Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 17. maj 2016, 14:39

Ok, for at gøre en ret lang historie kort, så er jeg begyndt at skrive med og se denne her fyr, som jeg datede lidt i efteråret. Vi har en del kontakt til daglig (ift. hvad jeg har prøvet med andre), og når vi ses, er det rigtigt hyggeligt. Det er nok ham, der initierer 70% af kontakten og han svarer altid tilbage nærmest på sekundet. Jeg har mange grunde til at tro på, at han er seriøst interesseret i mig - bl.a. fordi han har sagt det ret direkte.

Anyways. Der er en ting ved ham, der irriterer mig: Han er virkeligt dårlig til at planlægge. Eller dvs.: Han bryder sig tydeligvis ikke om det.

Indrømmet. Jeg er noget nær verdens mest strukturerede menneske og, well, en kæmpe kontrolfreak. Jeg skal helst vide præcis hvad der skal ske hele tiden, og selvom jeg elsker at være spontan (og sagtens kan trives med dét indimellem), så planlægger jeg rigtigt meget i mit liv. Især fordi, jeg har en relativt travl hverdag og typisk har mange aftaler og mennesker, jeg gerne vil se. Hvis jeg får gæster, vil jeg vide præcis hvornår de kommer - osv.

Han er meget mere laissez-faire, hvilket jeg jo også til dels er tiltrukket af, men jeg oplever en konflikt, når vi skal aftale at ses. Han spørger typisk på dagen/om aftenen (ikke på booty call-måden, bare mere spontant), jeg kan sagtens ville planlægge en uge i forvejen. Hvis jeg foreslår en dag om fx nogle dage, kan jeg mærke, han har svært ved at committe sig til det. Han gør det og vi ses, men det er tydeligt, at den form for planlægning ikke er naturlig for ham. Han vil gerne ses, for hvis ikke jeg bringer det på banen, så gør han selv eventually - vi arbejder bare i ret forskelligt tempo, og det går mig lidt på, fordi jeg har meget svært ved ikke at tolke det som manglende interesse fra hans side. Jeg kan godt lide den meget direkte bekræftelse i at aftale en fast date, og det behov har han tydeligvis ikke.

Jeg har prøvet hans teknik - altså simpelthen at aftale på dagen. Det har fungeret fint indtil videre, men hvis vi kun gjorde det sådan, ville vi jo ikke ses ret meget, for ofte har man jo andre aftaler og kan ikke bare "springe til". Dels kommer det ikke ret naturligt til mig. Jeg ved, at løsningen til højrebenet er at indgå et kompromis, men jeg kan bare ikke ryste irritationen væk over, at han ikke er meget engageret omkring at planlægge på forhånd.

Derfor: Hvordan foretrækker I selv at planlægge, og har I oplevet konflikter med det i en datingsammenhæng? Hvordan kan man løse det? ER der virkelig nogen mænd, der bare ikke ser pointen i at planlægge forud?
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf girl_beat » 17. maj 2016, 14:59

Wunder8 skrev:Ok, for at gøre en ret lang historie kort, så er jeg begyndt at skrive med og se denne her fyr, som jeg datede lidt i efteråret. Vi har en del kontakt til daglig (ift. hvad jeg har prøvet med andre), og når vi ses, er det rigtigt hyggeligt. Det er nok ham, der initierer 70% af kontakten og han svarer altid tilbage nærmest på sekundet. Jeg har mange grunde til at tro på, at han er seriøst interesseret i mig - bl.a. fordi han har sagt det ret direkte.

Anyways. Der er en ting ved ham, der irriterer mig: Han er virkeligt dårlig til at planlægge. Eller dvs.: Han bryder sig tydeligvis ikke om det.

Indrømmet. Jeg er noget nær verdens mest strukturerede menneske og, well, en kæmpe kontrolfreak. Jeg skal helst vide præcis hvad der skal ske hele tiden, og selvom jeg elsker at være spontan (og sagtens kan trives med dét indimellem), så planlægger jeg rigtigt meget i mit liv. Især fordi, jeg har en relativt travl hverdag og typisk har mange aftaler og mennesker, jeg gerne vil se. Hvis jeg får gæster, vil jeg vide præcis hvornår de kommer - osv.

Han er meget mere laissez-faire, hvilket jeg jo også til dels er tiltrukket af, men jeg oplever en konflikt, når vi skal aftale at ses. Han spørger typisk på dagen/om aftenen (ikke på booty call-måden, bare mere spontant), jeg kan sagtens ville planlægge en uge i forvejen. Hvis jeg foreslår en dag om fx nogle dage, kan jeg mærke, han har svært ved at committe sig til det. Han gør det og vi ses, men det er tydeligt, at den form for planlægning ikke er naturlig for ham. Han vil gerne ses, for hvis ikke jeg bringer det på banen, så gør han selv eventually - vi arbejder bare i ret forskelligt tempo, og det går mig lidt på, fordi jeg har meget svært ved ikke at tolke det som manglende interesse fra hans side. Jeg kan godt lide den meget direkte bekræftelse i at aftale en fast date, og det behov har han tydeligvis ikke.

Jeg har prøvet hans teknik - altså simpelthen at aftale på dagen. Det har fungeret fint indtil videre, men hvis vi kun gjorde det sådan, ville vi jo ikke ses ret meget, for ofte har man jo andre aftaler og kan ikke bare "springe til". Dels kommer det ikke ret naturligt til mig. Jeg ved, at løsningen til højrebenet er at indgå et kompromis, men jeg kan bare ikke ryste irritationen væk over, at han ikke er meget engageret omkring at planlægge på forhånd.

Derfor: Hvordan foretrækker I selv at planlægge, og har I oplevet konflikter med det i en datingsammenhæng? Hvordan kan man løse det? ER der virkelig nogen mænd, der bare ikke ser pointen i at planlægge forud?


Til det markerede; det bliver du sgu nok nødt til, hvis du ønsker at udvikle forholdet med manden.

Jeg genkender meget af det fra mit eget parforhold, og her har løsningen ofte været at tage en dyb indånding og trække sig lidt tilbage for at give manden plads til at komme på banen. Nogle gange gør han i sit eget tempo og andre gange sker der ikke noget. Men når han så tager initiativ til fx at gå ud og spise (vi bor sammen), så vil han gerne tilbringe en lækker aften, nu og her, med mig, fordi han har lyst. Det er da bekræftende! :lun:

Der vil være masser af muligheder for at planlægge og strukturere; indkøb, ferier, sociale arrangementer, huslige opgaver osv. osv., hvis du ser en fælles fremtid som noget realistisk. Men lige nu mens I dater, så slip tøjlerne en smule og prøv at nyde det spontane :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 17. maj 2016, 15:06

girl_beat skrev:
Wunder8 skrev:Ok, for at gøre en ret lang historie kort, så er jeg begyndt at skrive med og se denne her fyr, som jeg datede lidt i efteråret. Vi har en del kontakt til daglig (ift. hvad jeg har prøvet med andre), og når vi ses, er det rigtigt hyggeligt. Det er nok ham, der initierer 70% af kontakten og han svarer altid tilbage nærmest på sekundet. Jeg har mange grunde til at tro på, at han er seriøst interesseret i mig - bl.a. fordi han har sagt det ret direkte.

Anyways. Der er en ting ved ham, der irriterer mig: Han er virkeligt dårlig til at planlægge. Eller dvs.: Han bryder sig tydeligvis ikke om det.

Indrømmet. Jeg er noget nær verdens mest strukturerede menneske og, well, en kæmpe kontrolfreak. Jeg skal helst vide præcis hvad der skal ske hele tiden, og selvom jeg elsker at være spontan (og sagtens kan trives med dét indimellem), så planlægger jeg rigtigt meget i mit liv. Især fordi, jeg har en relativt travl hverdag og typisk har mange aftaler og mennesker, jeg gerne vil se. Hvis jeg får gæster, vil jeg vide præcis hvornår de kommer - osv.

Han er meget mere laissez-faire, hvilket jeg jo også til dels er tiltrukket af, men jeg oplever en konflikt, når vi skal aftale at ses. Han spørger typisk på dagen/om aftenen (ikke på booty call-måden, bare mere spontant), jeg kan sagtens ville planlægge en uge i forvejen. Hvis jeg foreslår en dag om fx nogle dage, kan jeg mærke, han har svært ved at committe sig til det. Han gør det og vi ses, men det er tydeligt, at den form for planlægning ikke er naturlig for ham. Han vil gerne ses, for hvis ikke jeg bringer det på banen, så gør han selv eventually - vi arbejder bare i ret forskelligt tempo, og det går mig lidt på, fordi jeg har meget svært ved ikke at tolke det som manglende interesse fra hans side. Jeg kan godt lide den meget direkte bekræftelse i at aftale en fast date, og det behov har han tydeligvis ikke.

Jeg har prøvet hans teknik - altså simpelthen at aftale på dagen. Det har fungeret fint indtil videre, men hvis vi kun gjorde det sådan, ville vi jo ikke ses ret meget, for ofte har man jo andre aftaler og kan ikke bare "springe til". Dels kommer det ikke ret naturligt til mig. Jeg ved, at løsningen til højrebenet er at indgå et kompromis, men jeg kan bare ikke ryste irritationen væk over, at han ikke er meget engageret omkring at planlægge på forhånd.

Derfor: Hvordan foretrækker I selv at planlægge, og har I oplevet konflikter med det i en datingsammenhæng? Hvordan kan man løse det? ER der virkelig nogen mænd, der bare ikke ser pointen i at planlægge forud?


Til det markerede; det bliver du sgu nok nødt til, hvis du ønsker at udvikle forholdet med manden.

Jeg genkender meget af det fra mit eget parforhold, og her har løsningen ofte været at tage en dyb indånding og trække sig lidt tilbage for at give manden plads til at komme på banen. Nogle gange gør han i sit eget tempo og andre gange sker der ikke noget. Men når han så tager initiativ til fx at gå ud og spise (vi bor sammen), så vil han gerne tilbringe en lækker aften, nu og her, med mig, fordi han har lyst. Det er da bekræftende! :lun:

Der vil være masser af muligheder for at planlægge og strukturere; indkøb, ferier, sociale arrangementer, huslige opgaver osv. osv., hvis du ser en fælles fremtid som noget realistisk. Men lige nu mens I dater, så slip tøjlerne en smule og prøv at nyde det spontane :)


Tak for svaret :) Jeg tror, du har ret. Jeg skal klart blive bedre til ikke at overtænke tingene. Jeg ER virkelig en planlægger by heart, det kan jeg også se i min venindegruppe, hvor jeg ofte er hende, der får aftalerne op at stå. Her opfatter jeg det slet ikke som manglende interesse fra deres side, at jeg gør det - det er jo bare mig, der er hurtigst på aftrækkeren.

I en dating-sammenhæng er det jo altid bare lidt mere iffy, fordi man ikke kender den anden. Og jeg lider nok under at have læst lidt for mange damebladsartikler, hvor det at planlægge frem i tiden ofte gøres til den hellige gral for, hvornår en mand virkeligt er interesseret. Havde faktisk aldrig rigtigt tænkt hans spontane invitationer som bekræftende, men du har da ret - det er de jo.
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf billiebean » 17. maj 2016, 17:16

Du skriver at du oplever hans tøven som mangel på interesse. Jeg synes godt, at man kan vende den om også: At langtidsplanlægning kan ses som et udtryk for, at der er andre ting, der bliver prioriteret før samvær med den pågældende person? Altså at han skal passes ind i dit skema, mens han faktisk altid laver plads/tid til dig?

Jeg sidder og tænker på, hvad det er, der gør at du godt kan lide at have planlagt samværet på forhånd? Er din oplevelse sammen med ham fx påvirket af om aftalen var spontan eller planlagt?
1
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 17. maj 2016, 17:53

Smiling_Goat skrev:
Wunder8 skrev:Tak for svaret :) Jeg tror, du har ret. Jeg skal klart blive bedre til ikke at overtænke tingene. Jeg ER virkelig en planlægger by heart, det kan jeg også se i min venindegruppe, hvor jeg ofte er hende, der får aftalerne op at stå. Her opfatter jeg det slet ikke som manglende interesse fra deres side, at jeg gør det - det er jo bare mig, der er hurtigst på aftrækkeren.

I en dating-sammenhæng er det jo altid bare lidt mere iffy, fordi man ikke kender den anden. Og jeg lider nok under at have læst lidt for mange damebladsartikler, hvor det at planlægge frem i tiden ofte gøres til den hellige gral for, hvornår en mand virkeligt er interesseret. Havde faktisk aldrig rigtigt tænkt hans spontane invitationer som bekræftende, men du har da ret - det er de jo.


Jeg kunne heller ikke lade være med at tænke, at hele årsagen til indlægget skyldes dit behov for at planlægge. Du har behov for at planlægge relationen - ikke bare de enkelte aftaler. Du virker til at have en struktureret tænkning i dit hoved, der siger, når man er i forhold/interesseret opfører man sigsådan. Så det er okay i begyndelsen af måske være lidt spontan, men på et tidspunkt bliver det alvorligt, og så skal der altså konkrete planer på bordet.

Jeg synes, du skal se det her, som en rigtig god mulighed for at bryde med noget vanetænkning måske, og prøve det der spontanitet af. Jeg kender til fulde usikkerheden med en ny date, men hvis han ellers er god til at lave aftaler (som du ikke føler er bootycalls,) så ville jeg forsøge at lægge tankerne lidt fra mig og bare følge med. Jeg tror måske, det kunne være rigtig sundt for dig. Du ved, hjernen fungerer via elektriske impulser i forskellige baner, og tænker vi meget på samme måde igen og igen, kan det (så vidt jeg har forstået) skabe "fordybninger" i de baner i hjernen, så vi får sværere ved at tænke anderledes. Det er derfor rigtig sundt at prøve noget nyt, udsætte hjernen for nye tanker og indtryk, for at åbne muligheden for nytænkning (det er bl.a. sådan man udvikler sin kreativitet.) Bare det at ændre en fast rute til og fra et sted, eller rutinen du udfører en bestemt handling med, kan hjælpe. Så prøv da spontaniteten af, og se hvad der sker.

Går det så slet ikke, kan du jo sætte dig med ham og snakke om, at du har brug for faste rammer osv. Men så kender I også hinanden bedre, og så føles det måske ikke så grænseoverskridende at "lægge kortene på bordet."



Åh gud, du rammer virkeligt hovedet på sømmet! Tak. Min veninde sagde også engang til mig, at jeg skulle tage og slappe lidt af, fordi jeg tydeligvis var igang med at prøve at tilrettelægge det, vi havde gang i - hvilket jo er et dødsdømt projekt. Det ved min rationelle side også godt. Det er jo ikke sådan, at hvis bare jeg projektleder datingen godt nok, så kommer der et succesfuldt forhold ud af det. Nu hvor jeg læser dit indlæg og skriver det her ned, så går det virkeligt op for mig, hvor irrationelt det er.

Jeg tror også, jeg med fordel kan forsøge at lade mig rive lidt med. Det strider bare imod alt i mig. Jeg er ret utålmodigt anlagt, og jeg får hurtigt følelsen af, at "Shit, nu har vi ikke snakket i to dage, har han så mistet interessen? Hvad hvis vi aldrig ses mere? Jeg må gøre noget!", og det kommer der jo kun desparat og små-clingy adfærd ud af (been there). Det er jo nok fordi, jeg har meget svært ved at overgive kontrollen til ham - jeg vil helst selv styre det. Og det var nok i virkeligheden også (delvist) dét, der "ødelagde" det lidt, da vi datede i efteråret. Kombineret med, at han også kan være enormt laisez-faire og "vi ser på det"-agtig. På den måde er han også lidt min modpol. Men der er bare en del af mig, der egentlig gerne vil have det til at fungere denne gang.

Dyb indånding.
4
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Elvispop » 17. maj 2016, 17:54

Jeg ville miste lysten til at date en, jeg føler at jeg skal bestille tid hos.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 17. maj 2016, 18:05

billiebean skrev:Du skriver at du oplever hans tøven som mangel på interesse. Jeg synes godt, at man kan vende den om også: At langtidsplanlægning kan ses som et udtryk for, at der er andre ting, der bliver prioriteret før samvær med den pågældende person? Altså at han skal passes ind i dit skema, mens han faktisk altid laver plads/tid til dig?

Jeg sidder og tænker på, hvad det er, der gør at du godt kan lide at have planlagt samværet på forhånd? Er din oplevelse sammen med ham fx påvirket af om aftalen var spontan eller planlagt?


Det er faktisk et rigtigt interessant perspektiv - tak :) Jeg havde ikke selv tænkt sådan på det. Igen, fordi interesse i min verden er lig med, at man planlægger forud, gerne lang tid forinden (dette har også praktiske årsager, da jeg og en stor del af min omgangskreds er virkeligt travle i hverdagen, og det derfor ER nødvendigt, hvis man skal ses). Men det er jo bare min holdning - alle er jo ikke som mig.

For mig er der både noget meget lavpraktisk i at planlægge på forhånd i en travl hverdag, samt det her med, at jeg tager det som et tegn på interesse. På den måde tillægger jeg det stor værdi. Men ift samværet er det ligemeget - jeg hygger mig med ham, uanset hvordan aftalen er kommet i stand.

Jeg kan komme med et eksempel på vores dynamik (lidt optegnet, men så får I mønstret):

Mig, onsdag: Måske skal vi drikke en øl i weekenden?
Ham: Ja, det kan vi da godt finde ud af
(Jeg afventer, at han foreslår en konkret dag, og vi skriver ikke rigtigt mere sammen om aftalen, men fortsætter kontakten. Imens er jeg småirriteret over, at han ikke er mere begejstret over at lave en plan om at ses)
Ham, lørdag: Skulle vi drikke den øl i dag?
Mig: Det kan jeg desværre ikke lige i dag
(Jeg har jo lavet andre planer i mellemtiden, så jeg KAN ikke. Vi fortsætter kontakten)
Ham, om aftenen: Prøver entusiatisk at lokke mig hen til ham og hans ven, der drikker øl. Jeg er nødt til at afslå, da jeg vitterligt ikke kan.
Ham, om natten: Random emoji-fuldebesked
Ham, søndag: Høhø, undskyld
(Vi fortsætter kontakten)

Mandag: Rinse and repeat :gisp:
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 17. maj 2016, 18:07

Elvispop skrev:Jeg ville miste lysten til at date en, jeg føler at jeg skal bestille tid hos.


Så hvis jeg mandag prøvede at få en konkret dato i kalenderen om at ses, så ville du opfatte det negativt? Jeg spørger af oprigtig interesse, da jeg selv ville have det helt anderledes.
1
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Elvispop » 17. maj 2016, 18:27

Wunder8 skrev:
Elvispop skrev:Jeg ville miste lysten til at date en, jeg føler at jeg skal bestille tid hos.


Så hvis jeg mandag prøvede at få en konkret dato i kalenderen om at ses, så ville du opfatte det negativt? Jeg spørger af oprigtig interesse, da jeg selv ville have det helt anderledes.


Kun hvis det er sådan størstedelen af gangene.
Det vil virke ligeså aftændende på mig somm at planlægge sex til hver torsdag og lørdag.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 17. maj 2016, 18:42

Elvispop skrev:
Wunder8 skrev:
Elvispop skrev:Jeg ville miste lysten til at date en, jeg føler at jeg skal bestille tid hos.


Så hvis jeg mandag prøvede at få en konkret dato i kalenderen om at ses, så ville du opfatte det negativt? Jeg spørger af oprigtig interesse, da jeg selv ville have det helt anderledes.


Kun hvis det er sådan størstedelen af gangene.
Det vil virke ligeså aftændende på mig somm at planlægge sex til hver torsdag og lørdag.


Heh, det er virkeligt interessant at få et andet perspektiv på det. Jeg havde aldrig tænkt det sådan. Men jo, som oftest er det sådan, jeg fungerer. Så har der også været gange, hvor jeg foreslår at ses på selve aftenen. Ligesom jeg har været modtagelig over for hans spontane forslag.

Tror jeg vil prøve som et eksperiment ikke at planlægge frem i tiden den næste uge :8:
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Muspel » 17. maj 2016, 18:48

Wunder8 skrev:
billiebean skrev:Du skriver at du oplever hans tøven som mangel på interesse. Jeg synes godt, at man kan vende den om også: At langtidsplanlægning kan ses som et udtryk for, at der er andre ting, der bliver prioriteret før samvær med den pågældende person? Altså at han skal passes ind i dit skema, mens han faktisk altid laver plads/tid til dig?

Jeg sidder og tænker på, hvad det er, der gør at du godt kan lide at have planlagt samværet på forhånd? Er din oplevelse sammen med ham fx påvirket af om aftalen var spontan eller planlagt?


Det er faktisk et rigtigt interessant perspektiv - tak :) Jeg havde ikke selv tænkt sådan på det. Igen, fordi interesse i min verden er lig med, at man planlægger forud, gerne lang tid forinden (dette har også praktiske årsager, da jeg og en stor del af min omgangskreds er virkeligt travle i hverdagen, og det derfor ER nødvendigt, hvis man skal ses). Men det er jo bare min holdning - alle er jo ikke som mig.

For mig er der både noget meget lavpraktisk i at planlægge på forhånd i en travl hverdag, samt det her med, at jeg tager det som et tegn på interesse. På den måde tillægger jeg det stor værdi. Men ift samværet er det ligemeget - jeg hygger mig med ham, uanset hvordan aftalen er kommet i stand.

Jeg kan komme med et eksempel på vores dynamik (lidt optegnet, men så får I mønstret):

Mig, onsdag: Måske skal vi drikke en øl i weekenden?
Ham: Ja, det kan vi da godt finde ud af
(Jeg afventer, at han foreslår en konkret dag, og vi skriver ikke rigtigt mere sammen om aftalen, men fortsætter kontakten. Imens er jeg småirriteret over, at han ikke er mere begejstret over at lave en plan om at ses)
Ham, lørdag: Skulle vi drikke den øl i dag?
Mig: Det kan jeg desværre ikke lige i dag
(Jeg har jo lavet andre planer i mellemtiden, så jeg KAN ikke. Vi fortsætter kontakten)
Ham, om aftenen: Prøver entusiatisk at lokke mig hen til ham og hans ven, der drikker øl. Jeg er nødt til at afslå, da jeg vitterligt ikke kan.
Ham, om natten: Random emoji-fuldebesked
Ham, søndag: Høhø, undskyld
(Vi fortsætter kontakten)

Mandag: Rinse and repeat :gisp:


Jeg kender det så godt! Jeg vil også helst vide, hvornår jeg skal ses med en date igen. Sådan planlagt.

Noget, jeg har haft nogenlunde succes med er, fx i den her dialog er, at han ved, hvornår jeg har andre planer. Som fx 'jeg skal mødes med Gitte fredag aften, men ellers ingen planer' så ved han det, men har stadig mulighed for at være spontan omkring dine andre aftaler.

Men det kræver jo så, at du holder nogle huller åbne til evt at ses med ham - og det kan jo også være en glidebane ud i at blive skuffet, hvis der så ikke sker noget.
3
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 17. maj 2016, 18:55

Muspel skrev:
Wunder8 skrev:
billiebean skrev:Du skriver at du oplever hans tøven som mangel på interesse. Jeg synes godt, at man kan vende den om også: At langtidsplanlægning kan ses som et udtryk for, at der er andre ting, der bliver prioriteret før samvær med den pågældende person? Altså at han skal passes ind i dit skema, mens han faktisk altid laver plads/tid til dig?

Jeg sidder og tænker på, hvad det er, der gør at du godt kan lide at have planlagt samværet på forhånd? Er din oplevelse sammen med ham fx påvirket af om aftalen var spontan eller planlagt?


Det er faktisk et rigtigt interessant perspektiv - tak :) Jeg havde ikke selv tænkt sådan på det. Igen, fordi interesse i min verden er lig med, at man planlægger forud, gerne lang tid forinden (dette har også praktiske årsager, da jeg og en stor del af min omgangskreds er virkeligt travle i hverdagen, og det derfor ER nødvendigt, hvis man skal ses). Men det er jo bare min holdning - alle er jo ikke som mig.

For mig er der både noget meget lavpraktisk i at planlægge på forhånd i en travl hverdag, samt det her med, at jeg tager det som et tegn på interesse. På den måde tillægger jeg det stor værdi. Men ift samværet er det ligemeget - jeg hygger mig med ham, uanset hvordan aftalen er kommet i stand.

Jeg kan komme med et eksempel på vores dynamik (lidt optegnet, men så får I mønstret):

Mig, onsdag: Måske skal vi drikke en øl i weekenden?
Ham: Ja, det kan vi da godt finde ud af
(Jeg afventer, at han foreslår en konkret dag, og vi skriver ikke rigtigt mere sammen om aftalen, men fortsætter kontakten. Imens er jeg småirriteret over, at han ikke er mere begejstret over at lave en plan om at ses)
Ham, lørdag: Skulle vi drikke den øl i dag?
Mig: Det kan jeg desværre ikke lige i dag
(Jeg har jo lavet andre planer i mellemtiden, så jeg KAN ikke. Vi fortsætter kontakten)
Ham, om aftenen: Prøver entusiatisk at lokke mig hen til ham og hans ven, der drikker øl. Jeg er nødt til at afslå, da jeg vitterligt ikke kan.
Ham, om natten: Random emoji-fuldebesked
Ham, søndag: Høhø, undskyld
(Vi fortsætter kontakten)

Mandag: Rinse and repeat :gisp:


Jeg kender det så godt! Jeg vil også helst vide, hvornår jeg skal ses med en date igen. Sådan planlagt.

Noget, jeg har haft nogenlunde succes med er, fx i den her dialog er, at han ved, hvornår jeg har andre planer. Som fx 'jeg skal mødes med Gitte fredag aften, men ellers ingen planer' så ved han det, men har stadig mulighed for at være spontan omkring dine andre aftaler.

Men det kræver jo så, at du holder nogle huller åbne til evt at ses med ham - og det kan jo også være en glidebane ud i at blive skuffet, hvis der så ikke sker noget.


Godt jeg ikke er alene om det :P

Ej, du har faktisk en pointe. Måske jeg skulle blive bedre til at oplyse ham om mine planer, så vi på én eller anden måde fik nogle rammer for spontaniteten - selvom jeg meget nødigt vil være hende, der sidder og venter på, at fyren kontakter hende.

Min frygt er nok, at vi aldrig kommer til at ses - dumt, I know. For vi ses jo. Og jeg synes jo fx også, det er ret så hyggeligt, at han to timer efter han er trillet hjem fra mig lørdag morgen, skriver og foreslår, at vi spiser tømmermændsmad sammen inde i byen. Så selve det at være spontan er jeg sådan set fin med, det er nok nærmere uvisheden om, at vi måske aldrig ses igen, som jeg hader. Og den føler jeg så, jeg tøjler ved at lave faste aftaler.
1
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf MilleMercy » 17. maj 2016, 18:59

Jeg har også en (relativ ny) kæreste, der virkelig har det stramt med for meget planlægning. Og jeg har brug for noget planlægning. I vores tilfælde er det dog pga logistik med børn, og han er med på, at den del kræver lidt planlægning for at vi kan ses i længere tid end blot et par timer af gangen.

For mig består udfordringen til dels i, at min hjerne bliver ved at så tvivl om, hvorvidt han virkelig vil mig siden han ikke bare elsker mit planlæggergen, men jeg VED, at det er tankespind fra min side, han fungerer simpelthen bare anderledes end jeg.
1
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 17. maj 2016, 19:08

MilleMercy skrev:Jeg har også en (relativ ny) kæreste, der virkelig har det stramt med for meget planlægning. Og jeg har brug for noget planlægning. I vores tilfælde er det dog pga logistik med børn, og han er med på, at den del kræver lidt planlægning for at vi kan ses i længere tid end blot et par timer af gangen.

For mig består udfordringen til dels i, at min hjerne bliver ved at så tvivl om, hvorvidt han virkelig vil mig siden han ikke bare elsker mit planlæggergen, men jeg VED, at det er tankespind fra min side, han fungerer simpelthen bare anderledes end jeg.


Jeg kender det også fra tidligere forhold. Fattede fx slet ikke, at min eks ikke havde samme trang som mig til at planlægge sommerferien et halvt år i forvejen. Altså, alle ved jo, at dér får man de bedste billetter, den bedste hotel-deal etc., plus det er jo fantastisk at sidde og planlægge den slags! Ja, syntes jeg. Uf, hvor kender jeg bare den følelse, du beskriver. Det er så indgroet i ens sind, at den strukturerede måde at være på er den rigtige, og der skyder man nok bare sig selv lidt i foden sommetider. Man ender også med at have enormt høje standarder i forhold til andre mennesker, er min erfaring.

Har I snakket om det, og kan han se det fra din side?

Jeg konfronterede engang (i den første omgang, vi datede) ham her med, at jeg havde det svært med hans lidt vage planlægning (efter han havde aflyst en måske-aftale og jeg var dødskuffet, delvist retmæssigt). Det kunne han bare slet ikke se. Han var virkeligt sådan helt :forvirret: Fordi vi kunne jo bare finde en ny dag, og han havde jo sagt, det ikke var sikkert, det passede. Det handler jo om, man føler sig lidt nedprioriteret og overset - også i dit tilfælde, lyder det til. I mit tilfælde skrev han i øvrigt dagen efter og spurgte efter en ny dato. Så han ville jo gerne se mig. For ham var det bare slet ikke vigtigt, at det lige skete dén dag.
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Elvispop » 17. maj 2016, 19:30

Som anti-planlægger (af mangel på bedre titel) føles det også som "Det handler jo om, man føler sig lidt nedprioriteret og overset"
Hvis man vil ha' en plads i hendes liv, skal man bestille tid, for ellers kommer man i sidste række.
2
Så tænd dog for helvede de baglygter

Tilbage til "Forhold og sex"