Eurovision Song Contest 2016

Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Maoam » 15. maj 2016, 09:26

Tibbler skrev:
Maoam skrev:Jeg har kigget på resultaterne fra semifinalerne og finalen. Danmark blev nr. 17 og Schweitz blev sidst i anden semifinale. Vi havde det også svært mellem Ukraine og Bulgarien. Australien vandt anden semifinale, Ukraine blev nr. 2, Belgien nr. 3 og Georgien nr. 9. Rusland vandt første semifinale med 99 point til Armenien på andenpladsen.

Hielda Heick havde vurderet Australiens sang som den dårligste i finalen, mens de andre gav den førstepladser. Det gav en samlet andenplads. Hun gav Georgien førstepladsen og er næsten absurd uenig med de andre jurymedlemmer og seerne om alle sangene. Ukraine blev vurderet til 2, 3, 4, 5 og 14, hvilket gav en samlet førsteplads ved juryen.

De danske seere gav 12 point til Belgien i semifinalen.

Russiske seere gav Ukraine 10 point, og ukrainske seere gav Rusland 12 point i finalen.


hun havde misforstået reglerne for pointgivningen, og derfor var hendes point underlige

http://ekstrabladet.dk/flash/kultur/hil ... on/6082994


Jeg har lige læst det på DR's hjemmeside og tænkte faktisk på det, da jeg så stemmerne. Det er virkelig for dårligt, det kan ske.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Flora » 15. maj 2016, 09:31

Har Hilda Heick ikke været involveret i Melodi Grand Prixet cirka siden hun lærte at gå? Hvordan misforstår man så pointsystemet? :forvirret:
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Tibbler » 15. maj 2016, 09:31

Maoam skrev:
Tibbler skrev:
Maoam skrev:Jeg har kigget på resultaterne fra semifinalerne og finalen. Danmark blev nr. 17 og Schweitz blev sidst i anden semifinale. Vi havde det også svært mellem Ukraine og Bulgarien. Australien vandt anden semifinale, Ukraine blev nr. 2, Belgien nr. 3 og Georgien nr. 9. Rusland vandt første semifinale med 99 point til Armenien på andenpladsen.

Hielda Heick havde vurderet Australiens sang som den dårligste i finalen, mens de andre gav den førstepladser. Det gav en samlet andenplads. Hun gav Georgien førstepladsen og er næsten absurd uenig med de andre jurymedlemmer og seerne om alle sangene. Ukraine blev vurderet til 2, 3, 4, 5 og 14, hvilket gav en samlet førsteplads ved juryen.

De danske seere gav 12 point til Belgien i semifinalen.

Russiske seere gav Ukraine 10 point, og ukrainske seere gav Rusland 12 point i finalen.


hun havde misforstået reglerne for pointgivningen, og derfor var hendes point underlige

http://ekstrabladet.dk/flash/kultur/hil ... on/6082994


Jeg har lige læst det på DR's hjemmeside og tænkte faktisk på det, da jeg så stemmerne. Det er virkelig for dårligt, det kan ske.


Ja, der er tydeligvis ikke gjort noget for at sikre sig, at jurymedlemmerne forstod reglerne - tåbeligt
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. maj 2016, 09:39

Flora skrev:Har Hilda Heick ikke været involveret i Melodi?and Prixet cirka siden hun lærte at gå? Hvordan misforstår man så pointsystemet? :forvirret:


Måske fordi det netop ikke var, som hun har været vant til? Hun gav «26 point» til sin favorit, og det passer jo med, at den mest populære sang får 12 point.
Hun forstod ikke, at hun i stedet skulle have rangordnet sangene.
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Flora » 15. maj 2016, 09:44

DetSorteCirkus skrev:
Flora skrev:Har Hilda Heick ikke været involveret i Melodi?and Prixet cirka siden hun lærte at gå? Hvordan misforstår man så pointsystemet? :forvirret:


Måske fordi det netop ikke var, som hun har været vant til? Hun gav «26 point» til sin favorit, og det passer jo med, at den mest populære sang får 12 point.
Hun forstod ikke, at hun i stedet skulle have rangordnet sangene.


Ah ok. Havde ikke lige fanget de havde ændret det. Så er det mere forståeligt :)
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Maoam » 15. maj 2016, 10:34

Jeg har downloaded excel filen med resultaterne. Ved at vende Hildas stemmer på hovedet, ville Ukraine være på 11. pladsen hos juryen og dermed ikke få point. Mellem Australien og Ukraine giver det en forskel på 14 point (+2 til Australien og -12 til Ukraine). Der var til slut 23 point mellem Ukraine og Australien, så hvis Hilda ikke havde lavet fejl, ville der kun være 9 point mellem de to lande. Det var blevet tættere, men heldigt for Hilda, fik det ikke afgørende betydning for resultatet.

[Har åbenbart alt for meget tid]
4
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Lull » 15. maj 2016, 10:40

Maoam skrev:Jeg har downloaded excel filen med resultaterne. Ved at vende Hildas stemmer på hovedet, ville Ukraine være på 11. pladsen hos juryen og dermed ikke få point. Mellem Australien og Ukraine giver det en forskel på 14 point (+2 til Australien og -12 til Ukraine). Der var til slut 23 point mellem Ukraine og Australien, så hvis Hilda ikke havde lavet fejl, ville der kun være 9 point mellem de to lande. Det var blevet tættere, men heldigt for Hilda, fik det ikke afgørende betydning for resultatet.

[Har åbenbart alt for meget tid]


Men hvis det kan ske i DK, er der så nogen der ved om det også er sket andre steder?
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf kidkomb » 15. maj 2016, 10:42

Min (nørdede) kæreste har regnet ud, at det ikke er sikkert, at Ukraine ville have vundet med det gamle pointsystem, hvor hvert land afgav stemmer, der var et gennemsnit af jury og televotes i pågældende land.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Maoam » 15. maj 2016, 10:45

Lull skrev:
Maoam skrev:Jeg har downloaded excel filen med resultaterne. Ved at vende Hildas stemmer på hovedet, ville Ukraine være på 11. pladsen hos juryen og dermed ikke få point. Mellem Australien og Ukraine giver det en forskel på 14 point (+2 til Australien og -12 til Ukraine). Der var til slut 23 point mellem Ukraine og Australien, så hvis Hilda ikke havde lavet fejl, ville der kun være 9 point mellem de to lande. Det var blevet tættere, men heldigt for Hilda, fik det ikke afgørende betydning for resultatet.

[Har åbenbart alt for meget tid]


Men hvis det kan ske i DK, er der så nogen der ved om det også er sket andre steder?


Nej, det er en del af problemet. Reglerne skal forklares tydeligere til jurymedlemmerne.

Jeg er bare glad på Hildas vegne, at hun ikke alene kan få hele skylden for at Australien ikke vandt. Det må ikke være rart at lave en fejl, hvis det fik så store konsekvenser.

EDIT: Det ville også være pinligt for DR og hele Eurovision.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2016, 15:52

Tibbler skrev:Nu lyttede jeg lige til ukraines sang igen. Den har helt sikkert ikke vundet pga sangen i sig selv, men pga historien bag, og fordi folk synes at Putin er en nar.

Den er virkelig ikke god :tie:


Jo den er. Det er den første Eurovisionsang jeg nogensinde har hørt frivilligt :) Det rager mig hvad teksten handler om.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Fru Sunshine » 15. maj 2016, 15:54

Har også genhørt den, og helt ærligt: når man ikke mestrer det med atonalitet 100%, skal man holde sig fra det.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2016, 15:56

Fru Sunshine skrev:Har også genhørt den, og helt ærligt: når man ikke mestrer det med atonalitet 100%, skal man holde sig fra det.


Bob Dylan har da aldrig lavet andet end at synge med en atonalitet han på ingen måde mestrer, og han har jo alligevel opnået en vis populariet :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2016, 15:58

Den måde hun sang på i hendes gennembrud - et eller andet ukrainsk TVshow hvor hun lavede ret originale covers af Michal Jackson - det er MEGET vildere :)

0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Fru Sunshine » 15. maj 2016, 16:29

eks-Maupassant skrev:
Fru Sunshine skrev:Har også genhørt den, og helt ærligt: når man ikke mestrer det med atonalitet 100%, skal man holde sig fra det.


Bob Dylan har da aldrig lavet andet end at synge med en atonalitet han på ingen måde mestrer, og han har jo alligevel opnået en vis populariet :)


Hvad har det med sagen at gøre?
Det ændrer da ikke på, hvor ringe det lyder.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Eurovision Song Contest 2016

Indlægaf Wizzze » 15. maj 2016, 16:36

Blev Australien snydt for en sejr, fordi nogen skulle demonstrere mod Rusland, og en ældre forvirret kvinde i Danmark ikke kunne finde ud af tallene?

Kan forstå der er en masse brok på nettet fra Australien mod DK :gruble:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Film og TV"