Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf 2SHY » 17. maj 2016, 15:13

Jeg stopper som regel bare med at følge folk så jeg ikke får deres opdateringer mm at se. Eller det forsøger jeg men af og til synes Facebook at jeg skal se noget fra et par stykker alligevel :rulle: Det er typisk dem der mere eller mindre dagligt poster mere eller mindre filosofiske updates med diverse billeder af solnedgange osv. Det er fint med et enkelt her og der, men jeg går kold i det når det er flere af dem om dagen. Det kommer til at virke "kunstigt" og lidt tomhjernet for mig. Jeg står også helt af overfor dem der ikke poster andet end diverse spilopdateringer og navnetests. Det er SÅ dumt og irriterende! Og så går jeg også kold i dem der kommer med alle de der hjernedøde "kopier (ikke dele) og post bla bla bla".

Der skal en del til at jeg sletter og når det sker er det f.eks. fordi jeg har løbet vennelisten igennem og set at der er nogen jeg ikke har haft kontakt med i evigheder, har været på ignorer i evigheder, en der har gået bag min ryg og røvrendt mig eller hvor jeg bare bliver tilpas dødtræt af whine eller politisk ævl uanset hvilken fløj det kommer fra. Jeg gider bare ikke politik på min Facebook uanset overbevisningen
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf 2SHY » 17. maj 2016, 15:14

Jeg har i øvrigt blokeret et par tidligere patienter, min far, en politiker plus det løse og har indstillet min profil til at man skal være ven med mig for at se alt på min side
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf 2SHY » 17. maj 2016, 15:20

Åh ja og dem der der ikke kan gå i fitnesscenter uden at skulle tjekke ind. Det bliver eddermame irriterende når vedkommende træner 2 steder hver dag! Hun kom så mig i forløbet og slettede mig. Der gjorde hun mig en tjeneste :gogo:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf 2SHY » 17. maj 2016, 15:30

Bad Samaritan skrev:
2SHY skrev:Åh ja og dem der der ikke kan gå i fitnesscenter uden at skulle tjekke ind. Det bliver eddermame irriterende når vedkommende træner 2 steder hver dag! Hun kom så mig i forløbet og slettede mig. Der gjorde hun mig en tjeneste :gogo:


En af mine FB-venners endomondo tracker-tingest viste, at han havde løbet svimlende 800 meter. Lige ned til Harry's Place ved Nørrebro Station... Knold! :lol:

Nok skal alle starte et sted... Men for 800 meter ville jeg nok ikke lige starte en tracker og poste det på fb :lol:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf icelady » 17. maj 2016, 15:35

Ado skrev:Hvis de er nogle svin. Ellers ikke. Og jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig forstår dem, der sletter nogen, hvis de poster for mange billeder af deres børn/dyr/kaffekopper.


Jeg forstår heller ikke den der med at slette folk, udelukkende fordi de poster div billeder. :gruble:

Jeg har en på min venneliste, som poster...jaeh, løst gæt minimum 3 div "Del dette"-opslag hver dag. Hendes opslag er på ignorer og så indimellem tjekker jeg hendes profil, for at se om hun har postet noget spændende.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Sjg » 17. maj 2016, 16:58

Ado skrev:Hvis de er nogle svin. Ellers ikke. Og jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig forstår dem, der sletter nogen, hvis de poster for mange billeder af deres børn/dyr/kaffekopper.

Det gør jeg heller ikke. Tværtimod synes jeg, at ligegyldige hverdagsbilleder er noget af det hyggeligste ved Facebook. :genert: Faktisk er de måske endda den primære årsag til, at jeg stadig gider scrolle igennem mit feed og ikke helt har kasseret Facebook-app'en til fordel for Messenger.
5
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Ado » 17. maj 2016, 17:25

Sjg skrev:
Ado skrev:Hvis de er nogle svin. Ellers ikke. Og jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig forstår dem, der sletter nogen, hvis de poster for mange billeder af deres børn/dyr/kaffekopper.

Det gør jeg heller ikke. Tværtimod synes jeg, at ligegyldige hverdagsbilleder er noget af det hyggeligste ved Facebook. :genert: Faktisk er de måske endda den primære årsag til, at jeg stadig gider scrolle igennem mit feed og ikke helt har kasseret Facebook-app'en til fordel for Messenger.


Præcis sådan jeg også har det. Elsker hverdagslivet og de små søde hyggelige ting. Det vil jeg langt hellere kigge på, end links til alverdens artikler.
Dem vil jeg også gerne læse. Men jeg vil nu gerne have, at Facebook primært er et hyggested. En slags dagligstue.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf BlueBunny » 17. maj 2016, 19:05

Jeg sletter ikke rigtig nogen.
Er kun venner med folk jeg kender.
Har stoppet med at følge et par stykker, som i en håndfuld. Men tror ikke jeg har slettet nogen? :gruble:
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf getitright » 17. maj 2016, 19:07

Jeg sletter folk, hvis de skriver, liker eller deler synspunkter, som jeg kommer op i det røde felt af. For mig er Facebook et rart, hyggelig sted, hvor jeg følger med i venners liv, og derfor har jeg ikke lyst til at blive konfronteret med racisme, homofobi osv. Jeg elsker hverdagshistorierne med tilhørende billeder og positivitet. Jeg er selvfølgelig også så dobbeltmoralsk, at jeg er meget loose på like-knappen med alle de budskaber, jeg selv synes om - men det er selvfølgelig de rigtige. :fløjt:
Nogle gange sletter jeg også folk, hvis det er meget længe siden, vi har talt sammen, og jeg ikke rigtig husker dem for noget ud over, at vi mødtes en enkelt gang til en fest i 2012. Jeg har sjældent særligt meget lyst til at vide, hvad de laver, så derfor skal de heller ikke kigge på min væg, også selvom der ikke sker det helt store.

I forhold til dem, der deler "livet er kort, nyd det" citater på et billede af solnedgang"-billeder, vælger jeg bare at skjule deres opslag. Hvis jeg ikke har noget imod personen, og jeg har bare minimal kontakt med dem, går der ingen skår af mig af at have dem på min venneliste.
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. maj 2016, 20:20

Da jeg i sin tid oprettede mig på Fb, befandt jeg mig i et miljø, hvor netværk betød tæt på alt. Mine venner er derfor primært folk, jeg engang har været en blanding af venner/bekendte og kolleger med, og selvom jeg under alle omstændigheder ikke tiltror dem holdninger, jeg ville finde helt forrykte, kan jeg godt mærke, at vi simpelthen bruger Fb på en anden måde end dem, der er fuldstændig private derinde. Dette betyder, at jeg aldrig rigtig har haft behov for eller lyst til at slette nogen. Det med lysten handler primært om, at det til stadighed ER et meget fint netværk, jeg har, og sådan noget kan man aldrig vide, hvornår man får brug for.

Min tætte vennekreds er meget lille (under 10 personer), og vi klarer os fint med privatbeskeder til det, der ikke rager et stort publikum, så jeg har heller ikke rigtig behov for at tynde ud i min venneliste for at kunne være mere privat på Fb.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf didas » 17. maj 2016, 20:31

Har kun haft slettet en af Facebook uden det har været almindelig oprydning. Han blev slettet, da han flere gange om dagen delte artikler, memes og billeder, alle om muslimhad, muslimerne ud af Danmark osv. osv.

Normalt er jeg rimelig large og folk må i og for sig gøre, hvad de vil, men hans opførsel gjorde mig så irriteret at han røg ud.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. maj 2016, 20:39

Purple Haze skrev:Hvad skal der til før DU sletter folk fra din FB venneliste?
Her tænker jeg ikke alm oprydning hvor man sletter folk man ikke ser/kender.


Alt lige fra objektive til subjektive ting. Der skal ikke så meget til, da jeg ikke rigtigt gider pis på den front. Det kan være:

- Hvis nogen på min venneliste bliver kollega. Fjæset er arbejdsplads-fri zone, hvor jeg ikke vil have kolleger, chefer eller folk, jeg kender professionelt. Det har jeg min LinkedIn til.
- Hvis folk dør irl.
- Hvis det er en kæreste, som bliver min ekskæreste. Ekskærester skærer jeg helt ud af mit liv generelt, når det er slut.
- Hvis et venskab glider ud i sandet - eller påtænkes at lade glide ud i sandet.

Hvis personen er typen der:

- Prædiker tolerance og åbenhed, og samtidigt ikke selv kan tolerere eller rumme Dansk Folkeparti eller nynazister. Det bliver for hyklerisk for mig.
- Poster indlæg af typen "Hvis vores venskab har betydet noget, så svarer du tilbage med ét ord som beskriver dit syn på mig".
- Poster indlæg af glansbillede-typen, og så en lang brødtekst om at "det kan godt være at jeg ikke er perfekt, men ... bla bla bla ... kærlighed og styrke... bla bla bla....".
- Poster billeder og indlæg om og af deres børn eller kæledyr - herunder typen der omtaler sig selv som "mor", "farmor" og "mormor" (Jeg ser sjovt nok aldrig mænd gøre det) til lille Rollo, som så viser sig at være en håndtaske-hund.
- Poster pøbelindlæg, der harcelerer over et eller andet som er sket i offentligheden, som de intellektuelt kun forstår absolut overfladisk. Uden at kere sig det mindste om kildekritik eller retskrivning, uden at kunne overskue at bevæge sig bare et enkelt trin op i Blooms taksonomi og som uden videre antager at det er folk, der er bedre stillede end dem selv, der er ansvarlige for den tilstand (som de har opfattet tingene i).
- Hvis de sender mig invitationer til det ene facebook-spil efter det andet.
- Hvis de spammer med kæde-indlæg eller med indlæg om deres mærkesager.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. maj 2016, 20:42

Advocatus-Diaboli skrev:
Purple Haze skrev:Hvad skal der til før DU sletter folk fra din FB venneliste?
Her tænker jeg ikke alm oprydning hvor man sletter folk man ikke ser/kender.


Alt lige fra objektive til subjektive ting. Der skal ikke så meget til, da jeg ikke rigtigt gider pis på den front. Det kan være:

- Hvis nogen på min venneliste bliver kollega. Fjæset er arbejdsplads-fri zone, hvor jeg ikke vil have kolleger, chefer eller folk, jeg kender professionelt. Det har jeg min LinkedIn til.
- Hvis folk dør irl.
- Hvis det er en kæreste, som bliver min ekskæreste. Ekskærester skærer jeg helt ud af mit liv generelt, når det er slut.
- Hvis et venskab glider ud i sandet - eller påtænkes at lade glide ud i sandet.

Hvis personen er typen der:

- Prædiker tolerance og åbenhed, og samtidigt ikke selv kan tolerere eller rumme Dansk Folkeparti eller nynazister. Det bliver for hyklerisk for mig.
- Poster indlæg af typen "Hvis vores venskab har betydet noget, så svarer du tilbage med ét ord som beskriver dit syn på mig".
- Poster indlæg af glansbillede-typen, og så en lang brødtekst om at "det kan godt være at jeg ikke er perfekt, men ... bla bla bla ... kærlighed og styrke... bla bla bla....".
- Poster billeder og indlæg om og af deres børn eller kæledyr - herunder typen der omtaler sig selv som "mor", "farmor" og "mormor" (Jeg ser sjovt nok aldrig mænd gøre det) til lille Rollo, som så viser sig at være en håndtaske-hund.
- Poster pøbelindlæg, der harcelerer over et eller andet som er sket i offentligheden, som de intellektuelt kun forstår absolut overfladisk. Uden at kere sig det mindste om kildekritik eller retskrivning, uden at kunne overskue at bevæge sig bare et enkelt trin op i Blooms taksonomi og som uden videre antager at det er folk, der er bedre stillede end dem selv, der er ansvarlige for den tilstand (som de har opfattet tingene i).
- Hvis de sender mig invitationer til det ene facebook-spil efter det andet.
- Hvis de spammer med kæde-indlæg eller med indlæg om deres mærkesager.


:lol:
0
Brugeravatar
Sol_sikken
Indlæg: 85
Tilmeldt: 20. sep 2015, 15:27
Kort karma: 6
Likede indlæg: 111

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Sol_sikken » 18. maj 2016, 09:42

Ado skrev:
Sjg skrev:
Ado skrev:Hvis de er nogle svin. Ellers ikke. Og jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig forstår dem, der sletter nogen, hvis de poster for mange billeder af deres børn/dyr/kaffekopper.

Det gør jeg heller ikke. Tværtimod synes jeg, at ligegyldige hverdagsbilleder er noget af det hyggeligste ved Facebook. :genert: Faktisk er de måske endda den primære årsag til, at jeg stadig gider scrolle igennem mit feed og ikke helt har kasseret Facebook-app'en til fordel for Messenger.


Præcis sådan jeg også har det. Elsker hverdagslivet og de små søde hyggelige ting. Det vil jeg langt hellere kigge på, end links til alverdens artikler.
Dem vil jeg også gerne læse. Men jeg vil nu gerne have, at Facebook primært er et hyggested. En slags dagligstue.


Det er da noget at det bedste ved Facebook. At følge folks helt almindelige liv. Hverdags billeder. Hverdags tekst om små søde eller sjove hændelser. Mad billeder, børn og dyr, sjove selfies osv. Bare post løs :pompom:
4
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 18. maj 2016, 17:29

Paris Love skrev:Har du nogen på din venneliste? :P


Ork ja. Sædvanligvis ligger det og bobler i intervallet 50-80 mennesker. For mig er der ikke prestige i at have så mange på vennelisten som muligt. Jeg går op i at have de rigtige på vennelisten. Jeg ser som regel folk an i et par år irl, før jeg tilføjer dem min venneliste.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Forhold og sex"