Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 6. maj 2016, 12:01

"Pay for the Wall" går ud på at tvinge Mexico til at betale for muren med diverse afpresningsmetoder. Sådan nogen her

On day 1 promulgate a "proposed rule" (regulation) amending 31 CFR 130.121 to redefine applicable financial institutions to include money transfer companies like Western Union, and redefine "account" to include wire transfers. Also include in the proposed rule a requirement that no alien may wire money outside of the United States unless the alien first provides a document establishing his lawful presence in the United States.
On day 2 Mexico will immediately protest. They receive approximately $24 billion a year in remittances from Mexican nationals working in the United States. The majority of that amount comes from illegal aliens. It serves as de facto welfare for poor families in Mexico. There is no significant social safety net provided by the state in Mexico.

Altså, det går jo ikke. .At tro at man kan stoppe pengeoverførsler i den her tid, ja undskyld men det er bare godt gammeldags D-U-M.T Bitcoins anyone. Tur til Canada og overføre derfra. Overføre til Spanien og så videre til Mexico. Goddag mand økseskaft.

Han kan jo ikke gøre USA til hele verdens fjende ved at antagonisere alt og alle pga hans dumme ideer. Noget af det han har sagt, ja jeg vil nærmest tro at der er nogen generaler eller CIA der vil overveje at snigmyrde ham hvis han gør de her ting, fordi han vil være en trussel mod hele USAs sikkerhedssystem.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 6. maj 2016, 12:07

dgd2007 skrev:Han nævner for øvrigt tit Kina, Mexico og Japan i flæng, når han snakker om, hvem der stjæler amerikanske jobs. Men Japan ...? Er det ikke meget længe siden? :gruble:

Generelt mht. sammenhængende politik ... det er da muligt, at nogen kan hjælpe ham med at strikke sådan noget sammen, men indtil videre fra det jeg har set med ham (og det er faktisk efterhånden en del), virker det som om han finder på et eller andet, når han bliver gået klingen, snarere end at det er noget, han tænkt grundigt igennem på forhånd. Hans hidtidige fans elsker det selvfølgelig, og det er da også muligt, at det kan tiltrække flere. Det kommer nok meget an på, hvordan Demokraterne bliver enige med sig selv om at tackle ham. Indtil videre har de ikke helt kunnet bestemme sig til, hvad de skal køre på ... der er jo så meget, så hvor skal man begynde? Men ok, der er temmelig nøjagtigt et halvt år til det rigtige valg.


Det er vel umuligt at vide hvad han gør i praksis hvis han blir valgt. Det kan være alt fra at han insisterer på sine ideer og forsøger at skabe kaos, i arg krig med hele resten af det politiske system, til at han pludseligt glemmer alle sine planer og bliver pragmatiker.

Kina vil han også starte med at svine til på day 1.

Bring China to the bargaining table by immediately declaring it a currency manipulator.
Protect American ingenuity and investment by forcing China to uphold intellectual property laws and stop their unfair and unlawful practice of forcing U.S. companies to share proprietary technology with Chinese competitors as a condition of entry to China’s market.
Reclaim millions of American jobs and reviving American manufacturing by putting an end to China’s illegal export subsidies and lax labor and environmental standards. No more sweatshops or pollution havens stealing jobs from American workers.
Strengthen our negotiating position by lowering our corporate tax rate to keep American companies and jobs here at home, attacking our debt and deficit so China cannot use financial blackmail against us, and bolstering the U.S. military presence in the East and South China Seas to discourage Chinese adventurism.


Hans politiske program indebærer faktisk at han på første arbejdsdag ødelægger relationerne med både Kina og Mexico på en halv time :) Så kan han så bruge de sidst 4 år på at reperere på det rod han lavede på hans første dag på jobbet.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 6. maj 2016, 13:40

dgd2007 skrev:Han nævner for øvrigt tit Kina, Mexico og Japan i flæng, når han snakker om, hvem der stjæler amerikanske jobs. Men Japan ...? Er det ikke meget længe siden? :gruble:

Generelt mht. sammenhængende politik ... det er da muligt, at nogen kan hjælpe ham med at strikke sådan noget sammen, men indtil videre fra det jeg har set med ham (og det er faktisk efterhånden en del), virker det som om han finder på et eller andet, når han bliver gået klingen, snarere end at det er noget, han tænkt grundigt igennem på forhånd. Hans hidtidige fans elsker det selvfølgelig, og det er da også muligt, at det kan tiltrække flere. Det kommer nok meget an på, hvordan Demokraterne bliver enige med sig selv om at tackle ham. Indtil videre har de ikke helt kunnet bestemme sig til, hvad de skal køre på ... der er jo så meget, så hvor skal man begynde? Men ok, der er temmelig nøjagtigt et halvt år til det rigtige valg.


Der er stadig et traume i USA over de japanske biler, der kom og slog amerikanerne, i bilens eget hjemland. Det er det traume han taler til. I realiteten kommer der meget få biler fra Japan, de samles lokalt på fabrikker i USA og Mexico, af komponenter leveret af amerikanske underleverandører. Der er nemlig meget lidt sammenfald mellem modeller bygget til det japanske marked og modeller bygget til det amerikanske marked.

Trump skal huske hvordan det gik Palin. I starten var hun jo også uhyre populær på sin ligefremhed, og det at hun ikke var Levebrødspolitikker fra Washington. Meget af det som Trump også har succes med nu. Men efterhånden som det kom frem at hun ikke vidste noget, og at der var basale huller, så mistede hun sin shine. Trump vil nu blive spurgt/testet på meget af det samme, han skal nu forholde sig til økonomi, skatter, arbejdsløshed, udenrigspolitik osv og han skal ikke fremstå alt for blank. Men mon ikke han nu får en masse konsulenter på lønningslisten? :gruble:

Lige så interessant bliver det at Præsidentvalgkampen foregår samtidig med valg til kongressen. Normalt vil mange kampagneevent jo blive holdt i fællesskab, hvor kandidaterne støtter hinanden. Men vi de det i år? eller vil mange helst undgå at blive forbundet med Trump? :gruble:
Der skal vælges eller genvælges 34 senatorer i år, hovedparten af dem republikanere. Vi Trump være et plus eller minus i disse valg? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 6. maj 2016, 14:03

Det er svært at spå, især om The Donald. Men jeg tror (desværre) at han kan blive svær at slå, for Clinton. Eller måske snarere, sværere end man regner med.
Alle der stemmer på ham, stemmer imod the establisment og hun, om nogen, repræsenterer netop dette.

Derudover, er der hans vælgere. Man må sikkert ikke sige det, men jeg tror at det vil flyve lige hen over hovedet på hans vælgere, når det viser sig at han er komplet blank på udenrigspolitik, økonomisk politik osv. han vil kunne klare sig med at tordne frem med de sædvanlige slagord. Det er set før i historien – bl.a op til anden verdenskrig. Og jeg tror ikke, at tyskerne var specielt meget dummere end de nuværende Trump-tilhængere. 'Genrejsning' af landet, bedre forhold, for de lavtlønnede – Tyskland, skulle blive stort igen. Budskaberne, var de samme – dengang som nu.

Og ikke at forglemme, så har Trump virkeligheden med sig. Den virkelighed, som de dårligt stillede amerikanere lever med til dagligt og som gang på gang, er blevet 'glemt' efter et valg.

Jeg ser snarere Trump som et symptom på, at den er helt gal i USA, med den økonomiske ulighed. Mere end jeg ser ham som en politiker.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 7. maj 2016, 19:13

Ikke fordi jeg vil noget bestemt med det, men en lidt sjov Trump-tekst-analyse:

1
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Modesty Blame » 8. maj 2016, 08:30

Wizzze skrev:Der er stadig et traume i USA over de japanske biler, der kom og slog amerikanerne, i bilens eget hjemland.

Whut? Tyskland er bilens eget hjemland.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 8. maj 2016, 10:17

Ingen tvivl tvivl om, at Trump har "ramt" noget i befolkningen. Dog bør det også nævnes, at han indtil han nu er "last man standing" trods alt kun har fået 40,2% af stemmerne ved de republikanske primærvalg. Jeg ved ikke, hvor meget det er af samtlige stemmeberettigede, men jeg synes at have hørt, det er omkring 4-5%. Det vil trods alt sige, at uanset hvor meget hans fans elsker ham, så er det indtil videre 60% af de aktive republikanere og 95% af befolkningen, der ikke har stemt på ham (endnu). :)
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 10. maj 2016, 00:38

Nu hetzer Trump-kampagnen mod Hillary pga. Bill Clintons sidespring :badr:
Han er sgu en helt igennem perfid type. Jeg håber virkelig, det ikke virker.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 11. maj 2016, 08:34

Jeg har jo fulgt det ... lidt som en sæbeopera.
Men jeg indrømmer, jeg er ved at blive lidt bekymret.
Vi andre burde have stemmeret til USA's præsidentvalg, i betragtning af hvor stor betydning´deres handlinger kan have for os!
Det er vist kun russerne, der støtter Trump.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 11. maj 2016, 09:04

Angelina skrev:Trump der + tossen i Rusland ... jeg tror det er nu man skal begynde at bygge sit fallout shelter i baghaven...

Og ja, jeg tror han har en chance ... desværre.


Måske kan du få et lille hjørne i Trumps baghave (i ét af hans paladser). Der ser ud til at være masser af plads, til en flygtende debattør ;)

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 12. maj 2016, 12:26

Spændende, hvad der kommer ud af mødet i dag mellem Trump og "House"-republikanernes leder, Paul Ryan - med henblik på, om Republikanerne evt. vil støtte deres kommende præsidentkandidat :genert:

http://edition.cnn.com/2016/05/11/polit ... index.html

Trump har bakket lidt baglæns vedr. det med at forbyde alle muslimer indrejse i USA, men der er vist en lang liste med andre emner, hvor DT har fremsat tanker, der er i stærk modstrid med traditionelle republikanske synspunkter (bl.a frihandel og udenrigspolitiske alliancer).
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Ubiquitous » 15. maj 2016, 13:54

Jeg tror, at Trump er chanceløs i primærvalget og at Clinton vinder med det største flertal nogensinde i USA historie.

Bare så der er lidt modvægt til Jer sortseere. Jeg tror simpelthen ikke på, at amerikanerne vil lade den klovn komme nærmere præsidentembedet.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2016, 14:09

Ubiquitous skrev:Jeg tror, at Trump er chanceløs i primærvalget og at Clinton vinder med det største flertal nogensinde i USA historie.

Bare så der er lidt modvægt til Jer sortseere. Jeg tror simpelthen ikke på, at amerikanerne vil lade den klovn komme nærmere præsidentembedet.

Men du er da til gengæld lidt overoptimistisk ... i betragtning af, at han stort set allerede har vundet primærvalgene (hvis det altså var det, du mente) :gruble:
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Ubiquitous » 15. maj 2016, 14:15

dgd2007 skrev:
Ubiquitous skrev:Jeg tror, at Trump er chanceløs i primærvalget og at Clinton vinder med det største flertal nogensinde i USA historie.

Bare så der er lidt modvægt til Jer sortseere. Jeg tror simpelthen ikke på, at amerikanerne vil lade den klovn komme nærmere præsidentembedet.

Men du er da til gengæld lidt overoptimistisk ... i betragtning af, at han stort set allerede har vundet primærvalgene (hvis det altså var det, du mente) :gruble:


Ja, det var naturligvis det generelle valg, jeg mente :)

Men så lærte jeg også noget i dag.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 15. maj 2016, 14:23

Det mest spændende den kommende tid frem til kroningen på konventerne, bliver hvem de 2 kandidater ender med at vælge som deres vicepræsidentkandidater. Hvis Trump vælger en "godkendt" traditionel konservativ republikaner, så kan han godt gå hen og blive en potentiel vinder :tie:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"