Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

HerErJeg
Indlæg: 4227
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5033

Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf HerErJeg » 15. maj 2016, 05:44

Jeg var i Zoo for 2 uger siden med min dreng på 8 år. Det er jo let, ind i bilen og afsted, bare sådan uden videre.
Når jeg så ser det cirkus der udspiller sig i Zoo, så savner jeg pludselig ikke små børn længere.
Det er fuldstændig vildt, hvor meget nogle forældre slæber med af udstyr til at klare samtlige 'udfordringer "i et 3 timers besøg. Nogle havde endda bedsteforældre med, så de også kunne tage en trækvogn.

Bliver det næsten ikke værre? Altså der går udstyr i den, jeg husker det slet ikke sådan for bare 6-7 år siden.
I dag kræver sin stationcar, hvilket også var rigt repræsenteret på parkeringspladsen.

Det er tankevækkende at en VW boble engang var et tilstrækkeligt transportmiddel når familien skulle på tur, var der noget som manglede, så kunne det ordnes når man kom hjem igen. Tiden er blevet en helt anden. M
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf Lulu » 15. maj 2016, 05:50

Min dreng er to. Vi har årskort til zoo.
Vi har hans vyggestuetaske med hvor vi har 2-3 bleer i, engangsvaskeklude og et par stofbleer med. Så har vi typisk en smoothie med lidt andet snak og to til tre flasker vand så vi har nok med (2voksne og vores dreng). Nogle gange har vi klapvogn med andre gange går han selv rundt det kommer an på hvornår vi er i zoo ift. middagslur.

Nogle gange har vi også picnic kurv med og spiser frokost derude. Efter en fæl omgang madforgiftning fra den ene restaurant i zoo køber vi højst en is at spise derude.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11292
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23341

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf Mani » 15. maj 2016, 06:12

Måske har de bedsteforældrene med fordi hele familien synes det er hyggeligt at være på tur i zoo?
Seriøst - hvordan kan du opfatte bedsteforældre som en del af en udstyrspakke :lol:
13
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
HerErJeg
Indlæg: 4227
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5033

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf HerErJeg » 15. maj 2016, 06:32

Det skal forstås på den måde, at enten var der en fuldt læsset barnevogn og klapvogn til bedsteforældrene, eller en fuld læsset barnevogn og trækvogn til alt løsøret.
Jeg tror der tit pakkes til 'hvad nu hvis', fremfor den situation med 'det går nok'.
0
Brugeravatar
No_Link
Indlæg: 65
Tilmeldt: 6. feb 2016, 09:13
Kort karma: 6
Likede indlæg: 63

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf No_Link » 15. maj 2016, 07:51

Vi har kunnet have tingene enten på barnevognen eller i klapvognen - og med plads til lidt mere, hvis der blev købt noget dims. Men vi har også prioriteret, at vi køber maden de steder, vi har været. Jeg gider ikke slæbe rundt på enorme køletasker - det ville jo kræve en ekstra vogn. Tænker at det måske er det, du har oplevet; at de selv har mad med til hele familien inkl. bedsteforældre.

Og HVIS jeg skulle have mad med selv, så ville jeg heller ikke gide en klap-sammen med leverpostej og en agurkeklods. Så ville jeg have gode drikkevarer, gode salater osv med. Men som sagt - det ville jeg ikke gide til en forlystelse, kun til en decideret picnick.
0
Korthed er talentets søster,
Anton Tjekhov 1860-1904
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf Bøtte » 15. maj 2016, 08:27

Min datter er 3. Vi har pusletaske med med bleer, pusleunderlag, våde klude og rent tøj og overtøj ved behov (hue, regntøj, solhat osv) og solcreme. Og selvfølglig lidt frugt, kiks og lignende + vand.
Vi har stadig klapvogn og dyne/tæppe med, men det er lige på grænsen til, at det ikke er et behov mere. Tror dog vi fortsætter med det denne sommer.

Hvis vi har mad med, lader vi køletasken stå i bilen og henter den når vi skal spise.
Senest rettet af Bøtte 15. maj 2016, 08:29, rettet i alt 1 gang.
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf Lykke » 15. maj 2016, 08:27

Måske det er sådan for nogen. Det kan være nogen mennesker er mere trygge ved at have hele huset pakket ned og tage det med i zoo. Det skal folk da bare gøre.

Det kan gøres på mange måder jo. Når vi er på tur pakker vi en rygsæk. Vi har ikke en bil. Tager bussen, hvilket er luksus. Ingen vogn som skal klappes sammen osv.

Inden vi fik barn så jeg også nogle forældre med meget udstyr. Frygtede at det var det som krævede at tage ud med baby.
Men det kræves nok for nogen mennesker.

I starten pakkede vi også næsten hele lejligheden ned inden vi kunne komme ud af døren. Det virkede trygt.
Nu er det noget andet, og vi har prøvet at stå uden at have fået bleer med. Det klarede vi ved at gå i Føtex.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16139

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf Urtekussen » 15. maj 2016, 08:32

Når vi tager i Legoland:
Trækvogn (begge børn kan sidde i den sammen med vores øvrige ting)
Madpakke
Drikkevarer
En pose med skiftetøj, stofble, solcreme og evt jakker.
Bleer får man derude, så det tager vi aldrig med.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf Lilleluftballon » 15. maj 2016, 08:39

Det kan jo også være folk bor længere væk uden bil? Vi tager tit toget i zoo, dvs afsted ca 8.30 og hjem kl 16. Så skal man enten købe mad, eller have en stor madpakke mad. Og klapvogn, dyne, varmt tøj, bleer osv.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf FruKuk » 15. maj 2016, 08:56

Jeg hader at være afhængig af andre/butikker/vejret, så jeg pakker, så vi kan klare os i de timer, vi skal være afsted.

Og 4 madpakker, 4 drikkedunke, 4 trøjer, 2 sæt skiftetøj, bleer, vådservietter, astma-maske, evt 4 sæt regntøj fylder som oftest en rygsæk til hver voksen. Men skipper vi mad, drikke og regntøjet, kan det som oftest klares med en enkelt rygsæk.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. maj 2016, 09:31

Hvem siger, at det hele er til børnene? Når jeg er på tur med venner og deres små børn, bliver jeg altid tilbudt at lægge mit eget overtøj, mad og drikke, osv. i bunden af barne/klapvognen, hvor jeg i øvrigt ikke synes, at der er vildt meget plads. Især, hvis de voksne, du har set, ikke selv har haft tasker og rygsække på, er det da oplagt, at noget af det, du åbenbart er studset over, kan have været deres ting.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf LadyFox » 15. maj 2016, 09:33

Folk er jo forskellige, g har forskellige behov, derfor er der også forskel på størrelsen på folks tasker - uanset om de har børn eller ej, uanset om de skal i Zoo eller skal en uge til Kreta. Nogen har bare brug for at have flere ting med sig end andre.

Når vi snakker fremmede mennesker der det jo heller ikke lige til at vide hvorfor de måske har mere med end andre - der er jo forskel på hvor længe folk skal være afsted, om folk selv har mad med, om der måske er nogen i familien der har særlige behov der skal tages hensyn til, om folk bare er på almindelig tur eller der måske er fødselsdag, om familien måske skal mødes med andre på stedet eller hvad det nu kunne være.

Folk gør jo som de gør af en grund, og for dem der har meget med handler det jo sikkert om at DE for en bedre tur af at have en masse ved hånden, at det giver dem et eller andet. Ligesom at dem der har mindre med gør det fordi det er sådan de prioriterer, og trives. Jeg synes det er ganske harmløst, og også ganske logisk at nogle har mere med end andre, og det er jo sådan set også dem selv der kommer til at slæbe på det - så jeg har meget svært ved at se problemet? eller hvorfor det er tankevækkende.

Dog synes jeg det er lidt groft at omtale bedsteforældrene som et redskab, det kunne vel også tænkes at der faktisk er folk der bryder sig om at bruge til med sine forældre og bedste forældre, og omvendt med sine børn og børnebørn.
2
...
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf Sorenspige » 15. maj 2016, 12:57

Vi var i zoologisk have en times kørsel væk sidste weekend, og vi havde både klapvogn - og bedsteforældre med :D).

Vi havde en lille taske med pusleting og ekstra tøj med, og derudover havde vi en pose med snacks, to drikkedunke, to sovedyr, stort kamera og en dyne med. Vi var heldige med vejret, så regntøjet kunne blive hjemme.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf Pyjamas » 15. maj 2016, 13:54

Hvis min søn på 3,5 og jeg skal på tur, ligner vi sikkert også nogle, der er ved at flytte hjemmefra. Jeg er alene med ham og har ikke bil, og skal vi fx i Legoland, tager det halvanden time med offentlig transport.
Selv hvis vi køber maden derinde, kræver det en lille madpakke til turen, drikkedunke til os begge, gerne 2 sæt ekstratøj i tilfælde af uheld i tøjet, måske en ekstra trøje og regntøj, min håndtaske, solcreme, solhat osv osv.
Sommetider rejser vi tværs gennem landet for at besøge familien i en forlænget weekend. Det kræver kuffert, rygsæk og stor skuldertaske. Jeg savner at bruge barnevogn, der kunne rumme alt i kurven :tie:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor meget udstyr slæber I med til kortere arrangementer?

Indlægaf vibbsen » 15. maj 2016, 17:29

Hvad der kan være i min 20 liters rygsæk hvis der er tale om arrangementer der varer mere end 3 timer. Hvad der kan være i min store skuldertaske hvis der er tale om arrangementer under 3 timer. Skal vi bare et smut i zoo en dag efter børnehave så har vi som regel bare min lille skuldertaske som rummer pung og nøgler samt mobil. Jeg har dog som regel altid skiftetøj og regntøj liggende i bilen (eller cykelvognen hvis vi er afsted med den). Men vi slæber det ikke med rundt. Så går vi bare op og henter det istedet.

Emma bruger ikke ble længere i dagtimerne, og det har lettet oppakningen væsentlig. Og så er jeg nok også bare sådan lidt uorganiseret og laze fair på det område...F.eks. havnede vi ved Tisvilde Strand i søndags. Uden håndklæder og badetøj. Det var sgu lidt amatøragtigt. Der var 25 grader. Til gengæld så havde jeg ingen jakke med da vi var på Stevns igår og det var pissekoldt....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forældre"