Eurovision Song Contest 2016

Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf McFurPants » 14. maj 2016, 13:26

DetSorteCirkus skrev:Jeg skal i bad om lidt og så ud og købe ind til min græske salat, som er det eneste, jeg har skulle sørge for til i aften.
Min veninde laver andebryster med kartoffelragout og tyttebærsovs til :savl:, for vi blev simpelthen nødt til at ændre menuen, da jeg fandt and til 5 kr. stykket.
Desserten bliver der ikke pillet ved. Det er banana split på "autoriserede tallerkener", dvs. ovale. Min veninde er så glad for, at hun på loppemarked har fundet en til, så der nu er den samme slags til os alle tre :lol:

Vi kører med vores egen meget indviklede hjemmelavede stemmeseddel, som er blevet opdateret og printet, så ja, vi er vist ret godt med :)

ESC - det er ikke en hobby, det er en livsstil.


Hvad er kartoffelragout? Jeg elsker kartofler i næsten alle former og har aldrig hørt om kartoffelragout. Er jeg mon gået glip af en lækker kartoffelret hele mit liv? :panik:

Jeg er faktisk ret syg i denne uge med søvnløshed værre end jeg nogensinde har haft, hovedpine og næsten konstant tankemylder.Derfor skal vi bare have købte frysepizzaer i aften. Jeg havde mægtige ambitioner om lækker mad og dessert før denne uges "undtagelsestilstand" ramte, men det må blive en anden gang. Vi har været en tur ved vores lokale købmand i dag (dejligt med kølig vind i ansigtet efter resten af ugens hedebølge) for at købe ind til i aften.

Hvis energien tillader det: står den på Jordbær i Jordbær med Tung-blød Vanilliecreme (har endelig genfundet Meyers opskrift fra 90'erne :savl: ). Ellers bliver det til jordbær med fløde(skum), som den forlovede også kan tilberede. Vi har også chips, hjemmelavet dulce de leche, æbler (skønne at spise i både med dulce de leche), skærekage, kaffe til den forlovede og cola til mig.
1
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf McFurPants » 14. maj 2016, 13:28

Neenah skrev:Jeg er klar!

IMG_20160514_135501.jpg


:ivrig: Hvad er der i?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. maj 2016, 13:30

[Teknikken driller]
Senest rettet af DetSorteCirkus 14. maj 2016, 13:33, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. maj 2016, 13:31

Faceless skrev:Det må du lige uddybe.

Jeg har bare et ark med samtlige finalelande + deres nummer i afstemningen.


Vi har flg. kategorier pr. sang:
SANG
SHOW
EFFEKTER
ESC-TRADITION
MODULATION

De fire første bedømmer vi på en skala fra 0 til 5, og så kan sangen, uanset kvalitet i øvrigt, få et ekstra point, hvis sangeren til sidst modulerer, altså går en tone op.

Min veninde er BA i Musikvidenskab og spiller og komponerer også selv (omend noget helt, helt andet end mgp :lol: ), så det er faktisk et ekstra krydderi til aftenen at nørde så meget med de point, og vi har altid nogle helt off vindere i forhold til det rigtige resultat. Sidste år blev det Østrig, der fik 0 point i ESC's egen afstemning.
3
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf McFurPants » 14. maj 2016, 13:40

Faceless skrev:Jeg hepper stadig på min lille skæve underdog, Georgien.

Men jeg kunne godt se Ukraine komme bagfra og snuppe det hele. Deres sang er bare strøjet til tops i alle meningsmålingerne/odds udbyder hen over den seneste uge.
Hvis den vinder, bliver det lige som i 2009 hvor Norge vandt med Fairytale, en sang jeg tilstadighed ikke kan lytte til, uden det skærer i mine øre. :tie:


En halv time før hver semifinale har der i Holland været et forshow hvor de har vist store bidder af udvalgte numre (videoerne landende har produceret). Det har været dem, der var særligt gode og dem, der var særligt dårlige/sære/spøjse/usædvanlige. I det show var Bulgariens sang selvfølgelig med og jeg synes den var hæslig!

Da jeg så hørte den i torsdags var jeg fuldstændig :dåne: med gåsehud. Det hele passede bare sammen. Sceneshowet, hendes vokal, stemningen, temaet. Jeg er lidt solgt nu :) Jeg synes også det er en sang, der er langt mere interessant end Ruslands sang er.
Senest rettet af McFurPants 14. maj 2016, 13:42, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Faceless » 14. maj 2016, 13:40

DetSorteCirkus skrev:
Faceless skrev:Det må du lige uddybe.

Jeg har bare et ark med samtlige finalelande + deres nummer i afstemningen.


Vi har flg. kategorier pr. sang:
SANG
SHOW
EFFEKTER
ESC-TRADITION
MODULATION

De fire første bedømmer vi på en skala fra 0 til 5, og så kan sangen, uanset kvalitet i øvrigt, få et ekstra point, hvis sangeren til sidst modulerer, altså går en tone op.

Min veninde er BA i Musikvidenskab og spiller og komponerer også selv (omend noget helt, helt andet end mgp :lol: ), så det er faktisk et ekstra krydderi til aftenen at nørde så meget med de point, og vi har altid nogle helt off vindere i forhold til det rigtige resultat. Sidste år blev det Østrig, der fik 0 point i ESC's egen afstemning.

Fantastisk! :D
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. maj 2016, 13:42

McFurPants skrev:Hvad er kartoffelragout? Jeg elsker kartofler i næsten alle former og har aldrig hørt om kartoffelragout. Er jeg mon gået glip af en lækker kartoffelret hele mit liv? :panik:


Det ved jeg i aften, når jeg har smagt det :lol:
Opskriften er her: https://www.aarstiderne.com/Opskrifter/ ... ffelragout
Min veninde har så skiftet broccoli-tingen ud med tyttebærsovs, fordi hun havde det i forvejen.
0
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Faceless » 14. maj 2016, 13:56

Jeg skal da have hængt mine broderede flag op!

Projektet er ikke færdig endnu, mangler stadig en del flag (har lavet 33). Men alle de gamle sovjetlande har de samme tre farver (Ruslands) og så et virkelig kompliceret våbenskjold. Og når man selv sidder og laver mønstrene, er det altså ikke bare sådan liiige.

– Kan se jeg skal have sat tråd til ophængning bag på flere af dem først.
Bum, bum, hvor er nu den tråd jeg bruger til det . . .

(Lagt i alfabetisk rækkefølge på engelsk.)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf McFurPants » 14. maj 2016, 14:00

DetSorteCirkus skrev:
McFurPants skrev:Hvad er kartoffelragout? Jeg elsker kartofler i næsten alle former og har aldrig hørt om kartoffelragout. Er jeg mon gået glip af en lækker kartoffelret hele mit liv? :panik:


Det ved jeg i aften, når jeg har smagt det :lol:
Opskriften er her: https://www.aarstiderne.com/Opskrifter/ ... ffelragout
Min veninde har så skiftet broccoli-tingen ud med tyttebærsovs, fordi hun havde det i forvejen.


Det lyder såmænd meget lækkert, men jeg har svært ved at se hvordan det er en ragout. Et eller andet skulle Årstiderne jo kalde det, men ragout? :-p
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. maj 2016, 14:00

Jeg begynder at have et forsigtigt håb for Georgien.
Selvfølgelig vinder de ikke, men hvis de kom i top 10 (eller bare fik et tocifret pointtal :lol: ), ville det jo også være en lille sensation.

Jeg tror, at bookmakerne har taget fejl af dem, fordi de har misfortolket bandets anderledeshed og smidt dem i gimmick-krogen pga. deres musikvideo, men sangen lyder ikke, som den gør, for at være påtaget speciel. Den tilhører bare en anden genre, end den typiske ESC-sang gør, og da bandet faktisk mestrer denne genre, så det bliver autentisk og ikke bare plastikrock/indie, gider folk godt høre på det.
Hvis UK ikke giver dem point, bliver jeg virkelig skuffet :(
1
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf McFurPants » 14. maj 2016, 14:04

Faceless skrev:Jeg skal da have hængt mine broderede flag op!

Projektet er ikke færdig endnu, mangler stadig en del flag (har lavet 33). Men alle de gamle sovjetlande har de samme tre farver (Ruslands) og så et virkelig kompliceret våbenskjold. Og når man selv sidder og laver mønstrene, er det altså ikke bare sådan liiige.

– Kan se jeg skal have sat tråd til ophængning bag på flere af dem først.
Bum, bum, hvor er nu den tråd jeg bruger til det . . .

(Lagt i alfabetisk rækkefølge på engelsk.)


Ej hvor er du vildt dygtig! Jeg er SÅ imponeret over du selv har lavet mønstre til dem der har symboler udover de "klassiske" streger osv. Jeg skal begynde på at brodere, når jeg får det lidt bedre. Har brugt en bid af mine gavepenge (fødsesldag i 2. halvdel af april) på et kit, en brugt grundbog (bogen blev læst færdig i onsdag nats søvnløshed) og andet broderihejs og jeg er så fristet til at købe mig fattig i ting og sager :)
0
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf McFurPants » 14. maj 2016, 14:08

Det er forresten lige gået op for mig at jeg sad med næsen begravet i min telefon (var jo i denne tråd, jo) i tirsdags, da Rusland var på scenen, så min bedømmelse af at Ruslands bidrag er kedeligt er udelukkende baseret på det man kunne høre.... sceneshowet missede jeg :fløjt: Jeg mener dog stadig at sangen er for kedelig til at vinde. Forestil jer hvis Eurovision konkurrencen var en radiokonkurrence og der ikke var kostumer, glitter, dans og hejs :-D
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Anilara » 14. maj 2016, 14:10

Faceless skrev:Jeg skal da have hængt mine broderede flag op!

Projektet er ikke færdig endnu, mangler stadig en del flag (har lavet 33). Men alle de gamle sovjetlande har de samme tre farver (Ruslands) og så et virkelig kompliceret våbenskjold. Og når man selv sidder og laver mønstrene, er det altså ikke bare sådan liiige.

– Kan se jeg skal have sat tråd til ophængning bag på flere af dem først.
Bum, bum, hvor er nu den tråd jeg bruger til det . . .

(Lagt i alfabetisk rækkefølge på engelsk.)

Hvor er det fedt!
Måske et dumt spørgsmål, men er broderi og korssting det samme egentlig? For jeg lærte korssting i folkeskolen, og det var ret hyggeligt.. Og nu bliver jeg jo næsten helt inspireret. :)
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf 2SHY » 14. maj 2016, 14:13

Pyyyh... Der er blevet støvsuget, ordnet lidt praktisk i Harald Nyborg og THansen, salaten til wraps er lavet, løg til kødet er hakket, guacemolen er lavet. Og nu har jeg smidt mig på sengen og slapper af til at min veninde kommer kl 16:30 :)

Hvis jeg ikke når at kigge forbi i aften så rigtig god aften til jer alle sammen! :banan:
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. maj 2016, 14:14

Vidste i, at finalen i 1964 i København er berømt for en politisk happening?

Midt i showet sprang der en aktivist ind på scenen med et banner, der opfordrede til boykot af Spanien og Portugals daværende diktatorer Franco og Salazar. Begge lande var med i finalen.

Det er helt gået min næse forbi.

Billede

Jeg kunne desværre ikke finde et billede med banneret.
1

Tilbage til "Film og TV"