Snik-snak tråd for forældre?

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 5. maj 2016, 11:18

Thestral skrev:
xxx---xxx skrev:
Thestral skrev:Min mor kan desværre ikke opereres men skal have kemo og stråler og de starter imorgen tidlig.

Datteren har det stadig rigtig skidt men var dog sulten her til aften noget jeg tolker som værende positivt



Hvor har din mor fået kræft henne hvis jeg må
Spørger?
Håber du er okay :kys:

Dejligt det går bedre med din datter. Der er ikke noget værre end når de er syge.
I "maven" igen. Første gang fik hun kræft i mavemunden og de tog hele mavesækken med for at være på den sikre side og så lige en bid af spiserøret. Syede tyndtarmen fast på spiserøret og tyndtarmen har så dannet en ny "mave". Samlingen er der så gået kræft i denne gang dvs den nye mavemund men de kan ikke tage mere af spiserøret så det ville ikke gøre fra eller til om de fjernede den nye mave. Så det bliver en meget intensiv kemo/strålekur.

Barnet har det ikke bedre idag og det var meningen at hun skulle på førstehjælpkursus med køreskolen idag. Igår aflyste hun en køretime så hun er vildt utilfreds med situationen. Skolen kalder dog hvis hun skal have en chance med den historie opgave.


Det lyder ikke rart med din mor og sikke noget lort at det er kommet tilbage :(
Håber i alle er okay!
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 5. maj 2016, 12:24

Bøtte, det lyder simpelthen så hårdt. Øv, at din kæreste ikke har mulighed for at få fri. Jeg har skrevet det før, men han lyder til at arbejde rigtig meget. Jeg ved godt, at han så nok har fri på nogle andre tidspunkter.

Herhjemme har vi begge fri på alle helligdage og også begge to tvunget fri i morgen :banan:. Det gør bestemt ikke noget. Til gengæld er vores hverdag jo ret fastlagt med to jobs inden for 8-15/16. Men det er helt klart det, vi trives bedst med.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 5. maj 2016, 12:59

Det var heller ikke planen, at han skulle have arbejde med skæve arbejdstider, men på grund af omstrukturering blev han fyret da jeg var gravid med S (der havde han altid fri i weekender og de fleste helligdage), men inden han nåede at stoppe blev der noget i den 'afdeling' han er i nu. Og dengang var det jo bedre end intet job. Og så er tiden gået, jeg har aldrig været glad for det. Han er dog selv rigtig glad for det, omend han også er træt af tiderne. Men så længe jeg er arbejdsløs, er vi bare heller ikke så meget for at han skal skifte job.
Han har været væk fra sit fag i 10 år og dermed er hans uddannelse forældet, så nye jobs hænger heller ikke på træerne.

Men vi er nået dertil hvor det bare ikke fungerer mere, så vi er ved at overveje, hvad der så skal ske.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. maj 2016, 20:19

Vi kom i gennem begge dage uden far og med skoldkopper. Og vi overlevede begge. Dog ligner vores hjem noget der er løgn.

Igår var min søster her og jeg fik lov til at tage en lur (efter en nat hvor jeg/vi var vågne 8 gange var det temmeligt nødvendigt). På trods af vi har sovet fint i nat var jeg godt nok meget tæt på at falde i søvn i eftermiddags. Det er meget heldigt at S snakker konstant og også afkræver mig et svar for så var der ikke to til at falde i søvn :lol:
I formiddags afleverede jeg hende på fars arbejde og fik handlet lidt imens. Det var også tiltrængt.

Og nu har far weekend sammen med os :banan:
1
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 6. maj 2016, 21:17

Bøtte skrev:Vi kom i gennem begge dage uden far og med skoldkopper. Og vi overlevede begge. Dog ligner vores hjem noget der er løgn.

Igår var min søster her og jeg fik lov til at tage en lur (efter en nat hvor jeg/vi var vågne 8 gange var det temmeligt nødvendigt). På trods af vi har sovet fint i nat var jeg godt nok meget tæt på at falde i søvn i eftermiddags. Det er meget heldigt at S snakker konstant og også afkræver mig et svar for så var der ikke to til at falde i søvn :lol:
I formiddags afleverede jeg hende på fars arbejde og fik handlet lidt imens. Det var også tiltrængt.

Og nu har far weekend sammen med os :banan:


Hvor er jeg glad for at I begge overlevede :kys: Jeg håber at I får en skøn weekend - med far :)
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. maj 2016, 07:22

Godt, at I klarede jer igennem Bøtte :kys:

Rakel 5.30 er alt alt for tidligt. Man forstår jo ikke, at de kan have SÅ meget energi, når de samtidig nærmest ikke sover :tie: Husker det som om, at jeres lillesøster heller ikke er fan af middagslur?
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 7. maj 2016, 14:19

Ah, finken og jeg har brugt tre timer på stranden i dag :love: Det var deeejligt! Hun elsker det bare så meget.
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. maj 2016, 17:46

Jeg har brugt dagen på at være til bisættelse:( En 16 ung pige, der ikke magtede livet mere. Ulykkeligt og meningsløst. Det var gennem arbejdet, så ikke en personlig tragedie, men stadig en svær dag.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 9. maj 2016, 19:25

Øv noget lort. Det blev i dag besluttet at N institution skal lukkes.
Det er lort i sig selv men udover det er der endnu mere lort.
Vi har i bestyrelsen spillet med meget åbne kort om at vi vil åbne en privat institution.
Det virker kommunen sjovt nok ikke særlige glade for.
Efter de fik det afvide at vi overvejde privat valgt de pludselige at ændre lukningsdatoen fra D 1/1-17 til D 1/9-16 :(

Jeg aner ikke hvad de har tænkt sig. Jeg ved at de fleste forældre inklusiv os har valgt ferie på arbejdet. Jeg har ingen mulighed for at tage mere ferie end det jeg allerede er tildelt og det har kæresten hellere ikke.
Vores ferie ligger i august, så nu er vi måske tvunget til kun at holde 2 uger sammen. Og så køre N ind den sidste uge.
Det kommunen får ud af at gøre det sådan er at de stadig har lokalerne 2 mdr mere fordi deres lejekontrakt har en opsigelse på 6 mdr.


Jeg syntes simpelthen ikke det er fair over for os som familie.
Jeg har lyst til at tude og skabe mig.
0
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 15. maj 2016, 11:06

xxx---xxx skrev:Øv noget lort. Det blev i dag besluttet at N institution skal lukkes.
Det er lort i sig selv men udover det er der endnu mere lort.
Vi har i bestyrelsen spillet med meget åbne kort om at vi vil åbne en privat institution.
Det virker kommunen sjovt nok ikke særlige glade for.
Efter de fik det afvide at vi overvejde privat valgt de pludselige at ændre lukningsdatoen fra D 1/1-17 til D 1/9-16 :(

Jeg aner ikke hvad de har tænkt sig. Jeg ved at de fleste forældre inklusiv os har valgt ferie på arbejdet. Jeg har ingen mulighed for at tage mere ferie end det jeg allerede er tildelt og det har kæresten hellere ikke.
Vores ferie ligger i august, så nu er vi måske tvunget til kun at holde 2 uger sammen. Og så køre N ind den sidste uge.
Det kommunen får ud af at gøre det sådan er at de stadig har lokalerne 2 mdr mere fordi deres lejekontrakt har en opsigelse på 6 mdr.


Jeg syntes simpelthen ikke det er fair over for os som familie.
Jeg har lyst til at tude og skabe mig.


Æv, at den skal lukke :ae:
Leas børnehave lukkede også, og der kørte de brobygning i 7 uger inden lukningen, så børnene var blevet vant til den nye børnehave. Der var ingen forældre, der skulle bruge tid på indkøring. Ved I noget om, hvordan det kommer til at fungere?

Starter de ikke børnehave ved 2 år og 10 mdr i jeres kommune? Så kommer kommer det måske alligevel til at passe med at N alligevel skulle have skiftet der, og I kan forklare ham, at det er fordi han nu skal starte i børnehave, at I skal et andet sted hen?

Har I lokale, personale mv klar i en plan for at lave en privat institution? Vi kunne ikke nå det før vores børnehave skulle lukke.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 15. maj 2016, 12:59

Xxx, det kan jeg godt forstå, at I er kede af. Hvor er det også lusket af kommunen at rykke datoen for lukning!
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 15. maj 2016, 13:25

Øv for en lorte situation xxx :(
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 16. maj 2016, 17:42

Mit job trækker tænder ud for tiden. Alt for mange opgaver, møder og ansvar. Trænger til at hive stikket i nogle uger.

Mine egne unger stortrives og bliver større og skønnere for hver dag, der går:)
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 17. maj 2016, 06:30

S fik noget Barbie i fødselsdagsgave. Dengang hittede det ikke, men cirka 3 måneder senere var det et stort hit.

Et kasseapparat med scanner, penge og dankort er også er stort hit.
Og klæd ud tøj. Jo mere glimmer jo bedre.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 17. maj 2016, 06:34

Hvad vasker I jeres små pigers lange hår i?
Jeg bruger helst astma og allergimærket, da hun har børneeksem og indtil videre er det ikke lykkes mig at finde noget, der ikke gør hende hår tørt og træls.
Jeg har selv forsøgt mig med Rudolph Care, som har en svag duft, men som ellers er fri for alt muligt og det virker jo præcis som det skal - også på S hår. Men for pokker det er dyrt :tie:

Så hvis nogle kendte et billigere alternativ, ville det var rart :)
0

Tilbage til "Forældre"