Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Garfield » 14. sep 2015, 20:49

Pjeps skrev::tie:

Det er fandme upassende at skide på gulvet nede i tørrekælderen , den stakkels Vicevært var ved at brække sig.


:tie: :tie: :tie:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 15. sep 2015, 14:39

Jeg synes dagen i dag har været upassende med upassende på.

Som elev er jeg tvunget til at tage tre skoleophold som jeg får løn for, underforstået, min arbejdsgiver betaler. En ting er at niveauet er pinligt lavt, som i, vitterligt uhyggeligt lavt.
I dag, som varede små 5 timer før vi fik lov til at gå (læreren havde et møde) brugte vi to timer på at se en film. Der blev sat en film på, fiktion mind you, og så sad vi der i to timer. For at "få perspektiv" på det.
Til sidst var der en lille test hvorefter vi blev bedt om at rette sidemandens test. Jeg har det virkelig stramt med sådan et buddy-system og synes det burde være forbudt.

Og så vil min sygdom ikke gå væk. Øvdag.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pixie88 » 15. sep 2015, 14:52

Lederen på den byggeplads min kæreste arbejder på. For helvede, hvor er han inkompetent.
Min kæreste kører tit mantiou, fordi han er den bedste til det, men for over en måned siden gik kurven I stykker og han bad sin leder om at få en ud der kunne svejse lortet sammen. Det skete selvfølgelig aldrig, men det forventedes stadig at de ansatte benyttede manitouen, selvom kurven hang i den ene side.
I dag kommer der så en mand fra et firma der ejer det firma min kæreste er ansat i (et af de største i Århus).
Han ser manitouen er gået i stykker, foretager et opkald og 30 minutter senere var der en ny manitou.
Sikkerheden er åbenbart kun vigtig når de tunge drenge gør opmærksom på det.

Til frokost sidder alle tømrerene i skurvognen og ind kommer den inkompetente leder og siger til en tømrer, foran kollegerne: Jeg kommer med en kedelig seddel til dig X.
Han fyrer ham simpelthen foran alle de andre og får ham til at underskrive sedlen on the spot!

Jeg er fuldstændig rystet. Jeg ville blive så ked af det og følt mig ydmyget, hvis det var mig.

Min kæreste ringer selvfølgelig til sin fagforening i morgen. Selvsamme fagforening har i øvrigt tidligere ytret at de ikke forstår hvordan den leder stadig er ansat.
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. sep 2015, 15:38

En af dem fra min studiegruppe satte sig midt under vores møde i dag til at tjekke mail og surfe sådan lidt rundt omkring på nettet. Senere gjorde hun sin ugidelighed helt tydelig. Hun tog nemlig en gratisavis frem og begyndte at bladre i den.

Ikke underligt, at jeg faktisk ikke kan se et eneste fingeraftryk fra hende i vores noter.
1
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pityt » 15. sep 2015, 17:17

Jeg synes det er upassende, at der endnu ikke er tændt for varmen i ejendommen hvor jeg bor :cuss: Her er pissekoldt! Og så synes jeg egentlig, at det er temmelig provokerende at andre skal bestemme hvornår jeg må sætte varme (som jeg selv betaler) på i mit eget hjem! :sur:
5
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Joe » 15. sep 2015, 18:10

Offentlig transport modarbejder mig i dag - og det er ret upassende, når jeg har haft en lang og travl dag. Først er der 16 minutter til næste S-Tog, og da jeg når frem til Nørreport kører metroen ikke. Så jeg vil skyde på, jeg ender med at bruge to timer på at komme hjem, i stedet for en time.
1
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf BirdReynolds » 15. sep 2015, 19:41

Granvoksne mennesker M/K der skriver SÅ GRIMT til hinanden på Facebook, er giga upassende og røvnederen og en af årsagerne til at jeg mister mere og mere af tiltroen til menneskeheden. At folk vil være sig selv bekendt altså...
6
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 16. sep 2015, 09:38

Der har været en masse snak de seneste år om hvad man må bruge kirkegårde til. Om det er OK at sole sig, cykle, gå tur med hunden osv. Personligt synes jeg ikke at jeg er særlig sippet lige når det kommer til den slags, men jeg synes at al ophold på kirkegårde skal ske under hensyntagen til at der ofte er sørgende og nogle gange aktive jordfæstelser som man selvfølgelig skal sørge for ikke at forstyrre. Uanset om man går med hunden, soler sig eller cykler. Det burde jo ikke være svært.

I dag syntes jeg så alligevel at det gik for vidt... Gik forbi et temmelig stort gravsted, et af dem som er sparsomt beplantet og hvor der i stedet er lagt småsten på overfladearealet. Gravstedet er firkantet og afgrænset med noget lav beplantning, men ellers er der bare gravstenen og så en lille håndfuld blomster og en lanterne i midten. Der er rimelig god plads på gravstedet, så det meste af pladsen er småstens-overflade.

Der sad så en pædagog med syv meget små børn... Med små skovle og spande og gravede og legede i stenene som om det var en sandkasse?! :8: :8: :8: :8: :8: INDE på gravstedet.....!

Jeg fatter simpelthen ikke hvad der sker for folk. Det er fuldstændig ligegyldigt hvad man selv synes om begravelsestraditioner, det dér er altså hærværk. Folk betaler i dyre domme for at udsmykke og vedligeholde gravsteder. For pokker hvor er det klamt.

Der er fem legepladser indenfor gåafstand. Det er ikke fordi der mangler tilbud til børnene her i området.
15
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Akehurst2 » 16. sep 2015, 09:45

Kattefjæs skrev:Der har været en masse snak de seneste år om hvad man må bruge kirkegårde til. Om det er OK at sole sig, cykle, gå tur med hunden osv. Personligt synes jeg ikke at jeg er særlig sippet lige når det kommer til den slags, men jeg synes at al ophold på kirkegårde skal ske under hensyntagen til at der ofte er sørgende og nogle gange aktive jordfæstelser som man selvfølgelig skal sørge for ikke at forstyrre. Uanset om man går med hunden, soler sig eller cykler. Det burde jo ikke være svært.

I dag syntes jeg så alligevel at det gik for vidt... Gik forbi et temmelig stort gravsted, et af dem som er sparsomt beplantet og hvor der i stedet er lagt småsten på overfladearealet. Gravstedet er firkantet og afgrænset med noget lav beplantning, men ellers er der bare gravstenen og så en lille håndfuld blomster og en lanterne i midten. Der er rimelig god plads på gravstedet, så det meste af pladsen er småstens-overflade.

Der sad så en pædagog med syv meget små børn... Med små skovle og spande og gravede og legede i stenene som om det var en sandkasse?! :8: :8: :8: :8: :8: INDE på gravstedet.....!

Jeg fatter simpelthen ikke hvad der sker for folk. Det er fuldstændig ligegyldigt hvad man selv synes om begravelsestraditioner, det dér er altså hærværk. Folk betaler i dyre domme for at udsmykke og vedligeholde gravsteder. For pokker hvor er det klamt.

Der er fem legepladser indenfor gåafstand. Det er ikke fordi der mangler tilbud til børnene her i området.


Det er helt vanvittigt upassende!

Om der så ikke havde været en legeplads i tusind kilometerens omkreds er det aldrig nogensinde okay at bruge en grav som sandkasse. Det er et gravsted og ikke noget som helst andet.
9
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 16. sep 2015, 09:49

BirdReynolds skrev:Granvoksne mennesker M/K der skriver SÅ GRIMT til hinanden på Facebook, er giga upassende og røvnederen og en af årsagerne til at jeg mister mere og mere af tiltroen til menneskeheden. At folk vil være sig selv bekendt altså...


Så skal du ikke gå ind og se på TV2 Danmarks FB side. De slår naturligvis et slag for den flygtningeindsamling der snart skal være.
Jeg har været sådan helt oprindeligt ked af det efterfølgende. Modløs på vegne af de mennesker jeg færdes iblandet, som skal opdrage næste generation, som jeg skal støtte via min skat og som bare taler så helt utroligt grimt om nogle andre mennesker i nød. Vi taler om voksne mennesker med børn, jobs ja - alm. mennesker som man skulle tro var i besiddelse af empati eller bare gode manerer. Fint man ikke vil støtte - men hvorfor så ikke bare lade være. Nej det er bare så uendeligt trist.
6
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 16. sep 2015, 09:55

Kattefjæs skrev:Der har været en masse snak de seneste år om hvad man må bruge kirkegårde til. Om det er OK at sole sig, cykle, gå tur med hunden osv. Personligt synes jeg ikke at jeg er særlig sippet lige når det kommer til den slags, men jeg synes at al ophold på kirkegårde skal ske under hensyntagen til at der ofte er sørgende og nogle gange aktive jordfæstelser som man selvfølgelig skal sørge for ikke at forstyrre. Uanset om man går med hunden, soler sig eller cykler. Det burde jo ikke være svært.

I dag syntes jeg så alligevel at det gik for vidt... Gik forbi et temmelig stort gravsted, et af dem som er sparsomt beplantet og hvor der i stedet er lagt småsten på overfladearealet. Gravstedet er firkantet og afgrænset med noget lav beplantning, men ellers er der bare gravstenen og så en lille håndfuld blomster og en lanterne i midten. Der er rimelig god plads på gravstedet, så det meste af pladsen er småstens-overflade.

Der sad så en pædagog med syv meget små børn... Med små skovle og spande og gravede og legede i stenene som om det var en sandkasse?! :8: :8: :8: :8: :8: INDE på gravstedet.....!

Jeg fatter simpelthen ikke hvad der sker for folk. Det er fuldstændig ligegyldigt hvad man selv synes om begravelsestraditioner, det dér er altså hærværk. Folk betaler i dyre domme for at udsmykke og vedligeholde gravsteder. For pokker hvor er det klamt.

Der er fem legepladser indenfor gåafstand. Det er ikke fordi der mangler tilbud til børnene her i området.


Gud hvor jeg håber du sagde noget? Eller ringede til vagten?
Ej, jeg kan godt forstå hvis man er for chokeret men for fanden hvor jeg håber de ikke slipper godt fra det.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 16. sep 2015, 10:00

Akehurst2 skrev:
Det er helt vanvittigt upassende!

Om der så ikke havde været en legeplads i tusind kilometerens omkreds er det aldrig nogensinde okay at bruge en grav som sandkasse. Det er et gravsted og ikke noget som helst andet.



Det synes jeg virkelig også. Jeg troede at de fleste mennesker var sådan rimelig i stand til at vurdere hvornår man er indenfor det acceptable på en kirkegård. Men på det seneste har jeg set folk lade deres hunde gå ind på gravsteder og pisse op af stenene, og for den sags skyld også voksne mennesker gå og stjæle blomster og samle sig en fin buket af alt det som folk har plantet på de afdødes grave.

Jeg passer selv et gravsted og stort set hver gang jeg har plantet noget, går der 1-2 uger før jeg får et brev fra kirkegården - gerne vedhæftet en bøde - fordi gravstedet er efterladt i uordentlig stand. Det er så fordi der igen-igen har været nogen og stjæle rub og stub. Selv det mindste lille blomsterløg forsvinder og gerningsmændene efterlader gravstedet med store grimme huller og jord spredt overalt. Det kan jeg så rydde op OG betale bøden for OG betale for ny beplantning.

Der har så også været problemer på det seneste med cyklister som kører igennem og giver sig til at ringe med klokken og råbe ukvemsord efter præst og begravelsesfølge fordi de "stod i vejen"...

Nogle gange frygter jeg at egoismen allerede for alvor har fået sit tag i den brede befolkning.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 16. sep 2015, 10:05

Hunkat skrev:
Gud hvor jeg håber du sagde noget? Eller ringede til vagten?
Ej, jeg kan godt forstå hvis man er for chokeret men for fanden hvor jeg håber de ikke slipper godt fra det.



Jeg var ude at løbe og derfor rimelig langt væk i tankerne, så til at starte med nåede jeg lige akkurat ikke andet end at måbe og tænke "Det gør de bare ikke.........", og så var jeg allerede forbi - efter 50 meter eller sådan noget vendte jeg om, for med tanke på at folk altså får bøder når deres gravsteder efterlades i dårlig stand, kunne jeg ikke rigtig lade det passere. Da jeg kom derhen igen stod der så en gartner og sagde at det dér ikke gik på kirkegården, og så behøvede jeg alligevel ikke sige noget. Det havde jeg dog gjort hvis ikke han var kommet først. Den skulle bare lige ind og vende præcis hvad det egentlig var der foregik. :stoned:

Pædagogen var i øvrigt sådan lidt "Nåh...." på den HELT uforstående måde med tomt ansigtsudtryk og fjernt blik, som om hun helt oprigtigt ikke kunne se hvad problemet var.
7
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Akehurst2 » 16. sep 2015, 10:27

Kattefjæs skrev:
Pædagogen var i øvrigt sådan lidt "Nåh...." på den HELT uforstående måde med tomt ansigtsudtryk og fjernt blik, som om hun helt oprigtigt ikke kunne se hvad problemet var.


Der er nogen, der bare ikke har den mindste smule forståelse for, hvad et gravsted er.

For nogle uger siden var der i Mads & Monopolet en yngre kvinde, der ville høre, om Monopolet mente, det var okay at anlægge køkkenhave på bedsteforældrenes gravsted, for "man kunne lige så godt udnytte jorden - den blev jo ikke brugt til noget". At den jo faktisk var i funktion - som gravsted - gik helt hen over hovedet på hende. Og så fnisede hun sig igennem hele spørgsmålet. Føj, hvor var hun også upassende.
3
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6595

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sophaya » 16. sep 2015, 13:14

Da jeg sad i bussen i morges så jeg en mor komme cyklende med hendes lille barn (under to år) bag på cyklen i barne-cykel-sæde (hvad det nu hedder). Ingen af dem havde cykelhjelm på og morens højre hånd var ikke på styret men beskæftiget med en cigaret. På vej gennem Odense! Det syntes jeg var vildt upassende.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Generelt"