Advocatus-Diaboli skrev:thomassneum skrev:fisken80 skrev:Undskyld - hvad? Jeg svarer meget klart med et eksempel på, at jeg tydeligt kunne høre forskel på kvinden der blev interviewet og Krasnik og at det for mig er ret klart, at et stykke stof for munden hæmmer hvor tydeligt man kan høre talen. Det er da meget muligt, at andre ikke har samme oplevelse, men den oplevelse havde jeg. Og jeg vil umiddelbart skyde på, at andre også har det.
Det er da fint, hvis en chef for f.eks. telemarketing eller lignende telefonbetjening af kunder vil ansætte en med niqab, men personligt ville jeg fravælge det, fordi jeg mener det hæmmer personens tale og dermed forståelsen hos modtageren.
Er det ikke lidt ligemeget. I de her callcentre sidder man med et headset/microfon. Den kan placeres under sløret, om nødvendigt.
I et call center har man også kolleger, som man skal forholde sig til ansigt til ansigt.
Kommunikation kan ske på mange måder.
Du kan bla. være hjemmearbejdene og tilknyttet et callcenter osv. - men ellers, så vil jeg mene at det må være arbejdsgivers vurdering, om man lever op til kravet om hvordan der skal kommunikeres.