Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 9. maj 2016, 16:52

Nuttede-Nuser skrev:Åh shit hvor er jeg træt i dag, sådan helt uoverskueligt træt. Jeg vågnede først kl 10.30, spiste morgenmad uden for, og lagde mig så på sofaen med benene op af for at se om jeg kunne komme lidt af væsken i fødderne til livs, og vågnede så igen kl 14.30 og jeg føler stadig at jeg kunne sove. Har ikke været så træt siden første trimester. Kvalmen har heldigvis været til at holde ud den sidste uges tid, så det har jo kun været et plus. Altså den er der jo stadig, men bare ikke så overskyggende og jeg har kunne holde ud at lave noget. Om 29 dage overgår jeg til barsel i stedet for sygemelding, og måske min dårlige samvittighed så holder op med at plage mig.


Kan varmen evt. spille ind? Jeg synes også, jeg har været ekstra træt de sidste dage, men har tilskrevet det kombination af varme og pollenallergi.
Hos jordemoderen i dag måtte jeg lave en ekstra urinprøve fordi den første viste forhøjede leukocytter, mens den næste var clean - hun sagde, jeg var den 4. fjerde i dag, der lavede det nummer og mente, at det godt kunne skyldes varmen/ændret væskebehov. Hvis det kan give sig udslag i urinen, kan det helt sikkert også forårsage ekstra træthed, tænker jeg.

Jeg overgår til barsel om 1 uge - og jeg synes virkelig jeg kan mærke på mit humør, at jeg efterhånden kan slippe det med arbejde helt. Håber også det letter for dig.
Det kan godt være du har haft en uge med lidt mere fysisk overskud, men mon ikke det snarere havde været et fortsat underskud, hvis du ikke var sygemeldt. :kys:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 9. maj 2016, 17:03

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Åh shit hvor er jeg træt i dag, sådan helt uoverskueligt træt. Jeg vågnede først kl 10.30, spiste morgenmad uden for, og lagde mig så på sofaen med benene op af for at se om jeg kunne komme lidt af væsken i fødderne til livs, og vågnede så igen kl 14.30 og jeg føler stadig at jeg kunne sove. Har ikke været så træt siden første trimester. Kvalmen har heldigvis været til at holde ud den sidste uges tid, så det har jo kun været et plus. Altså den er der jo stadig, men bare ikke så overskyggende og jeg har kunne holde ud at lave noget. Om 29 dage overgår jeg til barsel i stedet for sygemelding, og måske min dårlige samvittighed så holder op med at plage mig.


Kan varmen evt. spille ind? Jeg synes også, jeg har været ekstra træt de sidste dage, men har tilskrevet det kombination af varme og pollenallergi.
Hos jordemoderen i dag måtte jeg lave en ekstra urinprøve fordi den første viste forhøjede leukocytter, mens den næste var clean - hun sagde, jeg var den 4. fjerde i dag, der lavede det nummer og mente, at det godt kunne skyldes varmen/ændret væskebehov. Hvis det kan give sig udslag i urinen, kan det helt sikkert også forårsage ekstra træthed, tænker jeg.

Jeg overgår til barsel om 1 uge - og jeg synes virkelig jeg kan mærke på mit humør, at jeg efterhånden kan slippe det med arbejde helt. Håber også det letter for dig.
Det kan godt være du har haft en uge med lidt mere fysisk overskud, men mon ikke det snarere havde været et fortsat underskud, hvis du ikke var sygemeldt. :kys:


Jo varmen spiller nok ind, men også at jeg i sidste uge jo har lavet noget mere end jeg ellers har været vant til de sidste mange måneder, og været sammen med mange flere mennesker lige pludselig. Og så sover jeg ikke så godt om natten.
Jeg kan også mærke at jo tættere tiden kommer på officiel barsel, jo mere kan jeg give slip. Det første lange stykke tid har jeg haft så dårlig samvittighed og jeg har været bange for st blive "opdaget" på en af mine sjældne ture til byen.
Dejligt med en uge til barsel :blomst:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 9. maj 2016, 18:49

Jeg får ikke skrevet og kommenteret så meget, som jeg gerne ville, men jeg håber, det bliver bedre, når jeg går på barsel om 9 dage :banan:.

Jeg er begyndt at have svært ved at falde i søvn om aftenen, også selvom jeg er meget træt. Har sådan en mærkelig uro i kroppen. Jeg ved ikke, om det kan skyldes varmen, for jeg har det simpelthen også så varmt om natten.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 9. maj 2016, 20:44

Nuttede-Nuser skrev:Jo varmen spiller nok ind, men også at jeg i sidste uge jo har lavet noget mere end jeg ellers har været vant til de sidste mange måneder, og været sammen med mange flere mennesker lige pludselig. Og så sover jeg ikke så godt om natten.
Jeg kan også mærke at jo tættere tiden kommer på officiel barsel, jo mere kan jeg give slip. Det første lange stykke tid har jeg haft så dårlig samvittighed og jeg har været bange for st blive "opdaget" på en af mine sjældne ture til byen.
Dejligt med en uge til barsel :blomst:


Ja, det spiller helt sikkert også ind - tænk hvordan du så ville have haft det, hvis du ikke havde været sygemeldt. Men jeg kender godt følelsen. :kram:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 10. maj 2016, 10:18

Puha, jeg kan mærke det bliver en laaang sommer i år. Er allerede nu ved at gå til i varmen. Specielt om natten er det jo helt forfærdeligt allerede. Men kan jo læse at det er der andre af jer der også kæmper med.
Har været hos lægen i dag, 25+1 - har det sådan set fint, har taget 5 kg på siden første lægebesøg (hvor jeg nok også have nået at have et kilo eller to ind...) og maven er ok størrelse (til den lille side, men det var den også sidst). Havde dog +4 for leukocytter i urin, så nu er min urin sendt til dyrkning. Håber ikke der er noget, bryder mig ikke om at skulle tage for meget antibiotika, selvom jeg naturligvis gør det, hvis det er nødvendigt.

Jeg har 7 uger til barsel nu. Er begyndt at glæde mig, selvom der sker så meget spændende på job nu at der også bliver lidt mærkeligt bare at stoppe og være væk i minimum 8 måneder.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 10. maj 2016, 10:27

Vi mangler en udluftningskanal i soveværelset og jeg er ikke så vild med at have vinduet åben om natten pga. myg og andet kravl. Men jeg sover så til gengæld splitterragende hans jørgen og kun med et dynebetræk i stedet for en dyne. Det hjælper rigtig meget! :)
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 10. maj 2016, 10:56

Jeg er godt nok misundelig på alle jer der går fra otte uger før termin. Jeg skal fra fire uger før. Det er med udgangen af september. Øv!
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 10. maj 2016, 11:02

Lulu skrev:Jeg er godt nok misundelig på alle jer der går fra otte uger før termin. Jeg skal fra fire uger før. Det er med udgangen af september. Øv!


Jeg er også privatansat, så min lange barsel er udelukkende pga sammenfald med sommerferie i år. Det er jeg ret godt tilfreds med, sidste gang have jeg kun 4 uger - og fødte så 3 uger før tid. Det var altså ikke helt fair... Så føler med dig - jeg glæder mig nemlig ret meget til den her ego-barselstid (jeg glæder mig også til baby, bevares. Men med en to årig i huset virker timer midt på dagen uden arbejde altså som en vild luksus!)
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 10. maj 2016, 11:05

Lilleluftballon skrev:
Lulu skrev:Jeg er godt nok misundelig på alle jer der går fra otte uger før termin. Jeg skal fra fire uger før. Det er med udgangen af september. Øv!


Jeg er også privatansat, så min lange barsel er udelukkende pga sammenfald med sommerferie i år. Det er jeg ret godt tilfreds med, sidste gang have jeg kun 4 uger - og fødte så 3 uger før tid. Det var altså ikke helt fair... Så føler med dig - jeg glæder mig nemlig ret meget til den her ego-barselstid (jeg glæder mig også til baby, bevares. Men med en to årig i huset virker timer midt på dagen uden arbejde altså som en vild luksus!)


Det var jo netop.min tanke. Jeg har også en to årige hjemme. Men gik tre dage over tid sidst så satser på jeg går til termin denne gang.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 10. maj 2016, 11:06

Snowdrop skrev:Vi mangler en udluftningskanal i soveværelset og jeg er ikke så vild med at have vinduet åben om natten pga. myg og andet kravl. Men jeg sover så til gengæld splitterragende hans jørgen og kun med et dynebetræk i stedet for en dyne. Det hjælper rigtig meget! :)


Har for længe siden droppet tøj og dyne - og har vinduet stået helt åbent (vi har udluftningskanal, men det batter bare slet ikke). Puha hedeslag. Må vist finde ventilatoren frem snart. Nu glæder jeg mig bare til temperaturene skulle falde senere på ugen.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 10. maj 2016, 11:07

Lulu skrev:
Lilleluftballon skrev:
Lulu skrev:Jeg er godt nok misundelig på alle jer der går fra otte uger før termin. Jeg skal fra fire uger før. Det er med udgangen af september. Øv!


Jeg er også privatansat, så min lange barsel er udelukkende pga sammenfald med sommerferie i år. Det er jeg ret godt tilfreds med, sidste gang have jeg kun 4 uger - og fødte så 3 uger før tid. Det var altså ikke helt fair... Så føler med dig - jeg glæder mig nemlig ret meget til den her ego-barselstid (jeg glæder mig også til baby, bevares. Men med en to årig i huset virker timer midt på dagen uden arbejde altså som en vild luksus!)


Det var jo netop.min tanke. Jeg har også en to årige hjemme. Men gik tre dage over tid sidst så satser på jeg går til termin denne gang.


Det håber jeg for dig. Har du ikke lidt ekstra ferie du kan brænde af på en uge eller to mere?
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 10. maj 2016, 11:21

Nej. Er nyuddannet sidste år så har ingen ferie overhovedet :(
Må bide tænderne sammen. Og håbe lidt at det kun er godt vejr i weekender og ikke i løbet af ugen det hjælper også altid på lysten til at arbejde.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 10. maj 2016, 11:25

Jeg sover altid hans jørgen (Snowdrop, jeg bliver nødt til at låne det udtryk, det er fantastisk!). Vi har lige fået installeret mørklægning i soveværelset. Synes det hjælper med til at holde det lidt køligere, hvis vi holder lyset ude også om dagen. Desuden er det fremragende, når man sover lur midt på dagen. :genert:

I går aftes havde jeg en tur med en masse plukveer, det bed også kraftigt i maven, og i morges var de der igen, så snart jeg stod op. Så jeg blev beordret i seng igen efter morgenmaden. Jeg var fuldstændig væk i 3 timer, da jeg vågnede havde min kæreste ringet 3 gange - selvom telefonen lå lige ved siden af, har jeg overhovedet ikke hørt det. Han var heldigvis ikke blevet alt for bekymret. Jeg må have trængt til at sove, har det i hvert fald bedre nu. :)
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 11. maj 2016, 01:13

:wave: Jeg håber jeg må være med herinde

Jeg var med i terminstråden sommerbabyer 2014 i den gamle debat og det synes jeg altså var hyggeligt.

Status for mig er noget anstrengt i forhold til graviditeten :mellow: Vi bor nemlig i Grønland, hvor tingene er noget anderledes end i Danmark. Her er hverken nakkefoldsscanning eller MD scanning, men kun en almindelig terminsscanning i uge 16 :shock: Jeg er kun 6+3, så der er langt væk igen.

Folk er en lille smule ubetænksomme. Havde en samtale med en bekendt heroppe, som blev ved med at sige, at jeg ikke kunne være sikker på noget og de fleste fostre går til inden for de første 8 uger. Og desuden forekom fænomenet vind-æg ret ofte, så jeg kunne faktisk ikke være sikker på at jeg var gravid, selvom prøverne sagde det. Fedt nok. Så nu går jeg rundt og er mega bekymret og har ingen jordisk mulighed for at få bare en eller anden tryghed før uge 16. Der er dælme længe til slut juli :nej:

Det var lidt et whiney indlæg. Håber I kan holde varmen ud derhjemme. Vi kører med storm og regn på 5. dagen, så jeg er meget misundelig :lun:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 11. maj 2016, 06:34

Velkommen til kolderudolf.


Jeg skal fortælle mine chefer jeg er gravid om lidt. Jeg har allermest lyst til at chicken out må jeg indrømme. Det hjælper ikke at hende jeg havde håbet ville være her til lidt støtte efter jeg fortæller det nok er syg.
Sjovt som man kan fortælle sig selv (og mene det) at en fyreseddel ikke er det værste i verden. Men er bare mere bange for at det vil give dårlig stemning indtil vi når min barsel og så er der sgu længe til september!
0

Tilbage til "Graviditet"