Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. maj 2016, 11:39

Nuttede-Nuser skrev:Så har vi været til vækst skanning og lillemanden ligger så fint lige på gennemsnittet. Han er skudt til 1472gram. :dåne: :love: :banan:


Det er så rart og betryggende, når de siger, babyen passer i deres kasser. :genert:

Hvad er årsagen til, at du går til vækstskanning (undskyld hvis du har skrevet det tidligere)?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. maj 2016, 11:57

Min barsel er officielt startet i dag. Selvom der ikke rigtig er den store forskel, så er det nu rart ikke at være sygemeldt længere.

På lørdag rejser vi til Sydfrankrig på en tidlig sommerferie - det passer mig fremragende, hvis det ikke når at blive alt for varmt, mens vi er af sted. :genert:
5
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 17. maj 2016, 12:03

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Så har vi været til vækst skanning og lillemanden ligger så fint lige på gennemsnittet. Han er skudt til 1472gram. :dåne: :love: :banan:


Det er så rart og betryggende, når de siger, babyen passer i deres kasser. :genert:

Hvad er årsagen til, at du går til vækstskanning (undskyld hvis du har skrevet det tidligere)?


Ja så bliver man så glad. Det vil bo også sige at der ikke er den store risiko for graviditets diabetes, når han nu er en helt gennemsnits baby, og så vurderede hun at han ville være omkring 3500-3600 gram til termin, og det gør mig også glad for min søster fik en 4700 grams baby.
Der er noget rod med mit stofskifte, derfor skulle han lige vurderes her i uge 28 fordi det kan give små babyer. Havde han nu været for lille skulle jeg have været skannet igen i uge 34 og derefter skulle det vurderes om han skulle ud før tid. Men der er heldigvis ingen ko på isen nu.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 17. maj 2016, 12:06

Danseprinsesse skrev:Min barsel er officielt startet i dag. Selvom der ikke rigtig er den store forskel, så er det nu rart ikke at være sygemeldt længere.

På lørdag rejser vi til Sydfrankrig på en tidlig sommerferie - det passer mig fremragende, hvis det ikke når at blive alt for varmt, mens vi er af sted. :genert:


Dejligt med officiel barsel, som vi har snakket om før giver det en anden ro. Og rigtig god tur :) Jeg gad rigtig godt på kør selv ferie, men min kæreste kan ikke få ferie før midt i juli, og så er vi bare for tæt på termin til at jeg syntes det er forsvarligt, men så tager vi en uge på Fanø og tuller rundt der i stedet.
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 17. maj 2016, 12:10

Nogen der har været til sådan noget hjemmefødselscafe? Vi havde egentligt tænkt vi skulle torsdag, men der sker bare så meget pt, og magter egentligt slet ikke at tænke og planlægge fødsel nu - der er jo 3 måneder til. Men kan ikke finde ud af om jeg bør tage til det. Gider ikke hvis det er en masse mødre der sidder og snakker om deres egne holdninger. Vil have nogle konkrete oplysninger, ikke en masse forskellige damers holdninger til "drømmefødslen". Men finder jo aldrig ud af om det er uundværligt hvis jeg ikke kommer... Suk:)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 17. maj 2016, 12:45

Lilleluftballon skrev:Nogen der har været til sådan noget hjemmefødselscafe? Vi havde egentligt tænkt vi skulle torsdag, men der sker bare så meget pt, og magter egentligt slet ikke at tænke og planlægge fødsel nu - der er jo 3 måneder til. Men kan ikke finde ud af om jeg bør tage til det. Gider ikke hvis det er en masse mødre der sidder og snakker om deres egne holdninger. Vil have nogle konkrete oplysninger, ikke en masse forskellige damers holdninger til "drømmefødslen". Men finder jo aldrig ud af om det er uundværligt hvis jeg ikke kommer... Suk:)


Ikke lige hjemmefødselscafé - det lyder ellers meget spændende. Men var til fødselsforberedelse der handlede om hjemmefødsel og det var ganske godt! Blev i hvert fald sikker i min sag på at det skal være hjemmefødsel. Der var godt nok afsat 2 timer og det tog kun 1, men det var meget god info alligevel. Fandt f.eks ud af at det ikke er et must med et fødekar som jeg havde troet. Så det dropper vi, vi har sikkert alligevel ikke nok varmt vand til at fylde det :lol:
Måske der er noget lign i din region? :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. maj 2016, 13:19

Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Så har vi været til vækst skanning og lillemanden ligger så fint lige på gennemsnittet. Han er skudt til 1472gram. :dåne: :love: :banan:


Det er så rart og betryggende, når de siger, babyen passer i deres kasser. :genert:

Hvad er årsagen til, at du går til vækstskanning (undskyld hvis du har skrevet det tidligere)?


Ja så bliver man så glad. Det vil bo også sige at der ikke er den store risiko for graviditets diabetes, når han nu er en helt gennemsnits baby, og så vurderede hun at han ville være omkring 3500-3600 gram til termin, og det gør mig også glad for min søster fik en 4700 grams baby.
Der er noget rod med mit stofskifte, derfor skulle han lige vurderes her i uge 28 fordi det kan give små babyer. Havde han nu været for lille skulle jeg have været skannet igen i uge 34 og derefter skulle det vurderes om han skulle ud før tid. Men der er heldigvis ingen ko på isen nu.


Så kan jeg godt forstå, det er ekstra betryggende at høre, han tager på som han skal.

Min dreng er blevet vurderet til 3800 gram til termin, hvis han følger sin nuværende kurve. Jeg vejede selv 4600 gram, det behøver han ikke gøre. ;)
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 17. maj 2016, 13:23

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Så har vi været til vækst skanning og lillemanden ligger så fint lige på gennemsnittet. Han er skudt til 1472gram. :dåne: :love: :banan:


Det er så rart og betryggende, når de siger, babyen passer i deres kasser. :genert:

Hvad er årsagen til, at du går til vækstskanning (undskyld hvis du har skrevet det tidligere)?


Ja så bliver man så glad. Det vil bo også sige at der ikke er den store risiko for graviditets diabetes, når han nu er en helt gennemsnits baby, og så vurderede hun at han ville være omkring 3500-3600 gram til termin, og det gør mig også glad for min søster fik en 4700 grams baby.
Der er noget rod med mit stofskifte, derfor skulle han lige vurderes her i uge 28 fordi det kan give små babyer. Havde han nu været for lille skulle jeg have været skannet igen i uge 34 og derefter skulle det vurderes om han skulle ud før tid. Men der er heldigvis ingen ko på isen nu.


Så kan jeg godt forstå, det er ekstra betryggende at høre, han tager på som han skal.

Min dreng er blevet vurderet til 3800 gram til termin, hvis han følger sin nuværende kurve. Jeg vejede selv 4600 gram, det behøver han ikke gøre. ;)


Nej de må meget gerne holde sig under de der 4000gram efter min mening, alt andet kan jeg ikke rigtig overskue :lol:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. maj 2016, 13:26

Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:Min barsel er officielt startet i dag. Selvom der ikke rigtig er den store forskel, så er det nu rart ikke at være sygemeldt længere.

På lørdag rejser vi til Sydfrankrig på en tidlig sommerferie - det passer mig fremragende, hvis det ikke når at blive alt for varmt, mens vi er af sted. :genert:


Dejligt med officiel barsel, som vi har snakket om før giver det en anden ro. Og rigtig god tur :) Jeg gad rigtig godt på kør selv ferie, men min kæreste kan ikke få ferie før midt i juli, og så er vi bare for tæt på termin til at jeg syntes det er forsvarligt, men så tager vi en uge på Fanø og tuller rundt der i stedet.


Tak. :)

Vi skulle have været 14 dage på kør-selv-ferie til Frankrig netop i midten af juli, men der kom en baby i vejen! Så nu flyver vi lidt længere sydpå og nøjes med 6 dage.
Hvis vi rejste senere, ville jeg ikke være dækket af rejseforsikringen.

Fanø er også så dejlig - hvis I kommer forbi slagteren skulle de gerne have en masse fra vores virksomhed i deres butik. :D
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 17. maj 2016, 13:29

Ih hvor jeg er misundelig når I alle snakker barsel.
Min graciditetsapp er blevet opdateret hvilket nu gør at den fortæller mig når jeg går derind at jeg har 5 mdr 14 dage x antal timer, minutter og sekunder til termin. Og eftersom jeg går fra 1 måned før termin kan jeg jo så regne ud at der er 4 mdr 14 dage og en sjat til mig barsel :whine:
Forøvrigt er der også otte uger til sommerferie. Alt har bare lange udsigter nu. Og jeg er lidt trist over der ikke længere er forlængede weekender grundet helligdage.

Tuesday blues ftw.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 17. maj 2016, 13:45

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Danseprinsesse skrev:Min barsel er officielt startet i dag. Selvom der ikke rigtig er den store forskel, så er det nu rart ikke at være sygemeldt længere.

På lørdag rejser vi til Sydfrankrig på en tidlig sommerferie - det passer mig fremragende, hvis det ikke når at blive alt for varmt, mens vi er af sted. :genert:


Dejligt med officiel barsel, som vi har snakket om før giver det en anden ro. Og rigtig god tur :) Jeg gad rigtig godt på kør selv ferie, men min kæreste kan ikke få ferie før midt i juli, og så er vi bare for tæt på termin til at jeg syntes det er forsvarligt, men så tager vi en uge på Fanø og tuller rundt der i stedet.


Tak. :)

Vi skulle have været 14 dage på kør-selv-ferie til Frankrig netop i midten af juli, men der kom en baby i vejen! Så nu flyver vi lidt længere sydpå og nøjes med 6 dage.
Hvis vi rejste senere, ville jeg ikke være dækket af rejseforsikringen.

Fanø er også så dejlig - hvis I kommer forbi slagteren skulle de gerne have en masse fra vores virksomhed i deres butik. :D


6 dage med sol og god mad lyder nu også ret fantastisk. Ja Fanø er skønt, der er så hyggeligt. Jeg har været der en del gange så jeg ved lige hvad vi skal se, og stadig bare have god tid til at slappe af og lave ingenting. Må ind til slagteren og lurer jeres ting så :D
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 17. maj 2016, 13:47

Lulu skrev:Ih hvor jeg er misundelig når I alle snakker barsel.
Min graciditetsapp er blevet opdateret hvilket nu gør at den fortæller mig når jeg går derind at jeg har 5 mdr 14 dage x antal timer, minutter og sekunder til termin. Og eftersom jeg går fra 1 måned før termin kan jeg jo så regne ud at der er 4 mdr 14 dage og en sjat til mig barsel :whine:
Forøvrigt er der også otte uger til sommerferie. Alt har bare lange udsigter nu. Og jeg er lidt trist over der ikke længere er forlængede weekender grundet helligdage.

Tuesday blues ftw.


Kan godt forstå du syntes der er lang tid til, hvornår har du termin? Har du ikke mulighed for at tage noget mere ferie, noget af det du skulle have brugt i den tid du har barsel. Ellers så får du bare lige sådan en her :ae:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 17. maj 2016, 13:56

Ih min kæreste har måske min "nye" bil med hjem i dag. Barnevognen kan ikke være i min gamle golf uden at skulle splittes ad og så pakkes ned som en gang Tetris. Han sælger biler til daglig og har fået en golf stationcar i bytte, så nu håber jeg bare at barnevognen kan være der i.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 17. maj 2016, 14:30

Nuttede-Nuser skrev:Ih min kæreste har måske min "nye" bil med hjem i dag. Barnevognen kan ikke være i min gamle golf uden at skulle splittes ad og så pakkes ned som en gang Tetris. Han sælger biler til daglig og har fået en golf stationcar i bytte, så nu håber jeg bare at barnevognen kan være der i.


Lækkert med en Golf Stationcar! :)

Vi havde også overvejet om vi skulle udskifte en af minibilerne (en Polo og en Corsa) med en større bil... Jeg synes bare ikke, at finanserne er til det lige pt., især ikke når man ikke får mere udbetalt i barselsdagpenge, end man gør. Jeg er faktisk oprigtigt overrasket over, hvor mange penge vi mister pga. barsel. Nu er min mand også privatansat så han får kun 14 dage med fuld løn... :ad!:

....bliver helt skægt når jeg skal tilbage på arbejdsmarkedet og manden skal gå hjemme 3 måneder. Så bliver jeg den primære forsørger - jeg har overvejet at kalde ham min sugarboy, mens det står på... Hæhæhæhæ. :devil:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Knirkemis » 17. maj 2016, 15:22

Jeg har været ved fødselslæge i dag, og har fået tid til igangsættelse d.30/5, hvilket er 14 dage før tid. Han kunne godt se på mig, at jeg ikke kunne holde ud længere. Han scannede mig og heldigvis er baby stor, stærk og livlig, så hun skal nok klare at komme til verden lidt før. Jeg er simpelthen så lettet over, at det snart er slut med de her smerter, selvom jeg selvfølgelig helst ville have ladet naturen gå sin gang. Jeg er forberedt på, at det kan blive en hård omgang med igangsættelse, men det må jeg tage med.

Og så er jeg bare så spændt, på at se hende! Hvor mange af jer har fået lavet 3D-scanninger? Jeg kan næsten ikke vente med at se hendes ansigt, men har besluttet, at jeg må være tålmodig og at der godt må være lidt overraskelse ved fødslen, når nu vi har fået kønnet at vide.
1

Tilbage til "Graviditet"