Jurister hjælp

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Jurister hjælp

Indlægaf fisken80 » 12. maj 2016, 16:45

Ja, det er så endnu en sag om en klamphugger af en håndværker :cuss:

Vi har fået lavet et stykke arbejde som vi er dybt utilfredse med, og håndværkeren nægter at anerkende vores klage over arbejdet. Faktisk opfører han sig meget uprofessionelt.
Derfor vil vi gerne klage til Byggeriets Ankenævn, men jeg kan i deres vejledning ikke gennemskue om vi kan klage så længe vi ikke har modtaget en faktura.

Vi er nemlig ikke sikre på om han overhovedet sender en regning, for i telefonen snerrede han, at "han fanme ikke gad skændes for 7500 kroner". Hvad gør vi hvis vi ikke modtager en faktura?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Jurister hjælp

Indlægaf Daine » 12. maj 2016, 17:00

fisken80 skrev:Ja, det er så endnu en sag om en klamphugger af en håndværker :cuss:

Vi har fået lavet et stykke arbejde som vi er dybt utilfredse med, og håndværkeren nægter at anerkende vores klage over arbejdet. Faktisk opfører han sig meget uprofessionelt.
Derfor vil vi gerne klage til Byggeriets Ankenævn, men jeg kan i deres vejledning ikke gennemskue om vi kan klage så længe vi ikke har modtaget en faktura.

Vi er nemlig ikke sikre på om han overhovedet sender en regning, for i telefonen snerrede han, at "han fanme ikke gad skændes for 7500 kroner". Hvad gør vi hvis vi ikke modtager en faktura?


Ringer til Byggeriets Ankenævn og får deres øjne på det. Det er ikke for at være flabet eller noget, men jeg gætter på de har set og hørt deres del af "gode" historier, så det er nok bedst at få noget eksperthjælp på fra start. Eller ihf noget mere kvalificeret rådgivning end det vi nok kan give herinde.

Og så håber jeg, I finder ud af det, det er så drænende at have sådan noget at bokse med :kram:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Livets forhold"