Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 12808
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 2567
Likede indlæg: 16187

Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2016, 18:57

Nej det er ikke 1. April, husk det når I læser nedenstående link!

"Stenstrup Kirkes organist lider angiveligt af overfølsomhed overfor elektromagnetiske stråler, som kommer fra mobiltelefoner og trådløse netværk.
Dette har fået menighedsrådet i Stenstrup-Lunde Kirker til at gå temmelig langt for at stille hende tilfreds.
Der er nemlig blevet trukket 30.000 kroner op af kirkekassen, så den kvindelige organist har kunne få en sølvpapirshat med fløjl på, tøj med sølvtrådsvævet stof og et nyt lag strålebeskyttende maling på kontoret."

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... er/6081684

Er det god og ordentlig medarbejderpleje/behandling eller er det lige i overkanten af, hvor langt man bør går for at imødekomme en medarbejder?
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 12808
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 2567
Likede indlæg: 16187

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2016, 18:59

På mig virker det lige i overkanten, men måske er det bare ordet sølvpapirshat jeg reagerer på? :gruble:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 1299
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 131
Likede indlæg: 2460

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf BlueBunny » 13. maj 2016, 19:02

Såfremt løsningen er sagligt/lægeligt begrundet så synes jeg det er ok.
30.000kr er ikke meget hvis alternativet er at der skal opsiges et samarbejde og findes en ny.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 6821

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Slettet bruger » 13. maj 2016, 19:03

Hun må godt nok være god til at spille orgel
4
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 12808
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 2567
Likede indlæg: 16187

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2016, 19:05

BlueBunny skrev:Såfremt løsningen er sagligt/lægeligt begrundet så synes jeg det er ok.
30.000kr er ikke meget hvis alternativet er at der skal opsiges et samarbejde og findes en ny.


"Beslutningen om købet er taget, selv om organistens sygdom ikke er anerkendt af Sundhedsstyrelsen. Alligevel mener hun, at pengene er givet godt. Organistens sygdom er forsvundet, hvilket dog også skyldes, at man har gjort det forbudt at have tændte mobiltelefoner i kirken. "
:gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 456
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 41
Likede indlæg: 624

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Daflo » 13. maj 2016, 19:08

:D Sølvpapirshat, det må da være en tanketorsk fra journalisten.

Hvis det er en god medarbejder synes jeg egentlig ikke 30.000 kr er at gå meget langt. Jeg hører tit om folk der bliver tildelt kurser eller personalegoder der koster langt mere, også fordi virksomheden vil holde på medarbejderen.
2
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 456
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 41
Likede indlæg: 624

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Daflo » 13. maj 2016, 19:09

Wizzze skrev:"Beslutningen om købet er taget, selv om organistens sygdom ikke er anerkendt af Sundhedsstyrelsen. Alligevel mener hun, at pengene er givet godt. Organistens sygdom er forsvundet, hvilket dog også skyldes, at man har gjort det forbudt at have tændte mobiltelefoner i kirken. "
:gruble:


Jeg ville nok have foreslået at de begyndte med at forbyde mobiltelefonerne, også se om det ikke var nok. Altså før jeg købte sølvpapirshatte til folk.
8
Slettet bruger
Likede indlæg: 6821

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Slettet bruger » 13. maj 2016, 19:12

Wizzze skrev:
BlueBunny skrev:Såfremt løsningen er sagligt/lægeligt begrundet så synes jeg det er ok.
30.000kr er ikke meget hvis alternativet er at der skal opsiges et samarbejde og findes en ny.


"Beslutningen om købet er taget, selv om organistens sygdom ikke er anerkendt af Sundhedsstyrelsen. Alligevel mener hun, at pengene er givet godt. Organistens sygdom er forsvundet, hvilket dog også skyldes, at man har gjort det forbudt at have tændte mobiltelefoner i kirken. "
:gruble:


Det er da en fremragende ting i sig selv!
5
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Indlæg: 3543
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:49
Kort karma: 471
Likede indlæg: 7990

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Rosa Espinosa » 13. maj 2016, 19:23

"...få en sølvpapirshat med fløjl på" - hvor er det bare en helt igennem fabelagtig sætning :lun: Det lyder som indledningen til et Casper og Mandril afsnit. Jeg ville se det.
15
Tak for tippet, du er bare alletiders, hej hej
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 1399
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 399
Likede indlæg: 3015

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Urtekussen » 13. maj 2016, 19:28

Hvad er koden for sølvpapirhat-smileyen?
2
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 12808
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 2567
Likede indlæg: 16187

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2016, 19:40

ShuruQ skrev:
Urtekussen skrev:Hvad er koden for sølvpapirhat-smileyen?


Tror ikke vi har en :gruble:.

Måske på tide at genoplive tråden om de uundværlige smilieys :danse:.


ork jo Billede

Billede Billede
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 10434
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 22608

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. maj 2016, 19:41

Hvis der er tale om et reelt fysisk problem, og der ikke er en konflikt omkring løsningen, bryder jeg mig faktisk ikke om ordvalget "stille tilfreds". Jeg synes ikke, at det er forkælet at ønske at kunne trives på sin arbejdsplads uden smerter.

Det eneste, jeg opfatter som et potentielt problem, er, at lidelsen måske i virkeligheden er psykisk betinget, hvorved hjælpen kan ende som en bjørnetjeneste.
8
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 7215
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 561
Likede indlæg: 10602

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Persnikedy » 13. maj 2016, 20:00

Det med sølvpapir hatten :lol:

men altså, det lyder virkelig ubehageligt. Jeg hælder dog mere til at det er psykisk
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 10434
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 22608

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. maj 2016, 20:11

Wizzze skrev:På mig virker det lige i overkanten, men måske er det bare ordet sølvpapirshat jeg reagerer på? :gruble:


Det tror jeg godt, at det kan være.
Hvis samme smerte var kommet pga. en forkert arbejdsstilling, allergi, dårligt indeklima eller lignende, ville du øjensynlig se anderledes på det.
Jeg tror, at man studser lidt, fordi den første association hos mange sikkert er "indbildt syge", og så virker initiativerne selvfølgelig meningsløse.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 10434
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 22608

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. maj 2016, 20:16

Rakel skrev:30.000kr er ret lidt, hvis det holder en person i jobbet som organist.

Visse steder i landet uden at kende det område, der nævnes, kan det være nærmest umuligt at finde en person med kompetence for kirkemusik/kirkeorgel og viden om at indgå i højmesse/kirkelige handlinger/menighedsarbejde og vil arbejde stort set alle weekender/helligdage foruden tjeneste på hverdage/aftener.

Som MR medlem havde jeg stemt for og set om de 30.000kr kunne afhjælpe problemet. Meget længere ville jeg næppe stemme for at gå.


Plus hvad det vil koste, hvis personen mister sit arbejde og måske på sigt skal langtidssygemeldes, undersøges på kryds og tværs, arbejdsprøves, osv.

Jeg synes som udgangspunkt, at det er al ære og respekt værd med et rummeligt arbejdsmarked.
2

Tilbage til "Generelt"