Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sjg » 10. maj 2016, 22:19

Smiling_Goat skrev:
Sjg skrev:
Smiling_Goat skrev:
Sjg skrev:
Smiling_Goat skrev:
Filipai skrev:Ide møblerne er så pisse upassende at jeg er ved at brække mig over det.

Vi købte en sofa som (surprise) kom 6 uger for sent, og fik derfor et gavekort på 1000 kr som kompensation

I januar forsøger vi så at købe et tv møbel, men sælgeren skal lige ringe til leverandøren for at finde ud af om vi kan få det med andre låger.
Vi hører intet, og efter 5 besøg i idemøbler, lykkedes det os endelig at få lov til at bestille det skide møbel. HURRA, kun 8 ugers levering, og så skal det være der. Men sådan gik det ikke
I dagene op til påsken bliver det forsinket, fordi leverandøren ikke havde taget højde for helligdagene, men det ville blive en uge forsinket
Ugen efter bliver det yderligere rykket 4 uger, fordi at det alligevel ikke var blevet ordentligt bestilt (underligt når nu de gav leverandøren skylden)
Og nu idag er det så lige blevet rykket 4 uger yderligere, fordi det altså slet ikke var blevet bestilt alligevel.

Sammenlagt 11 ugers forsinkelse, hvis det altså ikke bliver yderligere forsinket.

Skide godt gået Idemøbler, skidegodt! Øv hvor er det pisse upassende, og vi kan ikke få udbetalt gavekortet som kontanter, så havde vi aldrig købt noget hos dem igen.


Med så stor forsinkelse har de brudt den regel i købeloven, der siger, at en vare skal leveres til aftalt tidspunkt. I har krav på at lade handlen gå tilbage eller et nedslag i prisen. Idémøbler kan bestemme hvilken af de to, såfremt de kan bevise, at den ene vil være en væsentlig større omkostning for dem. Jeg kan ikke helt finde ud af, om I først har bestilt det officielt nu, eller om de har givet udtryk for, at I ikke rigtigt havde et valg ift. handlen, for det har I jo så.

Med mindre selvfølgelig, I allerede har modtaget noget af varen, så er der tale om en mangelfuld vare, og så gælder andre regler, så vidt jeg husker.

Du ved det nok godt, men nu siger jeg det lige alligevel :P

Nedslag i prisen (forholdsmæssigt afslag) hjemler købeloven kun ret til, hvor der foreligger en værdiforringende mangel. Forsinkelse med leveringen giver ikke ret til forholdsmæssigt afslag.

En vare bliver i øvrigt heller ikke mangelfuld af at være for sent leveret.


Det har jeg ellers lige lært ifm. min uddannelse, men det kan selvfølgelig godt have været bavl. Går jeg ud fra.

Jeg går ud fra, du er jurist eller lignende. Du lyder så skråsikker på rettelsen :)

Ja, jeg er jurist. :)

Ret til forholdsmæssigt afslag i forbrugerkøb følger af købelovens § 78 om køberens mangelsbeføjelser. Jeg ved jo af gode grunde ikke, hvad du har fået at vide på din uddannelse, men det fremgår i hvert fald ikke noget sted af købeloven, at en køber kan forlange afslag i anledning af forsinkelse.

Man kan selvfølgelig få tilkendt erstatning, hvis man har lidt et tab, men det er (i hvert fald i teorien) noget andet end et prisnedslag.


Sært, det er lige præcis det, jeg har lært (og fået 10 i.) Nå.. Verden er underlig, går jeg ud fra.

Må jeg spørge, præcis hvilken bestemmelse i købeloven, det så er, du har fået at vide skulle hjemle en ret til afslag ved forsinkelser?
0
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sjo » 11. maj 2016, 07:48

Lismaens skrev:IDEmøbler og ILVA har ellers lige indført leveringsgaranti? Altså, jeg grinte lidt da jeg læste det for et par uger siden, for det står efterhånden ret klart for mig, at de på ingen måde kan leve op til det. Det er mere reglen end undtagelsen at de får leveret til tiden. Eller bare indenfor 4 uger EFTER aftalt tid.


Jeg gætter på, at de er ret trætte af deres it-system, som de implementerede i november 2014. De har ligesom flere andre firmaer fået Dynamics Ax, lortesystem, hvis man prøver at costumize det til ukendelighed.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Marichen12 » 11. maj 2016, 10:26

Jeg synes det er vældigt upassende, at min nye telefon har ligget på pakkecenteret siden sidste tirsdag! Og når man så ringer til postdk får at vide, at den ligger på et "bånd der er gået i stå"...WTF??? Jeg vil ha' min telefon NU, blev der sagt!
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 11. maj 2016, 10:29

Marichen12 skrev:Jeg synes det er vældigt upassende, at min nye telefon har ligget på pakkecenteret siden sidste tirsdag! Og når man så ringer til postdk får at vide, at den ligger på et "bånd der er gået i stå"...WTF??? Jeg vil ha' min telefon NU, blev der sagt!


Så må de sku da manuelt flytte de pakker :cuss:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 11. maj 2016, 10:32

Mit humør var mildest talt upassende i morges.
Jeg var ved at flipe over ingenting og følte mig som jordens dårligste mor. Heldigvis gik det hurtigt over - jeg aner dog ikke hvorfor jeg var så morgensur, det plejer jeg ikke være :gruble:
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Marichen12 » 11. maj 2016, 10:42

Studsgaard skrev:
Marichen12 skrev:Jeg synes det er vældigt upassende, at min nye telefon har ligget på pakkecenteret siden sidste tirsdag! Og når man så ringer til postdk får at vide, at den ligger på et "bånd der er gået i stå"...WTF??? Jeg vil ha' min telefon NU, blev der sagt!


Så må de sku da manuelt flytte de pakker :cuss:


Ja, tænker at jeg så ikke er den eneste der ikke har fået min pakke i hvertfald...og hvorfor har de ikke opdaget det??? H A D E R postdk :genert:
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Maria86 » 14. maj 2016, 07:05

Jeg vil så være upassende hvis jeg ikke får mit medicin med mig så vil jeg altså bruge vagtlægen til at få noget. Men ok det er medicin som jeg skal ha hver dag. Selv i den periode hvor vi var ret mange gange nede ved min mormor og morfar havde jeg det med mig for en sikkerhed
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 14. maj 2016, 07:22

Lige det der med at en andens kode minder mig om da jeg skulle have nyt Mastercard for nogle år tilbage og koden ikke passede. Så var jeg inde i banken og snakke med en som mere eller mindre indikerede at jeg var en idiot eller et eller andet fordi jeg tidligere har haft svært ved at huske koder og derfor fået nye kort. Her VIDSTE jeg bare at den absolut ikke var gal med mig, så jeg var hjemme og hente kodebrevet som jeg heldigvis stadig havde. Tilbage i banken måtte jeg så tale med en anden som også hævdede at det på ingen måde var muligt at få en forkert kode og for at bevise at det måtte være mig der tastede forkert eller et eller andet, så forsøgte han at bruge det i hæve automaten. Med det resultat at det præcis var som jeg sagde at koden ikke passede med kortet :rulle:
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Marichen12 » 14. maj 2016, 07:36

Guldlok skrev:
Marichen12 skrev:
Studsgaard skrev:
Marichen12 skrev:Jeg synes det er vældigt upassende, at min nye telefon har ligget på pakkecenteret siden sidste tirsdag! Og når man så ringer til postdk får at vide, at den ligger på et "bånd der er gået i stå"...WTF??? Jeg vil ha' min telefon NU, blev der sagt!


Så må de sku da manuelt flytte de pakker :cuss:


Ja, tænker at jeg så ikke er den eneste der ikke har fået min pakke i hvertfald...og hvorfor har de ikke opdaget det??? H A D E R postdk :genert:


Min pakke var på det lokale distributionscenter tidlig morgen den 7. maj. Den 11. maj ringede de, at en anden havde fået koderne på SMS og afhentet i pakkeboksen. Han havde så leveret den retur til post.dk og så fik jeg den dagen efter med beskeden "Det kan ellers ikke lade sig gøre, at en anden får sms med koderne" - øhm nej, men det gjorde det så? :stoned:



Ej men :stoned:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daflo » 14. maj 2016, 19:42

Jeg ved ikke om det er mest upassende eller WTF!

Ekstra Bladets association til en mand, hvis hoved vender omvendt er "Læs også artiklen om Hunden Gris der mangler omkring 20 centimeter af sin rygsøjle".

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... lt/6081379
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 15. maj 2016, 06:55

Maria86 skrev:Jeg vil så være upassende hvis jeg ikke får mit medicin med mig så vil jeg altså bruge vagtlægen til at få noget. Men ok det er medicin som jeg skal ha hver dag. Selv i den periode hvor vi var ret mange gange nede ved min mormor og morfar havde jeg det med mig for en sikkerhed

Det er da også noget ande, når det er nødvendigt for dig. Men at ringe til vagtlægen for at få udskrevet p-piller eller midler mod skedesvamp er altså utjekket og dumt :boo:
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Novella » 16. maj 2016, 17:12

At snuppe gær fra min kærestes indkøbskurv, fordi han havde taget det sidste i køleren. Nå, men vi skulle da ikke bage alligevel så :forvirret: og der var heller ikke mere brød i Fakta. Vi finder bare nogle frysepizzaer til ungernes madpakker i morgen.
9
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyHippo » 16. maj 2016, 17:22

Novella skrev:At snuppe gær fra min kærestes indkøbskurv, fordi han havde taget det sidste i køleren. Nå, men vi skulle da ikke bage alligevel så :forvirret: og der var heller ikke mere brød i Fakta. Vi finder bare nogle frysepizzaer til ungernes madpakker i morgen.


Gær-hamstring :love:

Ej, men hvad sker der for folk? :forvirret2:
3
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 16. maj 2016, 17:25

Novella skrev:At snuppe gær fra min kærestes indkøbskurv, fordi han havde taget det sidste i køleren. Nå, men vi skulle da ikke bage alligevel så :forvirret: og der var heller ikke mere brød i Fakta. Vi finder bare nogle frysepizzaer til ungernes madpakker i morgen.


Det er da også noget underligt noget at gøre :forvirret:
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 16. maj 2016, 17:37

Hvis Fie Laursen tjener så mange penge, som hun gerne vil have det til at fremstå som så synes jeg det er upassende at hun vil betale sig fra tjenester fra fremmede med "et shoutout" fremfor at lønne dem for det stykke arbejde hun bestiller.

http://fielaursen.dk/2016/05/jeg-soeger/
5
...

Tilbage til "Generelt"