Tid

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Tid

Indlægaf Ultraviolet » 15. aug 2015, 16:18

Wizzze skrev:Kan I fatte at det allerede er midten af måneden?

August for fanden da lige startet!!

Jeg kan ikke rigtig forlige mig med tiden i øjeblikket, synes den går så hurtigt, og jeg nærmest ikke når noget. Det er bare som om puf, det var den uge, ok så har vi næste uge, men puf så er den gået også :whine:

WFT!

Hvordan har du det med tid, og dens gang?


Jeg går bare og venter på november... synes tiden snegler sig afsted!
0
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tid

Indlægaf Wizzze » 15. aug 2015, 16:23

Ultraviolet skrev:
Wizzze skrev:Kan I fatte at det allerede er midten af måneden?

August for fanden da lige startet!!

Jeg kan ikke rigtig forlige mig med tiden i øjeblikket, synes den går så hurtigt, og jeg nærmest ikke når noget. Det er bare som om puf, det var den uge, ok så har vi næste uge, men puf så er den gået også :whine:

WFT!

Hvordan har du det med tid, og dens gang?


Jeg går bare og venter på november... synes tiden snegler sig afsted!


Hvad sker der i november?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Tid

Indlægaf Ultraviolet » 15. aug 2015, 18:20

Wizzze skrev:
Ultraviolet skrev:
Wizzze skrev:Kan I fatte at det allerede er midten af måneden?

August for fanden da lige startet!!

Jeg kan ikke rigtig forlige mig med tiden i øjeblikket, synes den går så hurtigt, og jeg nærmest ikke når noget. Det er bare som om puf, det var den uge, ok så har vi næste uge, men puf så er den gået også :whine:

WFT!

Hvordan har du det med tid, og dens gang?


Jeg går bare og venter på november... synes tiden snegler sig afsted!


Hvad sker der i november?


Der udkommer fallout 4 :cool:

.....!
2
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Tid

Indlægaf Persnikedy » 15. sep 2015, 18:20

Stephen Fry fortalte så smukt i QI om en gammel tante han havde som hver morgen sagde "It can't be time for breakfast already again!"

Sådan har jeg det også nogle gange, men jeg er også en gammel kone indeni.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Tid

Indlægaf Rapfisk » 15. sep 2015, 20:04

MRS.Yearhouse skrev:Den yngste på 20 år er flyttet hjemmefra idag :(
Det er da ikke længe siden, vi sad og planlagde hvem der hentede i institutionen

:ae:

Jeg synes egentlig ikke, tiden går så hurtigt, selv om jeg gerne ville have nået mere med de knapt 35 år, jeg har været verdensborger.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Tid

Indlægaf Nicolait » 15. sep 2015, 20:25

Angelina skrev:PS! For nogle år tilbage fik jeg to unger... og nu er de to unger hhv fjorten år (om 12 dage) og 19 år... og jeg er kun blevet et par år ældre? Det er vildt sært...


:lol2:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Tid

Indlægaf decibell » 16. sep 2015, 04:13

Angelina skrev:PS! For nogle år tilbage fik jeg to unger... og nu er de to unger hhv fjorten år (om 12 dage) og 19 år... og jeg er kun blevet et par år ældre? Det er vildt sært...

Det er det, man kalder DSB-tid. "Der er 3 min. til toget ankommer." 3 min. senere: "Der er 2 min. til toget ankommer." :P
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Tid

Indlægaf Danseprinsesse » 16. sep 2015, 06:15

Akehurst2 skrev:Det værste er, at tiden går så stærkt, at årene flyder sammen for mig. Så sidder jeg der og prøver at regne mig frem til, hvornår det nu var mine veninder blev gift og fødte, så jeg sådan nogenlunde kan huske deres børns alder og hvornår de mon har kobberbryllup.

Altså, de samtaler vi har herhjemme :tie: "Nej, blev Preben og Bente ikke gift det år, vi lavede badeværelse? Næ, for det var da samme år, som Bent og Birte flyttede til Lyngby? Men var det ikke det år, Frederik og Marias yngste blev døbt - eller var den næstyngste? Jo, for det var samtidig med, jeg flyttede kontor, var det ikke?"

Vi lyder efterhånden som mine forældre :gammel: Og jeg forstod bare ikke dengang som teenager, at de ikke kunne huske, hvad der var sket hvornår - halloooo, hvor svært kan det lige være at skelne årene fra hinanden :cool:


Jeg spurgte som barn min far om, hvor gammel han var. Og han skulle virkelig tænke sig om, inden han svarede. Det var simpelthen så mærkeligt, hvordan kan man ikke vide, hvor gammel man er, det ved man da, ned til nærmeste halvår?
Nu er jeg glad, hvis jeg kan anføre min alder inden for 5-års intervaller, så er der en rimelig chance for, at jeg rammer rigtig.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tid

Indlægaf Fru Sunshine » 16. sep 2015, 06:26

For min del er dagene meget meget meget lange - og nætterne endnu længere lige p.t.
Og alligevel: Min fødselsdag er i næste uge og så er jeg pludselig meget tæt på midaldrende (for jeg har besluttet at blive mindst 90. Ellers var jeg midaldrende allerede, og det gider jeg ikke være), mine babyer er pludselig 20 og snart 18, min søster er over 50 - og her sidder jeg, og vil bare allerhelst kalde på en voksen.

Heldigvis er det snart JULJULJULJULJUL.... :jule: :deer: :santa2: :sol: :santa2: :deer: :jule:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tid

Indlægaf Fru Sunshine » 16. sep 2015, 06:33

Skumfidusen skrev:
Akehurst2 skrev:Det værste er, at tiden går så stærkt, at årene flyder sammen for mig. Så sidder jeg der og prøver at regne mig frem til, hvornår det nu var mine veninder blev gift og fødte, så jeg sådan nogenlunde kan huske deres børns alder og hvornår de mon har kobberbryllup.

Altså, de samtaler vi har herhjemme :tie: "Nej, blev Preben og Bente ikke gift det år, vi lavede badeværelse? Næ, for det var da samme år, som Bent og Birte flyttede til Lyngby? Men var det ikke det år, Frederik og Marias yngste blev døbt - eller var den næstyngste? Jo, for det var samtidig med, jeg flyttede kontor, var det ikke?"

Vi lyder efterhånden som mine forældre :gammel: Og jeg forstod bare ikke dengang som teenager, at de ikke kunne huske, hvad der var sket hvornår - halloooo, hvor svært kan det lige være at skelne årene fra hinanden :cool:


Jeg glæder mig bare over jeg i det mindste ikke er begyndt på samtaler som mine forældre havde med deres familier. Jeg sværger; det her er ingen overdrivelse. Jeg lægger intet til og trækker intet fra:
Min mor: Hvordan gik det egentlig hende den yngste ovre fra æ brugsmand?
Min mormor: Jow, var ikke hende si' søster som blev gift med ham den rødhårede ude fra Spidsbjerg?
Min bedstefar: Neeeej, han flyttede da til Nykøbing?
Min mormor: Var han ikke blevet gift med hende den yngste og fik de ikke ham knægten der var halt og som skal være tømrer?
Min mor: Årh, var det ikke der de havde sådan nogen pæne roser ude i forhaven? Jaaaa, de havde da godt nok travlt med at være fine på den. Meeeeen, vi ved jo nok det ikke altid var at klaveret spillede lige godt derovre.
Min bedstefar: De roser havde de gravet op hjemme fra hans mor dengang hun døde.
Min mormor: Var hun død? Jeg troede da hun var på plejehjem i Outrup?
Min mor: Er det ikke der kusine Lis hun arbejder nu?

....time...efter...time...HVER gang...jeg var ikke ret gammel før jeg nægtede at tage med derhjem. Det hele foregik i øvrigt på vestjysk, men jeg har undladt at skrive på dialekt.

De samtaler savner jeg at høre på nu, hvor dem, der plejede at føre dem, er væk. :trist:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Tid

Indlægaf sigge » 16. sep 2015, 06:47

Altså når man nu ikke kan se på sig selv, at man bliver ældre :fløjt: , er det til gengæld helt vildt at se, så hurtigt andre folks børn bliver større. Jeg synes lige, vi har talt om min kollegas datters konfirmation, og nu er hun blevet 18 og har taget kørekort. :forvirret: Ligesom min venindes lillesøster, som jo (i mit hoved) kun er en stor teenager lige er blevet gift. Jeg har ikke set omtalt lillesøster siden min venindes bryllup for 12½ år siden, men hun har åbenbart tilladt sig at blive ældre i mellemtiden.

Jeg har også svært ved at forholde mig til, at jeg i år har haft 20 års studenterjubilæum. Tyyyve år! Det føles altså ikke som så lang tid siden, vi fjollede rundt i den der vogn.

Men for min skyld måtte resten af det her år godt gå endnu hurtigere, for jeg glæder mig helt vildt til d. 16. februar, hvor jeg rejser til New Zealand på 3 ugers drømmeferie.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tid

Indlægaf Fru Sunshine » 16. sep 2015, 20:01

Jeg var til 25 års studenter jubilæum i lørdags.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"