Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 11. maj 2016, 08:18

Lulu skrev:Velkommen til kolderudolf.


Jeg skal fortælle mine chefer jeg er gravid om lidt. Jeg har allermest lyst til at chicken out må jeg indrømme. Det hjælper ikke at hende jeg havde håbet ville være her til lidt støtte efter jeg fortæller det nok er syg.
Sjovt som man kan fortælle sig selv (og mene det) at en fyreseddel ikke er det værste i verden. Men er bare mere bange for at det vil give dårlig stemning indtil vi når min barsel og så er der sgu længe til september!


Æv - det lyder som et mega træls sted du er ansat.
Håber du finder et andet sted efter barsel!
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 11. maj 2016, 08:41

De tog det heldigvis meget pænt. Selvom man kunne se de var overraskede.
Så det var dejligt. Nu skal det bare blive 30 september så jeg kan smutte på barsel. :D
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 11. maj 2016, 12:00

Velkommen til Kolderudolf :)

Jeg håber du kan lade de der øv-bemærkninger fise ind gennem det ene øre og ud gennem det andet. SÅ normal er de såkaldte vind-æg altså heller ikke. Og med hensyn til tidlige spontane aborter så er det ca. 25% af alle tidlige graviditeter der ikke bliver til noget (det giver stadig en succesrate på 75%!). Af de 25% der går til, er det langt de fleste hvor ægget går til meget kort efter det har sat sig fast - og altså for de fleste kvinders vedkommende længe inden de overhovedet har nået at opdage at noget er på færde. Det er en såkaldt "kemisk graviditet" og menstruationen kommer enten til tiden eller er blot et par dage forsinket.

Det er rigtigt at et meget kritisk tidspunkt i graviditeten ligger omkring uge 6, hvor hjertet skal til at slå, men det går jo heldigvis godt i langt de fleste tilfælde :)

Så vi hepper på en spire der hænger ved :klap:

Mht scanning. Kan man selv købe sig til ekstra scanninger i Grønland? For så var det da evt. en mulighed :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 11. maj 2016, 12:02

Lulu skrev:De tog det heldigvis meget pænt. Selvom man kunne se de var overraskede.
Så det var dejligt. Nu skal det bare blive 30 september så jeg kan smutte på barsel. :D


Dejligt de tog det så pænt Lulu!
Jeg synes også det gerne må blive 30. September snart, for så har jeg forhåbentlig født den lille prinsesse :lun:
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 11. maj 2016, 13:40

Hej i tråden damer.
Jeg er blevet indlagt med svangeeskabsforgiftning. Jeg kommer først hjem når baby er sikkert ude.
Jeg tager det stole og roligt og håber på en snarlig exit.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 11. maj 2016, 13:48

Øv hvor træls bp. Håber du snart føder så det pjat er overstået.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 11. maj 2016, 14:03

Det var dog træls BP. Krydser fingre for snarlig fødsel!

Jeg har lige været ved lægen som mente jeg har begyndende bækkenløsning (så tror da faen jeg døjer sådan med at vende mig i sengen allerede). Jeg skal derind igen om en uge, men indtil da er jeg sygemeldt. Er ledig alligevel såeh... Har også fået en henvisning til fys.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 11. maj 2016, 21:18

Hold..nu..kæft hvor er jeg træt af at være så grådlabil :tie: Nu har jeg lige tudet over at jeg ikke kan overskue hvordan jeg skal holde min 30 års fødselsdag til sommer. I lørdags tudede jeg fordi jeg kedede mig, og dagen efter fordi jeg var irriteret over nogle småting med kæresten. Jeg er virkelig træt af, at jeg nærmest ikke kan snakke om noget som helst, uden at bryde ud i tårer :wacko:
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 12. maj 2016, 00:59

Snowdrop skrev:Velkommen til Kolderudolf :)

Jeg håber du kan lade de der øv-bemærkninger fise ind gennem det ene øre og ud gennem det andet. SÅ normal er de såkaldte vind-æg altså heller ikke. Og med hensyn til tidlige spontane aborter så er det ca. 25% af alle tidlige graviditeter der ikke bliver til noget (det giver stadig en succesrate på 75%!). Af de 25% der går til, er det langt de fleste hvor ægget går til meget kort efter det har sat sig fast - og altså for de fleste kvinders vedkommende længe inden de overhovedet har nået at opdage at noget er på færde. Det er en såkaldt "kemisk graviditet" og menstruationen kommer enten til tiden eller er blot et par dage forsinket.

Det er rigtigt at et meget kritisk tidspunkt i graviditeten ligger omkring uge 6, hvor hjertet skal til at slå, men det går jo heldigvis godt i langt de fleste tilfælde :)

Så vi hepper på en spire der hænger ved :klap:

Mht scanning. Kan man selv købe sig til ekstra scanninger i Grønland? For så var det da evt. en mulighed :)


Mange tak :kys:

Ja, jeg skal virkelig bare lade være med at lytte. Man kan jo ikke gøre noget alligevel. Desværre er der ingen private scanninger heroppe. Jeg forsøgte ihærdigt, at overbevise sygeplejersken om, at jeg da skulle have en tidligere scanning, men hun bed ikke på. Så første scanning bliver i uge 16 til terminsscanning. Så passer det heldigvis med, at vi er i Danmark omkring uge 20, så jeg skal få MD-scanning privat. Den ville jeg være ked af at misse.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 12. maj 2016, 08:56

Øv Dr_bp. Det lyder træls. Hvordan har du/de opdaget at du havde svangerskabsforgiftning?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 12. maj 2016, 10:11

Minionine skrev:Hold..nu..kæft hvor er jeg træt af at være så grådlabil :tie: Nu har jeg lige tudet over at jeg ikke kan overskue hvordan jeg skal holde min 30 års fødselsdag til sommer. I lørdags tudede jeg fordi jeg kedede mig, og dagen efter fordi jeg var irriteret over nogle småting med kæresten. Jeg er virkelig træt af, at jeg nærmest ikke kan snakke om noget som helst, uden at bryde ud i tårer :wacko:


Det er da også for irriterende. Håber det fortager sig snart :kram:
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 12. maj 2016, 10:25

Snowdrop: Mht begyndende bækkenløsning. Min læge kommenterede bare at "ja, det er klart det gør ondt når du er så langt henne". Hun undersøgte ikke noget. Hvad sagde du til din læge for at få ham/hende til at undersøge dig for bækkenløsning, og hvordan gjorde han/hun?

Jeg kan fysisk ikke længere vende mig i sengen længere. Er ved at tude om aftenen når jeg skal i seng, fordi det gør så ondt. Og når jeg skal rejse mig fra en stol eller andet, så skal jeg lige have "pusten" igen før jeg kan tage første skridt, fordi det giver en så skarp smerte. Kan ikke forstå at det ikke bliver undersøgt, synes ikke det kan passe at "alle har ondt på den måde".
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 12. maj 2016, 11:05

Mittemis skrev:Snowdrop: Mht begyndende bækkenløsning. Min læge kommenterede bare at "ja, det er klart det gør ondt når du er så langt henne". Hun undersøgte ikke noget. Hvad sagde du til din læge for at få ham/hende til at undersøge dig for bækkenløsning, og hvordan gjorde han/hun?

Jeg kan fysisk ikke længere vende mig i sengen længere. Er ved at tude om aftenen når jeg skal i seng, fordi det gør så ondt. Og når jeg skal rejse mig fra en stol eller andet, så skal jeg lige have "pusten" igen før jeg kan tage første skridt, fordi det giver en så skarp smerte. Kan ikke forstå at det ikke bliver undersøgt, synes ikke det kan passe at "alle har ondt på den måde".


Det lyder da til at din læge er lidt af en klaphat - ja undskyld min ligefremme måde :lol:

Det er DIN krop og du kender den bedst. Hvis du mener du har for ondt og at det skal undersøges så er det sådan det er.

Jeg sagde det bare som det var at jeg havde ondt i bækkenet, henover skamben og lænd og at jeg har haft det siden ca. uge 16 men at det bliver værre. Hun spurgte til hvornår det var værst, og det er det jo om natten når jeg skal vende mig (i nat lå jeg vågen i 3 timer). Så undersøgte hun mig og sagde at det måtte være begyndende bækkenløsning. Synes det var så fint hun foreslog en fys, for så kan jeg måske tage det i opløbet håber jeg.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 12. maj 2016, 11:11

Hov, du spurgte hvordan hun gjorde. Hun trykkede lidt forskellige steder. Blandt andet på symfysen og på lænden, hvor det gjorde nas for at sige det pænt. Fik i den grad varmen af det. Hun trykkede også på hofterne, men der gør det ikke ondt når man trykker, der har jeg kun ondt når jeg ligger på samme side længere tid ad gangen.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 12. maj 2016, 12:24

Rigtig god bedring Dr_bp godt at de holder øje med dig. :blomst:
0

Tilbage til "Graviditet"