Er rejseforsikring et must i Spanien?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf OberstNasig » 18. maj 2016, 16:02

Jeg opretter mig endnu en tråd.

Vi skal til Costa del Sol på fastlandet i Spanien. Jeg har læst stolpe op og ned om det blå sygesikringsbevis, men jeg har meget svært ved at gennemskue, hvor vigtig en rejseforsikring kan være på sådan en ferie.

Jeg kan læse mig frem til, at der kan være egenbetaling, men den lader til at være ca. 135 kroner på et spansk hospital i døgnet. Det lader til at det eneste, vi kunne få ud af en rejseforsikring, er muligheden for at få dækket egenbetaling og hjemrejse.
Jeg kan ikke finde noget om, hvordan det ville fungere i praksis. Kun i teorien.

Så derfor er jeg nysgerrig på, om i mon ved mere end jeg?

Vi er to sunde og unge mennesker, der ingen kroniske lidelser eller andet har. Ingen af os har nogensinde haft brug for hospitalsbehandling. Det er bare for at give et billede af vores form.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf Danseprinsesse » 18. maj 2016, 16:09

Jeg ville personligt aldrig turde rejse uden rejseforsikring, heller ikke selvom jeg ikke fejlede noget på forhånd.

Hvis man bliver alvorligt syg eller kommer ud for en ulykke, så kan det koste enorme summer at blive transporteret hjem til et hospital i Danmark. Og det vil man nok gerne, hvis man f.eks. skal være indlagt i lang tid eller gennem flere operationer.

Det er vist noget med, at man har en rejseforsikring, hvis rejsen er købt med Mastercard.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. maj 2016, 16:20

Rejseforsikring er efter min overbevisning altid et must, med mindre vi snakker grænseshopping i tyskland, og evt. ophold i Norge/Sverige.
Men jeg ville aldrig rejse sydpå uden en forsikring.
Ja det blå sygesikring dækker noget, men hvor meget og hvordan der kan det nemt opstå noget usikkerhed omkring, og det er ikke altid ansatte i andre landes "systemer" ved hvordan det skal håndteres :)

At i er sunde og raske er jo fint nok, men rejseforsikring dækker jo meget mere end eventuel sygdom og behandling herfor.
Den dækker bl.a. manglende eller forsinket bagage,
den dækker evt. mistede rejsedage ved sygdom,
den dækker hjemrejse ved families kritisk sygdom, eller at familie kan komme til dig hvis du f.x. er alvorlig syg eller tilskadekommen,
den dækker tyveri på rejsen, den dækker afbestilling,
der er typisk ansvarsforsikring i, hvis du har påfører materiale skade ved din rejse, der kan være selvrisikodækning hvis du har lejebil.


Kort og godt er der mange ting den dækker som slet ikke har nogen relation til sygdom eller tilskadekomst, men som kan være rigtig rart at have i baghånden.

Prøv evt. at kontakte jeres normale forsikringsselskab og spørg til prisen, vi har verdensrejsedækning for hele familien, for ca. 1200 kr årligt.
Vi havde senest brug for den da vores bil blev påkørt på vej på skiferie. De sørgede bl.a. for at vi fik lejebil og overnatning.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf OberstNasig » 18. maj 2016, 17:08

Tak for jeres svar. Det trænger noget nemmere ind, end de oplysninger jeg har opsnuset indtil videre. Vi har også talt med en oversygeplejerske i familien, der også siger, at vi skal have det fikset. Det vil da bestemt også give en tryghed at vide, at skulle uheldet være ude, er vi dækket. Vi har ikke Mastercard, så det vil blive et tilkøb.

Er det ikke godt nok sådan, at man kan bestille en rejseforsikring få dage før afgang? Det ser sådan ud på Goudas hjemmeside.
0
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf Maria86 » 18. maj 2016, 18:01

Det lyder godt at i vil have sådan en :D
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf Delfin » 18. maj 2016, 23:09

Tjek hvad dit forsikringsselskab tager for det som tillæg til indboforsikringen.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf fisken80 » 19. maj 2016, 10:12

Delfin skrev:Tjek hvad dit forsikringsselskab tager for det som tillæg til indboforsikringen.


Enig med delfinen, vi har det som en del af vores indboforsikring. Tjek lige det først.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43966

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf paint » 19. maj 2016, 10:15

En lille oversigt over priserne på Rejseforsikringer

http://www.rejseforsikringspriser.dk/
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf Stars » 19. maj 2016, 10:48

fisken80 skrev:
Delfin skrev:Tjek hvad dit forsikringsselskab tager for det som tillæg til indboforsikringen.


Enig med delfinen, vi har det som en del af vores indboforsikring. Tjek lige det først.


Mit forsikringsselskab ville have en mindre bondegård for det, men jeg har den som tillæg til min "Sygeforsikring Danmark" til en rimelig pris.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf Akehurst2 » 19. maj 2016, 10:55

fisken80 skrev:
Delfin skrev:Tjek hvad dit forsikringsselskab tager for det som tillæg til indboforsikringen.


Enig med delfinen, vi har det som en del af vores indboforsikring. Tjek lige det først.


Det har vi også - vi har Codan.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf Annione » 19. maj 2016, 11:02

Jeg rejser aldrig uden rejseforsikring, også selvom den kun er blevet brugt på et enkelt tandlægebesøg.

Den dækker mange praktiske ting; hvis min kuffert ikke kommer frem, hvis der sker en katastrofe (jordskælv, terror, tyfon, hvad som helst) kan jeg komme hjem NU!, hvis et familiemedlem bliver voldsomt syg kan jeg komme hjem med det samme, hvis jeg trænger til akut behandling...

Jeg har en årsrejseforsikring, der dækker verden - men hvis man ikke rejser så meget, så er en forsikring, der dækker de pågældende dage forholdsvis billig.
Hvis I er under 35 kan I få ung-forsikring hos Gouda.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf Delfin » 19. maj 2016, 17:57

Stars skrev:
fisken80 skrev:
Delfin skrev:Tjek hvad dit forsikringsselskab tager for det som tillæg til indboforsikringen.


Enig med delfinen, vi har det som en del af vores indboforsikring. Tjek lige det først.


Mit forsikringsselskab ville have en mindre bondegård for det, men jeg har den som tillæg til min "Sygeforsikring Danmark" til en rimelig pris.


Jeg betaler 370 kr om året for Europa. Lyder måske dyrt, men når det er ubegrænset rejser i et år, og den har dækning på ting, som de billige forsikringer ikke dækker, synes jeg ikke, det er så dyrt + at de både er hurtige og også ret large med forhåndsgodkendelse (kronisk sygdom), men jeg ved godt nok ikke, hvordan de billige håndterer det.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf Stars » 19. maj 2016, 18:33

Delfin skrev:
Stars skrev:
fisken80 skrev:
Delfin skrev:Tjek hvad dit forsikringsselskab tager for det som tillæg til indboforsikringen.


Enig med delfinen, vi har det som en del af vores indboforsikring. Tjek lige det først.


Mit forsikringsselskab ville have en mindre bondegård for det, men jeg har den som tillæg til min "Sygeforsikring Danmark" til en rimelig pris.


Jeg betaler 370 kr om året for Europa. Lyder måske dyrt, men når det er ubegrænset rejser i et år, og den har dækning på ting, som de billige forsikringer ikke dækker, synes jeg ikke, det er så dyrt + at de både er hurtige og også ret large med forhåndsgodkendelse (kronisk sygdom), men jeg ved godt nok ikke, hvordan de billige håndterer det.

Jeg husker ikke den præcise pris ... Det er efterhånden nogle år siden, men det var over 1.000 kr :tie:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf Delfin » 19. maj 2016, 18:39

Stars skrev:Jeg husker ikke den præcise pris ... Det er efterhånden nogle år siden, men det var over 1.000 kr :tie:


Kun sygeforsikring og kun dækning i Europa? Det var godt nok dyrt. :nerve:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Er rejseforsikring et must i Spanien?

Indlægaf Stars » 19. maj 2016, 18:44

Delfin skrev:
Stars skrev:Jeg husker ikke den præcise pris ... Det er efterhånden nogle år siden, men det var over 1.000 kr :tie:


Kun sygeforsikring og kun dækning i Europa? Det var godt nok dyrt. :nerve:

Den dækkede vist også en masse, jeg IKKE havde brug for. Som sagt er det nogle år siden ,så måske man kun kunne vælge hele verden og ikke kun Europa.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Rejser"