Mad til bryllup.

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Mad til bryllup.

Indlægaf StripesAddict » 12. maj 2016, 19:31

.. hvad gjorde I/hvad fik I, hvor mange mennnesker var I og hvad kostede det?

(ligeledes med drikkevarer).

Vi er ved at indhente tilbud, men da det er den første større fest vi skal holde har vi absolut ingen idé om hvilken pris det kan gøres til.

På forhånd tak :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf girl_beat » 12. maj 2016, 20:24

Hmn... Måske du lige skal skære ud i pap, om det er catering ifm. et lånt/lejet lokale, eller maden som del af en total-pakke, du mener? :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf Mani » 12. maj 2016, 20:27

Altså vi lavede alle forberedelser på forhånd og havde så en kogekone på dagen samt nogle unge piger - det giver jo en noget andet pris end restaurant. Men hvad har I i tankerne?
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf StripesAddict » 12. maj 2016, 21:00

Vi har lokalet :)

Vi vil helst have nogen ud og lave maden - det skal ikke være fancy - vi vil gerne holde det helt low key. Bl.a. har vi været ude i noget med burgers :) vi bliver 60 mennesker.

Men egentlig ville jeg gerne bare høre hvad, det kan gøres til - dyrt som billigt :)

Vi havde snakket om at stå for det meste selv, men er vist alligevel endt med, at vi hellere vil betale os fra det.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf achillaxedprune » 13. maj 2016, 06:21

Vi havde bestilt lokaler, mad og fri bar på Frederiksberg, så jeg tænker, at det kan gøres billigere, men vi absolut ikke lå i den dyre ende pga. festen ikke varede hele aftenen og natten med. Det blev afholdt på vores 2-årsdag, hvilket var en onsdag. Vi holdte reception/bryllupsfest fra kl. ca. 14 - 22'ish, hvor gæsterne (omkring 50 mennesker) fik serveret mini-smørrebrød.

Jeg mener, at vi betalte lige under 30.000 kr. for mad og drikke og lokalerne var så gratis pga. vi købte mad og drikke der. Bryllupskagen var en gave fra min veninde, da jeg havde spurgt om hun ikke ville give mig/os sådan en i gave i stedet for noget mere traditionelt. Og det var så fin en idé og en rigtig hyggeligt ting, at kagen er lavet af en, man ved elsker en. :lun:

Her er et billede af nogle af de små minismørrebrød. Meningen var de skulle kunne spises i et par mundfulde, så man ikke behøvede kniv og gaffel.
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af achillaxedprune 13. maj 2016, 21:59, rettet i alt 2 gange.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf achillaxedprune » 13. maj 2016, 06:25

StripesAddict skrev:Vi har lokalet :)

Vi vil helst have nogen ud og lave maden - det skal ikke være fancy - vi vil gerne holde det helt low key. Bl.a. har vi været ude i noget med burgers :) vi bliver 60 mennesker.

Men egentlig ville jeg gerne bare høre hvad, det kan gøres til - dyrt som billigt :)

Vi havde snakket om at stå for det meste selv, men er vist alligevel endt med, at vi hellere vil betale os fra det.


Hvad med eventuelt sliders? Så kan I have en masse små forskellige typer burgers. :) og jeg vil helt klart anbefale jer at betale jer fra det! Lige med en ens brullyp, der skal man være ude til festen... No doubt!
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf Studsgaard » 13. maj 2016, 06:30

Til vores bryllup lavede vi næsten alt maden selv. (Det var planlagt som dobbelt fødselsdag, som blev ændret til bryllup) vi havde en til at hjælpe i køkkenet - så maden var ikke så dyr.

Nu skal vi om et par måneder holde kobberbryllup - der har vi lejet en fdf hytte, og vi får maden fra en lokal kogekone der bestyrer et forsamlingshus. For en lækker bufe skal vi give 140kr pr person. Det syntes jeg er billigt, og vi har får fået mad fra hende, og det har altid været rigtig godt.
Drikkevarer har jeg ingen ide om endnu, vi tager en tur til grænsen.

Vi havde også helstegt pattegris oppe at vende, når nu det skal være sådan en hygge fest, uden en masse formelt, så syntes vi også det passer godt. Men jeg endte med at bestemme og så blev det bufe
1
bralle
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. okt 2015, 08:33
Kort karma: 5
Likede indlæg: 76

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf bralle » 13. maj 2016, 06:40

Generelt kan I jo gøre som I synes. Det er jeres fest - I bestemmer. Jeg synes dog, at der skal være sammenhæng i tingene. Hvis man gerne vil have low-key mad, skal resten af festen også foregå i en rimeligt afslappet ånd. Hvis det er hele gøjemøget med hvid kjole, limousine, taler og forventning om at gæsterne møder op i det pæne skrud, så bør maden også ligge på samme niveau. Der synes jeg ikke burgere hører hjemme. Til en havefest med cocktails og fadøl kunne burgere være fint. Hos de allerbilligste catering firmaer kan du vel få 3 retter mad eller buffet for 100-150 kr pr. person- en kogekone kan sikkert lave suppe, steg og is for samme pris. Der er naturligvis ingen øvre grænse. Prisen afhænger naturligvis også af, om du betaler for lokalet særskilt, eller om lokale og betjening er en del af prisen på maden(som den typisk er på en restaurant)
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf Fru Sunshine » 13. maj 2016, 06:49

Vi betalte os fra det hele, men det var heller ikke low-key. Vi ville noget andet.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf girl_beat » 13. maj 2016, 07:45

Jeg ved ikke, om du kan bruge min sammenligning til så meget :) Vi har valgt en totalløsning på hotel med snacks/appetizers, bobler og øl/vand til lidt receptions-agtig minglen rundt efter vielsen, herefter buffet med forretter, (grill)hovedretter og desserter samt al tilhørende drikkelse, og til sidst kaffe/te og petit fours samt fri bar med øl/vand/vin/cocktails. I alt ender vi på en kuvertpris omkring 1100 kr. Et bud vil være at I sagtens kan gøre det for halve eller under, men hvis I ønsker et bredt udvalg af drikkelse gennem hele arrangementet, kan det godt løbe lidt op :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf Mani » 13. maj 2016, 10:10

Vores sidste fest var i et forsamlingshus - og vi havde en kok, som sørgede for 3 sindssygt lækre retter til 225 pr kuvert - derudover brugte vi ca. det halve på drikkevarer. Så havde vi udgifter til serveringspersonale, pynt, DJ & natmad.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf kidkomb » 13. maj 2016, 10:24

bralle skrev:Generelt kan I jo gøre som I synes. Det er jeres fest - I bestemmer. Jeg synes dog, at der skal være sammenhæng i tingene. Hvis man gerne vil have low-key mad, skal resten af festen også foregå i en rimeligt afslappet ånd. Hvis det er hele gøjemøget med hvid kjole, limousine, taler og forventning om at gæsterne møder op i det pæne skrud, så bør maden også ligge på samme niveau. Der synes jeg ikke burgere hører hjemme. Til en havefest med cocktails og fadøl kunne burgere være fint. Hos de allerbilligste catering firmaer kan du vel få 3 retter mad eller buffet for 100-150 kr pr. person- en kogekone kan sikkert lave suppe, steg og is for samme pris. Der er naturligvis ingen øvre grænse. Prisen afhænger naturligvis også af, om du betaler for lokalet særskilt, eller om lokale og betjening er en del af prisen på maden(som den typisk er på en restaurant)

Jeg vil bare sige, hvis nogen skulle sidde og føle sig sære, at vi kommer til at være i kæmpe hvidt skrud og hele pivetøjet og vi skal have pitabrød og spille pingvinfodbold.
For sådan ønsker bruden det....... :genert:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf Sophies-mor » 13. maj 2016, 10:30

kidkomb skrev:
bralle skrev:Generelt kan I jo gøre som I synes. Det er jeres fest - I bestemmer. Jeg synes dog, at der skal være sammenhæng i tingene. Hvis man gerne vil have low-key mad, skal resten af festen også foregå i en rimeligt afslappet ånd. Hvis det er hele gøjemøget med hvid kjole, limousine, taler og forventning om at gæsterne møder op i det pæne skrud, så bør maden også ligge på samme niveau. Der synes jeg ikke burgere hører hjemme. Til en havefest med cocktails og fadøl kunne burgere være fint. Hos de allerbilligste catering firmaer kan du vel få 3 retter mad eller buffet for 100-150 kr pr. person- en kogekone kan sikkert lave suppe, steg og is for samme pris. Der er naturligvis ingen øvre grænse. Prisen afhænger naturligvis også af, om du betaler for lokalet særskilt, eller om lokale og betjening er en del af prisen på maden(som den typisk er på en restaurant)

Jeg vil bare sige, hvis nogen skulle sidde og føle sig sære, at vi kommer til at være i kæmpe hvidt skrud og hele pivetøjet og vi skal have pitabrød og spille pingvinfodbold.
For sådan ønsker bruden det....... :genert:

Pingvinfodbold?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf kidkomb » 13. maj 2016, 10:39

Sophies-mor skrev:Pingvinfodbold?

Som almindelig fodbold, men man spiller med et kegleformet stykke pap foran øjnene, sådan at man kun kan se ud af et lille rundt hul ca 30cm fra øjnene.
Det er helt vanvittig morsomt.
Og man må gerne klæde om til joggintøj og danse på bordene.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Mad til bryllup.

Indlægaf Sophies-mor » 13. maj 2016, 11:50

kidkomb skrev:
Sophies-mor skrev:Pingvinfodbold?

Som almindelig fodbold, men man spiller med et kegleformet stykke pap foran øjnene, sådan at man kun kan se ud af et lille rundt hul ca 30cm fra øjnene.
Det er helt vanvittig morsomt.
Og man må gerne klæde om til joggintøj og danse på bordene.

Jeg forestillede mig, at man fik bundet benene sammen ved knæene, så man løb som en pingvin :-D
:genert:
2
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Fest og bryllup"