Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Sangius » 11. maj 2016, 17:38

Jeg forstår ikke, at man gider gå op i det.

Forstår heller ikke de folk, der krampeagtigt holder fast i, at der er kæææmpe forskel mellem de forskellige studentereksamer. :træt3:

Generelt fatter jeg slet ikke, at det overhoved er muligt at gå op i, hvem der har en sømands-hue på, og hvem der ikke har, og hvem der kører i en lastbil, og hvem der ikke gør.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Giraffie » 11. maj 2016, 17:38

Er fuldstændig ligeglad.
0
Brugeravatar
SoMaPe
Indlæg: 50
Tilmeldt: 8. maj 2016, 19:57
Kort karma: 2
Likede indlæg: 55

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf SoMaPe » 11. maj 2016, 20:48

Studenterkørsel for ikke-studenter. Nej tak, det er ligeså upassende som studenterhuer til ikke-studenter.
0
Kinda Pissed About Not Being A Mermaid
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Delfin » 11. maj 2016, 21:08

Der er sådan lidt, jeg havde den røde spand først over det. Jeg fatter ikke, at man gider gå op i det.
4
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Bimmerdyret » 11. maj 2016, 21:32

De må da virkelig ønske nogen over på Erhvervsuddannelserne hva' ?
2
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Joe » 11. maj 2016, 21:50

Jeg synes det er fint. Det er jo bare en fest. En fed fest. Jeg under alle en fed fest.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf vibbsen » 11. maj 2016, 22:53

Tjaaa.....Da jeg i sin tid kunne være blevet student (jeg droppede så ud) kørte studenterne i flere dage. Og havde mægtige gilder.

Da min kollegas datter blev student sidste år var der translokation lørdag klokken 10. Den varede til klokken 11. Og så var der studenterkørsel. Og her skulle man nå alle på en dag...Min kollega nåede derfor at have besøg at studenter i alt 7 minutter....

Så kan det sgu være lige meget......
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Fru Sunshine » 12. maj 2016, 04:29

Sangius skrev:Jeg forstår ikke, at man gider gå op i det.

Forstår heller ikke de folk, der krampeagtigt holder fast i, at der er kæææmpe forskel mellem de forskellige studentereksamer. :træt3:

Generelt fatter jeg slet ikke, at det overhoved er muligt at gå op i, hvem der har en sømands-hue på, og hvem der ikke har, og hvem der kører i en lastbil, og hvem der ikke gør.

Der er forskel på ungdomsuddannelserne.
Stx, hf og htx er studentereksaminer. De andre er ikke, selv om de vil have huer på og lege, at de er.

Jeg forstår ikke, at det åbenbart er finere at være student, så erhvervsuddannelserne finder det nødvendigt at plagiere.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf fisken80 » 12. maj 2016, 04:58

Allmost_Famous skrev:Jeg synes, studenterkørsel skal være forbeholdt studenter. Det betyder ikke, at ikke-studenter ikke må fejres lige så tosset, jeg forstår bare ikke behovet for at fejre sig med noget, der alle dage har symboliseret noget andet. Hvorfor ikke finde på noget, der kan repræsentere den uddannelse, man nu engang har taget? Man tager da heller ikke brudeslør på og sælger cupcakes og kys ned igennem gågaden når man har fødselsdag - det symboliserer jo noget helt andet.


Haha, fed sammenligning. Og ærligt, tænk hvis vi gjorde det - folk ville synes vi var fuldkommen rablende åndsvage, og det ville da ikke hjælpe en dyt, at vi argumenterede med, at bare fordi vi aldrig selv blev gift så var det urimeligt, at vi ikke fik en polterabend...

Og så kom jeg lige til at tænke på hende de Henryette, der blev gift med sig selv - i en kirke, med ring, slør, ja-sigelse og hele pivtøjet. Findes der helt ærligt nogen, der ikke synes det var en fuldkommen latterlig ide?
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf fisken80 » 12. maj 2016, 04:58

Fru Sunshine skrev:
Sangius skrev:Jeg forstår ikke, at man gider gå op i det.

Forstår heller ikke de folk, der krampeagtigt holder fast i, at der er kæææmpe forskel mellem de forskellige studentereksamer. :træt3:

Generelt fatter jeg slet ikke, at det overhoved er muligt at gå op i, hvem der har en sømands-hue på, og hvem der ikke har, og hvem der kører i en lastbil, og hvem der ikke gør.

Der er forskel på ungdomsuddannelserne.
Stx, hf og htx er studentereksaminer. De andre er ikke, selv om de vil have huer på og lege, at de er.

Jeg forstår ikke, at det åbenbart er finere at være student, så erhvervsuddannelserne finder det nødvendigt at plagiere.



hhx er også en studentereksamen og det er eux også.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Purple Haze » 12. maj 2016, 05:19

Tror det er vejen mod enden.
Kan forestille mig at endnu flere vogne, larm og fulde unge mennesker går hen og bliver et problem.
Det er kun et spørgsmål om tid før der er nogen "studenter" kommer til skade, en eller flere "kommer til" at smide flasker eller andre ting ud af vognene så der er andre der kommer til skade og de efterlader så meget skrald at det bliver et problem.

Det er allerede på kanten af hvad folk kan/bør finde sig i som det er nu, og tvivler på at det bliver bedre af at endnu flere gør det.
Det skal siges at jeg bor i Kbh og her er allerede rigtig mange vogne i perioden. Pt er det på grænsen til at det går fra at være hyggeligt og livsbekræftende, til at det er irreterende, farligt og skaber trafikale problemer.

Tænker at der går et par år, så holder den brede befolkning op med at støtte det, og så går der lidt tid og så bliver det helt afskaffet. Og det er desværre typisk dansk. Der er ikke nogen der må have noget særligt, så skal alle have det - hvilket betyder at det ikke er særligt mere, og så kan det lige så godt afskaffes.
Egentlig er der sært at det har fået lov til at bestå så længe.

Jeg kan ellers godt lide konceptet og er ked af at være pessimistisk, men tror det her kommer til at ødelægge det helt.
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Sangius » 12. maj 2016, 05:47

Fru Sunshine skrev:
Sangius skrev:Jeg forstår ikke, at man gider gå op i det.

Forstår heller ikke de folk, der krampeagtigt holder fast i, at der er kæææmpe forskel mellem de forskellige studentereksamer. :træt3:

Generelt fatter jeg slet ikke, at det overhoved er muligt at gå op i, hvem der har en sømands-hue på, og hvem der ikke har, og hvem der kører i en lastbil, og hvem der ikke gør.

Der er forskel på ungdomsuddannelserne.
Stx, hf og htx er studentereksaminer. De andre er ikke, selv om de vil have huer på og lege, at de er.

Jeg forstår ikke, at det åbenbart er finere at være student, så erhvervsuddannelserne finder det nødvendigt at plagiere.


Ja, selvfølgelig er der forskel på ungdomsuddannelserne. Men forskellen mellem de forskellige studentereksamer, som jeg skrev, er ikke værd at snakke om. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Fru Sunshine » 12. maj 2016, 05:53

Sangius skrev:
Fru Sunshine skrev:
Sangius skrev:Jeg forstår ikke, at man gider gå op i det.

Forstår heller ikke de folk, der krampeagtigt holder fast i, at der er kæææmpe forskel mellem de forskellige studentereksamer. :træt3:

Generelt fatter jeg slet ikke, at det overhoved er muligt at gå op i, hvem der har en sømands-hue på, og hvem der ikke har, og hvem der kører i en lastbil, og hvem der ikke gør.

Der er forskel på ungdomsuddannelserne.
Stx, hf og htx er studentereksaminer. De andre er ikke, selv om de vil have huer på og lege, at de er.

Jeg forstår ikke, at det åbenbart er finere at være student, så erhvervsuddannelserne finder det nødvendigt at plagiere.


Ja, selvfølgelig er der forskel på ungdomsuddannelserne. Men forskellen mellem de forskellige studentereksamer, som jeg skrev, er ikke værd at snakke om. :)

Men der er jo heller ikke tale om at hverken HF eller HTX skal fratages hue eller studenterkørsel.
Det er alle erhvervsuddannelserne, der også vil, og det er da lidt noget pjat.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Mani » 12. maj 2016, 06:04

Altså for min skyld må de gerne have både huer & kørsel - det er bare ikke studenterhuer og studenterkørsel - for de er ikke studenter.

Jeg går fuldstændig ind for at fejre de unge mennesker og deres uddannelser - og ja, det larmer og skaber af og til lidt kø - i hvad? To uger om året? Jeg synes det er livsbekræftende - og tænker tilbage på hvor fed den tid var.
Jeg synes det er synd, hvis standard huer & traditioner tager over, hvor der har været andre traditioner før - hvis f.eks. slagternes bowler hat bliver skiftet ud - men ellers kunne jeg ikke være mere ligeglad. At erhvervsuddannelserne bruger en hue med et bånd på gør ikke min stx mindre værd.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Fru Sunshine » 12. maj 2016, 06:04

fisken80 skrev:
Fru Sunshine skrev:
Sangius skrev:Jeg forstår ikke, at man gider gå op i det.

Forstår heller ikke de folk, der krampeagtigt holder fast i, at der er kæææmpe forskel mellem de forskellige studentereksamer. :træt3:

Generelt fatter jeg slet ikke, at det overhoved er muligt at gå op i, hvem der har en sømands-hue på, og hvem der ikke har, og hvem der kører i en lastbil, og hvem der ikke gør.

Der er forskel på ungdomsuddannelserne.
Stx, hf og htx er studentereksaminer. De andre er ikke, selv om de vil have huer på og lege, at de er.

Jeg forstår ikke, at det åbenbart er finere at være student, så erhvervsuddannelserne finder det nødvendigt at plagiere.



hhx er også en studentereksamen og det er eux også.

Jep. Jeg kunne bare ikke huske dem allesammen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"