Eurovision Song Contest 2016

Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Faceless » 14. maj 2016, 14:15

McFurPants skrev:Ej hvor er du vildt dygtig! Jeg er SÅ imponeret over du selv har lavet mønstre til dem der har symboler udover de "klassiske" streger osv. Jeg skal begynde på at brodere, når jeg får det lidt bedre. Har brugt en bid af mine gavepenge (fødsesldag i 2. halvdel af april) på et kit, en brugt grundbog (bogen blev læst færdig i onsdag nats søvnløshed) og andet broderihejs og jeg er så fristet til at købe mig fattig i ting og sager :)

Det er også ret hyggeligt, men de der våbenskjold er en udfordring, da det er "Børne"-broderistof, jeg bruger, hvilket vil sige at der er begrænset antal broderkryds pr flag. Nogle gange kunne jeg virkelig godt ønske mig flere, for det skulle jo også gerne ligne bare lidt.

McFurPants skrev:Det er forresten lige gået op for mig at jeg sad med næsen begravet i min telefon (var jo i denne tråd, jo) i tirsdags, da Rusland var på scenen, så min bedømmelse af at Ruslands bidrag er kedeligt er udelukkende baseret på det man kunne høre.... sceneshowet missede jeg :fløjt: Jeg mener dog stadig at sangen er for kedelig til at vinde. Forestil jer hvis Eurovision konkurrencen var en radiokonkurrence og der ikke var kostumer, glitter, dans og hejs :-D

Du beskriver så hvordan det var da ESC begyndte for 61 år siden, hvor flere lande blot sendte det som en radio udsendelse. :lol:
1
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Faceless » 14. maj 2016, 14:17

Anilara skrev:Hvor er det fedt!
Måske et dumt spørgsmål, men er broderi og korssting det samme egentlig? For jeg lærte korssting i folkeskolen, og det var ret hyggeligt.. Og nu bliver jeg jo næsten helt inspireret. :)

Ja, det er jeg ret sikker på. Dette er i hvert fald broderet med tyk tråd—som i den slags tråd man hækler med.
Jeg oplever at blive forvirret når jeg går ned i finere broderier, selvom jeg faktisk har en stor julekalender jeg virkelig gerne vil have lavet, men det bliver bare ved med at gå galt for mig. Disse flag er noget lettere at gå til :-D
1
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Faceless » 14. maj 2016, 14:18

2SHY skrev:Pyyyh... Der er blevet støvsuget, ordnet lidt praktisk i Harald Nyborg og THansen, salaten til wraps er lavet, løg til kødet er hakket, guacemolen er lavet. Og nu har jeg smidt mig på sengen og slapper af til at min veninde kommer kl 16:30 :)

Hvis jeg ikke når at kigge forbi i aften så rigtig god aften til jer alle sammen! :banan:

I lige måde. :)
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. maj 2016, 14:26

Faceless, du kender dem sikkert allerede, men for en sikkerheds skyld vil jeg lige nævne Kasabian, der spiller samme slags musik som vores kære Georgien.





Der er da egentlig også noget The Faint over dem :gruble:



Og en lille smule Black Rebel Motorcycle Club.

2
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Faceless » 14. maj 2016, 14:43

DetSorteCirkus skrev:Faceless, du kender dem sikkert allerede, men for en sikkerheds skyld vil jeg lige nævne Kasabian, der spiller samme slags musik som vores kære Georgien.

Jep. Har Empire og West Ryder Pauper Lunatic Asylum på iTunes. :)

Apropos . . . :afro:

0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf McFurPants » 14. maj 2016, 14:52

Faceless skrev:
Anilara skrev:Hvor er det fedt!
Måske et dumt spørgsmål, men er broderi og korssting det samme egentlig? For jeg lærte korssting i folkeskolen, og det var ret hyggeligt.. Og nu bliver jeg jo næsten helt inspireret. :)

Ja, det er jeg ret sikker på. Dette er i hvert fald broderet med tyk tråd—som i den slags tråd man hækler med.
Jeg oplever at blive forvirret når jeg går ned i finere broderier, selvom jeg faktisk har en stor julekalender jeg virkelig gerne vil have lavet, men det bliver bare ved med at gå galt for mig. Disse flag er noget lettere at gå til :-D


Ifølge min bog om korssting er korssting broderi, men alt broderi er ikke korssting :)

Og tilbage til emnet (jeg føler mig så rebelsk, når jeg starter en sætning med "Og" :devil: ) Jeg er i fuld gang med at lave den jordbærdessert jeg nævnte tidligere i tråden. Min vanillestang var så tør at den knækkede da jeg forsøgte at folde den ud, så den er lagt i næsten-kogende vand for at bløde op. Jeg savner danske vanillestænger! Hollænderne sælger dem foldet på midten i en lille forseglet plastikpose - 1 ad gangen, selvfølgelig. Selvom de er helt friske er de tørrere end jeg nogensinde har oplevet en dansk vanillestang i tube :whine:

Jeg er vist lidt hyperaktiv i dag, så jeg håber virkelig ikke jeg går omkuld før/midt i showet. Undskylder også for alt min rablen i tråden :blush:
1
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf McFurPants » 14. maj 2016, 15:18

DetSorteCirkus skrev:Vidste i, at finalen i 1964 i København er berømt for en politisk happening?

Midt i showet sprang der en aktivist ind på scenen med et banner, der opfordrede til boykot af Spanien og Portugals daværende diktatorer Franco og Salazar. Begge lande var med i finalen.

Det er helt gået min næse forbi.

Billede

Jeg kunne desværre ikke finde et billede med banneret.


Det er også gået min næse forbi. Jeg synes det er lidt dejligt at høre at det ikke var helt så pænt og borgerligt, som jeg altid synes det fremstår når DR viser klip fra den finale :D
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Maoam » 14. maj 2016, 15:18

McFurPants skrev:
Og tilbage til emnet (jeg føler mig så rebelsk, når jeg starter en sætning med "Og" :devil: ) Jeg er i fuld gang med at lave den jordbærdessert jeg nævnte tidligere i tråden. Min vanillestang var så tør at den knækkede da jeg forsøgte at folde den ud, så den er lagt i næsten-kogende vand for at bløde op. Jeg savner danske vanillestænger! Hollænderne sælger dem foldet på midten i en lille forseglet plastikpose - 1 ad gangen, selvfølgelig. Selvom de er helt friske er de tørrere end jeg nogensinde har oplevet en dansk vanillestang i tube :whine:

Jeg er vist lidt hyperaktiv i dag, så jeg håber virkelig ikke jeg går omkuld før/midt i showet. Undskylder også for alt min rablen i tråden :blush:


Du kan købe vanilje på nettet. Jeg køber herfra http://www.vanillamart.co.uk/
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12458

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 14. maj 2016, 15:22

Jeg er lidt misundelig på jer, der skal se det sammen med venner. Ingen af mine gider se det - enkelte gør det sammen med andre venner.

Hjemme gjorde vi altid et stort nummer ud af det med tre-retters menu, masser af vin, sodavand, slik, chips, dips og ikke mindst serpentinere, flag, balloner og the all important stemmesedler med præmie til vinderen. Det fortsatte, da min mor endelig blev skilt.
Nu er jeg alene om det, idet min mor er død, min søster bor i UK, min svigerinde hader det og dermed ser min bror det heller ikke, og min mand 1) har aldrig set det hjemme og 2) kan ikke holde bøtte under sangene, så jeg plejer at sende ham ud af huset eller ind på hans hummer.

Jeg forsøger at gejle ungerne op, men går det, som det plejer, vil min datter kværne derudaf, til hun pludselig går kold, og sønnen vil forsøge at følge med, men når han pludselig opdager, han har glemt at notere på sin stemmeseddel efter tre-fire numre, gider han ikke mere og smutter på værelset.

*SUK*
0
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf McFurPants » 14. maj 2016, 15:24

Maoam skrev:
McFurPants skrev:
Og tilbage til emnet (jeg føler mig så rebelsk, når jeg starter en sætning med "Og" :devil: ) Jeg er i fuld gang med at lave den jordbærdessert jeg nævnte tidligere i tråden. Min vanillestang var så tør at den knækkede da jeg forsøgte at folde den ud, så den er lagt i næsten-kogende vand for at bløde op. Jeg savner danske vanillestænger! Hollænderne sælger dem foldet på midten i en lille forseglet plastikpose - 1 ad gangen, selvfølgelig. Selvom de er helt friske er de tørrere end jeg nogensinde har oplevet en dansk vanillestang i tube :whine:

Jeg er vist lidt hyperaktiv i dag, så jeg håber virkelig ikke jeg går omkuld før/midt i showet. Undskylder også for alt min rablen i tråden :blush:


Du kan købe vanilje på nettet. Jeg køber herfra http://www.vanillamart.co.uk/


Tak :) Det ved jeg godt. Vi har bare ikke rigtig råd til det, desværre. Jeg ville skulle købe en del stænger ad gangen for at det kan betale sig også, regner jeg med. Med en husholdning på 2 er der grænser for hvor hurtigt jeg kan få brugt et lager (også selvom det er et lille lager) og så tørrer de ud og så virker det ret meget som om det er lige fedt :/
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Wizzze » 14. maj 2016, 15:38

Vi har slet ikke fulgt med i år, er der nogen grund til at se showet ??
Nogen polske malkepiger, russiske bedstemødre eller finske monstre?? Eller er det bare same same med kedelig østeuropæisk kopipop? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Daine » 14. maj 2016, 15:57

Wizzze skrev:Vi har slet ikke fulgt med i år, er der nogen grund til at se showet ??
Nogen polske malkepiger, russiske bedstemødre eller finske monstre?? Eller er det bare same same med kedelig østeuropæisk kopipop? :gruble:


Kaptajn Klo er da med :lun:

Men ellers nej, intet af ovenstående. Til gengæld synes jeg det er nogle ret gode sange og flere af dem er ikke udprægede ESC sange, det er bonus :gogo:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Faceless » 14. maj 2016, 16:14

Wizzze skrev:Vi har slet ikke fulgt med i år, er der nogen grund til at se showet ??
Nogen polske malkepiger, russiske bedstemødre eller finske monstre?? Eller er det bare same same med kedelig østeuropæisk kopipop? :gruble:

– Justin Timberlake er gæsteoptræder.
– Lynda Woodruff vender tilbage, hvis du kan huske hende fra '13? Mega sjovt gag, synes jeg. :D
– En hel ny måde at opgøre stemmerne, hvor kun jury medlemmernes stemmer bliver afsløret, resten ryger i en samlet pulje hvor alle stemmer bliver lagt sammen, derefter bliver det afsløret fra bunden og op hvor meget hvert land har fået. Hvilket vil sige, at vi ikke kender vinderen før til aller sidst. Nervepirrende! :klap:

Ellers synes jeg faktisk der er en god portion anstændige sange med i år.

Oversigt fra Svt.se:

Finalen

Öppningsnummer: Så vässar SVT flaggparaden – en hyllning till svensk design och dansmusik
Mellanakt: Exklusiv världspremiär med Justin Timberlake
Mellanakt: Jonas Åkerlund hyllar det svenska musikundret
Mellanakt: Bombastiskt humornummer driver med Eurovision – i Eurovision
Mellanakt: Lynda Woodruff gör comeback – medverkar live för första gången
Inslag: Swedishness – kända komiker driver med Eurovisiongalna svenskar
1
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf McFurPants » 14. maj 2016, 16:33

Wizzze skrev:Vi har slet ikke fulgt med i år, er der nogen grund til at se showet ??
Nogen polske malkepiger, russiske bedstemødre eller finske monstre?? Eller er det bare same same med kedelig østeuropæisk kopipop? :gruble:


Som Daine siger, så er der Kaptaj Klo, men der er også:

- Totalt psykedelisk syretrip i sceneshowet for Georgien, som stiller med noget rock aldrig før hørt i den intrnationale konkurrence.

- Dramatisk sang med slet skjult henvisning til Ruslands handlinger i 1944, fra Ukraine.

- Ungarn kan ikke synge (kunne i hvertfald ikke i semifinalen), men kom videre på udseendet.

- Bulgarien dansede rundt dækket i virkelig billigt udseende plastik-agtige lamper. De blev først tændt til allersidst i semifinalen og det distraherede mig så meget hvordan de så ud at jeg helt glemte at høre efter sangen.

- Cypern (Captain Guyliner!) så ud som om de lagde op til noget lækker rock og så spillede de pop. De havde også smækket halvdelen af bandet i bur - de stakler.

- Litauen sprang badut i semifinalen og sang videre uden at ryste på stemmen. Han var sådan én jeg ville have stemt på da jeg var 15 (lææænge siden.)

Og så er der jo alt det sædvanlige. Dem der ikke kan synge live, dem der slet ikke kan synge, fyrværkeri, vindmaskiner, ballader, draaaama, skandaler, kitch, glimmer, sange der minder liiiidt for meget om noget man har hørt fra en kendt kunstner etc. :banan:
1
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Faceless » 14. maj 2016, 16:43

Lidt overdreven craziness er der dog fra Tyskland. Men hende har vi jo af gode grunde ikke set optræde endnu.

Billede
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede

Tilbage til "Film og TV"