Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 17. maj 2016, 22:37

2SHY skrev:Hvorfor nogle tænker more is more. Der er i hvert fald et par kvinder her hvor jeg gerne ville have pillet et par lag øjenmakeup af :8:

Hvor mage billeder har du taget af tv'et for at få dem her?
Det er ikke negativt ment, syntes bare selv ikke det er det letteste at få taget billeder af tv'et- og så jar du klaret både med åbne og lukkede øjne :D :gogo:
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 17. maj 2016, 22:45

Studsgaard skrev:
2SHY skrev:Hvorfor nogle tænker more is more. Der er i hvert fald et par kvinder her hvor jeg gerne ville have pillet et par lag øjenmakeup af :8:

Hvor mage billeder har du taget af tv'et for at få dem her?
Det er ikke negativt ment, syntes bare selv ikke det er det letteste at få taget billeder af tv'et- og så jar du klaret både med åbne og lukkede øjne :D :gogo:

:lol: Hvordan kan det være negativt? :lol: Jeg kunne nøjes med 6 stk :) 4 af hende med det overraskede look og 2 af hende med den lilla krigsmaling :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 18. maj 2016, 05:27

De der unger i min opgang har været ude og lege siden klokken 7, og de var i fuld gang da jeg faldt i søvn lidt i 12. Sover de aldrig? :gruble:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 18. maj 2016, 05:59

ShuruQ skrev:
2SHY skrev:Hvorfor nogle tænker more is more. Der er i hvert fald et par kvinder her hvor jeg gerne ville have pillet et par lag øjenmakeup af :8:


:lol:.

Great minds think alike. Jeg så det også i går og overvejede at tage billeder og lægge ind, men jeg var for doven.

De lignede jo nogen der havde fået tæsk :8: Og at hende den blonde hele tiden så overrasket ud i stil med :ad!: hjalp absolut ikke på sagen :tie:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 18. maj 2016, 06:08

ShuruQ skrev:
2SHY skrev:
ShuruQ skrev:
2SHY skrev:Hvorfor nogle tænker more is more. Der er i hvert fald et par kvinder her hvor jeg gerne ville have pillet et par lag øjenmakeup af :8:


:lol:.

Great minds think alike. Jeg så det også i går og overvejede at tage billeder og lægge ind, men jeg var for doven.

De lignede jo nogen der havde fået tæsk :8: Og at hende den blonde hele tiden så overrasket ud i stil med :ad!: hjalp absolut ikke på sagen :tie:


Nej, hun lignede en der konstant spærede øjnene op, ja det gjorde de begge to. Der var lidt falleret gammel hippie over hende (den blonde) :genert:.

Jeg dumpede ind lige i slutningen så jeg ved knap nok hvad sagen handlede om, men selv hvis jeg havde set med fra starten så tror jeg ikke jeg havde kunnet fokusere på andet end deres makeup

Gad vide om de selv har set udsendelsen og tænkt "Jeg ser bare knald godt ud!" :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sjo » 18. maj 2016, 09:01

Dette jobopslag. Man kan simpelthen nå op på en månedsløn på hele 19000? Fortæl mig så lige hvordan det kan betale sig at arbejde fuld tid?
Kundeservicemedarbejder

Har du flair for kundeservice og sætter du en ære i at hjælpe andre? Vi søger medarbejdere til opstart i juni 2016 i Aarhus

Jobbet

Din fornemmeste opgave bliver at yde en værdifuld kundeservice via telefon. På sigt vil der være mulighed for videreuddannelse og flere typer af opgaver, herunder besvarelse af e-mails samt administrativt arbejde.

Hos virksomheden vil du blive en del af et team med et særdeles godt sammenhold og attraktive arbejdsvilkår.

Arbejdstider og løn

For at komme i betragtning til jobbet, skal du deltage i et lønnet oplæringsforløb på en uge i juni 2016.

Efter oplæringen forventer vi, at du arbejder min. 20 timer om ugen primært i dagtimerne på hverdage.

Det er vigtigt, at du fungerer i et fleksibelt job, da vi ikke kan garantere et minimum timeantal. I perioder med mindre behov bookes man til en blanding af alm. vagter og tilkaldevagter. Vagtplanen laves via Moments onlinesystem 4 uger frem, hvor du selv kan være med til at planlægge dine vagter, ud fra hvilke tider der passer bedst for dig.

Lønnen stiger med ancienniteten. Kontrakten følger HK’s landsoverenskomst bl.a. udbetales der 1,7% i fritvalgslønkonto oveni lønnen.

De første 481 timer (svarende til 3 måneder fuldtid) er lønnen kr. 111,22,- i timen. Derefter stiger lønnen til kr. 115,49,- i timen de følgende 961 timer (svarende til 6 måneder fuldtid). Efter 1443 timer (svarende til 9 måneder fuldtid) stiger lønnen til kr. 118,72,- i timen. Hertil kommer en pensionsordning samt feriefridagstillæg.

Der er desuden en lækker kantineordning, som inkluderer morgenmad, frokost og frugt hver dag til 3,- pr. arbejdstime og max kr. 350,- pr. måned.

Din profil

Du har flair for kundeservice, telesalg og/eller mødebooking, men ikke nødvendigvis erfaring.

Som person er du positiv, udadvendt og imødekommende. Du har en smilende telefonstemme, og du er overbevisende i din tale. Du evner at bevare roen og overblikket i tilspidsede situationer.

Du sætter en ære i at give en god kundeoplevelse og forstår vigtigheden i, at indgå i dialog med kunderne og afdække alle behov med overskud og venlighed.

Telefonen er dit vigtigste redskab, og det er derfor vigtigt, at du er kommunikativ stærk og er bevidst om dit toneleje og sprogbrug.

Det er et krav, at du er perfekt til dansk både mundtligt og skriftligt.

Virksomheden

Vores kunde varetager en lang række IT-, servicedesk- og kundeservicefunktioner for store danske virksomheder.

Virksomheden har globalt 69.000 medarbejdere i 40 lande. I Danmark er der ansat 1.000, hvoraf størstedelen er ansat på virksomhedens kontorer i Ballerup og Aarhus.

Kundecenteret i Aarhus ligger meget centralt 5 min. gang fra Banegaarden i Aarhus, men til marts flytter virksomheden til Aarhus S.

Såfremt vi finder din profil interessant til dette job, vil du blive kontaktet telefonisk med henblik på at komme til en personlig samtale i Aarhus.

Vi glæder os til at høre fra dig!
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Thestral » 18. maj 2016, 09:04

At nogen stadig kalder jubii.dk for den unævnelige
5
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 18. maj 2016, 09:29

Sjo skrev:Dette jobopslag. Man kan simpelthen nå op på en månedsløn på hele 19000? Fortæl mig så lige hvordan det kan betale sig at arbejde fuld tid?

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke mener det kan betale sig at arbejde fuld tid fremfor færrer timer :genert:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sjo » 18. maj 2016, 09:41

Mani skrev:
Sjo skrev:Dette jobopslag. Man kan simpelthen nå op på en månedsløn på hele 19000? Fortæl mig så lige hvordan det kan betale sig at arbejde fuld tid?

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke mener det kan betale sig at arbejde fuld tid fremfor færrer timer :genert:



Det har ikke noget at gøre med at det er fuld tid for så vidt, jeg tvivler bare på, at de færreste kan lave af 19000 om måneden, det er desuden heller ikke nok til at kunne oppebære fuld dagpenge, hvis man ryger ud.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sjo » 18. maj 2016, 09:43

Rakel skrev:
Sjo skrev:Dette jobopslag. Man kan simpelthen nå op på en månedsløn på hele 19000? Fortæl mig så lige hvordan det kan betale sig at arbejde fuld tid?


Uden krav om uddannelse, deltid og tilbud om personalegoder, så er 19.000 kr vel en okay løn før skat.
Generelt undrer jeg mig over, at mange er synes så lidt beviste om, hvad lavtlønnede får på arbejdsmarkedet.


Jeg er skam fuldt bevidst om hvad folk, der er lavtlønnede har at leve for, mange tak for uvidenhedskortet.

Jeg undrer mig over det, fordi der ikke er en skid sikkerhed i det, som jeg skriver ovenfor, kan man ikke oppebære fuld dagpenge, hvis man ryger ud, så det er en pissedårlig idé at tage et så lavtlønnet arbejde og jeg ville aldrig selv gøre det.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sjo » 18. maj 2016, 09:53

Rakel skrev:
Sjo skrev:
Mani skrev:
Sjo skrev:Dette jobopslag. Man kan simpelthen nå op på en månedsløn på hele 19000? Fortæl mig så lige hvordan det kan betale sig at arbejde fuld tid?

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke mener det kan betale sig at arbejde fuld tid fremfor færrer timer :genert:



Det har ikke noget at gøre med at det er fuld tid for så vidt, jeg tvivler bare på, at de færreste kan lave af 19000 om måneden, det er desuden heller ikke nok til at kunne oppebære fuld dagpenge, hvis man ryger ud.


Der er altså mange i vores omgangskreds, der kombinerer sådan et job med fx andet vikararbejde/deltidsarbejde for at leve. Dagpenge holder ikke evigt, så man kan være nødt til at tage et job. Især, hvis man ikke har ret meget uddannelse, hvad der ikke er nødvendigt her. Uanset, om man kan lide jobbet eller ej.

Tillige kender jeg en del studerende i Aarhus, der sagtens ville kunne søge et job som det her og læse ved siden af.


JA, det bestrider jeg vel ikke nogen steder?
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 18. maj 2016, 10:06

Sjo skrev:
Mani skrev:
Sjo skrev:Dette jobopslag. Man kan simpelthen nå op på en månedsløn på hele 19000? Fortæl mig så lige hvordan det kan betale sig at arbejde fuld tid?

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke mener det kan betale sig at arbejde fuld tid fremfor færrer timer :genert:



Det har ikke noget at gøre med at det er fuld tid for så vidt, jeg tvivler bare på, at de færreste kan lave af 19000 om måneden, det er desuden heller ikke nok til at kunne oppebære fuld dagpenge, hvis man ryger ud.

Jeg kender så adskillige unge mennesker der arbejder på lignende kår enten i studietiden eller i pause mellem studier - der er garanteret minimum 20 timer om ugen - det er mere end hvad nogle af dem finder sig i.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 18. maj 2016, 10:13

Sjo skrev:
Rakel skrev:
Sjo skrev:Dette jobopslag. Man kan simpelthen nå op på en månedsløn på hele 19000? Fortæl mig så lige hvordan det kan betale sig at arbejde fuld tid?


Uden krav om uddannelse, deltid og tilbud om personalegoder, så er 19.000 kr vel en okay løn før skat.
Generelt undrer jeg mig over, at mange er synes så lidt beviste om, hvad lavtlønnede får på arbejdsmarkedet.


Jeg er skam fuldt bevidst om hvad folk, der er lavtlønnede har at leve for, mange tak for uvidenhedskortet.

Jeg undrer mig over det, fordi der ikke er en skid sikkerhed i det, som jeg skriver ovenfor, kan man ikke oppebære fuld dagpenge, hvis man ryger ud, så det er en pissedårlig idé at tage et så lavtlønnet arbejde og jeg ville aldrig selv gøre det.

Jeg ville hellere tage et lavtlønnet arbejde end at undlade at arbejde. Men jeg ved godt at det er forskelligt hvordan man anskuer det.
Da jeg var nyuddannet kandidat synes mine studiekammerater jeg var latterlig fordi jeg arbejdede to rengøringsjob - min først arbejdsgiver indenfor det område jeg er uddannet synes det var fedt, at jeg havde valgt at arbejde mens jeg søgte videre.
Jeg ved godt der ikke altid er arbejde at få - men den der med at det er en dårlig ide at arbejde eller som mine studiekammerater talte om 'at det har kostet så mange penge at uddanne os, at det ikke kan betale sig for samfundet, at vi tager et lavtlønsjob' - det har jeg det sgu stramt med.
9
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 18. maj 2016, 10:44

Sjo skrev:
Mani skrev:
Sjo skrev:Dette jobopslag. Man kan simpelthen nå op på en månedsløn på hele 19000? Fortæl mig så lige hvordan det kan betale sig at arbejde fuld tid?

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke mener det kan betale sig at arbejde fuld tid fremfor færrer timer :genert:



Det har ikke noget at gøre med at det er fuld tid for så vidt, jeg tvivler bare på, at de færreste kan lave af 19000 om måneden, det er desuden heller ikke nok til at kunne oppebære fuld dagpenge, hvis man ryger ud.

Det kan man da? I detailbranchen er mindstelønnen for faglærte på ca 19500 og jeg har to kollegaer der lever af det - og som begge har hus og bil. De lever ikke fedt og med stor opsparing, men de har nok. Det hjælper selvfølgelig også, at vi bor i det midtjyske hvor huspriserne ikke altid er så høje, men alligevel.

Skulle jeg 'stejle' over noget i annoncen ville det være, at der ikke kunne garanteres et minimum antal timer. Det kunne jeg ikke leve med, men som studerende kan jeg godt se det er lækkert med fleksibilitet :)
8
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aima » 18. maj 2016, 11:05

Skumfidusen skrev:Er formålet med et job at kunne oppebære fuld dagpengesats? Og selvfølgelig kan man leve af sådan et job; kontanthjælpen er da lavere.


Jeg tror viiiirkeligt også, der er mange selvstændige/iværksættere der ville blive svært forbavsede over det postulat.
3
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Generelt"