Hvor ofte hårvask?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Hurrze » 18. maj 2016, 23:27

Hver 2. eller 3. dag og det har mit hår det godt med :) hvis jeg vasker det hver dag bliver det ikke pænt, og hvis jeg venter længere med at vaske det bliver det for fedtet :) jeg har meget tykt hår og rigtig meget af det
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Karkluden » 19. maj 2016, 00:00

Jeg træner for det meste en del, og jeg kan simpelthen ikke få det med tørshampoo og træning til at fungere. Min hovedbund er et af de steder, jeg sveder mest. Så mit hår er ofte gennemblødt af sved efter træning.
Så jeg vasker hår 3-5 gange om ugen pga træning. Og så ofte 1-2 gange mere pga. jeg skal ud eller hvis jeg har været i kontakt med noget mindre delikat på arbejdet. Som andre nævner; hvis jeg står med store ildelugtende sår, diarre/opkast eller som forleden da en patient tissede på mig, så kan jeg ikke overskue ikke at gå i bad.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf lulu-p » 19. maj 2016, 04:31

Jeg vasker efter balsammetoden, og vasker 1-2 gange om ugen. Mit hår er meget kraftigt og bølget.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Fuck.exe » 19. maj 2016, 04:52

Jeg vasker pandehår hver dag, men resten af håret får kun en tur 1-3 gange om ugen. Det er når det begynder at føles fedtet.
Hvis jeg har svedt rigtig meget under løb, så vasker jeg oftere. Derfor vasker jeg oftere hår om sommeren, end om vinteren.
Jeg bruger ingen produkter i mit hår, andet end lidt hårolie i spidserne efter vask.

I dag er det 3 dage siden hårvask, men det ser ok ud, så jeg vasker nok først i morgen.
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Panton » 19. maj 2016, 05:56

Ca 2-3 gange om ugen afhængig af træning og om jeg skal ud i weekenden :)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf lillebjoern » 19. maj 2016, 06:43

Jeg vasker som udgangspunkt mit hår hver 2. dag, men hvis jeg træner meget bliver det vasket hver dag. Det er næsten helt sikkert at det bliver fedtet på 3. dagen, men nogen gange kan jeg slippe afsted med tørshampoo.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf JoyNips » 19. maj 2016, 06:51

Hver anden dag, cirka.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Prosperity74 » 19. maj 2016, 08:13

Jeg vasker hår hver anden dag, nogle gange hver dag
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Juki » 19. maj 2016, 18:06

Jeg vasker det når jeg synes det trænger, ikke efter et vist antal dage, men jeg vil tro jeg vasker det 1-2 gange om ugen normalt :gruble:

Og selvfølgelig oftere hvis jeg har svedt eller at jeg synes det trænger.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 172

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Filejs » 21. maj 2016, 23:01

Jeg vasker mit hår 1-2 gange om ugen. Altid om mandagen, skal jeg noget i weekenden vasker jeg det om fredagen.
Mit hår fedter først omkring 5. dagen. Heldigvis for det, det tager en krig fordi mit hår er så kraftigt og langt, og så _hader_ jeg vådt hår.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Myresluger » 22. maj 2016, 12:44

Ca en gang om ungen - jeg balsamvasker. Mit hår bliver ikke fedtet men mine krøller bliver mere og mere slatne og håret bliver mere "uldet" så de sidste dage er typisk med opsat hår.
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf heysamaysa » 4. jun 2016, 12:43

jeg har langt tykt hår og har gennem tiden fået lavet rigtigt mange lyse reflekser i håret som har været hård ved det. Så jeg sørger så vidt muligt kun at vaske det 1 gang om ugen. allerhøjest 2 gange.

men nu har jeg så heller ikke tendens til fedtet hår.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf vibbsen » 21. jun 2016, 16:19

Jeg skyller mit hår hver gang jeg er i bad. Men bruger for så vidt muligt aldrig hverken shampoo eller balsam.

Mit hår er virkelig fint og nærmest umuligt at arbejde med. Enten stod det som en kruset sky omkring hovedet på mig. Eller også var det klasket og så øv og trælst ud. Hvad jeg har brugt af penge på shampoo og styling til Frizzy hair er altså ikke småting....Og lige elendigt så det ud....

Ved et tilfælde læste jeg en artikel om en som simpelthen var holdt op med at vaske hår. Og havde fået et hår som var langt flottere, mere regerligt og stærkere og længere. Fordi det ikke knækkede så nemt....Tænkte at det da lød interessant. Og googlede lidt. Googlede lidt mere. Og kunne se at der faktisk var ret gode resultater med det.
Om folk med "Vasker ikke hår" mener at de heller ikke kommer vand i, det ved jeg ikke. Men det gør jeg. Men jeg kommer ikke sæbe i. Og det virker. De første 2 uger så det virkelig træls ud...Som I "uvasket øv klammo"...Men så var det som om det kom videre. Og det var faktisk blevet rigtig pænt...Da katastrofen indtraf havde jeg ikke vasket hår med sæbe/balsan/whatever i 6 uger.......Så malede jeg. Med malerspray...Og glemte min hætte....Det kostede en tur med shampoo... :afro: :afro: :shock: :shock: :whine: :whine: Og så kunne jeg starte forfra...Nu er der gået 2 uger. Hvor det har set "Uvasket øv klammo" ud...Men nu er det så ved at vende igen.

Til gengæld har jeg været hos frisøren idag. Hun havde tydeligvis ikke hørt om metoden. Og blev faktisk lidt småsur da jeg sagde at hun gerne måtte gøre mit hår vådt. Men hun måtte ikke vaske det med shampoo eller balsam. "Så kan jeg altså ikke garanterer resultatet af at jeg styler det bagefter"....(Hun skulle klippe spidser og pandehår)...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Juki » 21. jun 2016, 19:48

Er der nogen af jer der vasker hår med/i lersæbe? Eller har erfaring med det?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf kidkomb » 21. jun 2016, 19:54

Hvis jeg ikke vasker hår hver anden dag, så kradser jeg mig til blods.
(Alt er afprøvet. Oftere, sjældnere, medikamenter, føntørring, lufttørring, hovedbundsolier og lignende, vitaminer, avokado hver dag, osv osv)
Min far, som i sin tid var sælger for Natusan, siger at man kan være mildt overfølsom for sit eget hudfedt og at det nok er derfor)
Anywho, jeg har måtte sande at shampoo med silikone og balsam helt ned i hovedbunden, er det tætteste jeg kommer på tåleligt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Skønhed"