Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Singletråden

Indlægaf getitright » 13. maj 2016, 22:58

Jeg går med nogle overvejelser omkring dating, som jeg ikke helt kan finde ud af. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg er for komfortabel i den position, jeg er i nu. Altså, om jeg bare bliver ved med at stille mig tilfreds med at "have det godt", men ikke at have lyst til at ændre for meget, så der er potentiale til at jeg kan få det fantastisk. Grunden til, jeg tænker over det, er at jeg aldrig har datet en kvinde sådan rigtigt før - det er ligesom bare sket, de få gange, der er sket noget - og det vil være et stort, meget offentligt skridt på en eller anden måde, selvom jeg jo ikke behøver fortælle alle og enhver, at nu er jeg altså også begyndt at være sådan en rigtig lesbisk, der også dater (spøg til side: jeg ved godt, der ikke er nogen rigtig måde).

Altså. Jeg har det jo meget godt med bare at være mig (og har haft det sådan i efterhånden i mere end en håndfuld år) - men der er jo åbenlyst meget, der har ændret sig. Jeg har gået i lang tid og holdt tilbage på, hvem jeg egentlig er, og jeg er efterhånden ved at bryde ud af den rolle, ikke? Jeg var kort på tinder lige da jeg sprang ud (det er snart et års tid siden), men det var simpelthen for overvældende. Der var jeg overhovedet ikke klar. Og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om det stadig er det, der spøger og gør, at jeg holder mig tilbage med undskyldningen om, at jeg jo har det ganske udmærket nu. Og hvis det nu bare er fordi, jeg stadig har det fint med at være single, så synes jeg også, det er lidt røvet at gå halvhjertet ind i det.

Jeg ved egentlig ikke helt, hvad jeg vil med det her. Det var bare rart at få skrevet ned, og selvom jeg ikke skriver så meget i tråden, er jeg virkelig glad for den alligevel. I er så søde herinde. :blomst:
1
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Singletråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. maj 2016, 04:47

getitright skrev:Jeg går med nogle overvejelser omkring dating, som jeg ikke helt kan finde ud af. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg er for komfortabel i den position, jeg er i nu. Altså, om jeg bare bliver ved med at stille mig tilfreds med at "have det godt", men ikke at have lyst til at ændre for meget, så der er potentiale til at jeg kan få det fantastisk. Grunden til, jeg tænker over det, er at jeg aldrig har datet en kvinde sådan rigtigt før - det er ligesom bare sket, de få gange, der er sket noget - og det vil være et stort, meget offentligt skridt på en eller anden måde, selvom jeg jo ikke behøver fortælle alle og enhver, at nu er jeg altså også begyndt at være sådan en rigtig lesbisk, der også dater (spøg til side: jeg ved godt, der ikke er nogen rigtig måde).

Altså. Jeg har det jo meget godt med bare at være mig (og har haft det sådan i efterhånden i mere end en håndfuld år) - men der er jo åbenlyst meget, der har ændret sig. Jeg har gået i lang tid og holdt tilbage på, hvem jeg egentlig er, og jeg er efterhånden ved at bryde ud af den rolle, ikke? Jeg var kort på tinder lige da jeg sprang ud (det er snart et års tid siden), men det var simpelthen for overvældende. Der var jeg overhovedet ikke klar. Og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om det stadig er det, der spøger og gør, at jeg holder mig tilbage med undskyldningen om, at jeg jo har det ganske udmærket nu. Og hvis det nu bare er fordi, jeg stadig har det fint med at være single, så synes jeg også, det er lidt røvet at gå halvhjertet ind i det.

Jeg ved egentlig ikke helt, hvad jeg vil med det her. Det var bare rart at få skrevet ned, og selvom jeg ikke skriver så meget i tråden, er jeg virkelig glad for den alligevel. I er så søde herinde. :blomst:


Jeg forstår godt, hvad du mener, og det er et ret overset emne.
Kjeld Hom kom ind på det ved den første vielse af to med samme biologiske køn i Århus Domkirke, hvor han sagde, at glæden over, at det nu er muligt med sådan et ritual, og at der i det hele taget sker meget positivt på LGBTQ-området i disse år, hverken kan eller skal skygge for det forløb, der er gået forud. Sommetider kan man godt få det indtryk, at dybdegående mangel på accept af det ikke-heteronormative var sådan noget, som folk som Axel Axgil, Oscar Wilde og Harvey Milk blev udsat for, og som i dag primært findes i "primitive samfund" udenfor Vesteuropa, men der er altså mange, også yngre, LGBTQ-folk i eksempelvis Danmark, der slæber rundt på svære minder og ar efter af at være blevet udstødt, om det så er foregået åbenlyst eller latent, og henvist til hemmelighedskræmmeri og social selvkontrol.
Det er ikke noget, man bare lige kan smide væk, fordi samme samfund eller enkeltpersoner pludselig ret hurtigt finder på at være lige modsat og "omfavne det anderledes" (som om, men det er en anden snak).

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil tage hensyn til andre mennesker og ikke behandle dem halvhjertet, men samtidig synes jeg ikke, at en lidt eller meget svær fortid skal holde dig tilbage fra at se dig lidt omkring i forhold til en fremtidig partner. Det lader til, at du er ret reflekteret omkring dine følelser og din udvikling, og på den måde har du også et godt fundament for ikke at skade andre, fordi du kan sætte ord på, hvorfor du gør, som du gør, og dermed give andre en mulighed for at vælge til og fra.
3
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 14. maj 2016, 06:56

getitright skrev:Jeg går med nogle overvejelser omkring dating, som jeg ikke helt kan finde ud af. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg er for komfortabel i den position, jeg er i nu. Altså, om jeg bare bliver ved med at stille mig tilfreds med at "have det godt", men ikke at have lyst til at ændre for meget, så der er potentiale til at jeg kan få det fantastisk. Grunden til, jeg tænker over det, er at jeg aldrig har datet en kvinde sådan rigtigt før - det er ligesom bare sket, de få gange, der er sket noget - og det vil være et stort, meget offentligt skridt på en eller anden måde, selvom jeg jo ikke behøver fortælle alle og enhver, at nu er jeg altså også begyndt at være sådan en rigtig lesbisk, der også dater (spøg til side: jeg ved godt, der ikke er nogen rigtig måde).

Altså. Jeg har det jo meget godt med bare at være mig (og har haft det sådan i efterhånden i mere end en håndfuld år) - men der er jo åbenlyst meget, der har ændret sig. Jeg har gået i lang tid og holdt tilbage på, hvem jeg egentlig er, og jeg er efterhånden ved at bryde ud af den rolle, ikke? Jeg var kort på tinder lige da jeg sprang ud (det er snart et års tid siden), men det var simpelthen for overvældende. Der var jeg overhovedet ikke klar. Og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om det stadig er det, der spøger og gør, at jeg holder mig tilbage med undskyldningen om, at jeg jo har det ganske udmærket nu. Og hvis det nu bare er fordi, jeg stadig har det fint med at være single, så synes jeg også, det er lidt røvet at gå halvhjertet ind i det.

Jeg ved egentlig ikke helt, hvad jeg vil med det her. Det var bare rart at få skrevet ned, og selvom jeg ikke skriver så meget i tråden, er jeg virkelig glad for den alligevel. I er så søde herinde. :blomst:

For komfortabel i forhold til hvad?

Det med dating er et tveægget sværd, og de fleste singler, jeg kender, bruger det kun i perioder. Det er nemlig meget overvældende med de mange fremmede, der skal forestille potentielle kærester, altså det mest intime forhold, man kan have. Det er hårdt for de fleste, og jeg forestiller mig, at det er særligt hårdt i din situation.

Måske er du i en situation, hvor det er bedre at gøre noget andet. Nu ved jeg ikke, hvor stor en by, du kommer fra, men gå til koncerter og arrangementer eller i byen, og hvis det bliver til noget flirt, eller du får en piges nummer, så fedt, men ellers har du en god oplevelse uden.
3
Livslinjen: 70 201 201
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Singletråden

Indlægaf Muspel » 14. maj 2016, 07:20

Jeg skal på date i eftermiddag. Han virker rigtig sød, og jeg glæder mig. Men samtidig har jeg også lidt 'Well om ikke andet, bliver det sikkert hyggeligt at drikke en øl med ham' - så er ikke helt flyvende af forventninger. Men synes også, de gange, jeg har været det - så er jeg blevet slemt skuffet næsten hver gang.

Han er i øvrigt 46 :-D
3
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 14. maj 2016, 07:26

Muspel skrev:Jeg skal på date i eftermiddag. Han virker rigtig sød, og jeg glæder mig. Men samtidig har jeg også lidt 'Well om ikke andet, bliver det sikkert hyggeligt at drikke en øl med ham' - så er ikke helt flyvende af forventninger. Men synes også, de gange, jeg har været det - så er jeg blevet slemt skuffet næsten hver gang.

Han er i øvrigt 46 :-D

Jeg håber du får en god date :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 14. maj 2016, 07:28

Godmorgen :wave:

Jeg skal bruge lørdag på projektopgave og senere skal jeg i biffen med en veninde. Det glæder jeg mig rigtig meget til. I morgen står den ligeledes på projekt inden jeg skal ud og spise med hele familien som vi altid gør pinsesøndag.

Det bliver en god weekend, for det har jeg besluttet :)
4
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 14. maj 2016, 08:33

Liseletpåtå skrev:Hej hej :genert:



Vi skal ha detaljer! Kom i sving!
3
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 14. maj 2016, 09:03

Liseletpåtå skrev:Mig og fri bar er en virkelige dårlig idé...


Det ville det altså også være for mit vedkommende :genert:
0
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Singletråden

Indlægaf getitright » 14. maj 2016, 09:11

DetSorteCirkus skrev:Jeg forstår godt, hvad du mener, og det er et ret overset emne.
Kjeld Hom kom ind på det ved den første vielse af to med samme biologiske køn i Århus Domkirke, hvor han sagde, at glæden over, at det nu er muligt med sådan et ritual, og at der i det hele taget sker meget positivt på LGBTQ-området i disse år, hverken kan eller skal skygge for det forløb, der er gået forud. Sommetider kan man godt få det indtryk, at dybdegående mangel på accept af det ikke-heteronormative var sådan noget, som folk som Axel Axgil, Oscar Wilde og Harvey Milk blev udsat for, og som i dag primært findes i "primitive samfund" udenfor Vesteuropa, men der er altså mange, også yngre, LGBTQ-folk i eksempelvis Danmark, der slæber rundt på svære minder og ar efter af at være blevet udstødt, om det så er foregået åbenlyst eller latent, og henvist til hemmelighedskræmmeri og social selvkontrol.
Det er ikke noget, man bare lige kan smide væk, fordi samme samfund eller enkeltpersoner pludselig ret hurtigt finder på at være lige modsat og "omfavne det anderledes" (som om, men det er en anden snak).

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil tage hensyn til andre mennesker og ikke behandle dem halvhjertet, men samtidig synes jeg ikke, at en lidt eller meget svær fortid skal holde dig tilbage fra at se dig lidt omkring i forhold til en fremtidig partner. Det lader til, at du er ret reflekteret omkring dine følelser og din udvikling, og på den måde har du også et godt fundament for ikke at skade andre, fordi du kan sætte ord på, hvorfor du gør, som du gør, og dermed give andre en mulighed for at vælge til og fra.


Det har du (og Kjeld Hom) nemlig ret i. Til daglig føler jeg ikke, at jeg er hæmmet, men det er ikke alle i min omgangskreds, der kender til min seksualitet - og det behøver de nødvendigvis heller ikke, for det er jo ikke hele min identitet, men omvendt er jeg stadig påpasselig med, hvem jeg taler med det om. Det er ikke altid, der er så højt til loftet, selvom Danmark som nation gerne vil prale med det.

Efter at have skrevet indlægget i går aftes, er det også det, jeg selv er kommet frem til. Hvis jeg bare er ærlig over for dem, jeg møder (og mig selv, ikke mindst), skal det nok gå godt. Tak for dit svar, det rørte mig rigtigt meget. :kys:
3
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Singletråden

Indlægaf getitright » 14. maj 2016, 09:19

Rapfisk skrev:For komfortabel i forhold til hvad?

Det med dating er et tveægget sværd, og de fleste singler, jeg kender, bruger det kun i perioder. Det er nemlig meget overvældende med de mange fremmede, der skal forestille potentielle kærester, altså det mest intime forhold, man kan have. Det er hårdt for de fleste, og jeg forestiller mig, at det er særligt hårdt i din situation.

Måske er du i en situation, hvor det er bedre at gøre noget andet. Nu ved jeg ikke, hvor stor en by, du kommer fra, men gå til koncerter og arrangementer eller i byen, og hvis det bliver til noget flirt, eller du får en piges nummer, så fedt, men ellers har du en god oplevelse uden.


For komfortabel i forhold til, at jeg er bange for, at jeg bruger det, at jeg har det godt med at være single, som en undskyldning for ikke at komme ud og møde en potentiel partner. Det kan godt være, det lyder lidt fjollet - men at det fungerer som en eller anden forsvarsmekanisme fordi, jeg er bange for at springe ud i datingverden. :stoned:

Dating er nemlig hårdt, uanset hvilket køn, man er til. Jeg har jo prøvet det et par gange før, og det kan godt være, det er for at spare mig selv for dårlige oplevelser, at jeg lader være med at prøve.
Jeg bor i en af de større byer i Danmark, men problemet med dit forslag er, at jeg er så frygteligt genert. Jeg øver mig dog i at gøre det, for som du skriver, kan det næsten kun blive til gode oplevelser, uanset udfald. Et par af mine veninder har også lovet mig, at vi snart skal en tur på g-bar, så det kan være, jeg lige skal hive fat i dem igen. :gruble:
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Singletråden

Indlægaf Skralde » 14. maj 2016, 09:43


For komfortabel i forhold til, at jeg er bange for, at jeg bruger det, at jeg har det godt med at være single, som en undskyldning for ikke at komme ud og møde en potentiel partner. Det kan godt være, det lyder lidt fjollet - men at det fungerer som en eller anden forsvarsmekanisme fordi, jeg er bange for at springe ud i datingverden.
:stoned:

Dating er nemlig hårdt, uanset hvilket køn, man er til. Jeg har jo prøvet det et par gange før, og det kan godt være, det er for at spare mig selv for dårlige oplevelser, at jeg lader være med at prøve.
Jeg bor i en af de større byer i Danmark, men problemet med dit forslag er, at jeg er så frygteligt genert. Jeg øver mig dog i at gøre det, for som du skriver, kan det næsten kun blive til gode oplevelser, uanset udfald. Et par af mine veninder har også lovet mig, at vi snart skal en tur på g-bar, så det kan være, jeg lige skal hive fat i dem igen. :gruble:[/quote]

Sådanne tanker har jeg også ofte tænkt og jeg er ret sikker på, for mit eget vedkommende at det netop er en forsvarsmekaniske. Jeg har overhovedet ikke løsningen på det, men jeg tænker at det måske er meget rart alligevel at vide at du ikke er alene :kys:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Singletråden

Indlægaf Skralde » 14. maj 2016, 09:44

Liseletpåtå skrev:Ja jeg kom afsted og det var fantastisk. Lige da jeg ankom, var der to søde kvinder, der spurgte om jeg ville sidde ved dem. Og så gik det ellers der ud af, man skulle så tror at jeg til en singlefest med en masse på min egen alder, nemt kunne finde en der var passende at bage på. Nej nej jeg gav selvfølgelig mit nr til den 10 år yngre bartender.... :nerve: :-D


Hvor er det fedt at du endte med at tage afsted :gogo:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Singletråden

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. maj 2016, 09:50

Liseletpåtå skrev:Ja jeg kom afsted og det var fantastisk. Lige da jeg ankom, var der to søde kvinder, der spurgte om jeg ville sidde ved dem. Og så gik det ellers der ud af, man skulle så tror at jeg til en singlefest med en masse på min egen alder, nemt kunne finde en der var passende at bage på. Nej nej jeg gav selvfølgelig mit nr til den 10 år yngre bartender.... :nerve: :-D


Du endte da i hvert fald med at få nogle nye FB-venskaber :lol: ikke fordi jeg snager, men af en eller anden grund fik jeg op til flere notitser om at nu var du blevet venner med den og den :stoned: :-D
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Singletråden

Indlægaf getitright » 14. maj 2016, 11:21

Skralde skrev:
For komfortabel i forhold til, at jeg er bange for, at jeg bruger det, at jeg har det godt med at være single, som en undskyldning for ikke at komme ud og møde en potentiel partner. Det kan godt være, det lyder lidt fjollet - men at det fungerer som en eller anden forsvarsmekanisme fordi, jeg er bange for at springe ud i datingverden.
:stoned:

Dating er nemlig hårdt, uanset hvilket køn, man er til. Jeg har jo prøvet det et par gange før, og det kan godt være, det er for at spare mig selv for dårlige oplevelser, at jeg lader være med at prøve.
Jeg bor i en af de større byer i Danmark, men problemet med dit forslag er, at jeg er så frygteligt genert. Jeg øver mig dog i at gøre det, for som du skriver, kan det næsten kun blive til gode oplevelser, uanset udfald. Et par af mine veninder har også lovet mig, at vi snart skal en tur på g-bar, så det kan være, jeg lige skal hive fat i dem igen. :gruble:


Sådanne tanker har jeg også ofte tænkt og jeg er ret sikker på, for mit eget vedkommende at det netop er en forsvarsmekaniske. Jeg har overhovedet ikke løsningen på det, men jeg tænker at det måske er meget rart alligevel at vide at du ikke er alene :kys:[/quote]

Det hjælper rigtigt meget. Tak :kys:
1
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Singletråden

Indlægaf A 7 » 14. maj 2016, 11:22

ManicNinja skrev:
Bliver nysgerrig efter at høre fra "den anden side" :genert: Havde I bare været på en enkelt date eller? Og hvad skrev du? (Hvis du har lyst at indvie os andre i det).

Ja.
Jeg skrev bare noget i retning af at jeg ikke havde følelsen af at det kunne føre til noget, og derfor ikke syntes, vi skulle ses igen.
Jeg havde været nødt til at udsætte både første og den næste date, pga. forskellige ting. Det troede hun så bagefter at jeg havde løjet om. :/
0

Tilbage til "Forhold og sex"