Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 12. maj 2016, 09:51

Hvorfor der altid skal være et interview med en nabo, når der et sket en tragedie, hvad kommer det dog sagen ved, at de har mødt personen og sludret lidt med dem.
Jeg tænker på den stakkels mand, der blev stanget ihjel af en vædder.
6
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. maj 2016, 09:55

HappyQ skrev:Hvorfor der altid skal være et interview med en nabo, når der et sket en tragedie, hvad kommer det dog sagen ved, at de har mødt personen og sludret lidt med dem.
Jeg tænker på den stakkels mand, der blev stanget ihjel af en vædder.


Jeg undrer mig også over, at naboerne så tjentvilligt stiller op.
Selv ville jeg allerhøjst diplomatisk bede journalisterne om at fise af.
4
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 12. maj 2016, 09:56

ShuruQ skrev:Ordet "klamtrækker".

Sidder og ser Criminal Minds og "scumbag" bliver så oversat til "klamtrækker" :gruble:. Jeg undrer mig over hvordan helvede den oversættelse kom ind i billedet.


Generelt undrer jeg mig over mange oversættelser :lol: Nogen gange tror jeg at dem der sidder med jobbet, ikke helt forstår engelsk ordentligt. Fx så jeg How I Met Your Mother forleden dag, hvor "Dibs" altså "helle for" blev oversat til "Hovsa" hvilket overhovedet ikke gav mening :lol:
Og jeg krummer også tæer hver gang "It sucks" bliver oversat til "Det suger" :tie: Jeg ved ikke om det rent faktisk har været et brugt slang på dansk, men det er et jo ikke mere så stop dog med det :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 12. maj 2016, 09:58

DetSorteCirkus skrev:
HappyPaww skrev:^ Ja det er da pænt malet, men det er jo i bund og grund bare om at have lidt sans for farver og evnen til at male inden for stregerne..

Men ja, vi er alle forskellige - og der vigtigste er jo at folk nyder deres hobby :gogo:


Ligger der ikke lige præcis i ordet "hobby", at man ikke bilder sig ind, at man er - i dette tilfælde - en stor, epokegørende kunstner.
Hvis det, som jeg lidt synes, at du giver udtryk for, er halvplat at have et socialt fællesskab omkring en hobby, er der godt nok mange grupper og klubber, og hvad ved jeg, der burde lukke ned.

Så er det jo også lidt latterligt at udveksle billeder af og opskrifter på kager, når man ikke er konditor, eller at hygge sig i en løbeklub og måske sammen træne op til et 5 kilometers amatørløb, hvis man nu ikke er den fødte atlet.

Det er jo lidt det samme med de fleste typer af håndarbejde - hvis man 'bare' følger opskriften er det jo ikke kunsthåndværk. Derfor kan resultatet jo stadig være fantastisk og udførelsen en dejlig hobby. Jeg er f.eks. på ingen måde kreativ eller har forstand på design, men derfor er jeg stadig glad for at hækle og strikke.
5
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 12. maj 2016, 10:06

DetSorteCirkus skrev:
HappyQ skrev:Hvorfor der altid skal være et interview med en nabo, når der et sket en tragedie, hvad kommer det dog sagen ved, at de har mødt personen og sludret lidt med dem.
Jeg tænker på den stakkels mand, der blev stanget ihjel af en vædder.


Jeg undrer mig også over, at naboerne så tjentvilligt stiller op.
Selv ville jeg allerhøjst diplomatisk bede journalisterne om at fise af.

Jeg ville bestemt heller ikke stille op, det er så usmageligt, men så får de deres 15 minutters berømmelse.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 12. maj 2016, 10:51

HappyPaww skrev:^ Ja det er da pænt malet, men det er jo i bund og grund bare om at have lidt sans for farver og evnen til at male inden for stregerne..

Men ja, vi er alle forskellige - og der vigtigste er jo at folk nyder deres hobby :gogo:


Jeg får lyst til at udfordre dig til at prøve selv. Nej, det er ikke unik kunst, da det er andres forlæg, men det er dæleme stor forskel på resultaterne, og det er sjovt at se, de forskellige udtryk den samme tegning kan ende med. Og nej nogle er måske ikke længere end det, du skitserer, men andre er sindssygt dygtige, men fælles for dem alle er, at de hygger sig og slapper af med det, og har lyst at vise det frem. At man har behov for at nedgøre det, forstår jeg ikke.
8
14 11 14
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sjo » 12. maj 2016, 11:10

Delfin skrev:
HappyPaww skrev:^ Ja det er da pænt malet, men det er jo i bund og grund bare om at have lidt sans for farver og evnen til at male inden for stregerne..

Men ja, vi er alle forskellige - og der vigtigste er jo at folk nyder deres hobby :gogo:


Jeg får lyst til at udfordre dig til at prøve selv. Nej, det er ikke unik kunst, da det er andres forlæg, men det er dæleme stor forskel på resultaterne, og det er sjovt at se, de forskellige udtryk den samme tegning kan ende med. Og nej nogle er måske ikke længere end det, du skitserer, men andre er sindssygt dygtige, men fælles for dem alle er, at de hygger sig og slapper af med det, og har lyst at vise det frem. At man har behov for at nedgøre det, forstår jeg ikke.


Alternativt kunne man måske godt hygge sig med at farvelægge denne her: https://www.etsy.com/listing/259261626/ ... uring-book

sweary-coloring-book-1-e1450718562235.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 12. maj 2016, 11:36

Sjo skrev:
Delfin skrev:
HappyPaww skrev:^ Ja det er da pænt malet, men det er jo i bund og grund bare om at have lidt sans for farver og evnen til at male inden for stregerne..

Men ja, vi er alle forskellige - og der vigtigste er jo at folk nyder deres hobby :gogo:


Jeg får lyst til at udfordre dig til at prøve selv. Nej, det er ikke unik kunst, da det er andres forlæg, men det er dæleme stor forskel på resultaterne, og det er sjovt at se, de forskellige udtryk den samme tegning kan ende med. Og nej nogle er måske ikke længere end det, du skitserer, men andre er sindssygt dygtige, men fælles for dem alle er, at de hygger sig og slapper af med det, og har lyst at vise det frem. At man har behov for at nedgøre det, forstår jeg ikke.


Alternativt kunne man måske godt hygge sig med at farvelægge denne her: https://www.etsy.com/listing/259261626/ ... uring-book

sweary-coloring-book-1-e1450718562235.jpg

Sådan en malebog har jeg næsten lige fået :blush2: Det bliver en noget anden oplevelse at sidde med i stedet for en masse blomster og dyr
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 12. maj 2016, 11:43

Animi skrev:Og jeg krummer også tæer hver gang "It sucks" bliver oversat til "Det suger" :tie: Jeg ved ikke om det rent faktisk har været et brugt slang på dansk, men det er et jo ikke mere så stop dog med det :lol:

På min gamle arbejdsplads (for en halv snes år siden) hed det "det sutter" :lol:
Senest rettet af dgd2007 12. maj 2016, 11:57, rettet i alt 1 gang.
0
OsCoccygis
Indlæg: 215
Tilmeldt: 1. okt 2015, 11:31
Kort karma: 17
Likede indlæg: 372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf OsCoccygis » 12. maj 2016, 12:18

At min brødrister er begyndt at smelte? :ticks: :forvirret: :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 12. maj 2016, 12:27

OsCoccygis skrev:At min brødrister er begyndt at smelte? :ticks: :forvirret: :gruble:

Du burde ikke have købt den i BR :deer: :)
2
OsCoccygis
Indlæg: 215
Tilmeldt: 1. okt 2015, 11:31
Kort karma: 17
Likede indlæg: 372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf OsCoccygis » 12. maj 2016, 12:35

dgd2007 skrev:
OsCoccygis skrev:At min brødrister er begyndt at smelte? :ticks: :forvirret: :gruble:

Du burde ikke have købt den i BR :deer: :)


Det er det jeg har gjort forkert? :lol: Tak for hjælpen
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 12. maj 2016, 12:52

Apropos oversættelse og undertekster ... min kæphest, at den hyppigste fejl i undertekster er forkert oversatte tal!
Det lyder helt skørt, men prøv at lægge mærke til det...
Senest lige nu på News - David Cameron: "... in twentyone countries ..." => undertekst: "... i 24 lande ..." :gruble:
2
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pixie88 » 12. maj 2016, 13:18

Hvad pointen i brusebade er, når jeg i denne hede sveder det sekundt jeg træder ud af badet :gruble:
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. maj 2016, 19:07

"Der er nemlig blevet trukket 30.000 kroner op af kirkekassen, så den kvindelige organist har kunne få en sølvpapirshat med fløjl på, tøj med sølvtrådsvævet stof og et nyt lag strålebeskyttende maling på kontoret."

:forvirret2:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... er/6081684

:s
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn

Tilbage til "Generelt"