Levakovic bliver ikke udvist

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Pølsemix » 13. maj 2016, 04:10

Bad Samaritan skrev:
dykkersild skrev:Så har Højesteret talt og sigøjner Levakovic skal alligevel ikke udvises - hvad mener du om dommen.


Den er helt i trit med Danmarks officielle politik på udlændingeområdet. Arbejdsomme sjæle og andre formastelige, som kan udfordre den nye politiske korrekthed hvor indvandring er et kæmpemæssigt samfundsproblem skal for enhver pris strittes ud, mens skidesprællere som ham her, der er leveringsdygtig i hele sæsoner af historier om fejlslagen integration og fremmed farlighed, skal køres i stilling til at fucke nye generationer op... og dem Don Levakovic ikke får has på, skal politikerne nok få marginaliseret.


Næh, det er af hensyn til hans to børn.
2
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Pølsemix » 13. maj 2016, 04:30

Bad Samaritan skrev:
Pølsemix skrev:
Bad Samaritan skrev:
dykkersild skrev:Så har Højesteret talt og sigøjner Levakovic skal alligevel ikke udvises - hvad mener du om dommen.


Den er helt i trit med Danmarks officielle politik på udlændingeområdet. Arbejdsomme sjæle og andre formastelige, som kan udfordre den nye politiske korrekthed hvor indvandring er et kæmpemæssigt samfundsproblem skal for enhver pris strittes ud, mens skidesprællere som ham her, der er leveringsdygtig i hele sæsoner af historier om fejlslagen integration og fremmed farlighed, skal køres i stilling til at fucke nye generationer op... og dem Don Levakovic ikke får has på, skal politikerne nok få marginaliseret.


Næh, det er af hensyn til hans to børn.


Præcis. Vores politik dikterer, at den gode fremmede er ham som udgør et problem der kan sagsbehandles på i generationer - ham det totalt fortabte tilfælde, hvis halve dusin børn udgør 25 årsværk for en kommunal junta af sagsbehandlere, som aldrig har ønsket at integrere familien i første omgang, eller ham den tvivlsomt 18-årige afghaner som kan pakkes væk i en teltlejr og gøres til genstand for skæve blikke fra lokalsamfundet. Han er en god perker - ham der udgør et problem - for det kan vi forholde os til. Ham kan vi fælde dom over og gøre til poster-boy for alle de andre sigøjsere og alle de andre uledsagede flygtningebørn, som efterhånden er vokset op med mistænkeliggørelsen af deres blotte eksistens. De er gode perkere allesammen - på deres egen uintegrérbare måde! :)


Jep, højesteret består jo af en samling politikere :gogo:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf kidkomb » 13. maj 2016, 05:26

Så havde de fjernet de børn for længe siden.
Senest da det kom frem at den ene søns 16-årige (eller var hun 15?) barnebrud var blevet tvunget hertil og giftet mod sin vilje af hr farmand. Og at hun var blevet truet på livet til, at spille med på rollen i et dokumentarprogram om familien.
Hun bor nu i Norge, har et nyt navn og et hemmeligt liv.

Sig igen at det er børnenes tarv at blive der?
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf IrmaPigen » 13. maj 2016, 06:27

Måske du lige skulle undersøge hvor mange der har tiltrådt konventionen, inden du anfører "Vi kan da bare ændre den...."

http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... uroparådet
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf A 7 » 13. maj 2016, 06:36

IrmaPigen skrev:Måske du lige skulle undersøge hvor mange der har tiltrådt konventionen, inden du anfører "Vi kan da bare ændre den...."

http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... uroparådet

Det er ligegyldigt, hvor mange lande, der er med. Hvis man synes at en lov eller konvention er åbenlyst urimelig, så må man jo bruge sin indflydelse til at få den ændret. Og i øvrigt forstår jeg stadig ikke grunden til din lettere nedladende tone overfor debattører, der åbenbart ikke ved lige så meget som du gør.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf IrmaPigen » 13. maj 2016, 06:36

Skumfidusen skrev:
IrmaPigen skrev:Måske du lige skulle undersøge hvor mange der har tiltrådt konventionen, inden du anfører "Vi kan da bare ændre den...."

http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... uroparådet


Måske du skulle falde lidt ned og tale ordentligt, hvis du forventer jeg gider bruge tid på at diskutere noget som helst med dig.


Jeg synes jeg "taler" pænt. Og det står dig fuldstændig frit for om du vil debattere/diskutere med mig. Det er et frit land (med menneskerettigheder) så du kan sådan set bare lade være.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf IrmaPigen » 13. maj 2016, 06:40

A 7 skrev:
IrmaPigen skrev:Måske du lige skulle undersøge hvor mange der har tiltrådt konventionen, inden du anfører "Vi kan da bare ændre den...."

http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... uroparådet

Det er ligegyldigt, hvor mange lande, der er med. Hvis man synes at en lov eller konvention er åbenlyst urimelig, så må man jo bruge sin indflydelse til at få den ændret. Og i øvrigt forstår jeg stadig ikke grunden til din lettere nedladende tone overfor debattører, der åbenbart ikke ved lige så meget som du gør.


Jeg forholder mig faktisk til fakta og debatterer på et sagligt og oplyst grundlag. I stedet for at skrive "manden er en kriminel nasserøv, og han skal bare UD". Jeg er langt mere saglig end så mange andre her i tråden, som lader sig styre ad følelser frem for en rationel fornuft.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. maj 2016, 08:18

kidkomb skrev:Så havde de fjernet de børn for længe siden.
Senest da det kom frem at den ene søns 16-årige (eller var hun 15?) barnebrud var blevet tvunget hertil og giftet mod sin vilje af hr farmand. Og at hun var blevet truet på livet til, at spille med på rollen i et dokumentarprogram om familien.
Hun bor nu i Norge, har et nyt navn og et hemmeligt liv.

Sig igen at det er børnenes tarv at blive der?


Men det er jo to forskellige sager.
Højesteret har ikke forholdt sig til, om GL er god, neutral eller skadelig for sine børn. De er bl.a. kommet frem til, at det kommer på tværs af børnekonventionen at udvise ham, fordi mindreårige har ret til at have mulighed for at kunne omgås deres forældre, hvilket de ikke har, hvis faderen formenes adgang til det land, hvor de bor og er vokset op.
Sideløbende er det så op til de sociale myndigheder, om nødvendigt i samarbejde med domstolene, at sikre, at børnene ikke lider overlast i samværet med deres far. Om nødvendigt skal de kun se ham overvåget eller slet ikke.
Det er bare ikke det, Højesteret er gået ind i her, ligesom det med børnene ikke handler om GLs ret til at omgås sine børn.

På mig virker det også, som om de sociale myndigheder har begået fejl. Det kan man bare ikke på den måde rode ind i udvisningssagen.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf kidkomb » 13. maj 2016, 08:21

Cirkus: Det var en kommentar til Badsamaritans kommentar. Ikke som sådan til dommen.
Det fremgik ikke tydeligt nok. Sorry.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Akehurst2 » 13. maj 2016, 08:27

Bad Samaritan skrev:
Pølsemix skrev:Jep, højesteret består jo af en samling politikere :gogo:


Nå ja - og danske politikere blander sig jo ALDRIG i højesterets arbejde, vel? :lol:

Jeg siger i øvrigt ikke, at Højesteret føjer politikkerne. Dommen er hvad den er. Men ingen Højesteretsdommer vil nogensinde bede en dansk politiker om at holde kæft og respektere magtens tredeling (desværre) - og hvis du googlede ordet 'socialt svigt' burde der poppe et halvt hundrede billeder op af hele klanen som det første. Det handler KUN om ord - om hvad man kalder den totale ikke-beslutning det er at lade løjerne fortsætte - og det er sgu da ikke raketforskning, at dommen ikke har ret meget (hvis noget som helst overhovedet) med børnenes tarv at gøre... Hvis de nogensinde havde ligget staten på sinde, så havde de slet ikke stået med den sag i første omgang.


Arh, Tvind-sagen modsiger da den påstand lidt.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Pølsemix » 13. maj 2016, 13:42

Bad Samaritan skrev:
Pølsemix skrev:Jep, højesteret består jo af en samling politikere :gogo:


Nå ja - og danske politikere blander sig jo ALDRIG i højesterets arbejde, vel? :lol:

Jeg siger i øvrigt ikke, at Højesteret føjer politikkerne. Dommen er hvad den er. Men ingen Højesteretsdommer vil nogensinde bede en dansk politiker om at holde kæft og respektere magtens tredeling (desværre) - og hvis du googlede ordet 'socialt svigt' burde der poppe et halvt hundrede billeder op af hele klanen som det første. Det handler KUN om ord - om hvad man kalder den totale ikke-beslutning det er at lade løjerne fortsætte - og det er sgu da ikke raketforskning, at dommen ikke har ret meget (hvis noget som helst overhovedet) med børnenes tarv at gøre... Hvis de nogensinde havde ligget staten på sinde, så havde de slet ikke stået med den sag i første omgang.


Tredelingen gør at du ikke kan klandre højesteret for det, staten og det offentlige er ikke bare en stor samlet grå masse.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Modesty Blame » 13. maj 2016, 14:01

Jeg havde ikke forventet nogen anden afgørelse. Selv hvis børnenes tarv var irrelevant, så er manden jo altså opvokset her i landet. Han er vores selvskabte problem. Hvorfor skulle noget andet land acceptere en mand, der helt tydeligt er et produkt af Danmark?
4
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Akehurst2 » 13. maj 2016, 15:03

Modesty Blame skrev:Jeg havde ikke forventet nogen anden afgørelse. Selv hvis børnenes tarv var irrelevant, så er manden jo altså opvokset her i landet. Han er vores selvskabte problem. Hvorfor skulle noget andet land acceptere en mand, der helt tydeligt er et produkt af Danmark?


Ja, han er kommet hertil som 2-årig. Han er jo kun ikke-statsborger fordi han ikke kan opnå statsborgerskab med sit synderegister (vil jeg da i hvert fald formode).

Ikke fordi, jeg ikke gerne så ham ude af landet, men så skulle han jo have været udvist for længe siden.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Modesty Blame » 13. maj 2016, 15:38

En, jeg kender, fik afslag på statsborgerskab for 8 gram hash, og det var længe før DF kom til magten. Pågældende har sidenhen fået statsborgerskab, og det skulle da også bare mangle - pågældende er født i landet af en dansk mor. Men dengang fulgte man faderens statsborgerskab. Levakovic er vores problem. For mig er den ikke så meget længere.
1
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Thomas31 » 13. maj 2016, 17:18

IrmaPigen skrev:
A 7 skrev:
IrmaPigen skrev:Måske du lige skulle undersøge hvor mange der har tiltrådt konventionen, inden du anfører "Vi kan da bare ændre den...."

http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... uroparådet

Det er ligegyldigt, hvor mange lande, der er med. Hvis man synes at en lov eller konvention er åbenlyst urimelig, så må man jo bruge sin indflydelse til at få den ændret. Og i øvrigt forstår jeg stadig ikke grunden til din lettere nedladende tone overfor debattører, der åbenbart ikke ved lige så meget som du gør.


Jeg forholder mig faktisk til fakta og debatterer på et sagligt og oplyst grundlag. I stedet for at skrive "manden er en kriminel nasserøv, og han skal bare UD". Jeg er langt mere saglig end så mange andre her i tråden, som lader sig styre ad følelser frem for en rationel fornuft.


Og "rationel fornuft" er så at acceptere dette misbrug af menneskerettighedsbegrebet. Det holder ikke. I længden vil det bare udvande respekten for menneskettigheder og så ryger hele pakken. UK har allerede truet med at opsige konventioner netop grundet systemets perverse støtte til hærdede kriminelle. Norge har netopbrugt store ressourcer på at lade sig sagsøge af en kynisk massemorder. Men undskyld, det er nok ikke rationelt at kritisere dette. Måske Lundin skal have fri proces til at sagsøge staten, fordi han ikke må få den store tv-pakke.
Det er fint ikke at lade sig styre af følelser, men man kan også blive for ligeglad
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"