Alkohol-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf HappyPaww » 13. maj 2016, 20:52

Wizzze skrev:
HappyPaww skrev:
Lykke skrev:
HappyPaww skrev:Irma har et rigtig godt vinudvalg - og ofte gode tilbud. Vi køber nok 80-90% af vores vin der.


Har ikke lige en Irma. Men er der nogen du kan anbefale?

Med vores vinforbrug er det svært at anbefale specifikke vine - kan sjældent huske dem :D

Men et tilbagevendende valg af hvidvin, er en østrigsk Grüner Veltliner, der hedder Grasshopper. Den er ofre på tilbud med to for 120-ish og er en dejlig frisk vin, der er god i sommervarmen og både for sig selv og til lette retter :)


Grasshopper er faktisk ikke fra Østrig, selvom den laves på den østrigske nationaldrue. Grasshopper er fra Ungarn! Men dernede er der ikke den store forskel, afstanden er jo ikke så stor, og klima er meget ens.

Er man til de lette sommer hvidvine, så glem ikke Vinho Verde fra Portugal, det er ikke en kompliceret vin, men den er frisk, prikkende med lidt æblesyre, og også rigtig god køleskabskold. Bilka/Føtex/Netto har den her, som er en fin billig intro til typen.
https://www.bilka.dk/vin-og-kaffe/hvidv ... /100212343

Du har helt ret - og vinho verde er også rigtig god :gogo:
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Filipai » 14. maj 2016, 07:33

Vi er ikke så gode til at få delt vin herhjemme, til gengæld er vi vildt gode til at få drukket cocktails, og efter jeg rent faktisk har fået job hos en cocktail producent er det jo oplagt at drikke det, min ynglings er en cocktail med jordbær-rabarber med vodka, og kærestens favorit er med ingefær, hyldeblomst og gin. Det er bare en smule bedre en Somersby, som jeg ellers også drikker med stor glæde :genert:
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Purple Haze » 14. maj 2016, 08:26

Lidt af min yndlingsvalkohol er:

Hvidvin: Riesling fra Max Müller - køber gerne en kasse af gangen, så er de lidt billigere, ellers koster de omkring 80kr stykket.

Rødvin: Amaroune fra Falasco som fås i Irma, køber dem kun når de er på tilbud, sat ned fra 200 til 100, hvilket desværre ikke sker så tit, så hvis det sker køber jeg gerne så meget jeg kan bære :-p

Cider: Bulmers, de har dem nogen gange i supermarkeder, men eller køber jeg altid et par flasker når jeg handler på nemlig.dk hvor de har dem.

Ellers har jeg et velassorteret barskab og kan godt lide at lave drinks. Her planlægger jeg som regel hvad det skal være og køber de ingredienser der skal til.
Slår op i drinksbøger og prøver mig frem.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Filipai » 14. maj 2016, 08:58

Uh, og en favoritdrink blandt mine veninder er stjernemix (eller som min stedmor kalder det: vingummibamsedrinken). Den smager præcis som en pose stjernemix dufter. Nom nom :D

Kan godt mærke jeg ikke er helt på voksen-vin niveauet endnu :P
1
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Lykke » 14. maj 2016, 09:06

Filipai skrev:Uh, og en favoritdrink blandt mine veninder er stjernemix (eller som min stedmor kalder det: vingummibamsedrinken). Den smager præcis som en pose stjernemix dufter. Nom nom :D

Kan godt mærke jeg ikke er helt på voksen-vin niveauet endnu :P


Hvad er der i den?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Filipai » 14. maj 2016, 09:29

Lykke skrev:
Filipai skrev:Uh, og en favoritdrink blandt mine veninder er stjernemix (eller som min stedmor kalder det: vingummibamsedrinken). Den smager præcis som en pose stjernemix dufter. Nom nom :D

Kan godt mærke jeg ikke er helt på voksen-vin niveauet endnu :P


Hvad er der i den?


2 cl af hver: Pisang ambon, cointreau/triple sec, cuba caramel, passoa og roses lime. Shake med is, og så top med cola . Man kan også nøjes med en lille bitte smule cola, og så drikke det som en shot.
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Lykke » 14. maj 2016, 10:01

Angelina skrev:Jeg var så heldig at få lidt bobler før morgenmaden i går (og så uheldig jeg var i bil og skulle på arbejde) -øj den smagte godt:

http://luxuryliving.dk/moetchandon/13-moet-nectar-.html
Billede


Har tit overvejet at prøve noget moet. Men har altid tænkt det var for hypet.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Wizzze » 14. maj 2016, 12:26

Lykke skrev:
Angelina skrev:Jeg var så heldig at få lidt bobler før morgenmaden i går (og så uheldig jeg var i bil og skulle på arbejde) -øj den smagte godt:

http://luxuryliving.dk/moetchandon/13-moet-nectar-.html
Billede


Har tit overvejet at prøve noget moet. Men har altid tænkt det var for hypet.


Moet er ganske udemærket champagne, og især Nectar Imperial, er en rigtig god version af sød Champagne, på linje med Deutz demi-sec eller Pol Roger Rich. Moets lyserøde champagner er også rigtig gode :gogo: men jeg vil ikke give 300kr flasken, normal tilbudspris på Moet er 225-249kr pr. flaske. Føtex har lige kørt kampagne på dem, ved ikke om de stadig er med i deres vinkampagne?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Wizzze » 14. maj 2016, 12:29

Filipai skrev:
Lykke skrev:
Filipai skrev:Uh, og en favoritdrink blandt mine veninder er stjernemix (eller som min stedmor kalder det: vingummibamsedrinken). Den smager præcis som en pose stjernemix dufter. Nom nom :D

Kan godt mærke jeg ikke er helt på voksen-vin niveauet endnu :P


Hvad er der i den?


2 cl af hver: Pisang ambon, cointreau/triple sec, cuba caramel, passoa og roses lime. Shake med is, og så top med cola . Man kan også nøjes med en lille bitte smule cola, og så drikke det som en shot.


Er det hvad vi kaldte jungle juice i gamle dage? :gruble: synes det lyder meget ens, men der var vidst Safari i jungle juice, og jeg ved faktisk ikke om Safari er noget man kan få mere? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Wizzze » 14. maj 2016, 13:26

Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Lykke skrev:
Angelina skrev:Jeg var så heldig at få lidt bobler før morgenmaden i går (og så uheldig jeg var i bil og skulle på arbejde) -øj den smagte godt:

http://luxuryliving.dk/moetchandon/13-moet-nectar-.html
Billede


Har tit overvejet at prøve noget moet. Men har altid tænkt det var for hypet.


Moet er ganske udemærket champagne, og især Nectar Imperial, er en rigtig god version af sød Champagne, på linje med Deutz demi-sec eller Pol Roger Rich. Moets lyserøde champagner er også rigtig gode :gogo: men jeg vil ikke give 300kr flasken, normal tilbudspris på Moet er 225-249kr pr. flaske. Føtex har lige kørt kampagne på dem, ved ikke om de stadig er med i deres vinkampagne?


Jeg vil hellere støtte et nystartet lokal virksomhed i mit netværk - end jeg vil støtte føtex - den 100 kr overlever jeg nok :)


Så ville jeg hellere gå efter hans Nectar rose, det en en sjælden flaske at finde udenfor specialbutikkerne, eller Krug champagnen, som er en ualmindelig god mad Champagne.
http://luxuryliving.dk/moetchandon/41-m ... ectar.html Til 449 er det et godt køb og en perfekt sommerchampagne :gogo:
2
Do as I say! :whip:
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Lykke » 14. maj 2016, 13:34

Jeg elsker mere og mere denne tråd! Og links osv er så dejligt!
0
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Sjo » 14. maj 2016, 16:29

Vi drikker ret meget hvidvin. Vi har et lille firma, hvor vi sælger øko hvidvine fra Alsace.

Mht drinks er jeg ret uavanceret. Den bedste er en Gin og Tonic... Jeg overvejer at kaste mig over espressomartinien, mangler Kahlua og forestiller mig, at den er bedst efter maden.

Jeg er ret glad for cognac og kan virkelig godt lide Between the Sheets vol 2.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Lykke » 14. maj 2016, 17:08

Sjo skrev:Vi drikker ret meget hvidvin. Vi har et lille firma, hvor vi sælger øko hvidvine fra Alsace.

Mht drinks er jeg ret uavanceret. Den bedste er en Gin og Tonic... Jeg overvejer at kaste mig over espressomartinien, mangler Kahlua og forestiller mig, at den er bedst efter maden.

Jeg er ret glad for cognac og kan virkelig godt lide Between the Sheets vol 2.


Spændende med økohvidvine. Hvad er det for et firma?

I den espressomartini vi skal have i aften skal der vist kun espresso og vodka i. Det lyder lækkert med kahlua i også.
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Lykke » 14. maj 2016, 17:09

I aften står den også på denne hvidvin. Pinot gris.
Den er sød og lækker. Måske en smule til den simple side i forhold til prisen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Alkohol-tråden

Indlægaf Sophies-mor » 14. maj 2016, 18:30

1
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Mad og drikke"