Lækkert at være på dagpenge

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf wh1971 » 15. sep 2015, 13:11

Neenah skrev:Jeg søger kun jobs der interesserer mig. MA, som er min a-kasse, mener helt bestemt at jeg opfylder rådighedskravet, eftersom jeg søger de jobs jeg skal, hver eneste uge. Hvis man kan søge nok jobs der interesserer en og som man kan bestride, hvad er så problemet?


Læs nu hans kronik igen ik? Han søger kun "drømmejobbet" hvad det end så måtte være. Er der virkelig noget at tage fejl af??
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf Neenah » 15. sep 2015, 13:16

wh1971 skrev:
Neenah skrev:Jeg søger kun jobs der interesserer mig. MA, som er min a-kasse, mener helt bestemt at jeg opfylder rådighedskravet, eftersom jeg søger de jobs jeg skal, hver eneste uge. Hvis man kan søge nok jobs der interesserer en og som man kan bestride, hvad er så problemet?


Læs nu hans kronik igen ik? Han søger kun "drømmejobbet" hvad det end så måtte være. Er der virkelig noget at tage fejl af??


Det behøver jeg skam ikke. Jeg tror bare vi har vidt forskellige fortolkninger af ordet drømmejob. Et drømmejob kan være mange forskellige ting, og det kan være i mange forskellige virksomheder og organisationer. Imens jeg har været ledig har jeg en del drømmejobs, fordi de alle ligger inde for det område jeg interesserer mig for, og opgaverne har virket spændende og udfordrende. Derfor kan man sagtens nøjes med at søge drømmejobbet (i flertal) og stadig stå til rådighed for arbejdsmarkedet.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf Flora » 15. sep 2015, 13:17

wh1971 skrev:
Neenah skrev:Jeg søger kun jobs der interesserer mig. MA, som er min a-kasse, mener helt bestemt at jeg opfylder rådighedskravet, eftersom jeg søger de jobs jeg skal, hver eneste uge. Hvis man kan søge nok jobs der interesserer en og som man kan bestride, hvad er så problemet?


Læs nu hans kronik igen ik? Han søger kun "drømmejobbet" hvad det end så måtte være. Er der virkelig noget at tage fejl af??


Han skriver han vil have et job han synes er sjovt og som han mener han er god til. Så det er vel sådan han definerer drømmejobbet. Hvis der er nok jobs at søge der opfylder de krav, så opfylder han jo også fint rådighedskravet.
0
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf wh1971 » 15. sep 2015, 13:18

På Fjæsen fremgår det i øvrigt, at han er uddannet eventkoordinator. Når jeg søger på dette på jobindex.dk finder jeg 4 (FIRE!) ledige stillinger. Det ene job er en ledende stilling hvilket udelukker en nyuddannet. Det andet er en frivillig stilling uden løn. Tilbage står 2 jobmuligheder: Den ene i Kolding og den anden i Lalandia på Lolland. Nicolai er bosiddende i København...

Er det realistisk at tro, at han finder et job lige præcis i egen branche som lige præcis kvalificerer til "drømmejobbet" inden for kort tid?? Eller skal han måske prøve at søge lidt bredere for på den måde at høste erfaring og gøre sig selv mere attraktiv?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf Neenah » 15. sep 2015, 13:23

wh1971 skrev:På Fjæsen fremgår det i øvrigt, at han er uddannet eventkoordinator. Når jeg søger på dette på jobindex.dk finder jeg 4 (FIRE!) ledige stillinger. Det ene job er en ledende stilling hvilket udelukker en nyuddannet. Det andet er en frivillig stilling uden løn. Tilbage står 2 jobmuligheder: Den ene i Kolding og den anden i Lalandia på Lolland. Nicolai er bosiddende i København...

Er det realistisk at tro, at han finder et job lige præcis i egen branche som lige præcis kvalificerer til "drømmejobbet" inden for kort tid?? Eller skal han måske prøve at søge lidt bredere for på den måde at høste erfaring og gøre sig selv mere attraktiv?


Men du har ingen anelse om han kun søger eventkoordinatorstillinger, eller om han rent faktisk kigger bredere og finder andre interessante "drømmejobs" inden for andre afarter af den branche.
2
Akehurst2
Indlæg: 14186
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf Akehurst2 » 15. sep 2015, 13:23

wh1971 skrev:På Fjæsen fremgår det i øvrigt, at han er uddannet eventkoordinator. Når jeg søger på dette på jobindex.dk finder jeg 4 (FIRE!) ledige stillinger. Det ene job er en ledende stilling hvilket udelukker en nyuddannet. Det andet er en frivillig stilling uden løn. Tilbage står 2 jobmuligheder: Den ene i Kolding og den anden i Lalandia på Lolland. Nicolai er bosiddende i København...

Er det realistisk at tro, at han finder et job lige præcis i egen branche som lige præcis kvalificerer til "drømmejobbet" inden for kort tid?? Eller skal han måske prøve at søge lidt bredere for på den måde at høste erfaring og gøre sig selv mere attraktiv?


Jeg kunne forestille mig, at eventkoordinatorjobs meget ofte ikke slås op - jeg tror, det mere er noget med kontakter, opsøgende arbejde og uopfordrede ansøgninger, og det fremgår det jo ikke, at han ikke er indstillet på.
0
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf wh1971 » 15. sep 2015, 13:27

Akehurst2 skrev:Jeg kunne forestille mig, at eventkoordinatorjobs meget ofte ikke slås op - jeg tror, det mere er noget med kontakter, opsøgende arbejde og uopfordrede ansøgninger, og det fremgår det jo ikke, at han ikke er indstillet på.


Ja, det er fint... "opsøgende arbejde" når han bruger en stor del af ugen på at glo Netflix og "mærke sig selv" :lol:

Der er nogle sjove mennesker herinde må jeg sige. Mennesker der er komplet uden sans for realiteter.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf Flora » 15. sep 2015, 13:27

^i øvrigt står der heller intet sted at han ikke er indstillet på at flytte for et job, så at de ledige stillinger er i Kolding og på Lolland er ikke ensbetydende med at han ikke søger dem.
1
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf wh1971 » 15. sep 2015, 13:29

Hvis de bedste argumenter der kommer her i tråden er "Det fremgår ikke, at blablabla" så er I sgisme da langt ude altså. Læs dog kronikken igen og forsøg at sætte jer ind i det mindset der kommer til udtryk.
0
Akehurst2
Indlæg: 14186
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf Akehurst2 » 15. sep 2015, 13:29

wh1971 skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg kunne forestille mig, at eventkoordinatorjobs meget ofte ikke slås op - jeg tror, det mere er noget med kontakter, opsøgende arbejde og uopfordrede ansøgninger, og det fremgår det jo ikke, at han ikke er indstillet på.


Ja, det er fint... "opsøgende arbejde" når han bruger en stor del af ugen på at glo Netflix og "mærke sig selv" :lol:

Der er nogle sjove mennesker herinde må jeg sige. Mennesker der er komplet uden sans for realiteter.


Gider du styre dit uforskammede sprog - det er ikke til at holde ud at du absolut skal debattere i den tone.
4
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf Neenah » 15. sep 2015, 13:31

wh1971 skrev:
Ja, det er fint... "opsøgende arbejde" når han bruger en stor del af ugen på at glo Netflix og "mærke sig selv" :lol:

Der er nogle sjove mennesker herinde må jeg sige. Mennesker der er komplet uden sans for realiteter.


Nu kan man godt bruge tid på opsøgende arbejde OG på at se Netflix. Der er trods alt stadig 168 timer på en uge.

Jeg tror skam de fleste herinde har sans for realiteter. Det er bare ikke alle der er ligeså hurtige til at gøre sig til alvidende dommer over andres gøren og laden baseret på omtrent ingen viden om dem, deres situation eller deres dagligdag, heldigvis.
6
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf icelady » 15. sep 2015, 13:34

Hvis han overholder de regler for at søge arbejde, der nu engang er, så kan han tillade sig at ligge på sofaen og se Netflix hele dagen lang.
Desuden definerer han ikke ønskejobbet nærmere end "Noget jeg synes er sjovt at stå op til". Han skriver ikke præcis hvad ønskejobbet er.
Måske udtrykket "sjovt at stå op til" skal forståes som "Det skal ihvertfald ikke være et job jeg ville være ked af at skulle stå op til."

Jeg synes nogle på div medier har det med at hive ting ud af kontekst og tolke på nogle udsagn,som han ikke selv vil uddybe efterfølgende.

Jeg finder det problematisk at han skriver i egenskab af ungdomsformand, for det kaster unægteligt ikke et godt skær over hovedorganisationen.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf wh1971 » 15. sep 2015, 13:42

icelady skrev:Hvis han overholder de regler for at søge arbejde, der nu engang er, så kan han tillade sig at ligge på sofaen og se Netflix hele dagen lang.
Desuden definerer han ikke ønskejobbet nærmere end "Noget jeg synes er sjovt at stå op til". Han skriver ikke præcis hvad ønskejobbet er.
Måske udtrykket "sjovt at stå op til" skal forståes som "Det skal ihvertfald ikke være et job jeg ville være ked af at skulle stå op til."

Jeg synes nogle på div medier har det med at hive ting ud af kontekst og tolke på nogle udsagn,som han ikke selv vil uddybe efterfølgende.

Jeg finder det problematisk at han skriver i egenskab af ungdomsformand, for det kaster unægteligt ikke et godt skær over hovedorganisationen.


Hvorfor er det problematisk hvis han overholder de regler der er??
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf icelady » 15. sep 2015, 13:44

wh1971 skrev:
Hvorfor er det problematisk hvis han overholder de regler der er??


Som jeg skrev; det kaster et mindre flatterende skær over hovedorganisationen :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Lækkert at være på dagpenge

Indlægaf wh1971 » 15. sep 2015, 13:45

icelady skrev:Som jeg skrev; det kaster et mindre flatterende skær over hovedorganisationen :)


Men han overholder jo rådighedsreglerne siger du jo. Så hvad er problemet?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"