Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf paint » 13. maj 2016, 08:44

thomassneum skrev:
JoyNips skrev:Jeg boede på Thyrasgade til sidste sommer og jeg tror helt ærligt ikke, man skal lægge så meget i det med sharia-lovgivning eller at det er unge muslimske mænd. De er sgu ikke selv voldsomt troende - det baserer jeg på, at jeg jævnligt har set bøllerne i området med både alkohol, hash og damer.
Fokus skal være på, at de er nogle utilpassede rødder, der ikke har bedre at give sig til. At det lige er faldet på værtshuse er mere eller mindre tilfældigt, i den forstand, at de ikke særligt har noget imod værtshuse - de lever bare op til de fordomme, folk alligevel har for dem.


Spot on!..

Det er nemlig bare lokale bøller. De har afpresninger har intet at gøre med relligionen. Ikke andet end at den jo bruges som undskyldning.


Netop. Det har naturligvis intet med religion at gøre. Disse bøller, er om nogen, ikke interesseret i sharia-lovgivning.

Fænomenet med beskyttelsespenge, er meget stærkt udbredt i Stockholm (hvor jeg kommer af og til, hos nogle venner)
Det er primært serbere og serbiske efterkommere, der styrer dén butik i Stockholm. Der er alle mulige former for afpresning af det lokale erhvervs og forlystelsesliv, i gang. 'Frakkepenge', er én af metoderne. Banderne, skal aflønnes efter hvor mange frakker, der har hængt i garderoben (dvs. antallet af gæster). Det er især musikstederne, der rammes af den.

I andre forretninger er det andre metoder. Da udlejning af DVD-film og spil, var mere udbredt, var det antallet af udlejede film/spil, der dannede grundlag for betalingen/afpresningen etc.etc

Indvandrede med muslimsk herkomst, er ikke så fremme i skoene i det indre Stockholm – de huserer mere i forstads-ghettoområder. Men der var en sag, som mine venner fortalte mig om.

En bande (med muslimsk baggrund) havde vovet sig ind i byen og lavet afpresning og råbt op om Sharialovgivning. Serberne, som mente at området var deres, havde taget dem på ordet, og én af gutterne havde mere eller mindre fået hugget hånden af. Serberne, skulle have sagt, at de havde jo selv bedt om Sharialovgivning – og dét kunne de da godt få. Efterfølgende, fadede snakken om Sharia, markant ud. ;)
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf Akehurst2 » 13. maj 2016, 09:13

paint skrev:
thomassneum skrev:
JoyNips skrev:Jeg boede på Thyrasgade til sidste sommer og jeg tror helt ærligt ikke, man skal lægge så meget i det med sharia-lovgivning eller at det er unge muslimske mænd. De er sgu ikke selv voldsomt troende - det baserer jeg på, at jeg jævnligt har set bøllerne i området med både alkohol, hash og damer.
Fokus skal være på, at de er nogle utilpassede rødder, der ikke har bedre at give sig til. At det lige er faldet på værtshuse er mere eller mindre tilfældigt, i den forstand, at de ikke særligt har noget imod værtshuse - de lever bare op til de fordomme, folk alligevel har for dem.


Spot on!..

Det er nemlig bare lokale bøller. De har afpresninger har intet at gøre med relligionen. Ikke andet end at den jo bruges som undskyldning.


Netop. Det har naturligvis intet med religion at gøre. Disse bøller, er om nogen, ikke interesseret i sharia-lovgivning.



Jeg tror heller ikke et sekund på, at det skulle handle om ægte dybfølt religiøsitet. Det ændrer bare ikke ved, at i disse terrortider, så vil voldsomt udadreagerende adfærd koblet sammen med henvisning til islam føles ekstra utrygt for mange. Det er jo formentlig også derfor, de gør det.

Jeg er egentlig enig i denne passus herfra: http://beinov.blogs.berlingske.dk/2016/ ... noerrebro/

Den aktuelle sag er, så vidt vides, særegen ved, at islam trækkes frem som en dårlig undskyldning for uacceptabel adfærd, og det sætter fokus på, hvordan kriminalitet og radikaliseret, rodløs religiøsitet kan udvikle sig i faretruende retning.
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 13. maj 2016, 15:33

thomassneum skrev:
Øhh!!.. siger de det? :gruble:


Ja, læs citatet.

Det vil jo ikke give nogen mening.


Det giver da fint mening, taget i betragtning af at det er i dummebøde-genren. Dummebøder eller afpresning behøver ikke give logisk mening eller være retfærdige. Der er bare tale om at "pengene skal falde, ellers..." Om offeret så skaffer pengene ved at sælge kaffe og smørrebrød i værtshuset (hvad der i øvrigt OGSÅ ofte sælges på de steder), om de samler flasker, optager lån, begår kriminalitet, eller hvad de gør - det er ikke gerningsmandens hovedpine.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf thomassneum » 17. maj 2016, 05:41

Advocatus-Diaboli skrev:
thomassneum skrev:
Øhh!!.. siger de det? :gruble:


Ja, læs citatet.

Det vil jo ikke give nogen mening.


Det giver da fint mening, taget i betragtning af at det er i dummebøde-genren. Dummebøder eller afpresning behøver ikke give logisk mening eller være retfærdige. Der er bare tale om at "pengene skal falde, ellers..." Om offeret så skaffer pengene ved at sælge kaffe og smørrebrød i værtshuset (hvad der i øvrigt OGSÅ ofte sælges på de steder), om de samler flasker, optager lån, begår kriminalitet, eller hvad de gør - det er ikke gerningsmandens hovedpine.


Men hvis du nu tager med, at deres ævl om Sahria kun er en undskyldning, og de bare er lokale bøller.. hvilket selve deres handling jo stærkt indikerer, så tror jeg de er pænt ligeglade med om der sælges øl eller ej.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf Code71 » 17. maj 2016, 06:01

thomassneum skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
thomassneum skrev:
Øhh!!.. siger de det? :gruble:


Ja, læs citatet.

Det vil jo ikke give nogen mening.


Det giver da fint mening, taget i betragtning af at det er i dummebøde-genren. Dummebøder eller afpresning behøver ikke give logisk mening eller være retfærdige. Der er bare tale om at "pengene skal falde, ellers..." Om offeret så skaffer pengene ved at sælge kaffe og smørrebrød i værtshuset (hvad der i øvrigt OGSÅ ofte sælges på de steder), om de samler flasker, optager lån, begår kriminalitet, eller hvad de gør - det er ikke gerningsmandens hovedpine.


Men hvis du nu tager med, at deres ævl om Sahria kun er en undskyldning, og de bare er lokale bøller.. hvilket selve deres handling jo stærkt indikerer, så tror jeg de er pænt ligeglade med om der sælges øl eller ej.


Det VED du simpelthen det er? Eller er det noget du antager? Hvad så når HA og andre rockergrupper slås indbyrdes. Så er det heller ikke pga hashmarkedet, som de ellers selv påstår? Så er det i virkeligheden bare drengestreger?

Eller er det udelukkende muslimske gruppers begrundelser for balladen som er pjat?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1925
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf Tanten » 17. maj 2016, 06:49

Bad Samaritan skrev:
lillebjoern skrev:Tror I det er et tiltagende fænomen? Og bør politiet tager sager som disse mere seriøst?


Nej. Det er præcis et lige så stort problem, som det var for år tilbage. Det bliver det selvfølgelig ikke mindre alvorligt af, og det skal så afgjort tages hånd om. Men problemet med rygmarvsreaktionære politikere med hang til populistiske paroler er langt større - og at påstå det er et udtryk for omsiggribendende "Sharia"-lov i Danmark, fordi en flok ungdomskriminelle slynger det ud, er simpelthen hovedrystende åndssvagt.

Den utilpassethed adfærden bunder i finder næring i de dér rødders narrativ om dem selv som forskelsbehandlede underdogs, der aldrig ville blive accepteret af samfundet, om så de prøvede... og når man ser, hvor velvilligt befolkningen melder sig på banen med krav om øjeblikkelig udvisning og særlovgivning for noget, som - var handlingen begået af en etnisk dansk vanekriminel - dårligt nok ville kunne andmeldes, så er jeg egentlig mest tilbøjelig til at sige, det er dem som har fat i den lange ende.

Det her billede opsummerer i øvrigt det danske "Sharia-problem" ganske udmærket:


Enig. De her marginaliserede bøller ville nok blive sat på hjul og stejle selv, hvis der herskede sharia-lovgivning i DK, for deres adfærd er ikke forenelig med islam i en hvilken som helst fortolkning (bortset fra måske den, ISIS praktiserer).

De ævler og bruger religion som en eller anden halvhjertet forklaring på deres kriminelle adfærd. Bandrekriminalitet har ikke noget med religion at gøre.
2
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf JoyNips » 17. maj 2016, 06:56

Code71 skrev:
thomassneum skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
thomassneum skrev:
Øhh!!.. siger de det? :gruble:


Ja, læs citatet.

Det vil jo ikke give nogen mening.


Det giver da fint mening, taget i betragtning af at det er i dummebøde-genren. Dummebøder eller afpresning behøver ikke give logisk mening eller være retfærdige. Der er bare tale om at "pengene skal falde, ellers..." Om offeret så skaffer pengene ved at sælge kaffe og smørrebrød i værtshuset (hvad der i øvrigt OGSÅ ofte sælges på de steder), om de samler flasker, optager lån, begår kriminalitet, eller hvad de gør - det er ikke gerningsmandens hovedpine.


Men hvis du nu tager med, at deres ævl om Sahria kun er en undskyldning, og de bare er lokale bøller.. hvilket selve deres handling jo stærkt indikerer, så tror jeg de er pænt ligeglade med om der sælges øl eller ej.


Det VED du simpelthen det er? Eller er det noget du antager? Hvad så når HA og andre rockergrupper slås indbyrdes. Så er det heller ikke pga hashmarkedet, som de ellers selv påstår? Så er det i virkeligheden bare drengestreger?

Eller er det udelukkende muslimske gruppers begrundelser for balladen som er pjat?


De har også været ved cafeer, pladebutik og hundeklipper...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1925
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf Tanten » 17. maj 2016, 06:58

LadyFox skrev:Selvfølgelig burde politiet tage sådan nogle sager seriøst, det kan ikke være rigtigt at man ikke kan drive værtshus i Danmark uden at skulle betale sig for beskyttelse og fra hærværk. Jeg synes det er meget alvorligt at afpresse virksomheder (og folk) økonomisk ved hjælp af trusler og hærværk.

Jeg oplevede desværre selv sidste sommer at få trusler for at være provokerende fordi jeg drak en øl i solen på Den Røde Plads, fordi en gruppe unge mente det var en muslimsk plads, og det derfor ikke var tilladt at drikke der. Han ville både tæve mig og kneppe min hund.

At lade den slags stå til gavner ingen.


Til det markerede: Ja, for det er jo helt i overensstemmelse med Koranen, eller nowet :stoned:

Afpresning, beskyttelsespenge og chikane skal altid tages alvorligt, uanset hvilken syret undskyldning, folk bruger for deres kriminelle adfærd.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf LadyFox » 17. maj 2016, 07:18

Tanten skrev:
LadyFox skrev:Selvfølgelig burde politiet tage sådan nogle sager seriøst, det kan ikke være rigtigt at man ikke kan drive værtshus i Danmark uden at skulle betale sig for beskyttelse og fra hærværk. Jeg synes det er meget alvorligt at afpresse virksomheder (og folk) økonomisk ved hjælp af trusler og hærværk.

Jeg oplevede desværre selv sidste sommer at få trusler for at være provokerende fordi jeg drak en øl i solen på Den Røde Plads, fordi en gruppe unge mente det var en muslimsk plads, og det derfor ikke var tilladt at drikke der. Han ville både tæve mig og kneppe min hund.

At lade den slags stå til gavner ingen.


Til det markerede: Ja, for det er jo helt i overensstemmelse med Koranen, eller nowet :stoned:

Afpresning, beskyttelsespenge og chikane skal altid tages alvorligt, uanset hvilken syret undskyldning, folk bruger for deres kriminelle adfærd.

Det var også min tanke. :P

Men jeg anser nu heller ikke de knægte som specielt rettroende muslimer.
1
...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf thomassneum » 17. maj 2016, 09:11

Code71 skrev:
thomassneum skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
thomassneum skrev:
Øhh!!.. siger de det? :gruble:


Ja, læs citatet.

Det vil jo ikke give nogen mening.


Det giver da fint mening, taget i betragtning af at det er i dummebøde-genren. Dummebøder eller afpresning behøver ikke give logisk mening eller være retfærdige. Der er bare tale om at "pengene skal falde, ellers..." Om offeret så skaffer pengene ved at sælge kaffe og smørrebrød i værtshuset (hvad der i øvrigt OGSÅ ofte sælges på de steder), om de samler flasker, optager lån, begår kriminalitet, eller hvad de gør - det er ikke gerningsmandens hovedpine.


Men hvis du nu tager med, at deres ævl om Sahria kun er en undskyldning, og de bare er lokale bøller.. hvilket selve deres handling jo stærkt indikerer, så tror jeg de er pænt ligeglade med om der sælges øl eller ej.


Det VED du simpelthen det er? Eller er det noget du antager? Hvad så når HA og andre rockergrupper slås indbyrdes. Så er det heller ikke pga hashmarkedet, som de ellers selv påstår? Så er det i virkeligheden bare drengestreger?

Eller er det udelukkende muslimske gruppers begrundelser for balladen som er pjat?


Det er hvad jeg selv har erfaret.
Det er hvad politiet tilbagemelder, og det er hvad trossamfundet selv melder ud.
Det er hvad de lømler man har haft fat i, selv siger osv. osv.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. maj 2016, 11:50

thomassneum skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
thomassneum skrev:
Øhh!!.. siger de det? :gruble:


Ja, læs citatet.

Det vil jo ikke give nogen mening.


Det giver da fint mening, taget i betragtning af at det er i dummebøde-genren. Dummebøder eller afpresning behøver ikke give logisk mening eller være retfærdige. Der er bare tale om at "pengene skal falde, ellers..." Om offeret så skaffer pengene ved at sælge kaffe og smørrebrød i værtshuset (hvad der i øvrigt OGSÅ ofte sælges på de steder), om de samler flasker, optager lån, begår kriminalitet, eller hvad de gør - det er ikke gerningsmandens hovedpine.


Men hvis du nu tager med, at deres ævl om Sahria kun er en undskyldning, og de bare er lokale bøller.. hvilket selve deres handling jo stærkt indikerer, så tror jeg de er pænt ligeglade med om der sælges øl eller ej.


Du - og alle andre - kan tro lige hvad I vil. Diskussionen gik på hvad der blev sagt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf thomassneum » 17. maj 2016, 12:09

Advocatus-Diaboli skrev:
thomassneum skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
thomassneum skrev:
Øhh!!.. siger de det? :gruble:


Ja, læs citatet.

Det vil jo ikke give nogen mening.


Det giver da fint mening, taget i betragtning af at det er i dummebøde-genren. Dummebøder eller afpresning behøver ikke give logisk mening eller være retfærdige. Der er bare tale om at "pengene skal falde, ellers..." Om offeret så skaffer pengene ved at sælge kaffe og smørrebrød i værtshuset (hvad der i øvrigt OGSÅ ofte sælges på de steder), om de samler flasker, optager lån, begår kriminalitet, eller hvad de gør - det er ikke gerningsmandens hovedpine.


Men hvis du nu tager med, at deres ævl om Sahria kun er en undskyldning, og de bare er lokale bøller.. hvilket selve deres handling jo stærkt indikerer, så tror jeg de er pænt ligeglade med om der sælges øl eller ej.


Du - og alle andre - kan tro lige hvad I vil. Diskussionen gik på hvad der blev sagt.


Tak.. tror jeg nok. Speciel i lyset af at det bare er en debat. :)

Du ved også at der ofte skal tolkes lidt på det sagte og citerede.. Havde de sagt "Jeg er Sheriff i denne by..." Så havde man nok også liiige tænkt sit.
At vi så kan tolke forskelligt, det er jo hvad det er.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. maj 2016, 12:15

thomassneum skrev:
Du ved også at der ofte skal tolkes lidt på det sagte og citerede..


Nej, det skal der sådan set ikke, når debatten handler om hvad der er sagt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf Precaseptica » 17. maj 2016, 13:10

lillebjoern skrev:Forstår du ikke konceptet bag beskyttelsespenge? Og hvor læser du at stedet må køre videre men uden servering af alkohol?


Der var jo også den mulighed, at det var gerningsmændene der ikke helt forstår hvad de selv har gang i. Beskyttelsespenge virker måske optimalt, hvis man kun er interesseret i pengene og derudover ingen principper har, men det var ikke det der blev råbt op om.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf thomassneum » 17. maj 2016, 13:11

Advocatus-Diaboli skrev:
thomassneum skrev:
Du ved også at der ofte skal tolkes lidt på det sagte og citerede..


Nej, det skal der sådan set ikke, når debatten handler om hvad der er sagt.


Vi må være enig om at være unige. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"