Levakovic bliver ikke udvist

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf dykkersild » 12. maj 2016, 13:30

Jeg har fundet dette:
Datteren og sønnen har først boet hjemme, så været anbragt frivilligt 2.5 år ude på institution, flytte hjem og er nu igen anbragt ude for hjemme.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf dykkersild » 12. maj 2016, 13:30

Rakel skrev:
dykkersild skrev:Er det nogen herinde der ved, hvorfor at faderen har forældremyndigheden - hvor er moderen henne i dette her? Jeg har ikke kunne finde noget på det.


Det da almindeligt, at begge forældre har forældremyndighed - uden at jeg kender forholdene her.


Præcis - det er lige præcis det der undrer mig, men jeg kan intet finde om en moder/kone eller andet.
0
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Zorglup » 12. maj 2016, 13:32

Så må han spærres inde. Ovre i den lejr for tålte ophold.
Vi har simpelthen smidt for mange penge ud, på den idiot og hans yngel.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Tux » 12. maj 2016, 13:44

Enig med JoyNips..

I øvrigt har jeg svært ved at se, hvordan det er retfærdigt at Kroatien får ham retur. Så vidt jeg ved har han aldrig været i landet, men boet 44år i Danmark..
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf dykkersild » 12. maj 2016, 14:01

Culpøs skrev:
dykkersild skrev:Er det nogen herinde der ved, hvorfor at faderen har forældremyndigheden - hvor er moderen henne i dette her? Jeg har ikke kunne finde noget på det.

Børnene har ikke kontakt til deres mor.


Men hvordan sådan rent juridisk - er hun blevet erklæret en dårligere forældre end ham (hvis det er muligt) eller ønsker hun ingen kontakt til sine børn. Har du noget dokumentation?
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf JoyNips » 12. maj 2016, 14:17

dykkersild skrev:
Culpøs skrev:
dykkersild skrev:Er det nogen herinde der ved, hvorfor at faderen har forældremyndigheden - hvor er moderen henne i dette her? Jeg har ikke kunne finde noget på det.

Børnene har ikke kontakt til deres mor.


Men hvordan sådan rent juridisk - er hun blevet erklæret en dårligere forældre end ham (hvis det er muligt) eller ønsker hun ingen kontakt til sine børn. Har du noget dokumentation?


Ifølge dommen er hun stofmisbruger.

Man kan hente dommen her: http://www.hoejesteret.dk/hoejesteret/n ... sning.aspx
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf JoyNips » 12. maj 2016, 14:21

Det fremgår i øvrigt af dommen, at en del af årsagen til, at der i perioder ikke har været kontakt mellem far og børn er, at de øvrige familimedlemmer ikke har formået at sørge for besøgstilladelse. Siden kontaktpersoner har hjulpet børnene med at få besøgt deres far har de besøgt ham ugentligt. Datteren har udtrykt ønske om at bo hjemme fremfor at være anbragt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf IrmaPigen » 12. maj 2016, 19:28

Skumfidusen skrev:Hvis loven ikke giver dommerne noget nær pligt til at udvise ham, så er der noget galt med loven. Ja, han har børn, men han var dybt kriminel allerede da han fik dem og fandme om han skal kunne bruge sine unger som skjold. Han gør intet godt for landet og har næppe nogen sinde haft til hensigt at gøre det. Forhærdet vaneforbryder. Jeg så ham med glæde udvist med tilbagevirkende kraft. Uanset hvor meget luft Zornig har på sin jamrende, medfølende stemme, når hun taler om ham og børnene.


Ved du overhovedet hvilken "lov" der er tale om?

Vi har vedtaget, at Den Europæiske Menneskerettighedskonvention (EMRK) gælder i Danmark. Og selvom vi ikke selv havde vedtaget ved lov at den gælder i DK, så ville vi kva vores medlemsskab i EU, være folkeretligt forpligtet af konventionen.

Det er også EMRK der giver dig og alle os andre f.eks. religionsfrihed, retten til en retfærdig rettergang, ret til at såfremt vi skal straffes for et forhold, skal der være hjemmel i en retsregel, forenings- og forsamlingsfriheden (herunder også retten til at strejke og retten til at stå uden for en forening), ytringsfriheden, retten til ægteskab - og mange andre grundlæggende menneskerettigheder og retsgarantier.

Iht. til artikel 8 i EMRK har alle ret til et familieliv. Det er en omfattende retpraksis herom fra Den Europæiske Menneskerettigheds Domstol, som fastlægger rækkevidden af reglen. Dvs. vi kan ikke bare udvise folk efter vores eget godtbefindende, men vi er nødt til at følge de regler og den retspraksis, der er. Hvis vi gør begår vi et brud på konventionen og folkeretsbrud.

Jeg synes dommen rent juridisk er korrekt. Faktisk sad jeg til frokost og bedyrede at han ikke ville blive udvist - jeg var slet ikke i tvivl. Og det er afgørende for mig at dommen er juridisk korrekt, når der er tale om grundlæggende retsgarantier/menneskerettigheder. Så kan jeg personligt synes han er nok så stor idiot - manden har krav på de samme menneskerettigheder som alle andre i vores land.
2
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf A 7 » 12. maj 2016, 19:37

IrmaPigen skrev:
Skumfidusen skrev:Hvis loven ikke giver dommerne noget nær pligt til at udvise ham, så er der noget galt med loven. Ja, han har børn, men han var dybt kriminel allerede da han fik dem og fandme om han skal kunne bruge sine unger som skjold. Han gør intet godt for landet og har næppe nogen sinde haft til hensigt at gøre det. Forhærdet vaneforbryder. Jeg så ham med glæde udvist med tilbagevirkende kraft. Uanset hvor meget luft Zornig har på sin jamrende, medfølende stemme, når hun taler om ham og børnene.


Ved du overhovedet hvilken "lov" der er tale om?

Vi har vedtaget at Den Europæiske Menneskerettighedskonvention (EMRK) gælder i Danmark. Og selvom vi ikke selv havde vedtaget ved lov at den gælder i DK, så ville vi kva vores medlemsskab i EU, være folkeretligt forpligtet af konventionen.

Det er også EMRK der giver os f.eks. religionsfrihed, retten til en retfærdig rettergang, ret til at såfremt vi skal straffes for et forhold, skal der være hjemmel i en retsregel, forenings- og forsamlingsfriheden (herunder også retten til at strejke og retten til at stå uden for en forening), ytringsfriheden, retten til ægteskab - og mange andre grundlæggende menneskerettigheder og retsgarantier.

Iht. til artikel 8 i EMRK har alle ret til et familieliv. Det er en righoldig praksis herom fra Den Europæiske Menneskerettigheds Domstol, som fastlægger rækkevidden af reglen. Dvs. vi kan ikke bare udvise folk efter vores eget godtbefindende, men vi er nødt til at følge de regler og den retspraksis, der er. Hvis vi gør begår vi et brud på konventionen og folkeretsbrud.

Jeg synes dommen rent juridisk er korrekt. Faktisk sad jeg til frokost og bedyrede at han ikke ville blive udvist - jeg var slet ikke i tvivl. Og det er afgørende for mig at dommen er juridisk korrekt, når der er tale om grundlæggende retsgarantier/menneskerettigheder. Så kan jeg personligt synes han er nok så stor idiot - manden har krav på de samme menneskerettigheder som alle andre i vores land.


Hvorfor er det relevant? Man har vel stadig lov til at argumentere for at en lov er forkert, uden at man ved hvor loven kommer fra?
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf IrmaPigen » 12. maj 2016, 19:43

A 7 skrev:
IrmaPigen skrev:
Skumfidusen skrev:Hvis loven ikke giver dommerne noget nær pligt til at udvise ham, så er der noget galt med loven. Ja, han har børn, men han var dybt kriminel allerede da han fik dem og fandme om han skal kunne bruge sine unger som skjold. Han gør intet godt for landet og har næppe nogen sinde haft til hensigt at gøre det. Forhærdet vaneforbryder. Jeg så ham med glæde udvist med tilbagevirkende kraft. Uanset hvor meget luft Zornig har på sin jamrende, medfølende stemme, når hun taler om ham og børnene.


Ved du overhovedet hvilken "lov" der er tale om?

Vi har vedtaget at Den Europæiske Menneskerettighedskonvention (EMRK) gælder i Danmark. Og selvom vi ikke selv havde vedtaget ved lov at den gælder i DK, så ville vi kva vores medlemsskab i EU, være folkeretligt forpligtet af konventionen.

Det er også EMRK der giver os f.eks. religionsfrihed, retten til en retfærdig rettergang, ret til at såfremt vi skal straffes for et forhold, skal der være hjemmel i en retsregel, forenings- og forsamlingsfriheden (herunder også retten til at strejke og retten til at stå uden for en forening), ytringsfriheden, retten til ægteskab - og mange andre grundlæggende menneskerettigheder og retsgarantier.

Iht. til artikel 8 i EMRK har alle ret til et familieliv. Det er en righoldig praksis herom fra Den Europæiske Menneskerettigheds Domstol, som fastlægger rækkevidden af reglen. Dvs. vi kan ikke bare udvise folk efter vores eget godtbefindende, men vi er nødt til at følge de regler og den retspraksis, der er. Hvis vi gør begår vi et brud på konventionen og folkeretsbrud.

Jeg synes dommen rent juridisk er korrekt. Faktisk sad jeg til frokost og bedyrede at han ikke ville blive udvist - jeg var slet ikke i tvivl. Og det er afgørende for mig at dommen er juridisk korrekt, når der er tale om grundlæggende retsgarantier/menneskerettigheder. Så kan jeg personligt synes han er nok så stor idiot - manden har krav på de samme menneskerettigheder som alle andre i vores land.


Hvorfor er det relevant? Man har vel stadig lov til at argumentere for at en lov er forkert, uden at man ved hvor loven kommer fra?


Vi har tilsluttet os en konvention indeholdende en samling af menneskerettigheder. Det betyder vi ikke bare kan shoppe og beslutte os for nogle af dem skal gælde, mens andre af dem er "gode nok" så dem vil vi gerne have.

Så jo, lige her er det faktisk vigtigt at forstå, hvor reglen og fortolkning af reglen stammer fra.
For det er ikke national bestemmelse, vi bare kan ændre med et flertal i folketinget.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf A 7 » 12. maj 2016, 19:46

IrmaPigen skrev:
Vi har tilsluttet os en konvention indeholdende en samling af menneskerettigheder. Det betyder vi ikke bare kan shoppe og beslutte os for nogle af dem skal gælde, mens andre af dem er "gode nok" så dem vil vi gerne have.

Så jo, lige her er det faktisk vigtigt at forstå, hvor reglen og fortolkning af reglen stammer fra.
For det er ikke national bestemmelse, vi bare kan ændre med et flertal i folketinget.


Men de konventioner kan da godt laves om?
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Mani » 12. maj 2016, 19:48

Nu spørger jeg sikkert om noget, der gør jeg snart må skrive i 'Hvornår har du sidst følt dig dum?' - men hvis han er så klart tættere knyttet til DK, hvorfor er han så stadig kroatisk statsborger?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Mani » 12. maj 2016, 20:06

Culpøs skrev:
Mani skrev:Nu spørger jeg sikkert om noget, der gør jeg snart må skrive i 'Hvornår har du sidst følt dig dum?' - men hvis han er så klart tættere knyttet til DK, hvorfor er han så stadig kroatisk statsborger?

Enten har han ikke ansøgt om statsborgerskab ellers opfylder han ikke betingelserne for at blive dansk statsborger. :)

Så enten føler han sig mere kroatisk end dansk eller også har han ikke opfyldt betingelserne?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Mani » 12. maj 2016, 20:13

Culpøs skrev:
Mani skrev:
Culpøs skrev:
Mani skrev:Nu spørger jeg sikkert om noget, der gør jeg snart må skrive i 'Hvornår har du sidst følt dig dum?' - men hvis han er så klart tættere knyttet til DK, hvorfor er han så stadig kroatisk statsborger?

Enten har han ikke ansøgt om statsborgerskab ellers opfylder han ikke betingelserne for at blive dansk statsborger. :)

Så enten føler han sig mere kroatisk end dansk eller også har han ikke opfyldt betingelserne?


Regeringspartiet Venstre, Socialdemokraterne, Dansk Folkeparti, Liberal Alliance og Det Konservative Folkeparti har fastsat en række betingelser, som personer, der søger om dansk indfødsret, skal opfylde for at blive danske statsborgere.

Betingelserne vedrører:

• Afgivelse af erklæring om troskab og loyalitet.

• Tidsubegrænset opholdstilladelse og bopæl i Danmark.

• Ophold.

• Kriminalitet.

• Gæld til det offentlige.

• Selvforsørgelse.

• Danskkundskaber.

• Indfødsretsprøven af 2015 (statsborgerskabsprøven).

:gogo:

Så han kan blive selv om han enten ikke opfylder de krav der er stillet eller ikke føler han er tættere tilknyttet DK
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Mani » 12. maj 2016, 20:21

Culpøs skrev:
Mani skrev:
Culpøs skrev:
Mani skrev:
Culpøs skrev:
Mani skrev:Nu spørger jeg sikkert om noget, der gør jeg snart må skrive i 'Hvornår har du sidst følt dig dum?' - men hvis han er så klart tættere knyttet til DK, hvorfor er han så stadig kroatisk statsborger?

Enten har han ikke ansøgt om statsborgerskab ellers opfylder han ikke betingelserne for at blive dansk statsborger. :)

Så enten føler han sig mere kroatisk end dansk eller også har han ikke opfyldt betingelserne?


Regeringspartiet Venstre, Socialdemokraterne, Dansk Folkeparti, Liberal Alliance og Det Konservative Folkeparti har fastsat en række betingelser, som personer, der søger om dansk indfødsret, skal opfylde for at blive danske statsborgere.

Betingelserne vedrører:

• Afgivelse af erklæring om troskab og loyalitet.

• Tidsubegrænset opholdstilladelse og bopæl i Danmark.

• Ophold.

• Kriminalitet.

• Gæld til det offentlige.

• Selvforsørgelse.

• Danskkundskaber.

• Indfødsretsprøven af 2015 (statsborgerskabsprøven).

:gogo:

Så han kan blive selv om han enten ikke opfylder de krav der er stillet eller ikke føler han er tættere tilknyttet DK

Nej han kan ikke blive dansk statsborger såfremt, at han ikke opfylder betingelserne - uanset hvor meget han selv ønsker det.

Det er derfor jeg skriver enten eller. Så enten har han gjort noget eller vil ikke gøre noget som forhindre ham i at opfylde betingelserne - eller han har ikke søgt.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"