Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Purple Haze » 17. maj 2016, 04:47

Inspireret at tråden, hvor én slettede en bekendt fra fra FB, efter hun opdagede at han foreslog sugar dating til random damer på tinder.

Hvad skal der til før DU sletter folk fra din FB venneliste?
Her tænker jeg ikke alm oprydning hvor man sletter folk man ikke ser/kender.

Jeg sletter folk hvis deres posts/opførsel får mig til at tænke dårligt om dem.
Dog er undtagelsen familie, dem blokere jeg "bare" så jeg ikke får deres feeds.

Fx nogle fra min familie som synes DF er lige udlændingevenlige nok, hvilket afspejles i deres posts.

Har engang slettet en bekendt fra Amerika, kunne slet ikke have at han begyndte at skrive om at creationisme jo gav helt vildt meget mening.
Og synes ikke lige det var mig der skulle komme ind fra højre og belære ham om at jeg mener han tager fejl.

Edit: hvilke kommentarer - indlæg - holdninger - posts skal der til før i sletter folk (altså ikke bare alm 'oprydning' af folk man ikke ses med
Senest rettet af Purple Haze 17. maj 2016, 06:17, rettet i alt 1 gang.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Sophies-mor » 17. maj 2016, 05:00

Min svigerinde røg på bloker.
Men er så typen, der vil bestemme over andre og ikke fatter et nej.
Så da jeg selv bestemmer, hvad jeg finder mig i på min FB, så røg hun.
Jeg kan ikke slippe for hende IRL.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Anilara » 17. maj 2016, 05:07

(Uh, detalje; Det var ikke en random kvinde - det var min bedste veninde. Jeg synes det gør en lille forskel, selvom jeg nok havde endt ud med samme resultat.)

Nå, men jeg sletter som regel et par stykker årligt, ud fra tesen, at de, som jeg ikke ville hilse på, hvis jeg mødte dem på gaden længere, dem behøver jeg ikke følge længere. De er nok også lige så ligeglad med mig som jeg er med dem :)
Og så sletter jeg de få (jeg tror faktisk kun det er første eller 2. gang) som går væsentlig over min grænse, og hvor jeg føler, at jeg ikke kan stå inde for et venskab længere.

Uenigheder om politiske holdninger mv., har ikke fået mig til at slette nogen.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf achillaxedprune » 17. maj 2016, 05:10

Jeg sletter generelt folk, hvis jeg ikke vil standse op på gaden og tale med dem, hvis jeg så dem.
Der er røget et par stykker ved, at jeg har set dem et eller andet sted, men egentlig ikke gad at gå hen og sige hej... Så ved jeg jo godt, at der ingen grund er til at holde kontakten, hvorfor de slettes næste gang jeg er online.

Ellers har jeg slettet folk, hvis de har lavet for nedern statusopdateringer for mange gange... Jeg havde en gammel klassekammerat, som jeg nok ville give en krammer i virkeligheden, hvis jeg så hende, der konstant postede sådan nogle nedern statusopdateringer med døde dyr, kræftramte børn osv. Jeg magtede simpelthen ikke så få alt det gejl smidt i hovedet når jeg loggede på, hvorfor hun blev slettet.

Jeg har kun familiemedlemmer på den der "hide"-funktion... Irriterer folk mig nok til, at de skal skjules, så slettes de i stedet (med mindre det er familie).
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36797

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Daine » 17. maj 2016, 06:10

Jeg ryddede op på min liste for et års tid siden, så jeg nu kun har folk der jeg har en vis interesse i. Familie, tidligere og nuværende kollegaer, nogle få folkeskolevenner og en bunke debatfolk. Jeg bruger 'hide'funktionen, hvis der en jeg ikke gider følge (det er typisk dem fra folkeskolen og tidligere kollegaer), men hvor jeg så jævnligt er inde for at se, om der er noget jeg skal like. Jeg vil bare gerne selv bestemme, hvornår jeg ser deres posts.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Purple Haze » 17. maj 2016, 06:19

Anilara skrev:(Uh, detalje; Det var ikke en random kvinde - det var min bedste veninde. Jeg synes det gør en lille forskel, selvom jeg nok havde endt ud med samme resultat.)

Nå, men jeg sletter som regel et par stykker årligt, ud fra tesen, at de, som jeg ikke ville hilse på, hvis jeg mødte dem på gaden længere, dem behøver jeg ikke følge længere. De er nok også lige så ligeglad med mig som jeg er med dem :)
Og så sletter jeg de få (jeg tror faktisk kun det er første eller 2. gang) som går væsentlig over min grænse, og hvor jeg føler, at jeg ikke kan stå inde for et venskab længere.

Uenigheder om politiske holdninger mv., har ikke fået mig til at slette nogen.


For ham har hun da bare været en eller anden kvinde. Han har nok ikke tænkt over at det lige var din veninde inden han bragte sugardating op
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Anilara » 17. maj 2016, 06:30

Purple Haze skrev:
Anilara skrev:(Uh, detalje; Det var ikke en random kvinde - det var min bedste veninde. Jeg synes det gør en lille forskel, selvom jeg nok havde endt ud med samme resultat.)

Nå, men jeg sletter som regel et par stykker årligt, ud fra tesen, at de, som jeg ikke ville hilse på, hvis jeg mødte dem på gaden længere, dem behøver jeg ikke følge længere. De er nok også lige så ligeglad med mig som jeg er med dem :)
Og så sletter jeg de få (jeg tror faktisk kun det er første eller 2. gang) som går væsentlig over min grænse, og hvor jeg føler, at jeg ikke kan stå inde for et venskab længere.

Uenigheder om politiske holdninger mv., har ikke fået mig til at slette nogen.


For ham har hun da bare været en eller anden kvinde. Han har nok ikke tænkt over at det lige var din veninde inden han bragte sugardating op

Men det gør muligvis en forskel på mit valg, at han gjorde det ved en veninde og ikke en, jeg ikke kender. Det er blot det :) Altså, det er med i min samlede betragtning, at han var upassende overfor min veninde.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Skralde » 17. maj 2016, 06:57

Sophies-mor skrev:Min svigerinde røg på bloker.
Men er så typen, der vil bestemme over andre og ikke fatter et nej.
Så da jeg selv bestemmer, hvad jeg finder mig i på min FB, så røg hun.
Jeg kan ikke slippe for hende IRL.


Orv, det kunne ellers være skønt hvis man kunne blokere folk i det virkelig liv :genert:

OT: Jeg sletter eller muter folk der er meget ekstreme. Det kan både være politisk, men også sådan mere generelt hvis de poster ligegyldige citater flere gange dagligt eller da én havde fået en slange og skulle flashe den dagligt. Jeg bryder mig virkelig ikke om slanger.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Elvispop » 17. maj 2016, 06:57

Jeg sletter folk på Facebook, hvis jeg er træt af at "høre" på dem.
Til at starte med, stopper jeg med at følge dem. Og hvis de bliver ved, i kommentarerne eller pb, så bliver de slettet.

Hvad de derudover gør med deres liv, rager mig en høstblomst.
Begår de ulovligheder, er det deres problem, ikke mit.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Sangius » 17. maj 2016, 07:08

Når jeg ikke længere har interesse for dem. F.eks. folk jeg egentlig aldrig har kendt, og ikke snakker med mere.

Min bror er blokeret, men det er fordi han drikker sig fuld og skriver alt mulig lort på min væg. Så sådan en adfærd bliver også blokeret, naturligvis.

Har også blokeret en bekendt, som delte 10-15 religiøse citater og billeder om dagen på arabisk. Jeg blev lidt træt af det til sidst, og jeg kunne ikke engang læse hvad der stod. Eller, har ikke blokeret hende, men blot gjort sådan, at jeg ikke kan se, hvad hun slår op.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Fuck.exe » 17. maj 2016, 07:11

Jeg rydder op cirka en gang om året. Det er virkelig sjældent at jeg poster noget på facebook, men jeg ser ikke nogen grund til at være venner med alle.

Jeg sletter en person hvis:

- Personen er en jeg ikke vil hilse på hvis jeg møder ham/hende på gaden (eller de ikke hilser på mig).
- Personen er en som jeg dybest set ikke rigtig interesserer mig for længere.
- Personen var en bekendt som jeg blev venner med på facebook, men hvor der ikke har været nogen kontakt ud over det.
- Jeg opsnuser at personen har smidt mig på sin begrænset liste. Så vil jeg hellere undvære venskabet. Den der "jeg vil se alt du laver, men du må ikke se noget af mit"-mentalitet er barnlig.
- Personen poster DF-lignende opslag med hadefuld retorik. Jeg kan simpelthen bare ikke have det!
- Personen er en jeg har mødt online (herinde, andre debatfora, IRC osv), men som jeg ikke rigtig kender ud over det, og hvor jeg går ud fra at der ikke vil opstå et irl-venskab.
- Personen skriver opslag om stoffer, vold, knep etc. Jeg har engang slettet en bekendt fordi han kom i fængsel pga "en lille smule vold og indbrud", som han selv sagde. Det troede jeg ikke en skid på, og den slags mennesker vil jeg ikke have i mit liv.
- Personen viser en del af sin personlighed som jeg ikke kan forene mig med. Fx dengang jeg ventede den nu 4-årige, hvor en bekendt pludselig begyndte at skrive til mig om hans passion for at lege voksenbaby, og gerne ville høre mine tanker om det. Sådan rent seksuelt. Han sendte billeder :tie:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19599

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Animi » 17. maj 2016, 07:14

- Folk jeg ikke ville hilse på, på gaden
- Racister eller homofober
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. maj 2016, 07:23

Hvis folk går så meget over mine grænser, at jeg ikke længere kan relatere til dem, så sletter jeg - eller når jeg føler, at jeg er kommet så langt fra dem, at der ikke er noget at være fælles om mere.

Hvis det er familie eller nære venner, der er lige ekstreme nok på nogle punkter, nøjes jeg med at blokere opslag.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Fuck.exe » 17. maj 2016, 07:27

Jeg har lige slettet en bekendt fordi han postede den der "Vores Danmark" kampagne fra DF. Det er måske lidt overkill, men det billede gør mig simpelthen så arrig :sur:
3
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Knirkemis » 17. maj 2016, 07:41

Der skal ret meget til, før jeg sletter folk. Men nu får jeg så også kun opdatering fra omkring 100 personer, så hvad de resterende egentlig lægger op, ser jeg stort set aldrig.

Jeg har dog lige slettet en bekendt fagfælle. Hun postede en masse negative ting omkring flygtninge og indvandrere. Mest links til random artikler og videoer. Hvis folk så spørger ind til det eller kommer med argumenter imod hendes holdninger, kan hun ikke komme med svar, men tagger sin kæreste eller bestemte venner, for at de skal komme hende til hjælp i en diskussion. Det er decideret pinligt at se på.
Derudover har hun et crush på min kæreste (som også er indenfor samme fag) og jeg krummer tæer over at se, hvordan hun fedter for ham, på trods af at hun selv er i et forhold. I starten tænkte jeg bare, at hun var lidt til grin, men forleden dag blev irritationen for stor, så nu røg hun af.

Ellers blokerer jeg normalt bare for folks opdateringer, medmindre de er decideret fremmedfjendske. Det er nok der min grænse går.
0

Tilbage til "Forhold og sex"