Terminstråd - alle er velkomne :)

Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 12. maj 2016, 12:27

:trist: Jeg har fået vand i fødderne, ikke fordelt i benene, men kun i ankler og fødder, og det gør oooondt :whine: Og jeg kan slet ikke overskue at skulle til at tage støttestrømper på hver dag, slet ikke når vi går sommeren i møde. Nogle gode råd, andet end fødderne op og venepumpe øvelser?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 12. maj 2016, 12:29

Svømning og masser af vand. Og øv :( Håber det fortager sig lidt, når varmen forsvinder :kys:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 12. maj 2016, 18:19

Mittemis skrev:Snowdrop: Mht begyndende bækkenløsning. Min læge kommenterede bare at "ja, det er klart det gør ondt når du er så langt henne". Hun undersøgte ikke noget. Hvad sagde du til din læge for at få ham/hende til at undersøge dig for bækkenløsning, og hvordan gjorde han/hun?

Jeg kan fysisk ikke længere vende mig i sengen længere. Er ved at tude om aftenen når jeg skal i seng, fordi det gør så ondt. Og når jeg skal rejse mig fra en stol eller andet, så skal jeg lige have "pusten" igen før jeg kan tage første skridt, fordi det giver en så skarp smerte. Kan ikke forstå at det ikke bliver undersøgt, synes ikke det kan passe at "alle har ondt på den måde".


Jeg er desværre også på bækkenløsningsholdet. Ligesom ved snowdrop undersøgte min læge mig, trykkede forskellige steder og spurgte ind til hvor mine smerter sad. Fik også henvisning til fys og i dag har jeg aftalt med jobbet at jeg er delvist sygemeldt.
For mig er smerten i iskias det værste og de stød/jag det giver. Og så bliver følelsen af at ryggen/lænden ikke kan holde mig også værre.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 12. maj 2016, 19:13

Jeg har fået plukveer allerede. Synes skisme det er tidligt. Håber de fortager sig igen.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 12. maj 2016, 19:25

Minionine skrev:Hold..nu..kæft hvor er jeg træt af at være så grådlabil :tie: Nu har jeg lige tudet over at jeg ikke kan overskue hvordan jeg skal holde min 30 års fødselsdag til sommer. I lørdags tudede jeg fordi jeg kedede mig, og dagen efter fordi jeg var irriteret over nogle småting med kæresten. Jeg er virkelig træt af, at jeg nærmest ikke kan snakke om noget som helst, uden at bryde ud i tårer :wacko:


Åh, det er så frustrerende, når man ikke kan kontrollere tårerne. :ae:

I går tudede jeg flere gange til fødselsforberedelse, fordi jeg blev så rørt. :rulle:
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 12. maj 2016, 19:39

Danseprinsesse skrev:
Minionine skrev:Hold..nu..kæft hvor er jeg træt af at være så grådlabil :tie: Nu har jeg lige tudet over at jeg ikke kan overskue hvordan jeg skal holde min 30 års fødselsdag til sommer. I lørdags tudede jeg fordi jeg kedede mig, og dagen efter fordi jeg var irriteret over nogle småting med kæresten. Jeg er virkelig træt af, at jeg nærmest ikke kan snakke om noget som helst, uden at bryde ud i tårer :wacko:


Åh, det er så frustrerende, når man ikke kan kontrollere tårerne. :ae:

I går tudede jeg flere gange til fødselsforberedelse, fordi jeg blev så rørt. :rulle:


Ja, det er virkelig frustrerende. "Heldigvis" går det oftest ud over kæresten, som er god til at bære over med mig, når jeg igen igen flæber over mærkelige ting :P
Jeg er ikke startet på noget fødselsforberedelse endnu, men kan godt forestille mig at det også vil fremkalde nogle anfald :lol2:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 12. maj 2016, 19:39

Rigtig god bedring dr_bp - godt de opdagede det! Håber snart du føder. :kys:

Også et kram til alle jer med smerter.
Jeg var også inden graviditeten vant til daglige smerter fra hofteområdet, så jeg har egentlig været taknemmelig over, at det trods alt ikke er blevet alt for voldsomt under graviditeten - men jeg har jo også års øvelse i at skåne mig selv, det har nok hjulpet.
Håber I har mulighed for at tage det så roligt som muligt, det er frygteligt svært, når man er vant til at kunne meget mere. :ae:
Det der har hjulpet mig bedst gennem tiden i forhold til søvn er en ammepude. Jeg har en god stor, fast en - den har været markant bedre end en alm. pude, fordi den har det der knæk, så den følger benet, når det er lidt bøjet. Har også brugt den meget under begge ben, hvis jeg ligger på ryggen - den kan formes lidt efter behov og bliver liggende og støtter bedre end en alm. pude.

Den eneste "nye smerte" jeg har fået i graviditeten er fra halebenet. Den sidste uge har det været helt ulideligt, så jeg fik taget mig sammen og købt sådan en ring/krans-pude - indtil videre har det lettet. :gogo:

Vi var til fødselsforberedelse og rundvisning på fødegangen i går - det var faktisk rigtig rart at se en fødestue, det afmystificerede lige det hele lidt. Jeg glæder mig faktisk til at føde, min eneste frygt er bristninger, det kan jeg ikke lige kapere.

I dag har jeg præcis 2 mdr. til termin. :)
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 13. maj 2016, 08:32

Egentlig kommer det heller ikke som en overraskelse for mig med bækkenløsning. Har haft problemer med lænden siden teenageralderen. Den var et af de mange led der for mig var hypermobile. Men de seneste 2 år eller noget har lænden bare ikke givet mig smerter særligt ofte, så håbede nok lidt naivt på at slippe ;)

Jeg har købt sådan en u-pude og den har altså været guld værd. Den er den eneste grund til at jeg overhovedet får et par timer uafbrudt tror jeg. Den støtter både foran og bagpå nemlig.

Og så går jeg jo "heldigvis" ledig, så selvom jeg ikke altid kan styre mig fra at gå igang med et eller andet, så har jeg jo let ved at tage et hvil når jeg får brug for det.


Nøj, Danseprinsesse kun 2 mdr til! Jeg har 4 mdr til termin idag... Der er bare lang tid til!!
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 13. maj 2016, 08:36

Øv bøv - jeg har blærebetændelse IGEN. Det bekymrer mig lidt, synes jeg får plukveer af det, men er lidt i tvivl. Ved jo ikke helt hvordan det føles.
Men begynder på antibiotika i dag, så det forsvinder forhåbentlig snart.
I dag skal vi til MD scanning, så vi krydser fingre!!! :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 13. maj 2016, 08:38

Jeg fik mine plukveer i uge 15 pga. blærebetændelse sidste gang jeg var gravid. Det er helt normalt, sagde jm dengang.

Jeg fik plukveer igår og troede faktisk jeg havde blærebetændelse. Men nej.

Hos mig kan jeg mærke at livmoderen spænder op og bliver hård og gør ondt. Og så slipper det igen. Normalt gør det ikke ondt.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. maj 2016, 10:45

Snowdrop skrev:Egentlig kommer det heller ikke som en overraskelse for mig med bækkenløsning. Har haft problemer med lænden siden teenageralderen. Den var et af de mange led der for mig var hypermobile. Men de seneste 2 år eller noget har lænden bare ikke givet mig smerter særligt ofte, så håbede nok lidt naivt på at slippe ;)

Jeg har købt sådan en u-pude og den har altså været guld værd. Den er den eneste grund til at jeg overhovedet får et par timer uafbrudt tror jeg. Den støtter både foran og bagpå nemlig.

Og så går jeg jo "heldigvis" ledig, så selvom jeg ikke altid kan styre mig fra at gå igang med et eller andet, så har jeg jo let ved at tage et hvil når jeg får brug for det.


Nøj, Danseprinsesse kun 2 mdr til! Jeg har 4 mdr til termin idag... Der er bare lang tid til!!


Uh, den ser dejlig ud den pude. Hvad har du givet for sådan en?

Det er sjovt... på den ene side synes jeg tiden har sneglet sig af sted, fordi jeg bare glæder mig til at føde mit barn (og slippe for at være gravid) - og på den anden side, så er det gået sindssygt hurtigt, fordi lige om lidt KOMMER DER ET BARN. :shock: :genert:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. maj 2016, 11:17

Har I tænkt jer at lave en fødselsplan (eller tidligere haft en)?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 13. maj 2016, 11:28

Den er lidt dyr fra ny den der pude. Tror det er et sted mellem 900-1200 og det vist endda uden betræk :( Men jeg fandt den heldigvis brugt til en rigtig god pris. Så min har kostet 500 inkl to hjemmesyede betræk :)

Jeg er startet på en "ønskeliste" til fødslen men mon ikke den nok skal blive revideret mange gange inden dagen kommer.
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 13. maj 2016, 13:02

Danseprinsesse skrev:Har I tænkt jer at lave en fødselsplan (eller tidligere haft en)?


Jeg skrev en sidst.
Den var ikke så lang, men der stod at jeg under ingen omstændigheder ønskede bistik og ville kun tage imod ilt hvis jdm skønnede det var nødvendigt for min og babys sikkerhed.
det bliver det samme næste gang. Jeg er åben for alt andet.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 13. maj 2016, 15:17

Lulu skrev:
Danseprinsesse skrev:Har I tænkt jer at lave en fødselsplan (eller tidligere haft en)?


Jeg skrev en sidst.
Den var ikke så lang, men der stod at jeg under ingen omstændigheder ønskede bistik og ville kun tage imod ilt hvis jdm skønnede det var nødvendigt for min og babys sikkerhed.
det bliver det samme næste gang. Jeg er åben for alt andet.


Hvad er bistik?

Jeg kan mærke jeg virkelig ikke ved meget om fødsler, og ved derfor overhoved ikke hvor jeg skulle begynde, hvis jeg skulle lave en fødselsplan... :O

Vi er lige kommet hjem fra scanning. Det er en lille pige!! :love2:
Hun lå og holdte om begge fødder under hele scanningen, så det var lidt svært at få et ordentlig billede af hjertet, da hun krummede sådan sammen... :D
8
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"