Men... "Kære...."-tråden ER da "Hvad vil du sige til en unavngiven debattør?"-tråden?
Den omfavner bare andre end debattører også.
Jeg har da læst minimum et par stykker indlæg, som var fint indpakkede svinere til andre debattører (mig selv indberegnet faktisk)
De er bare endnu mere skjult, fordi man kan påstå at det overhoooovedet ikke er nogen fra debatten *smileyderkiggeropogsmiler"
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"