Insp. Niqab i undervisningen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf thomassneum » 11. maj 2016, 13:26

Advocatus-Diaboli skrev:
thomassneum skrev:
fisken80 skrev:Undskyld - hvad? Jeg svarer meget klart med et eksempel på, at jeg tydeligt kunne høre forskel på kvinden der blev interviewet og Krasnik og at det for mig er ret klart, at et stykke stof for munden hæmmer hvor tydeligt man kan høre talen. Det er da meget muligt, at andre ikke har samme oplevelse, men den oplevelse havde jeg. Og jeg vil umiddelbart skyde på, at andre også har det.

Det er da fint, hvis en chef for f.eks. telemarketing eller lignende telefonbetjening af kunder vil ansætte en med niqab, men personligt ville jeg fravælge det, fordi jeg mener det hæmmer personens tale og dermed forståelsen hos modtageren.


Er det ikke lidt ligemeget. I de her callcentre sidder man med et headset/microfon. Den kan placeres under sløret, om nødvendigt. :)


I et call center har man også kolleger, som man skal forholde sig til ansigt til ansigt.


Kommunikation kan ske på mange måder.
Du kan bla. være hjemmearbejdene og tilknyttet et callcenter osv. - men ellers, så vil jeg mene at det må være arbejdsgivers vurdering, om man lever op til kravet om hvordan der skal kommunikeres. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
TomKah
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf TomKah » 11. maj 2016, 18:54

ShuruQ skrev:
fisken80 skrev:
Umiddelbart tænkte jeg noget med at tage telefoner og den slags, men umiddelbart duer det jo heller ikke, da talen jo trods alt hæmmes ved netop niqab.

Så jeg er faktisk enig, jeg kan heller ikke lige komme i tanke om et erhverv, hvor jeg ville tænke, at niqab hører hjemme. Tørklæde har jeg til gengæld intet problem med.


Hvordan hæmmes talen?


Jeg kan slet ikke forstå hvad nogen siger hvis de har noget foran munden om det så bare er noget så tyndt som et skægbind. Så jeg kunne slet ikke deltage hvis læreren bar Niqab.
Hvem har så førsteret på hensynet? Den stærkt hørehæmmede person som har brug for at se munden for overhovedet at have en chance for at forstå eller den niqabbærende kvinde?
0
Brugeravatar
SoMaPe
Indlæg: 50
Tilmeldt: 8. maj 2016, 19:57
Kort karma: 2
Likede indlæg: 55

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf SoMaPe » 11. maj 2016, 20:40

Jeg kan godt lide når jeg kan se personens ansigtsmimik når jeg taler med vedkommende face to face. Derfor ville jeg, hvis jeg kunne, fravælge en underviser med niqab.
0
Kinda Pissed About Not Being A Mermaid
Brugeravatar
SoMaPe
Indlæg: 50
Tilmeldt: 8. maj 2016, 19:57
Kort karma: 2
Likede indlæg: 55

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf SoMaPe » 11. maj 2016, 20:43

Animi skrev:Jeg bryder mig bestemt ikke om ikke at kunne se folks ansigter - uanset hvad det er der dækker det.
Udover det, så må jeg også indrømme at jeg finder niqab'en ret uhyggelig :genert:

Jeg er delvis enig med dig, jeg synes den repræsenterer noget uhyggeligt.
0
Kinda Pissed About Not Being A Mermaid
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf thomassneum » 12. maj 2016, 11:17

TomKah skrev:
ShuruQ skrev:
fisken80 skrev:
Umiddelbart tænkte jeg noget med at tage telefoner og den slags, men umiddelbart duer det jo heller ikke, da talen jo trods alt hæmmes ved netop niqab.

Så jeg er faktisk enig, jeg kan heller ikke lige komme i tanke om et erhverv, hvor jeg ville tænke, at niqab hører hjemme. Tørklæde har jeg til gengæld intet problem med.


Hvordan hæmmes talen?


Jeg kan slet ikke forstå hvad nogen siger hvis de har noget foran munden om det så bare er noget så tyndt som et skægbind. Så jeg kunne slet ikke deltage hvis læreren bar Niqab.
Hvem har så førsteret på hensynet? Den stærkt hørehæmmede person som har brug for at se munden for overhovedet at have en chance for at forstå eller den niqabbærende kvinde?


Forstår du hvad de siger i radioen, eller når nogen synger og det ikke er visuelt?
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf kidkomb » 12. maj 2016, 11:30

Jeg hører ellers rigtig udemærket, men jeg kan ikke altid forstå, når de snakker i radioen og sangtekster har jeg også virkelig svært ved.
Jeg lærer meget visuelt og det kan måske være derfor, at jeg bedst forstår, når jeg kan se.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf Code71 » 12. maj 2016, 11:32

Jeg ville ikke ønske at sidde i et undervisningslokale hvor læreren bærer niqab. Jeg ville styre uden om en kasse i en forretning hvis der sidder en iført niqab. Jeg ville i virkeligheden gøre alt for ikke at være i nærheden af en i niqab

Jeg har det ganske enkelt sådan fordi jeg ikke respekterer at de kvinder skal underkaste sig sådan en middelalderlig kultur og på den måde ligge under for ikke-vestlige normer. Mens der kæmpes store og mangeårige kampe for kvinders rettigheder og ligestilling.

Jeg ved det er deres "statement" Fint. Dette er så mit statement
5
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf thomassneum » 12. maj 2016, 11:34

kidkomb skrev:Jeg hører ellers rigtig udemærket, men jeg kan ikke altid forstå, når de snakker i radioen og sangtekster har jeg også virkelig svært ved.
Jeg lærer meget visuelt og det kan måske være derfor, at jeg bedst forstår, når jeg kan se.


At tale i telefon er også en udfordring?
1
Med bov skal man mad lave, men...
Akehurst2
Indlæg: 14179
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf Akehurst2 » 12. maj 2016, 11:35

Code71 skrev:Jeg ville ikke ønske at sidde i et undervisningslokale hvor læreren bærer niqab. Jeg ville styre uden om en kasse i en forretning hvis der sidder en iført niqab. Jeg ville i virkeligheden gøre alt for ikke at være i nærheden af en i niqab

Jeg har det ganske enkelt sådan fordi jeg ikke respekterer at de kvinder skal underkaste sig sådan en middelalderlig kultur og på den måde ligge under for ikke-vestlige normer. Mens der kæmpes store og mangeårige kampe for kvinders rettigheder og ligestilling.

Jeg ved det er deres "statement" Fint. Dette er så mit statement


Sådan har jeg det også. Jeg kan ikke se niqab som andet end imod alt, hvad der handler om kønnenes ligeberettigelse og frihed, og det vil jeg ikke støtte.

Det gælder både for de kvinder, der skal bære den, og sådan set i næsten lige så høj grad over det syn på mænd som værende uden selvkontrol, som kravet om tildækning af kvinder jo også indebærer.
5
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf kidkomb » 12. maj 2016, 11:36

Jeg er egentlig ligeglad med, hvad niqab'en repeæsenterer.
For mig kunne det helt ærligt være helt det samme med et
spøgelseskostume, en styrthjelm eller en spidermandragt.
Jeg kan ikke se deres ansigt = jeg føler mig utryg.
Senest rettet af kidkomb 12. maj 2016, 16:01, rettet i alt 1 gang.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf Animi » 12. maj 2016, 14:55

Dikus skrev:
thomassneum skrev:
kidkomb skrev:Jeg hører ellers rigtig udemærket, men jeg kan ikke altid forstå, når de snakker i radioen og sangtekster har jeg også virkelig svært ved.
Jeg lærer meget visuelt og det kan måske være derfor, at jeg bedst forstår, når jeg kan se.


At tale i telefon er også en udfordring?


Det troede jeg, det var for alle :blush: Nu får jeg helt lyst til at oprette en tråd



Det er i hvert fald en udfordring for mig :lol:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf Whoosh » 12. maj 2016, 15:23

Dikus skrev:
Det troede jeg, det var for alle :blush: Nu får jeg helt lyst til at oprette en tråd

Jeg har dage hvor jeg hellere vil have et celleskrab med en toiletbørste (inkl papirrester :cool: ), end tale to minutter i telefon.
Og så er der andre dage, hvor jeg intet problem med at tale en time med en veninde.
Det kan svinge en del, men generelt er jeg mere til messenger osv end en telefonsamtale.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf kidkomb » 12. maj 2016, 16:00

thomassneum skrev:
kidkomb skrev:Jeg hører ellers rigtig udemærket, men jeg kan ikke altid forstå, når de snakker i radioen og sangtekster har jeg også virkelig svært ved.
Jeg lærer meget visuelt og det kan måske være derfor, at jeg bedst forstår, når jeg kan se.


At tale i telefon er også en udfordring?

Ja :blush:
Men jeg kan slet ikke lide at tale i tlf. Jeg gør det så godt som aldrig.
Jeg føler ikke at jeg kan kommunikere uden at kunne se den jeg taler med.
Jeg kommunikerer meget visuelt og tolker andres ord udfra deres ansigtsmimik og kropssprog.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10727

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf BlueBunny » 12. maj 2016, 17:08

Jeg kan sagtens tale i telefon uden problemer. Jeg bryder mig alligevel ikke om at tale med en som ønsker at gemme sit ansigt. Det gør mig utryg og ubehageligt til mode.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
TomKah
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Insp. Niqab i undervisningen

Indlægaf TomKah » 14. maj 2016, 21:14

thomassneum skrev:
TomKah skrev:
ShuruQ skrev:
fisken80 skrev:
Umiddelbart tænkte jeg noget med at tage telefoner og den slags, men umiddelbart duer det jo heller ikke, da talen jo trods alt hæmmes ved netop niqab.

Så jeg er faktisk enig, jeg kan heller ikke lige komme i tanke om et erhverv, hvor jeg ville tænke, at niqab hører hjemme. Tørklæde har jeg til gengæld intet problem med.


Hvordan hæmmes talen?


Jeg kan slet ikke forstå hvad nogen siger hvis de har noget foran munden om det så bare er noget så tyndt som et skægbind. Så jeg kunne slet ikke deltage hvis læreren bar Niqab.
Hvem har så førsteret på hensynet? Den stærkt hørehæmmede person som har brug for at se munden for overhovedet at have en chance for at forstå eller den niqabbærende kvinde?


Forstår du hvad de siger i radioen, eller når nogen synger og det ikke er visuelt?


Du får det til at lyde som om tanken er absurd, men nej det gør jeg og mange andre altså ikke.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"